کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

اولویت خودروسازان؛ کیفیت یا سود

کدخبر:۲۲۰۴۹دوشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴:۵۶۱۴۵۶ بازدید

در شرایط به اصطلاح پساتحریم که قرار بود خودروسازان بنام و درجه یک بین‌المللی در ایران سرمایه‌گذاری مشترک کنند و با درنظر گرفتن منافع خود ...
در شرایط به اصطلاح پساتحریم که قرار بود خودروسازان بنام و درجه یک بین‌المللی در ایران سرمایه‌گذاری مشترک کنند و با درنظر گرفتن منافع خود حتی به دنبال دستیابی به بازارهای دیگر بروند، شاهدیم که این اتفاق به هر دلیل روی نداد.

روزنامه «جام‌جم» در یادداشتی به قلم جمشید پژویان نوشت:

تولید خودروهای چینی در ایران سیاستی از سوی خودروسازان کشورمان است که باید از چند منظر به آن توجه داشته باشیم. به‌طور‌کلی همه می‌دانیم در دنیای تجارت و اقتصاد فعلی جامعه جهانی این منافع دو طرف است که تعیین‌کننده معادلات و روابط اقتصادی میان دو طرف معادله است. بنابراین نباید بر این باور باشیم که خودروسازان چینی امتیاز خاصی به ایران در این زمینه داده‌اند؛ بلکه با توجه به بازار بسیار بکر و مناسب خودرویی ایران، چینی‌ها کاملا با در نظر گرفتن منافع خود حتی نسبت به انتقال فناوری‌های به‌روز به ایران کاملا هدفمند برخورد کرده‌اند؛ به همین دلیل می‌بینیم خبری از محصولات باکیفیت و مطرح چینی در بازار ایران بخصوص خودرو نیست.

از این رو این‌که برخی از مسئولان یا کارشناسان با ادعای این‌که چینی‌ها در دوران تحریم منعطف‌تر با ایران برخورد کردند و اکنون ایران نیز باید نسبت به چینی‌ها منعطف باشد، بسیار اشتباه است، چون همواره این منافع چینی‌ها در بازار ایران بوده که تعیین‌کننده سیاست‌های اقتصادی آنها با کشورمان بوده است و آن بخش از خودروهایی را که نمی‌توانستند به بازارهای اروپایی، آمریکایی یا حتی برخی از کشورهای آسیایی و خاورمیانه بفروشند به ایران فرستاده‌اند.

به‌هر حال این خودروها در بازار ایران وارد شد و بعضا توسط خودروسازان ایرانی نه به صورت مشارکتی بلکه به صورت مونتاژ تولید می‌شود که بیانگر سودجویی خودروسازان ایران در شرایط فعلی است، چون خودروسازان و قطعه‌سازان کشورمان با استفاده از امکاناتی که در اختیار داشتند، می‌توانستند ارتباط مناسبی با دانشگاه‌ها برقرار کنند. با کمی سرمایه‌گذاری اصولی اطلاعات فنی و تخصصی دانش‌آموختگان ایران می‌توانست شرایط بهتری را برای صنعت خودروسازی کشورمان به ارمغان آورد، درحالی که این دو گروه با استفاده از شرایط ایجاد شده اقتصادی در دوران تحریم‌های یکجانبه غرب علیه کشورمان بدون توجه به امتیازهای موجود داخلی یا منافع ملی ایران صرفا با درنظر گرفتن منافع اقتصادی کوتاه مدت خود با مراجعه به بازار چین محصولاتی بدون کیفیت و نا ایمن را به ایران منتقل کردند.

اما در شرایط به اصطلاح پساتحریم که قرار بود خودروسازان بنام و درجه یک بین‌المللی در ایران سرمایه‌گذاری مشترک کنند و با درنظر گرفتن منافع خود حتی به دنبال دستیابی به بازارهای دیگر بروند، شاهدیم که این اتفاق به هر دلیل روی نداد و همین ناکامی در به واقعیت پیوستن رویای دوران پساتحریم باعث شد تا دوباره خودروسازان برای حفظ منافع خود بدون درنظر گرفتن منافع ملی دست به‌کار شده و راه ورود خودروهای چینی به بازار را هموار کنند که این فرآیند اقتصادی هرگز به منفعت ایران و اقتصاد ملی کشورمان نیست.

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

علی : 1395/2/1309:08:49،
89
31
هیچکدام ...........منافع شخصی مدیران ودولت
amir: 1395/2/1311:27:30،
27
24
" آن بخش از خودروهایی را که نمی‌توانستند به بازارهای اروپایی، آمریکایی یا حتی برخی از کشورهای آسیایی و خاورمیانه بفروشند به ایران فرستاده‌اند. "

ولمون کن. گیر آوردی.
ماشین چینی و آمریکا و اروپا !!!!!
مهدیه: 1395/2/1311:28:46،
36
22
اولویت فقط سود کیفیت را بیخیـــــــال
یک قطعه بادوام سودی برایشان ندارد باید بیدوام باشد تا فروش بیشتر و در نتیجه سود بیشتر
شعار حمایت ازقطعه سازان داخلی
هدایت: 1395/2/1309:14:11،
79
24
همه جای دنیا میگن اولویت کیفیت برای کسب سود . اینجا اولویت چباول
امیر: 1395/2/1309:14:11،
63
27
خودروسازان دارند سود می برند و خوب هم می برند و تنها چیزی
که در قاموس انها وجود ندارد کیفیت است.داریم می بینیم تولید خودروهای دهه نود میلادی با حداقل کیفیت و بیشترین خرابی!!!
TOYOTA COROLLA 2015: 1395/2/1309:17:58،
53
26
آخه چرا یه سوالی می پرسید که همه جوابش رو میدونن!!!!!
خسته: 1395/2/1309:23:59،
47
25
مطمئن باشید برداشته شدن تحریمها بدلیل سیاستهای کاملا اشتباه مسوولین تاثیری در زندگی مردم نخواهد داشت و این شرایط نابسامان همچنان ادامه دارد این رو در خودروسازی کشور بوضوح میتوان دید.
مملی: 1395/2/1309:34:27،
25
21
ایران جیب دیگه قرار نبود نون بری کنی
M: 1395/2/1309:38:50،
34
23
اصول بنیادین هر صنعتی در هر کشوری بر این قرار می‌گیرد که محصول نهایی بتواند در هر شرایطی زمانی مکانی و مالی به حیات خود ادامه دهد صنعت خودرو سازی کشور که گردن کلفتی بی نظیرش را در دوران کارگزاران آغاز کرد و به تدریج به مافیایی خون اشام تبدیل گردید که مردم را سالیان سال است که در خیابان و بیابان به خاک و خون میکشد تنها و تنها یک هدف را دنبال می‌کند آنهم ثروت سازی برای مدیران و دست اندرکاران خود میباشد و هرگز نخواهد توانست موتور محرک صنعت کشور باشد و اگر در شرایطی قرار بگیرد که مردم بدون پرداخت اضافه حق انتخاب خرید داشته باشند و یا دولت دست از حمایت های خود از ان بردارد یک روز هم نمیتواند خودش را حفظ کند
علی: 1395/2/1309:49:21،
37
28
تا زمانیکه با دنیا سر جنگ داشته باشیم و تو همه تریبونها به اونها بتازیم و همه رو تهدید کنیم باید خیال سرمایه گذاری و ورود تکنولوژی از کشورهای پیشرفته رو از سرمون بیرون کنیم
بی طرف: 1395/2/1309:57:48،
29
28
سود و فقط سود- کیفیت که تجملیه بدرد نخوره ، اصلاً اتلاف وقت و منابع و انرزی و ... فقط سود خوبه که اونم دارن از نوع زیاد و بی رقیب--- تا زمانیکه اتومبیل روز دنیا با قیمت جهانی نباشه همین آش و همین کاسه --- البته با توجه به اینکه ایران میخواد به تجارت جهانی بپیونده مطمئناً تعرفه ها در دو یا سه سال آینده حذف می شود.
داود: 1395/2/1310:04:54،
31
28
اولیت اول خودرو سازان دستبرد زدن از جیب مردمه
ساسان: 1395/2/1311:28:45،
28
28
جدا یعنی شما نمی دونید شرکت های داخلی تولید خودرو دنبال چیند؟ بدا مدیر وب سایت محترم مگر مشکلات این کشور فقط در خودروسازان؟ اینکه بازار هیچ رونقی نداره ...جوانا بیکارند...هر سال به هر بهانه ای افزایش نرخ میدند...اینکه تخصص وزیران در زمینه کابینه هاشون چقد ؟ وضعیت دانشگاه هامون چطوره؟ وضعیت سیستم آموزشی و آموزش پرورش و... داریم بس کنید دیگه به خبرای دیگه برسید...
شاکی: 1395/2/1313:29:41،
27
23
البته که هیچکدام/ فقط غالب کردن و دیگر هیچ
على آباد: 1395/2/1315:44:18،
27
21
مسئولين هم اگه خودروى ايرانى سوار ميشدن ميفهميدن اينجا فقط بحث سوده وبس/
ali: 1395/2/1320:27:15،
24
26
خب معلومه اول جیب خودرو ساز ها مهمه بعد اگه خدایی نکرده دولت گیر داد یا خدایی نکرده شورای رفاقت خواست بابت کیفیت نداشته و دروغی یه درصد به قیمت ها اضافه کنه بعد یکی دو تا ماشینم با کیفیت میزنن .

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل