کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
زیرپوش ضد عرق
ایکاپ
نیسان
مجتمع فنی تهران

ورود نسل جدید رنو لوگان به ایران / تصاویر

کدخبر:۲۲۰۶۷دوشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸:۴۷۱۲۹۸۴ بازدید

رنو سیمبل می تواند گزینه خوبی برای بازار باشد ولی موضوع قیمت گذاری آن باعث شده تا خریدار برای انتخاب آن با تردید مواجه شود.
ورود نسل جدید رنو لوگان به ایران / تصاویر

نسل دوم رنو لوگان با نام جدید رنو سیمبل به خیابان‌های ایران رسید و امید است که روزی، دو غول خودروسازی داخلی هم به فکر جایگزینی مدل قدیمی تندر با این نسل جدید بیافتند.

به گزارش ایران جیب به نقل از عصر ایران، نسل نخست رنو سیمبل، در سال 1999 در قالب یک سدان اقتصادی جمع و جور و به عنوان گونه سدان رنو کلیو2، در بازار داخلی فرانسه عرضه شد. این مدل پیش از عرضه پروژه مشترک رنو و داچیا رومانی به اسم لوگان، ارزان‌ترین و استراتژیک‌ترین محصول رنو فرانسه به حساب می‌آمد. سیمبل در کشورهای مختلف، با اسامی گوناگونی از جمله سیمبل، کلیو سیمبل، کلیو کلاسیک و رنو تالیا به فروش می‌رسید.
 

 نمای جلوی خودرو از نقاط قوت این خودرو محسوب می شود

 

0tfbci5s73ccca48ld2s.jpg


 سیمبل در بازارهای رو به توسعه برزیل، آرژانتین، مکزیک، اروپای شرقی و ترکیه به موفقیت‌های چشمگیری دست یافت.

در مارس 2002، رنو فیس لیفتی جدید بر روی سیمبل ارائه کرد که این بار در نمای جلو شباهت‌های بیشتری با برادر هاچ‌بکش پیدا کرده بود. استقبال از سیمبل حتی شریک ژاپنی رنو را هم مجاب کرد تا دست به کار شود و با ایجاد تغییراتی بر روی این خودرو، سیمبلی مخصوص خودش و بنام نیسان پلاتینا طراحی کند و مستقیما آن را به بازار داغ آمریکای لاتین بفرستد.

طراحی خارجی

نسل سوم سیمبل یا در حقیقت نسل دوم لوگان، از فرم طراحی جعبه‌ای و خشک با خطوط شارپ فاصله گرفته و اکنون به لطف خطوطی نرم‌تر و بدنه‌ای سیال، تا حد زیاد مدرن‌تر و جذاب‌تر از گذشته جلوه می‌کند. چراغ‌های چندضلعی جلو که به آرامی به جلوپنجره مشکی رنگ خودرو پیوسته‌اند و در مدل فول با روشنایی روز(DAY LIGHT) که کاسه چراغ جلو را به دو بخش اصلی تفکیک می‌کنند، عرضه می‌شوند. لوگو لوزی شکل نیز به مانند تمام محصولات جدید رنو، در ابعادی بزرگ درست در وسط پیشانی سیمبل جا خوش کرده است.
 

در نمای جانبی شباهت در ها و ستون ها با تندر 90 مشهود است

 

scwgfvk3xidn319y9vv.jpg


در نمای جانبی، در اولین نگاه، قوس زیبایی که از بالای چراغ عقب به قرینه گلگیر جلو پدید آمده است، خودنمایی می‌کند. از ارتفاع شیشه‌های جانبی در مقایسه با مدل‌های اولیه لوگان کاسته شده و خودرو در این قسمت، فرم شکیل‌تری به خود گرفته است.

 آینه‌های جانبی جدید با وجود چراغ راهنما لوکس‌تر از قبل به نظر می‌رسند اگرچه که دستگیره درها با طرحی ساده در تلاشند تا به شما یاد آوری کنند که همچنان با یک سدان اقتصادی طرف هستید. اما در نمای عقب به جرات می‌توان گفت که تغییر فرم چراغ‌ها از حالت عمودی در نسل‌های پیشین سیمبل و لوگان، بزرگترین نکته مثبت طراحی این قسمت محسوب می‌شود هرچند که گرافیک متفاوت چراغ‌ها و افزوده شدن دو رفلکتور به قسمت پایینی سپر هم در زیبا جلوه دادن این نما بی‌تاثیر نبوده‌اند.


طراحی کابین

با دیدن شباهت‌های ظاهری سیمبل با لوگان، ممکن است بر این تصور باشید که طراحی کابین آن نیز به مانند محصولاتی چون داستر و ساندرو، اختلاف چندانی با لوگان نداشته باشد، اما به محض ورود به اتاق این خودرو، در می یابید که با وجود پابرجا بودن اشتراکات فراوان با لوگان، طراحان آن از سبک اقتصادی کمی فاصله گرفته و فاکتورهای مدرنیته را به کابین سیمبل تزریق کرده‌اند.

طرح اصلی دریچه‌های تهویه مرکزی به منظور تمایز با دریچه های کناری دستخوش تغییراتی شده است. غربیلک فرمان بزرگتر و اکنون با تجهیز به کنترل‌های سیستم صوتی خوش دست‌تر از گذشته می‌نماید. نشان دهنده‌های پشت آمپر به شکلی اسپرت و جدید، سه استوانه اصلی را شامل می‌شوند. 

 تجهیزات داخلی و طراحی کابین از سبک اقتصادی کمی فاصله گرفته و فاکتورهای مدرنیته را به کابین تزریق کرده‌اند

 

kulwxfobe48jabbbbny.jpg


امکانات رفاهی و ایمنی

در بحث تجهیزات، سیمبل با ارائه فهرستی غنی‌تر نسبت به لوگان، سعی بر آن دارد تا خود را در درجه‌ای لوکس‌تر و یک پله بالاتر از همزاد رومانیایی‌اش قرار دهد. بنابراین در لیست آپشن‌های فابریک مدل فول آن، به چشم خوردن امکاناتی از قبیل سیستم مولتی مدیا مجهز به نمایشگر 7 اینچ، کروز کنترل، تهویه مطبوع اتوماتیک، فرمان چرم و چراغ‌های روشنایی روز که اغلب در خودروهای گران قیمت‌تر موجود است، جای تعجب نخواهد داشت. البته به موارد فوق کامپیوتر مدیریت پیمایش سفر، مه شکن‌های جلو و عقب، رینگ اسپرت آلیاژی، دماسنج و سنسور عقب را هم اضافه کنید.

مشخصات فنی

پیشرانه 1.6 لیتری سیمبل با 105 اسب بخار قدرت، اصلا با بازار ایران غریبه نیست این موتور در تندر 90 و مگان 1600 نیز وجود داشته  است. 
 

m11hdiotaf3ohfnthtdb.jpg


گیربکس 4 سرعته اتوماتیک، تنها گزینه موجود برای سیمبل‌های بازار ایران است سیمبل با طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 1517/1733/4348 میلی‌متری، اندکی طویل‌تر، پهن‌تر و کوتاه‌تر از تندر 90 است و در ازا نصب تجهیزات بیشتر با 21 کیلوگرم افزایش وزن نسبت به تندر مواجه شده است.

رنو سیمبل  می تواند گزینه خوبی برای بازار باشد ولی موضوع قیمت گذاری آن باعث شده تا خریدار برای انتخاب آن با تردید مواجه شود . این خودرو هم اکنون در بازار در نوع فول حدود 75 میلیون تومان برچسب قیمت خورده است که این رقم برای آن بالا به نظر می رسد و لذا در صورتیکه قیمت کمتری برای آن در نظر گرفته شود با توجه به سابقه خوبی که تندر 90 در بین ایرانی ها دارد استقبال خوبی از ان خواهد شد.

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

محمد بی طالع: 1395/2/1316:25:17،
291
28
ای خدا به فریاد 90 در صد ایرانیها برس که در فقر غوطه ورن و از همه چی محروم
فا فا: 1395/2/1318:35:14،
111
24
سال 2016 گیربکس 4 سرعته خنده داره الان همه ماشینهای معمولی جدید گیربکس 6 سرعته دارند فوق لوکسها مانند بنز و بی ام و 7 و 8 سرعته هستند
توان موتور هم بسیار پایین است و تکنولوزی زمان بندی متغیر سوپاپ ندارد
طراحی داخلی هم که مشابه ال 90 است
نکته جالبش اینه که دریچه های وسطی کولر مربعی و دریچه های کناری گرد هستند احتمالن طرحش تو خواب طراحی کرده
سیامک: 1395/2/1318:53:29،
105
25
به هیچ عنوان با این قیمت ارزش خرید ندارد. تمام امکانات رفاهی و همچنین قدرت و توان موتور این خودرو در 206 صندوقدار وجود دارد آنهم با نصف این قیمت!! (که البته حتی آنهم به این قیمت نمیارزه )
علی: 1395/2/1319:40:47،
98
38
مثلا این فسقلی هم قیمت جک اس ۵ چینی هست هرچقد هم چینیا بی کیفیت باشن اون هیکل کجا و این فسقلی خداییش بازم به معرفت چینیا
محمدرضا: 1395/2/1319:42:47،
100
55
مگه دیوانه هستم بریم یه قوطی کبریت را 75 میلیون بخرم!!!!
جک اس 5 دستی را میگیرم سگش به این لگن می ارزه
علی: 1395/2/1321:20:10،
56
22
این خودرو یعنی لوگان مدل 2016 در سایت خود سازنده یعنی داچیا قیمتش 6500 دلار است یعنی با قیمت ظالمانع دلار 3500 می شود 23 میلیون !!!!! ولی می فروشند 75 میلیون !!!!! خدایا گناه این ملت چیستتتتتتتتتتتتت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ آقای روحانی مردم تا کی باید گرانی دلار و خودرو و کالاها رو بخاطر دارمد راحت شما از دلار گران تحمل کنند تا کی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
صابر : 1395/2/1322:56:56،
38
20
دوستان من هم مثل شما میگم این ماشین حداکثر 40 تومن می ارزه، ولی آیا پیکانتو، میراژ، آی.20،اکسنت.... به قیمت هستن!!!!
فرزاد: 1395/2/1323:55:05،
33
23
قیمت دبی 38 تومن !!!
علی: 1395/2/1400:07:43،
41
22
داداش چی میگی؟موتور قدیمی؟اینا موتور پیکانو هنور ول نکردن اونوقت تو میگی قدیمی؟
آرش: 1395/2/1316:32:20،
100
31
ماشین خوبیه ولی قیمت بالاست .
محمد: 1395/2/1318:27:55،
82
20
قیمت بالا نیست, قیمت مسخره است. این ماشین با این وضع نهایت 35 تا 40 میلیون ارزش واقعی داره و نه بیشتر.
amin: 1395/2/1316:32:27،
123
21
چقدر خوب میشد اگه این برادرا میذاشتن این ماشین با قیمت واقعیش میومد ایران.فکر نکنم بیشتر از 30 میلیون میشد.اما خب این جا ایران اسلامیه باید همه چیزو سه برابر به مردم بندازن.
احسان: 1395/2/1316:34:23،
100
24
این ماشین نهایتا 30 میلیون ارزش خرید داره
هادی: 1395/3/913:22:20،
20
28
اگه اینطور ک شما میگید قیمت این باید حداکثر 30 تومن باشه در این صورت پراید مفی هم بدن کسی نباید بخره
آرش: 1395/2/1316:39:28،
63
24
همون L90 خودمونه
سعید: 1395/2/1316:44:07،
75
20
بیست سی میلیون گرون دارن حساب میکنن


این تنها ایرادی که میشه از این لگن عذر میخوام لگان گرفت
شهروند ایرانی: 1395/2/1316:45:54،
25
57
55 میلیون ، خیرشو ببینید
م: 1395/2/1316:50:18،
83
17
پول 2 تا تندرو بدیم یه دونه؟!
حمید: 1395/2/1316:59:42،
59
22
نخرید شما شایستهبهترینها هستید قدر خود را بدانید . اگر اینها گوش نمیدهند شما مجبورشون کنید در برابرتان زانو بزنند . شماها ولی نعمت اینها از اون بزرگ بزرگه تا اون کوچیک کوچیکه هستید کاری کنید گردن و طوق غلامی به گوش بندازند نه اینکه مثل ارباب و برده با شما رفتار کنند . یا حق
بهزاد تحریم: 1395/2/1317:51:48،
42
21
ای بابا حمید جان، آب تو هاون کوبیدنه. میخ تو سنگ فرو میره،ولی حرف تو کله بعضیا نه.
r: 1395/2/1317:09:22،
109
50
سواری کدام یک بهتر است مدل 94 به بالا


ال90 +++


پژو پارس----
psdk: 1395/2/1317:22:05،
54
28
اینا رو عمدا اینقدر زشت می سازن یا اشتباهیه؟
بهزاد تحریم: 1395/2/1317:22:56،
86
25
دلم میخواد سرمو بزنم به این دیوار. یعنی چی 75 میلیون تومن پول خرج این ماشین مسخره بکنی؟ به خدا خرید این ماشین با این قیمت یک حماقت دیوانه واره. بر باعث و بانیه بوجود اومدن این شرایط لعنت/
پوريا: 1395/2/1317:24:53،
30
40
خوبه اگر قيمتش عادلانه باشه چرا نخريم ال ٩٠ از ٨٨ تا حالا داريم خدايي خلي خوب بود بهتره اين ماشين هاي توليد داخل هس،اين گزينه خوبي هس رنو. مصرف سوختش اقتصادي هس
فاروق: 1395/2/1317:26:07،
69
22
با این موتور و 105 اسب اصلا 75 میلیون ارزش ندارد.
سعيد: 1395/2/1317:30:53،
32
37
اميدوارم مثل ال نود بتونه رضايت مردم را جلب كنه و از نظر ظاهري از ال نود قشنگ تره و هم از نظر ايمني ولي خب قيمتها شون هم فرق ميكنه
1234567: 1395/2/1317:37:06،
58
13
كدوم آدم عاقلي حاضر ميشه اينو انقدر گرون بخره؟!!

ما كه پول بادآورده نداريم

صنعت فرغون هم مثل بقيه صنايع به ورشكستگي نزديك شده

مردم ديگه از قيمتهاي جهاني باخبرن

پول 3 برابري بابت خودرو نميديم.اون...رو لولو برد.
Sina : 1395/2/1318:17:53،
34
12
75 ميليون تومن ميشه حدودا 21 هزار دلار
با 21 هزار دلار بايس يه النترا صفر بشه خريد
ولي ما تو ايران هستيم و با اين پول يه رنو سيميل كه دو برابر قيمت جهانيش هست رو ميخريم و باعث ميشيم كه النترا رو به ما بدن 130 ميليون تومن ....!
نخريد دوستان خواهشا نخريد
ي خورده غيرت و شرافت ايراني داشته باشيد مگه ما چه چيزي از مردم عراق و ارمنستان و كشوراي همسايه كم داريم كه يه چنين آشغالايي رو با اين قيمت كذايي سوار بشيم ؟!
پاسخ: 1395/2/1420:35:45،
24
22
شما بهتره سرانه درامد ایران رو هم در نظر بگیری اون الانترایی که شما میگی تو امریکا که سرانه درامدش ۵۴۰۰۰هزار دلار هست اون قیمت این درسته که بیاد تو ایران با سرانه درامد ۷۰۰۰هزار دلاری به قیمت امریکا فروخته شه اینجوری نه تنها در حق قشر متوسط بلکه در حق قشر مرفه جامعه هم ظلم هست یکم دقیق تر مسائل رو تحلیل کنید این ماشین برای کشورهای کم درامد تولید شده و یک محصول واسه بازار جهانی نیست بعد ایران با این همه منابع باید جز فقرا حساب بشه کاش مردم به جای این همه سیاست بازی میرفتن سر مطالبات واقعیشان و سیاست نشه یه وزنه فشار بر علیه مردم و بهانه برای مسئولین ایرانجیب خواهش میکنم چاپ کن.
Sam: 1395/2/1318:56:14،
42
10
اين ماشين بايد جايگزين ال نود ميشد با اون قيمت اما نشد همونطور كه با اومدن پارس ٤٠٥ از رده خارج نشد .
هندوستان با اون همه درد و سرا و بي درامديش با اودن i20 هيونداي يكي از قشنگترين ماشينهاش به اسم هيونداي گتس رو توقف توليد زد اما ايران چي
اجمد: 1395/2/1320:49:34،
23
10
این همان است که فکرمیکنی فقط پالانش عوض شده.
sina: 1395/2/1321:30:55،
32
26
این ماشین به کل هیکل این چینی های بی هویت و بی نام و نشون می ارزه برا چی باید ریسک کنم پولمو به یک خودرویی بدم که سابقه درخشانی تو خودرو سازی نداشته و نام و نشان و اصالتی نداره اون اساتیدی هم که میگن 20 بشتر نمی ارزه برن تو خوابشون اینو 20 بخرن اونایی هم یا گیربکش مشکل دارن اگه 8 سرعته بود و اگه cvt بود بازم 75 قیمت میگرفت؟
رحیم: 1395/2/1321:35:17،
33
21
قیمت واقعی این خودرو نهایتا 20 تا 25 میلیونه . ولی خب عوارض ظالمانه در حمایت از ایران خودرو و سایر مونتاژکارها بعلاوه افت ارزش پول ملی باعث شده تا با این قیمتهای کذایی به مردم بفروشن. سال 90 تند 15280000 تومن بود. الان نزدیک 40 میلیون شده یعنی نزدیک به دو برابر ( 160درصد) گرونتر شده.
عباد: 1395/2/1400:24:10،
42
18
خوب با ٧٥ بريد يه سوناتا ٢٠٠٨يا ٩ بگيريد بخدا خوبه
ن.ی: 1395/2/1407:35:01،
28
20
75 میلیون تومن!!!!
نوش چنده؟
حاج رضا: 1395/2/1408:48:01،
30
20
یکی به من بگه چرا ماشین های شرکت رنو اینقدر طراحی داخل زشتی داره؟؟؟!!!!!
ممد: 1395/2/1409:49:29،
25
12
تازه باید یه نو آروی در سیستم موتور هم ارائه میشد مثلا توربو میکردن اونوقت قیمت حدود 40-45 می ارزید.
مهران : 1395/2/1410:19:51،
23
21
اگه میخاید به قیمت تقریبا واقعی این شاهکار جدید برسید از مناطق آزاد قیمتش رو بگیرید حدود 34 میشه که تازه اونهم هنوز غیر واقعیه .
چاسب: 1395/2/1411:06:58،
22
22
خيلي شبيه ريو هست اوني كه سايپا توليد مي كرد
عرفان: 1395/2/1415:28:59،
22
12
این دیگه نظر من نیست نظر جرمی کلاکسون کارشناس و مستند ساز معروف بی بی سی و برنامه ی تخت گاز که سه سال پیش گفت :
با این سرعتی که چین در تولید مدل های جدید خودرو به ما نشون داده.....
من بهتون قول میدم حداکثر تا ده سال اینده چین به جایی میرسه که کل خودروسازای اروپایی رو به زانو در میاره
بهمن: 1395/2/1515:18:26،
23
25
خوبه 100 درصد روش سود میخورن
Aria: 1395/2/1618:53:15،
22
20
خیلی دوس دارم بدونم کدوم آدم عاقلی تندر90 اتوماتیک رو به قیمت 75 تومن میخره؟؟؟ قیافش باید دیدنی باشه.
مهران: 1395/2/1909:15:46،
18
20
در اینکه قیمت خودرو در ایران بسیار گران و غیرمنطقی است شکی نیست اما بین همین خودروهای گران برخی مثل سیمبل واقعاً قیمت ظالمانه و خنده داری دارند ، این خودرو دقیقاً تندر 90 اتوماتیک با چهره ای کمی بروزتر است که مونتاژ مراکش میباشد و در مقایسه با تندر اتومات حداکثر 60 میلیون ارزش دارد .
بیپارت: 1395/2/1911:02:54،
23
19
خودروی خوبیه اگر 40 میلیون بدهند البته مافیا راضی نمیشه به این قیمت

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانس مسافرتی بهار پرستوها

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما