کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کره‌ای‌ها برای ایران واگن می‌سازند


کد خبر : ۲۲۰۸۳دوشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱:۵۵۱۲۰۰ بازدید

با افزایش توان شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی داخلی پس از لغو تحریم‌ها در بالابردن ارتباط خود با طرف‌های خارجی برای ارتقاء صف استاندارد ناوگان ...

با افزایش توان شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی داخلی پس از لغو تحریم‌ها در بالابردن ارتباط خود با طرف‌های خارجی برای ارتقاء صف استاندارد ناوگان به نظر می‌رسد مذاکرات وزارت راه و شهرسازی با کشورهای خارجی در این حوزه به نتایج جدیدی رسیده است. نتایجی که به نظر می‌رسد این بار در مذاکره با کره‌ای‌ها قطعی شده است.

به گزارش ایران جیب به نقل از ایسنا، طبق اعلام شرکت راه‌آهن ایران خود را آماده می‌کند تا با طراحی روش‌های مختلف مالی نسبت به نوسازی ناوگان ریلی اقدام کند.

دستورالعمل راه‌آهن برای خروج واگن‌های 55 ساله در سال قبل و واگن‌های 45 ساله در سال جاری از خط سیر نشان از آغاز به کار روندی دارد که نتیجه آن جابه‌جایی ناوگان قدیمی با واگن‌های جدید است.

اعلام مدیر عامل راه‌آهن مبنی بر این‌که در ازای تمام واگن‌های خارج شده از ناوگان واگن‌های جدید وارد خواهد شد، نشان از آن دارد که شرکت‌های ریلی برای آینده برنامه‌ریزی‌های منظمی داشته‌اند.

این مسائل در حالی مطرح می‌شود که در طول سال‌های گذشته چند شرکت واگن‌ساز داخلی به دلیل محدودیت قابل توجه سفارش‌ها و نرسیدن منابع مالی یا در مرز تعطیلی قرار گرفتند و یا با توان بسیار پایین کار خود را ادامه دادند و از این‌رو این بخش از اقتصاد کشور خود را آماده کرده و پس از لغو تحریم‌ها بتواند سهم بیشتری از بازار داشته باشد.

با وجود این آمادگی مذاکره اخیر ایران با هیات کره جنوبی که به تهران سفر کردند به عقد قرار‌داد برای ساخت 450 واگن جدید منجر شده که بناست در آینده نزدیک اتفاق افتد. هرچند راجع به جزییات این قرار‌داد صحبتی به میان نیامده اما به نظر می‌رسد کره‌ای‌ها توانسته‌اند قرار‌دادی مهم برای خطوط واگن‌سازی‌شان نهایی کنند.

در این بین آنچه اهمیت زیادی دارد بحث چگونگی همکاری شرکت هیوندای کره جنوبی با طرف‌های ایرانی است. پیش از این وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده قصد دارد قرار‌دادهای آتی در این حوزه را با همکاری واگن‌سازان داخلی به پیش ببرد تا ضمن افزایش توان تولید داخلی انتقال تکنولوژی روز به ایران نیز امکان‌پذیر شود.

این موضوع به عنوان یکی از نگرانی‌های اصلی شرکت‌های داخلی مطرح بوده که قرار‌دادهای پسابرجام توان آنها را در تولید نادیده بگیرد. باید دید آیا در مراحل آینده‌ای که پیش‌روی قرار‌داد ایران با کره جنوبی قرار دارد می‌توان امید داشت که این مهم رفع شود یا این‌که کره‌ها قصد دارند واگن‌های ساخته شده را به شکل کامل به ایران وارد کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها