کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

عرب‌ها واسطه ورود شورولت به ایران

کدخبر:۲۲۰۰۸یکشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۵:۴۷۴۷۱۷ بازدید

ماجرای واردات خودروهای آمریکایی به ایران تمامی ندارد. با مراجعه به سامانه ثبت سفارش واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت، سفارش 24 دستگاه ...
عرب‌ها واسطه ورود شورولت به ایران

ماجرای واردات خودروهای آمریکایی به ایران تمامی ندارد. با مراجعه به سامانه ثبت سفارش واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت، سفارش 24 دستگاه خودروی آمریکایی شورولت توسط شرکت «سهام‌پژوهان مهر» ثبت شده است و در صورت رسیدن این خودروها به گمرک، امکان ترخیص آنها با پرداخت سه درصد ارزش گمرکی خودرو برای دریافت گارانتی، وجود دارد. این شرکت در نیمه دوم سال گذشته توانسته است مجوز واردات این خودرو‌ها را از وزارت صنعت بگیرد.

به گزارش ایران جیب به نقل از شرق، با خبرسازشدن این ماجرا، وزیر صنعت از صدور چنین مجوزی اظهار بی‌اطلاعی کرد و در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد از واردات این خودروها بی‌خبر است؛ البته دیروز در نشست خبری انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو، میثم رضایی، رئیس این انجمن، این مسئله را طبیعی دانست و احتمال داد این مجوز از سوی معاونان وزیر صادر شده باشد. او گفت این خودروها ثبت سفارش شده‌اند و لزوما هنوز وارد گمرک نشده‌اند؛ اما مسئله مهم این است که شرکت شورولت یک فهرست از پنج کشور را در سایت رسمی خود منتشر کرده است که نمی‌توانند خدمات فروش و پس از فروش دریافت کنند و نام ایران نیز در این فهرست به چشم می‌خورد. وقتی به تجربه تحریم‌ها و ترک ایران از سوی پژو فکر می‌کنیم، آینده واردات این خودروها به ایران که از ابتدای کار رنگ ‌و بوی تحریم دارند، نمی‌تواند چندان خوشایند باشد.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو با تأیید ثبت سفارش ٢٤ دستگاه شورولت در سامانه ثبت سفارش واردات، گفت: قیمت این خودروها در امارات از ٢٧‌هزارو ٥٠٠ دلار تا ١٢٧‌ هزار دلار است که برای ورود به ایران با توجه به حجم موتور، عوارض گمرکی مربوطه از آنها اخذ شده و قیمت آنها در ایران مشخص می‌شود.

میثم رضایی در حاشیه نشست خبری انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو، به «شرق» گفت: برای واردات هر کالایی ابتدا باید مجوز خاص آن را دریافت کرده و سپس چنانچه آن کالا در فهرست کالاهای مجاز قرار داشت، نسبت به ثبت آن در سامانه ثبت سفارش واردات، اقدام کرد.

او ادامه داد: این ٢٤ خودروی آمریکایی نیز پس از اخذ مجوز واردات از وزارت صنعت، معدن و تجارت، در این سامانه ثبت شده‌اند و این لزوما به معنای واردشدن این خودروها به گمرک نیست؛ گرچه در صورت ورود این خودروها به گمرک امکان ترخیص آنها پس از پرداخت سه درصد از ارزش گمرکی آن به منظور اخذ گارانتی، امکان‌پذیر است.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو با اشاره به اینکه براساس دستورالعمل واردات خودرو همه خودروهای وارداتی باید دارای نمایندگی در داخل کشور باشند یا خدمات گارانتی را از دیگر نمایندگی‌ها بگیرند، تصریح کرد: ثبت سفارش این خودرو‌ها در سامانه ثبت سفارش به این معناست که در ایران شرکتی به عنوان نمایندگی آنها ثبت شده یا از طریق مشارکت با دیگر نمایندگی‌های خودروسازان خارجی در ایران، زمینه برای ارائه خدمات گارانتی و وارانتی به آنها فراهم شده است.

رضایی در پاسخ به این سؤال که آیا این خودروها مستقیما از شرکت خودروساز آمریکایی خریداری شده‌اند یا پای واسطه‌ای در کار بوده است، اظهار کرد: شرکت «شورولت» آمریکا در سایت رسمی خود اعلام کرده است که به پنج کشور، ازجمله ایران خدمات فروش و پس از فروش ارائه نخواهد کرد. پس این خودروها نمی‌تواند مستقیما از شرکت مادر وارد شود گرچه تاکنون نیز دیگر خودروهای وارداتی به ایران لزوما از شرکت خودروساز اصلی وارد نمی‌شدند و اغلب از نمایندگی‌های این خودروسازان در کشورهای عربستان، امارات، قطر و دیگر کشورها خریداری می‌شدند. طبیعی است که این خودروهای آمریکایی نیز از طریق همین واسطه‌ها خریداری شوند. او با تأکید بر اینکه ما فقط از ثبت سفارش این خودروهای آمریکایی اطلاع داریم، گفت: ما برای اطلاع از اینکه این خودروها به گمرک وارد شده‌اند یا نه، بررسی‌ای نداشته‌ایم؛ گرچه اگر این خودروها وارد گمرک شده باشند، از طریق گمرک می‌توان مطلع شد و مسئله چندان پیچیده‌ای نیست. رئیس انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه علت اظهار بی‌اطلاعی وزیر صنعت از صدور مجوز واردات خودروهای آمریکایی، چه بوده است، تصریح کرد: مجوز واردات این خودروها در نیمه دوم سال گذشته داده شده و احتمالا مراحل آن توسط معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت صورت گرفته و طبیعی است که در وزارتخانه بزرگی مانند وزارت صنعت، شخص وزیر از صادرشدن این مجوز و واردات آن بی‌خبر باشد. باید در نظر داشت که وزارت صنعت، دستگاه بزرگی است و وزیر صنعت وظایفی مهم‌تر از امضای مجوز واردات خودرو دارد و لزوما نباید فکر کنیم او باید از صدور هر مجوزی اطلاع داشته باشد.

رضایی با اشاره به صحبت‌های اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر لزوم لغو مجوز واردات خودرو‌های آمریکایی، افزود: به نظر این تصمیم درستی است؛ چراکه در دوران تحریم حتی خودروسازانی که سال‌ها در ایران فعالیت داشتند، نیز از ایران رفتند و بر اساس این تضمینی وجود ندارد که به فرض ورود این نوع خودروها، شرکت‌های آمریکایی با ما همکاری کنند.

او با اشاره به اینکه خودروهای شورولت جزء پراستهلاک‌ترین خودروهای آمریکایی محسوب می‌شوند، اظهار کرد: حتی شهروندان آمریکایی نیز از هزینه بالای این خودروها ناراضی هستند و در این شرایط و با توجه به روشن‌نبودن وضعیت گارانتی و خدمات پس از فروش این خودروها به نظر نمی‌رسد بتوان در ایران از آنها استفاده کرد.
رئیس انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو، با تأکید بر اینکه براساس دستورالعمل واردات خودرو، خودروهای وارداتی باید دارای گارانتی باشند، تصریح کرد: در گذشته خودروهای خارجی بدون گارانتی و خدمات پس از فروش وارد ایران می‌شدند که مردم را با مشکلاتی در تهیه قطعه و تعمیر آنها مواجه می‌کرد ازاین‌رو گفتند فقط شرکت‌هایی مجوز واردات خودرو خواهند داشت که دارای نمایندگی خدمات پس‌ازفروش باشند اما پس از آن اجازه دادند دیگر واردکنندگان نیز در صورت خرید گارانتی از این نمایندگی‌ها بتوانند خودروهای خارجی وارد کنند.

رضایی ادامه داد: واردکنندگان غیررسمی خودرو برای دریافت برگه گارانتی، باید سه درصد از ارزش گمرکی خودرو را به نمایندگی‌ها بپردازند و از آنها گارانتی بگیرند درحالی‌که همه خودروهای وارداتی دارای گارانتی بین‌المللی هستند و در این شرایط، دریافت سه درصد از ارزش گمرکی خودرو به‌عنوان حق گارانتی، پول اضافه‌ای است که از جیب مصرف‌کنندگان می‌رود.

او اظهار کرد: وقتی یک خودروساز خارجی خودرو خود را صادر می‌کند، آن را مشمول گارانتی بین‌المللی و هزینه آن را محاسبه کرده است؛ در این شرایط اگر یک شهروند خارجی با خودرو شخصی به ایران سفر کند و خودروی او دچار مشکل شود، توقع دارد با مراجعه به نمایندگی آن خودرو در ایران از گارانتی بین‌المللی خودرو خود استفاده کند در‌حالی‌که در ایران چیزی به نام گارانتی بین‌المللی موردقبول نیست.

وی ادامه داد: نمایندگان رسمی خودروسازان خارجی باید گارانتی بین‌المللی را به رسمیت بشناسند اما از ٣٨ شرکتی که ادعا می‌کنند نماینده رسمی خودروسازان خارجی در کشور هستند، فقط نام هشت شرکت در سایت شرکت خودروساز اصلی به عنوان نمایندگی رسمی ثبت شده‌ است و باقی این شرکت‌ها احتمالا در دوران تحریم و از طریق واسطه‌ها، نمایندگی اخذ کرده‌اند و نمایندگی رسمی به حساب نمی‌آیند.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو افزود: برخی از نمایندگی‌های به‌اصطلاح رسمی خودروسازان خارجی، دستورالعمل واردات خودرو را نیز رعایت نمی‌کنند؛ به عنوان مثال یکی از این شرکت‌ها مبلغ سه درصد ارزش گمرکی خودرو را برای صدور گارانتی از واردکنندگان غیررسمی اخذ کرده اما برگه گارانتی را تحویل نداده است.
وی همچنین با نشان‌دادن دو برگ گارانتی صادرشده برای خودروهای واردکنندگان رسمی و غیررسمی، اظهار کرد: کارت گارانتی که واردکنندگان رسمی به خریداران خودرو از واردکنندگان غیررسمی می‌دهند، سرویس اولیه را با دریافت وجه امکان‌پذیر دانسته است تا خرید مردم از واردکنندگان غیررسمی کاهش یابد درحالی‌که در برگه اصلی ذکر شده سرویس اولیه رایگان است.

رضایی با بیان اینکه ابتدای سال گذشته سازمان ملی استاندارد ایران به گمرک ابلاغ کرد که خودروهای فاقد استاندارد یورو٥ وارد کشور نشود، ادامه داد: مرجع تشخیص و اعلام استاندارد آلایندگی خودروهای وارداتی، نمایندگی‌های رسمی واردکننده خودرو هستند درحالی‌که برخی از این شرکت‌ها خودشان خودروهای فاقد استاندارد وارد می‌کردند.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

راضی: 1395/2/1208:34:26،
209
11
همه برامون اختیار تصمیم گیری دارن .الا خودمون برای خودمون
اریا : 1395/2/1209:25:38،
45
37
ماشین فقط المانی .....
اشغال: 1395/2/1211:18:38،
35
40
یه مشت اتومبیل آمریکایی نمای ساخت چین اصلا ارزش واردات ندارد.

بعدش باید برای قطعات یدکی دست به دامان کشورهای عربی بشیم.
من یه مليبو مکس 2006 صفر کیلومتر خریدم به شکر خوردن خودم راضی شدم،
هزینه نگهداریش از لکسس و مرسدس گرانتر است.
بهادری: 1395/2/1218:39:03،
31
7
وای وای
ماشین آمریکایی ها ما رو نخورن
جمع کنین بابا
پراید باید جمع بشه که سالی چند ده هزار نفرو میکشه نه ماشین های ایمن آمریکایی
kj: 1395/2/1221:36:25،
23
11
سابقه این شرکت به کنار ولی چرا باید از یک شرکت ورشکست شده که خودرو هاش در امریکا هم خریدار نداره وارد بشه...امریکا زدگی هم حدی داره ندید پدید بازی در نیارید
زرتشت: 1395/2/1208:41:14،
172
15
چرا مسئولان نميذارن مردم خودشون انتخاب كنند خودروي امريكايي وارد بشه اگه مردم قبول داشته باشن كه امريكا جنايتكاره و داره سر مردم ايران كلاه ميذاره ازشون نميخرن ولي اگه خوب بود چي؟ اگه مردم استقبال كردن يعني مردم به امريكاييها اعتماد دارن به نظر من به امريكاييها بيشتر ميشه اعتماد كرد تا خودروسازهاي وطني
پنچر: 1395/2/1210:03:26،
104
11
آقا آمریکا جنایتکار قبول، اما فرانسه بهترین کشوره؟ یعنی تا حالا جنایت نکرده؟ استعمارگر نبود؟ بابا اینا همش فیلمه
يه نفر: 1395/2/1221:56:23،
15
9
مشكل از كارخونه هاى سانديس سازه دادا، جمشون كنن مردم يه نفس راحت ميكشن والا از اينم بدتر ميشه، والا با اين سانديساشون ..
رضا: 1395/2/1208:42:34،
85
10
الان همه مسولا میگن ااااااااا این چجور مجوز گرفت؟ از کی گرفت؟غیر قانونیه . نمیشه و خودشونو میزنن به کوچه علی چپ راست میگن من بودم اولش با پز و افتخارخبر ورودخودرو امریکاییو دادم مجوزشم تو سامانه بقالی سر کوچه ما ثبت شده نعمت زاده که کلا انکار میکنه میگه خبر نداره والا از همون روز اول خواهرزاده 10 ساله منم خبر دار شد آقای وزیر اگه واقعا نمیدونستی که فاجعس حتما خوابی اگرم میدونستی و الان میزنی زیرش باز فاجعس که مردمتو ساده لوح فرض کنی مرد باشید بگید از بالا دستور رسید که جنس امریکایی ممنوع و کماکان جنس بنجل چینی آزاد
بابک : 1395/2/1208:44:46،
103
10
دقیقا عین کسی هستیم که داره غرق میشه و در اوج پرروی حاضر نیست بذاره کسی دستشو بگیره و کمکش کنه والا به خدا مملکت داره نابود میشه شدیم پر ادعاترین و منزوی ترین کشور دنیا میخوایم یه تنه در مقابل کل جهان وایسیم یکم واقع بینی هم خوبه
ایرانی: 1395/2/1208:46:34،
39
67
حالا که عربها واسطه اند نمی خرم
آرمان: 1395/2/1208:57:42،
69
8
همه این ماشینایی که وارد شده ، عربا واسطه بودند.
متاسف: 1395/2/1208:55:25،
35
35
خدا رو شکر مشکل اصلی مملکت رفع شد
دلخور: 1395/2/1208:58:02،
37
10
تبریک میگم به خودم . به شما . به همه .ازاین همه فقر بی تدبیری و فلاکتی که در تصمیم گیری مدیران و مسئولان محترم موج میزنه . فقر و فلاکت منحصر به تورم و رکود و بیکاری و عدم توانایی در تامین مایحتاج یومیه زندگی محدود نمیشه . اینجا شامل همه چیز و همه کس میشه. ما همیشه چند پله از همه بابت در هر موردی که بر ضد منافع ملی و مردم باشه جلوتریم.درود بر همه
بهزاد تحریم: 1395/2/1209:05:55،
32
8
مثل اینکه میگن کار خداست. هیچکس از این ماجرا خبر نداره. همه اظهار بی اطلاعی میکنن. خخخخخخخ خب برادران محترم، مگه ترس داره. مثل مرد سرتونو بالا بگیرید بگید ما بودیم، مگه کار بدی دارید می کنید که اینهمه لاپوشونی میکنید؟
کاوه: 1395/2/1209:30:43،
28
11
خدمتی دیگر به عربها.مثل اینکه باید پول این ملت از همه جا سرریز بشه تو جیب عربها.چرا خودمون وارد نکنیم؟!چرا باید به عربها خوش خدمتی کنیم.؟!یکی بیاد این سوال منو جواب بده.
رضا: 1395/2/1209:45:54،
27
9
آقا بیاند عوض پول مصادره جنجالی اخیر شورلت بدند من راضیم
عطا: 1395/2/1210:38:45،
40
9
خودرو واقعا قیمت محصولات شورلت رو نمیدونه یا فکر میکنه مردم نفهمن؟؟ چطور ادعا میکنه قیمت خودروهای شورلت از 27 هزار دلار شروع میشه؟؟؟ من الان بهتون قیمت دقیق محصولات شورلت که زیر 27 هزار دلار دارن بهتون میگم......
اسپارک = 12.6---- سونیک = 14.3 ---- کروز = 16.6 ---- تراکس = 20.3------ کلورادو = 20.1 ------ مالیبو = 21.6 ------- سیتی اکسپرس = 21.9 ------- اکییونیکس = 22.6 ------ کامارو = 25.7 ------ سیلورادو 26.6
تمام قیمت ها برحسب هزار دلار و از سایت رسمی شورلت گرفته شده و همونطور که میبینید خودروهای بسیار شاخصی چون کامارو و سیلورادو و مالیبو همگی زیر 27 هزار دلار قیمت دارن و در امریکا جزء خودروهای پرفروش محسوب میشوند. پس بهتره یه بهوونه ی بهتر پیدا کنید
سایه کویر: 1395/2/1211:49:03،
31
8
آره اصلا خیلی اخ هستن اصلا عرب ها اخ ترن. برین خودتونو فیلم کنین. میدونین مردم ایران به واژه عرب ها حساسن پای اونا رو هم وسط کشیدین. مگه این تنها کالاییه که با واسطه عربا وارد میکردین؟
پریسا: 1395/2/1215:08:33،
24
9
اسپارک = 12.6---- سونیک = 14.3 ---- کروز = 16.6 ---- تراکس = 20.3------ کلورادو = 20.1 ------ مالیبو = 21.6 ------- سیتی اکسپرس = 21.9 ------- اکییونیکس = 22.6 ------ کامارو = 25.7 ------ سیلورادو 26.6
سمندون: 1395/2/1219:14:57،
27
8
بعد اینم بگو که ماشین آمریکایی واقعا ماشینه و ایمن
سال 1374 در بکی از روزنامه ای داخلی یه گزارش زده بود
در یک تصادف جاده ای شورلت نوا خاوری را به دو نیم تقسم کرد
عکس هم انداخته بود و تا 200 متر گوجه وخیار تو جاده پخش شده بود
حالا هی بگو بده ، اخه ، اوخه
پدرام: 1395/2/1302:49:49،
24
8
ماشین امریکایی پر استحلاکه؟!! ماشین امریکایی گرونه؟!
هرچی که هست من پولش رو داشته باشم اصلا معطلش نمی کنم.لابد ماشین ایرانی کم استحلاک و ارزونه؟! نکنه فکر کردید با یه مشت بی سواد طرفید؟
ماشین امریکایی هم کیفیتش خوبه هم استحلاکش کمه و همین حالا بعضی از مدل هاش با محصولات آلمانی دارن رقابت می کنن.تازه در اکثر مواقع قیمتشون هم کمتر از آلمانی و در سطح ماشین های ژاپنیه.مردم آمریکا هم توان و پولش رو دارن ماشین آمریکایی بخرن و دارن هم می خرن!GM هم ورشکسته که نیست هیچی همین حالا جزئ 3 خودروساز برتر دنیاست و چندین برند زیر مجموعه داره.

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل