کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سفر وزیر اقتصاد آلمان به ایران لغو شد


کد خبر : ۲۲۰۵۱دوشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴:۵۸۱۴۹۱ بازدید

خبرگزاری رویترز به نقل از یکی از مقام های آلمان گزارش داده است که سفر زیگمار گابریل، وزیر اقتصاد و معاون صدراعظم آلمان ...

خبرگزاری رویترز به نقل از یکی از مقام های آلمان گزارش داده است که سفر زیگمار گابریل، وزیر اقتصاد و معاون صدراعظم آلمان "به علت بیماری لغو شده است."

مقام‌های آلمانی تاریخ جدیدی برای سفر وزیر اقتصاد این کشور اعلام نکرده‌اند.

آقای گابریل قرار بود روز سه شنبه، چهاردهم اردیبهشت، به همراه همتای ایرانی خود یک همایش اقتصادی را با حضور مدیران شرکت‌های آلمانی در تهران اداره کند.

شرکت‌های آلمانی امیدوار هستند حجم صادرات خود را به ایران دو برابر کرده و به پنج میلیارد یورو در سال برسانند. اما روز جمعه، رئیس اتحادیه بانکی آلمان گفت بازسازی روابط بانکی با ایران زمان می‌برد.

میشائیل کمر، رئیس اتحادیه بانکی آلمان گفته است که بدهی ایران به آلمان و نگرانی‌هایی که درباره شفافیت اقتصاد ایران وجود دارد باعث می‌شود رابطه بانک‌های آلمانی با ایران بسرعت از سر گرفته نشود.

ایران حدود 500 میلیون یورو به آلمان بدهکار است و رئیس اتحادیه بانکی آلمان این بدهی را یکی از موانع گسترش روابط تجاری دو کشور اعلام کرده است.

آلمان یک برنامه حمایتی برای صادرکنندگانش دارد اما مقام‌های این کشور گفته‌اند تا زمانی که ایران بدهی خود را پرداخت نکند، این تسهیلات در اختیار شرکت‌های آلمانی طرف معامله با ایران قرار نخواهد گرفت.

آقای گابریل از جمله اولین مقام‌های اروپایی بود که بعد از امضای توافق هسته‌ای ایران به تهران سفر کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها