کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

انتخابی مناسب در محدوه 200 میلیون تومان

کدخبر:۲۲۰۸شنبه، ۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۴:۱۷۱۴۴۳۵ بازدید

قانون منع واردات خودرو‌های با حجم‌موتور بالای 2500سی‌سی در واقع نفس تمام برند‌های موجود در بازار را تنگ کرده است اما با بررسی سبد محصولات لکسس درمی‌یابیم که این برند بیش از دیگر خودروسازان متحمل خسارت‌های سنگین ...

قانون منع واردات خودرو‌های با حجم‌موتور بالای 2500سی‌سی در واقع نفس تمام برند‌های موجود در بازار را تنگ کرده است اما با بررسی سبد محصولات لکسس درمی‌یابیم که این برند بیش از دیگر خودروسازان متحمل خسارت‌های سنگین از تصویب این قانون شده است؛ به گونه‌ای که از مجموع 9 خودرو کنونی برند لکسس تنها یک خودرو آن هم با کاهش حجم‌موتور موفق به بازگشت به بازار عجیب ایران شده است! تا نام لکسس حتی با یک سرباز هم زنده بماند. این خودرو سدان متوسط لکسس یعنی سری ES است که این بار بدون موتور 3.5لیتری معروفش و با پیشرانه 2.5 لیتری مشابه تویوتا آریون و کمری روانه بازار ایران شده است. در ادامه ضمن بررسی این محصول تازه‌وارد که قیمت آن نیز توسط شرکت ایرتویا اعلام شده است به بررسی وضعیت آن در بازار و رقبایش خواهیم پرداخت.


رژیم اجباری برای فرزند 24 ساله لکسوس

ES را می‌شناسید؛ سدان لوکسی که بر پایه مدل آریون و کمری تویوتا شکل گرفته و در نسل ششم از سال 2012 به کلاس سدان‌های سایز بزرگ قدم گذاشته است‌. Es را می‌توان یکی از موفق‌ترین خودرو‌های سبد محصولات لکسوس دانست که به تنهایی حدود 50 هزار دستگاه از فروش سالانه لکسس در آمریکا را تضمین می‌کند. این خودرو پیش از این در نسل پنجم به بازار کشورمان عرضه شده بود و به عنوان رقیب ارزان‌قیمت مرسدس‌بنز Eکلاس و ب‌ام‌و سری 5 شناخته می‌شود. ES در نسل قبل با پیشرانه 3.5 لیتری روانه بازار شد و در کنار برادرش تویوتا آریون بازار خودرو‌های متوسط و لوکس را به دست آورده بودند اما قوانین فرصت را از ژاپنی‌های فرصت‌طلب گرفتند تا ژاپنی‌ها هم مجبور شوند به ساز ایران برقصند و در این بازار عجیب و غریب هر آنچه در چنته دارند را برای بقا رو کنند! لکسس وقتی به موتور‌هایش نگاه کرد دید تنها می‌تواند مدل ES را به بازار ایران بازگرداند آن هم با قیمتی فراتر از 200 میلیون‌تومان‌. با این حال Es هر چه باشد هنوز هم از رقبای آلمانی‌اش ارزان‌تر است و به عنوان یک خودرو لوکس حرف‌های جالبی برای گفتن دارد‌. بر اساس نظر بسیاری از طرفداران برند لکسس و تویوتا و همچنین کارشناسان طراحی نسل ششم ES در بین دیگر محصولات این خودروسازان ژاپنی امیدوارکننده است. بازار ایران این خوشبختی را داشت که پیش از ثبت قانون ممنوعیت واردات بالای 2500 سی‌سی‌ها ایرتویا‌، ES350 با موتور 3.5 لیتری جدید را ثبت سفارش کرده بود و به همین دلیل تعداد محدودی از این نسل وارد ایران شد اما این تعداد محدود به سرعت تبدیل به افسانه‌ای بازگشت‌ناپذیر شد.


16lufu7rvofvkaja7ef.jpg


لکسس ES در نسل جدید دیگر از پلت‌فرم آریون یا کمری استفاده نمی‌کند بلکه فرزند بالغ لکسس دیگر به کلاس سدان‌های بزرگ قدم نگذاشته است و این بار بر پایه پلت‌فرم مشترک با تویوتا آوالون به بازار‌های جهانی قدم می‌گذارد‌. ES جدید برای اولین بار در نمایشگاه سال 2012 نیویورک در 2 مدل ES350 و ES300h (هیبریدی) معرفی شد و در همان ماه و در نمایشگاه خودرو پکن لکسس از مدل ES250 برای بازار چین نیز پرده‌برداری کرد. نسل جدید ES چیزی حدود 5 سانتی‌متر فضای بیشتر بین دو محور را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد‌. حتی با وجود این افزایش ES در مقایسه با ب‌ام‌و سری 5 حدود 10 سانتی‌متر و در مقایسه با مرسدس‌بنز کلاس E حدود 4 سانتی‌متر فضای کمتری را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد‌. 



  181 اسب به جای 272 اسب‌!

پیشرانه نسل ششم لکسس ES که قرار است روانه بازار ایران شود 4 سیلندر بوده و 2.5 لیتر حجم دارد و در خانواده تویوتا و لکسس با کد 2AR-FE شناخته می‌شود‌. این پیشرانه در واقع به صورت اختصاصی برای بازار چین طراحی شده و روی محصولاتی نظیر کمری و RAV4 در ایران نیز به چشم می‌خورد و یکی از بزرگ‌ترین تولید‌کنندگان آن کمپانی GAC‌، شریک تجاری تویوتا در چین است! پیش از هر چیز باید امیدوار باشیم که ES250هایی که قرار است به بازار ایران عرضه شوند از پیشرانه‌های 2.5 لیتری ساخت کمپانی Gac چین استفاده نکنند و حداقل از این نظر حسرت غیبت ES350 برای همیشه روی دل ایرانیان نماند. این پیشرانه مانند کمری و RAV4 روی ES250 نیز توانایی تولید حداکثر قدرت 181 اسب بخار قدرت را دارد با این تفاوت که وزن ES در این مدل به حدود 1.5تن می‌رسد و با این حساب ES250 با همراهی گیربکس 6 سرعته اتوماتیک جدید لکسس در مدت 9.8 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد‌. مصرف سوخت این پیشرانه 4 سیلندر نیز چیزی حدود 7.9 لیتر در 100 کیلومتر است که یک لیتر از مرسدس‌بنز E350 بیشتر و 3 لیتر از اینفینیتی M با موتور 3.7 لیتری کمتر است‌! مصرف ب‌ام‌و 520 184 اسب‌بخاری هم حدود یک لیتر از ES250 کمتر است لذا تا اینجای کار و حداقل روی کاغذ می‌توان رقبای آلمانی را همچنان برتر دانست‌. این موضوع در حالی است که اگر نسخه 3.5 لیتری ES روانه بازار ایران می‌شد، مشتریان می‌توانستند از 272 اسب بخار قدرت و شتاب 7.2 ثانیه‌ای آن کمال استفاده را بکنند و به حداکثر سرعت 230 کیلومتر در ساعت به جای 200 کیلومتر در ساعت دست یابند‌. 


1p7kskje529q5me8jcp.jpg

 

  با 217 میلیون‌تومان چه امکاناتی نصیبتان می‌شود‌؟

در حالی که با بودجه 200 تا 250 میلیون‌تومان می‌توانید به سراغ خودرو‌هایی نظیر مرسدس‌بنز C200 (230 تا 250 میلیون‌تومان)‌، ب‌ام‌و 328i (238 تا 250 میلیون‌تومان)‌، شاسی‌بلند ولوو X60 (225 تا240 میلیون تومان)‌، شاسی‌بلند ب‌ام‌و X1 18i (205 تا 215 میلیون‌تومان) و بسیاری خودرو‌های لوکس دیگر بروید شرکت ایرتویا مدل ES250 لکسس را 216.9 میلیون‌تومان قیمت‌گذاری کرده است‌. با این حساب ES همچنان از رقبای هم‌کلاسش یعنی ES و سری 5 چیزی حدود 100 میلیون‌تومان ارزان‌تر است اما پیشرانه 2.5 لیتری آن موجب شده تا تمامی رقبای معرفی‌شده از نظر قیمتی از آن برتر باشند‌. با این حساب تنها کسی می‌تواند مشتری ES250 باشد که قلبش برای لکسس بتپد و مطمئنا افراد زیادی پیدا نمی‌شوند که لذت رانندگی با ب‌ام‌و 328 یا مرسدس بنز C200 را فدای لکسس ES250 کنند. این خودرو با امکاناتی نظیر نمایشگر‌، دوربین دید عقب‌، سیستم نویگیشن‌، سیستم ورود و استارت هوشمند‌، سقف کشویی شیشه‌ای پانوراما‌، 7 کیسه هوا (جلو‌، جانبی‌، زانویی و پرده‌ای)‌، شیشه‌شور‌های چراغ‌های جلو‌، حافظه صندلی‌های جلو‌، سیستم گرم‌کن و تهویه صندلی‌های جلو و سیستم‌های کنترل کشش و پایداری در ایران به مشتریان عرضه می‌شود‌. مسئولان ایرتویا از آنجایی که حدس می‌زدند قیمت 217 میلیونی ES ممکن است مشتریان را به هیچ وجه به سمت خرید نقدی آن سوق ندهد، فروش مشارکتی با پیش‌پرداخت 99 میلیونی را نیز برای این خودرو در نظر گرفته‌اند که در بازه‌های زمانی 90 و 120 روزه تحویل مشتریان داده می‌شود‌. با این حساب فرزند خلف لکسس که با رژیم سخت بار دیگر موفق به ورود به بازار ایران شده راه سختی را در پیش دارد و رقبای کوچک‌ترش از برند‌های مرسدس‌بنز و ب‌ام‌و این مسیر را سخت‌تر نیز خواهند کرد‌. لازم به ذکر است که نمونه‌های محدود ES350 نسل جدید واردشده به بازار با کارکرد زیر 50 هزار کیلومتر چیزی حدود 240 تا 260 میلیون‌تومان قیمت دارند و ES‌های نسل پنجم نیز در مدل‌های 2008 تا 2011 از 160 تا 225 میلیون‌تومان قیمت‌گذاری شده‌اند‌. 


کدام‌یک از محصولات لکسس  می‌توانند به ایران بیایند ؟

 لکسس IS  لکسس IS که پیش‌تر با پیشرانه 3 لیتری به بازار ایران عرضه می‌شد در نسل دوم می‌تواند با مدل IS250 C بار دیگر به بازار ایران قدم بگذارد‌. این خودرو در کلاس کانورتیبل‌ها در بازار امارات چیزی حدود 125 تا 143 میلیون‌تومان قیمت دارد که در صورت عرضه به بازار ایران قیمتی بین 260 تا 300 میلیون‌تومان خواهد داشت‌. البته به دلیل عدم عرضه نسخه IS250 C به بازار خاور‌میانه به نظر نمی‌رسد حالا‌حالا‌ها بتوانیم شاهد حضور این مدل در ایران باشیم‌. لکسس IS جدید با چهره‌ای مخوف و البته نه‌چندان دوست‌داشتنی در مدل 250 با پیشرانه 2.5 لیتری سری GR و حداکثر توان 204 اسب بخار در بازار امارات قیمتی مشابه مدل ES250 دارد و در صورت عرضه به بازار ایران قیمتی بین 215 تا 230 میلیون‌تومان خواهد داشت.
 

86mzxiybgaehojza7rme.jpg


 لکسس GS  هم‌اکنون نسل چهارم این خودرو در بازار‌های جهانی به فروش می‌رسد‌. GS در رده سدان‌های بزرگ لکسس قرار می‌گیرد و از نظر امکانات یک رده بالاتر از ES (‌لوکس) دسته‌بندی می‌شود. این خودرو از پیشرانه 2.5 لیتری مشابه نسل جدید is بهره می‌برد و در مدل GS250 امکان ورود به بازار ایران را دارد‌. با توجه به قیمت 144 میلیونی این خودرو در بازار امارات احتمالا با قیمتی بین 190 تا 210 میلیون‌تومان به بازار ایران عرضه خواهد شد که البته با این حال شتاب 8.6ثانیه‌ای آن از ES250 بسیار امیدوارکننده‌تر است‌. لکسس LS  تا پیش از این نسل چهارم بزرگ‌ترین و لوکس‌ترین سدان لکسس یعنی LS نتوانسته بود در بازار ایران فروش خوبی را برای این شرکت به ارمغان بیاورد حال نیز تنها با 2 پیشرانه 4.6 و 5 لیتری هیبریدی نمی‌توان امیدی به بازگشت LS به بازار ایران داشت‌. این خودرو در صورت عرضه به بازار ایران قیمتی فراتر از 450میلیون‌تومان خواهد داشت. لکسس RX  محبوب‌ترین خودرو لکسس در بازار ایران یعنی شاسی‌بلند متوسط RX تا زمانی که این قانون ادامه داشته باشد، دستش به بازار ایران نخواهد رسید؛ چرا‌که کم‌حجم‌ترین پیشرانه نسل سوم آن 2.7 لیتر است که حتی در بازار خاورمیانه نیز پیدا نمی‌شود و حداقل گزینه قابل انتخاب موتور 3.5 لیتری 270 اسب‌بخاری است.


  لکسس GX  GX برادر خونی و لوکس تویوتا پرادو است که تا‌کنون افتخار حضور در بازار ایران را نداشته است‌. این شاسی‌بلند لوکس سایز بزرگ لکسس تا‌کنون در 2‌نسل ارائه شده و پیشرانه‌ای زیر 4 لیتر ندارد‌! در بازار خاور‌میانه پیشرانه 4.6 لیتری 8 سیلندر 292 اسب‌بخاری آن روی بورس است و 167 تا 187 میلیون‌تومان قیمت دارد‌. در صورت عرضه این مدل به بازار ایران می‌توان قیمتی حدود 380 تا 440 میلیون‌تومان را برای آن متصور بود. لکسس LX  بزرگ‌ترین و لوکس‌ترین شاسی‌بلند لکسس در آخرین روز‌های بازار آزاد ایران غوغایی به پا کرد که مشابه نامش بود! این خودرو که در مدل LX570 به بازار ایران عرضه می‌شد همانند نامش حدود 570 میلیون‌تومان هم قیمت داشت و این قیمت روز‌به‌روز بیشتر نیز می‌شد‌. برادر فوق‌لوکس تویوتا لندکروزر دیگر نمی‌تواند به ایران بیاید چرا که تنها یک پیشرانه 5.7 لیتری 362 اسب‌بخاری دارد و این حجم کار را برای ورود LX غیر‌ممکن می‌سازد‌. البته در هر حالت نمی‌توان از مصرف 16 لیتری آن در سیکل ترکیبی گذشت‌!! خودرو‌های هیبریدی  لکسس 5 خودرو هیبریدی را در سبد محصولاتش گنجانده است‌. مدل CTh ‌،‌RXh ‌،‌Esh ‌،‌GSh و LSh‌‌. هاچ‌بک CTh پیش‌تر از سوی ایرتویا برای ورود به بازار ایران انتخاب شده و تعداد محدودی از آن نیز روانه بازار شده است‌. این‌ هاچ‌بک از پیشرانه 1.8 لیتری بنزینی و موتورالکتریکی بهره می‌برد که در مجموع توان آن را به 134 اسب‌بخار می‌رساند و نسخه لوکس تویوتا پریوس را به بازار ایران معرفی می‌کند‌. پیش از CTh همه خودرو‌های هیبریدی دیگر از پیشرانه‌های بنزینی 3.5 لیتری و 5 لیتری در کنار موتورهای الکتریکی استفاده می‌کنند لذا علی‌رغم آلایندگی کمتر از بسیاری از خودرو‌های تولید داخل و مصرف زیر 8 لیتر تمامی این مدل‌ها نمی‌توانیم شاهد عرضه دیگر هیبریدی‌های لکسس به بازار ایران باشیم‌. 

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

وحید: 1392/9/912:39:08،
238
32
ما آرزوی ارزونی 206 و سمند و پژو رو داریم که بتونیم بخریم ، بعد اینا میان از ماشین 200 میلیونی صحبت میکنن !
الحق که دلتون خوشه !
arsalan: 1392/9/913:26:06،
87
28
داداشم من یه 111 دارم اونم میخوام به خاطر مشکل مالی بفروشم.
اما بعضیا میلیون رقمی نیست براشون.
صدای داد مردم: 1392/9/914:02:02،
74
58
4 تا از خدا بی خبر شکم سیر مجرد رو گذاشتن هیات تحریریه ..

بااین خبر چاپ کردنشون نوبرن والا ... مردم تو نون شبشون موندن

ماشین 200 میلیونی داره تبلیغ میکنه ..

آقا جابشاش کنید این نفرتونو بابا ...
behnam: 1392/9/914:41:24،
52
24
خوب شد گفتی!!!!!
مونده بودم با این 200 میلیون تومن اضافی که پس انداز کردم چکار کنم!!!!
برو عمو دلت خوشه ها!
مهدی: 1392/9/915:22:45،
24
35
صدای داد مردم اشتباهی مثبت دادم از فراری که نگفته اینا که ماشین عادیه تو جاهی درست درمون ببینی ماشین 30هزار دلاری جاها دیگه چیه یعنی حقوق 1سال کارمند عادی
ارش: 1392/9/915:54:31،
39
19
قرار نیست همه رو واسه تو بنویسه...!
مهدي : 1392/9/916:13:35،
35
28
عمو جان اين خبر براي اونايي هست كه دارن شما كه بولت به برايد نميرسه جرا اينا رو ميخوني نخون تا دبرس نشي
میلاد: 1392/9/919:54:44،
35
21
من هم از این پولها ندارم ولی دلیل نمیشه که از هر چی که پولشو ندارم خبر هم نداشته باشم.چرا بعضی ها اینجوری برخورد کردن آخه!
امیر: 1392/9/912:39:30،
78
32
ما میگیم نره شما میگی بدوش ... مردم تو چندرغاز حقوق خودشون موندن چجوری زندگی کنن ! شما میری مانور میدی روی 200 میلیون ...!!!
كوروش: 1392/9/914:02:17،
48
21
عزيزم تو فيش حقوقي يا درآمد خودت رو مي بيني و اين گونه اظهار نظر مي كني
خيلي ها دنبال چنين خبرهايي هستن و دنبال ماشين هاي بالاي 200 ميليون مي گردن.
فكر مي كني اين ماشين ها كه وارد مي شن رو هيچكي نمي خرن و يارو هالو تشريف داره كه آنها را وارد مي كنه
جلال: 1392/9/912:41:11،
92
29
پیشنهاد من اینه که با 217 میلیون تومان 10 تا تیبا بخرید!!!
آرين: 1392/9/912:44:43،
55
24
از ٢٠ ملييوني ها صحبت كن ٢٠٠ ميليون داشتم غم نداشتم!
محمد: 1392/9/912:52:35،
53
25
یه سوال دارم ؟
انتخابی مناسب در محدوه 200 میلیون تومان؟؟؟کسی که در محدوده 200 میلیون ماشین میخره انتخاب مناسب یا نامناسب فکر نکنم واسش مهم باشه !!!!واسه کسایی مثل من که جون کندم 20 میلیون پول جور کردم که یه ماشین بخرم انتخاب مناسب مهم که اگه انتخاب نامناسب بکنم دهنم سرویس میشه !!! انتخاب مناسب تو این کشور در محدوده 20 میلیون داریم؟؟؟؟؟
meh T: 1392/9/1411:44:09،
17
21
مگه با 20 ملیون حق انتخاب هم داریم؟؟؟
پرایده دیگه!!!مگر اینکه دست دوم بگیریم!!!آقا حق انتخابو از ما گرفتن!!!!
پوریا1: 1392/9/912:55:51،
45
58
چند درصد از مردم ما قدرت خرید اینا رو دارن؟کمتر ازیک درصد+++ بالای یک درصد _ _ _
ساده: 1392/9/1002:44:48،
20
22
پنج دقیقه وقت بزار از ماشینای عبوری آمار بگیر.. بالای 30 درصد.. و بدون من و شما خیلی عقبیم..
محمد: 1392/9/912:58:33،
50
17
یه سوال دیگم دارم ؟!! ما ایرانیا که اینقدر از عربا بد میگیم !! و میگیم فلانن و فلان , تو کشور عربستان مرغ گرون شد مردم نخریدن دیگه . تا مجبور شدن قیمتارو به حالت اول برگردونن . ما اندازه اونا واقعا نباید وجودشو داشته باشیم که جلوی خودمونو بگیریم و نخریم ؟؟؟ که الان تمام چیزایی که میخریدیم 100% گرون نشه ؟؟؟؟؟
معین: 1392/9/913:03:15،
51
26
حالا نویسنده این گزارش کلی زحمت کشیده اینو نوشته حالا شما انقد ایراد نگیرید . من کامل خوندم پول خریدش رو ندارم ولی مقاله جالبی بود . موفق باشید و ممنون
محمد: 1392/9/913:10:18،
28
23
مقاله جالب این حرف درسته.کسی هم نمیخواد زحمت اوشون رو بی ارزش کنه ولی واقعیت جامعه ما با این مقاله تو یک مسیر نیستش .
میلاد: 1392/9/913:56:42،
36
15
آقا محمد: با توجه به اینکه سایت "ایران جیب" بیشتر رویکرد اقتصادی بخصوص در زمینه خودرو داره،
پس عجیب نیست مقاله هایی در اینگونه موضوعات به چشم بخوره.
صرفنظر از ناهمگونی قدرت اقتصادی اکثر مردم با خرید چنین خودروهایی،
بازم خوبه که اطلاعات روز صنایع خودروسازی سایر کشورها هم منعکس بشه.
مکی : 1392/9/913:27:20،
29
21
یه زمانی می نوشتن با 10 میلیون چی بخریم حالا
صابر صدیقی: 1392/9/913:28:36،
18
27
1000 ماه حقوق بگیر تا پیر می شد ماشین سوار می شود یک ماشین ژیان بد رانندگی می کرد تا تصادف چی شد؟
پس 217میلیون تومان صحبت می کنند؟؟؟؟؟
خب سرعت 200 چی کار می کند؟؟؟؟
شاید 50 درصد مالیات روی پلمپ یک قیمته؟
99.4 درصد مردم توان خرید ماشین 200 میلیونی ندارد
كوروش: 1392/9/914:06:07،
19
35
مردم واقعي و تاثير گذار همون 0.6 درصد ( شش دهم درصد) هستند بقيه بايد راه رو باز كنن.

برو جلو بزار باد بياد
خشایار: 1392/9/917:06:36،
19
22
آقا صابر اگه کیشه ترجمه کن به فارسی ما هم بفهمیم که چی نوشتی! مگه تمام سایت های دنیا باید فقط واسه ندارها و بدبخت و بیچاره ها بنویسن؟! مطلب بدردت نمی خوره؟ خوب تیترش رو دیدی چرا کلیک کردی و خوندی؟! چیزی که به دردت می خوره رو بخون!
فرزاد: 1392/9/913:49:45،
27
38
به نظر من درج اين خبرها ومقاله ها نمك پاشيدن بر زخم دل مردميه كه اكثرا شرمنده زن وبچه هستن وتو پول دارو و شهريه وگوشت ومرغ واجاره و..موندن ما با ماهي چندرقاز بايد براي خريد يه پرايد وام بگيريم
پارت: 1392/9/913:53:02،
33
35
آقاکسی که 200 ملیون میده براش 50 پایین بالا فرقی نداره اگرگفتیدکارگرباحقوق 400 یا 500 درماه چی حق انتخابی داره هنرکردید
رضا: 1392/9/916:28:44،
17
21
تاکسی نه اشتباه کردم مترو هم نه اتوبوس اونم گرون شده فقط میمونه خط 11.
یارو: 1392/9/914:17:30،
18
26
بهتره ایرانجیب تو درگاه اینترنتی خودش بنویسه:مخصوص میلیونرها.تا ما مردم عادی وارد ایرانجیب نشیم و این خبرها رو نخونیم و دلمون کباب نشه.اخه ادم حسابی دوست دل مردم بیچاره این مملکت رو بسوزونی؟!!!!
مصیبت زده: 1392/9/915:08:02،
14
21
ایران جیب مگه شما تو این مملکت زندگی نمیکنی!!؟
شاهین tehran: 1392/9/915:12:06،
13
21
دیگه تصاویر گویای همه چیزه. من دیگه چی بگم؟

فقط میتونم بگم: زیبا، شیک، جادار، قدرتمند، پرشتاب.
رضا: 1392/9/916:49:34،
12
24
واقعا متاسفم اخه مگه کل ثروت ماها میشه 200 میلیون که حالا بریم ماشین 200 میلیونی بخریم بخدا ما هنوز تو شوک قیمت 20 میلیونیه پراید موندیم شما دلتون خوشه هاااااااااااااااااااااااااا
محسن: 1392/9/917:36:20،
12
17
عزیزم خودتونو ناراحت نکنین اینا جزو خبر روزه که اینا میزارن توسایت وگرنه اگر بخوایم بر اساس جیبمون و اوضاع اقتصادی خبر بزاریم تو سایت همین ویندوزمون رو هم برداریم و بریم تو Dos حال کنیم
احسان: 1392/9/917:40:12،
22
19
مبارک کسایی که میتونن 200 میلیون ماشین بخرن.یادم میاد 2-3 سال پیش 200 میلیون پول بی ام و سری 6 بود و با 250 میلیون میشد بی ام و سری 7 یا بنزی اس 500 خرید.چقدر پولمون مثل دولت قبلی بی ارزش شده
آرش: 1392/9/917:47:13،
19
36
آقا دمت گرم من مونده بودم چی بخرم....این بحثا برا 2 % جامعه هم نیست جناب نویسنده ....کی داره 200 بده ماشین ؟
آميگو: 1392/9/921:03:57،
18
22
بابا جان من كه دستم به دهنم ميرسه و تا ٣٠٠ تومن ميتونم ماشين بخرم خيلى هم از اين مطلب استفاده كردم.
ساده: 1392/9/1002:56:47،
14
20
تا بخواین اعتراض و انتقاد کنین عمر عزیزتون گذشته... هیچکی هم دلی نمی سوزونه.. فکر و تلاشمون رو بزاریم روی چاره کار و زندگی خودمن...
شایان: 1392/9/1015:36:42،
13
18
ماشین خوبیه... اما توی اون بازه قیمتی C200 یا BMW 320 فکر میکنم انتخاب بهتری باشه...
بهمن: 1392/9/1422:38:16،
12
20
خدا رو چه دیدی شاید یهو از آسمون 217 میلیون حول داد تو جیبمون !
اونوقت باید از ایران جیب بخاطر این متن تشکر کنیم ...
پس تا اونوقت صبر میکنیم :)
مريد: 1392/9/1501:33:25،
13
31
ايا مسئولين اين نظرات را مي خونند ايا إحساس دارند مردم چگونه تحت فشار هستند هر خانواده عربي چندين ماشين درب خونه دارند اون وقت ما براي يك پرايد بايد حسرت بخوريم
امید: 1392/9/2209:39:10،
17
21
خیلی چیزا تو اینترنت پیدا می شه که هر یک مشتری خاصه خودشو داره و هر کس بر اساس نیازش به اونا مراجعه می کنه کسی که نمی خواد 200 میلیون بده ماشین توی این بخش چه کار می کنه؟ و چرا نظر می ده؟
homayun: 1393/10/1508:04:14،
8
6
اقا شما که بدردت نخورد نیا و باز دید نکن.خیلی مقاله جالبی هستش.
من خودم می خواهم ماشین بخرم از این ماشین هم خوشم اومده ولی x1 یه چیز دیگه هستش.
شما ها بجای اینکه بزنید تو سرهم بخاطر 20 میلیون پراید برید اعتراض کنید
تمام پراید های خیابون و اتیش بزنید.
عباس نت: 1395/5/504:36:21،
15
2
سلام مگه اینجاسایت انتقادات وضعیت افراده مینالین.ندارین نخونین تا سقف فکریتون اذیت نشه . همه هم فقیر نیستن تهران حداقل دوملیون ادم موفق داره که نه دزد بودن نه مال کسی خور.کارافرین وفعال تورشتشون بودن باید پرایدخطرناک سوارشن ؟پس کی بازارو بگردونه؟es250 حرف نداره یعنی امنیت خانواده.لکسوس یعنی استحکام واپشن بقیمت ، والسلام
عباس نت: 1395/5/504:40:25،
17
2
یادم رفت بگم لطفا اجازه بدید تخصصی ترراجب مطالبی که نویسنده زحمتشپ کشیده حرف زده بشه تابه کسی که تو این رنج میخواد ماشین بخره کمک بشه راجب نگرش زندگیها سایتای بسیار دیگه ای هست میشه رفت.براکسی که دویست ملیون داره پول ارزش داره چرک کف دست نیست پس احتیاج به راهنمایی بابت خرید ویژن ماشینش داره.
مرسی

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل