کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آیا غرب می تواند به تعهد خود عمل کند؟


کد خبر : ۲۲۰۷شنبه، ۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۳:۱۰۲۸۲۵ بازدید

درحالی که اتحادیه اروپا بر اساس توافق هسته‌ای ژنو متعهد شده تحریم بیمه‌ای محموله‌های نفتی ایران را لغو کند منابع غربی می‌گویند این کار مستلزم تغییر رسمی قوانین اتحادیه اروپا‌،‌ انگلیس و آمریکاست و احتمالا چند ماه زمان خواهد برد.

رویترز طی گزارشی اعلام کرد اجرایی شدن تعهد قدرت های جهانی به لغو تحریم بیمه ای محموله های نفتی ایران ایران، به دلیل پیچیدگی قوانین و مقررات در این زمینه و مشکلات شرکت های بیمه در ارائه پوشش بیمه ای، احتمالا چند ماه زمان خواهد برد.

اتحادیه اروپا سال گذشته پوشش بیمه ای تجارت نفت ایران توسط شرکت های بیمه اروپایی را ممنوع کرد. 90 درصد خدمات بیمه محموله های نفتی در جهان توسط شرکت های اروپایی انجام می شود.توقف ارائه خدمات بیمه از سوی شرکت های اروپایی به محموله های نفت ایران باعث شده است برخی کشورها به رغم میل خود و با وجود معافیت از قانون تحریم نفت ایران نتوانند از این کشور نفت وارد کنند.سخنگوی موسسه پی اند آی انگلیس در این باره گفت: «هرچند در توافق ژنو بهبود روابط بیمه ای با ایران آمده است، اما  تغییر رسمی در قوانین اتحادیه اروپا، انگلیس و آمریکا مستلزم آزاد کردن شرکت های بیمه از ممنوعیت های فعلی است.»

وی افزود: «تا زمانی که این تغییرات اعمال شود، تاثیر تحریم ها بر پوشش بیمه ای محموله های نفتی ایران، بدون تغییر باقی خواهد ماند.»شرکت های بیمه ای تخصصیکشتی های اقیانوس پیما را در برابر آلودگی و آسیب دیدگی و غرق شدن بیمه می کنند. تحریم ها علیه ایران موجب شده که تانکرهای حامل نفت ایران برای تامین پوشش بیمه ای خود گزینه های جایگزین چندانی نداشته باشند.

مقامات اتحادیه اروپا اوایل این هفته گفته بودند، این اتحادیه ممکن است برخی تحریم ها علیه ایران را تا ماه آینده میلادی لغو کند هرچند که این زمان اعلام شده به میزان زمانی بستگی دارد که فرآیند تقنینی طول بکشد. در عین حال، شرکت های بیمه در مورد هرگونه تغییری محتاطانه رفتار می کنند و در انتظار دستورالعمل های کتبی در مورد کاهش تحریم ها هستند.

مایک سالتهاوس، مدیر موسسه بیمه ای پی اند آی نورث در این باره گفت: «مشکل در جزئیات است و ما مجبوریم که بسیار به دقت آنچه را که بیرون می آید و آنچه که می توانیم و نمی توانیم انجام دهیم را بررسی کنیم.»

وی افزود: «به نظر من تا زمانی که آنها برخی از محدودیت ها در زمینه انتقال پول و پرداخت ها را کاهش ندهند، همچنان مشکلات عملی زیادی در زمینه تجارت با ایران وجود خواهد داشت.»



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها