کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
iRest
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
ایکاپ
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

با بودجه 80 تا 100 میلیون‌ تومان، مورانو یا سانتافه ؟

کدخبر:۲۱۹۷۶شنبه، ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳:۴۷۱۱۷۲۵ بازدید

بلندقامتان این روزهای بازار ایران از حیث برچسب قیمت کارخانه و وارد‌کننده نیز در سطح بسیار رفیعی قرار می‌گیرند و اگر قرار بر این باشد که یک ...

بلندقامتان این روزهای بازار ایران از حیث برچسب قیمت کارخانه و وارد‌کننده نیز در سطح بسیار رفیعی قرار می‌گیرند و اگر قرار بر این باشد که یک شاسی‌بلند سایز متوسط یا کراس‌اوور سایز بزرگ غیر‌چینی خریداری کنید، در بهترین حالت به 200 میلیون تومان پول نقد نیاز خواهید داشت که البته صرف چنین بودجه‌ای برای خرید یک خودرو، برای قریب به 80 درصد از افراد جامعه مقدور نیست. اما اگر خواسته باشیم از خیر صفر‌کیلومتر خودرو گذشته و به بازار خودروهای دست‌دوم سری بزنیم، گزینه‌های بیشتری پیش رویمان قرار خواهند گرفت که عمدتا ‌در حد و حدود بازه قیمتی شاسی‌بلندهای چینی قابل خریداری هستند. در واقع در این مطلب قصد داریم تا با 2 مورد از بهترین گزینه‌های شاسی‌بلند زیر 100 میلیون تومان بازار ایران همراه شده و مقایسه‌ای کوتاه در بین این دو خودرو داشته باشیم.


2ft80o3w1trqurssg9yl.jpg

به گزارش ایران جیب به نقل از عصر خودرو، هیوندای سانتافه نسل دوم (CM) که برای نخستین بار در سال 2007 توسط آسان موتور به بازار ایران رسید و البته در طرف دیگر نیسان مورانو نسل اول (Z50) که توسط پارس خودرو به مصرف‌کنندگان ایرانی عرضه می‌شد، میهمانان ویژه این مطلب خواهند بود!


سنت‌شکنی در بازار ایران جایی ندارد

هرچند که تصمیم‌گیری در مورد ظاهر و طراحی 2 خودرو بحثی کاملا سلیقه‌ای و برای هر فرد متفاوت است، اما با توجه به میزان فروش و همچین طبق اظهارات فعالان بازار خودرو، هیوندای سانتافه طرفداران بیشتر و بازار بهتری نسبت به مورانو دارد. در واقع این محصول هیوندای یکی از محبوب‌ترین و موفق‌ترین خودروهایی است که تا‌کنون به بازار ایران وارد شده ‌که البته یکی از دلایل این امر‌ را می‌توان طراحی ظاهری مناسب و معقول آن دانست. هرچند که نیسان مورانو با خطوط نرم و البته حجم‌های اغراق‌شده خود شاید از دید بسیاری از افراد زیبا به نظر نرسد و بهتر است بگوییم این محصول ژاپنی چندان عامه‌پسند نیست.

اما هیوندای سانتافه با وجود خطوط و حجم‌های عادی‌تر بدنه، تطبیق نمای جلو و عقب، شباهت به خودروهای آلمانی و به ویژه محصولات آئودی، بیش از مورانو دلربا به نظر می‌رسد. هر‌چند که اگر از جمله انسان‌هایی با سلایق خاص باشید، ممکن است با طرح ارائه‌شده توسط طراح ژاپنی مورانو، Taiji Toyota کنار بیایید . مورانو از حیث لوازم ظاهری شرایط نسبتا ضعیفی دارد و در ضربات از ناحیه جلو بسیار حساس است. هرچند که سانتافه نیز از حیث آسیب‌پذیری تفاوت چندانی با سانتافه ندارد اما برای هیوندای، شما با قطعات یدکی فراوان و ارزان‌تری مواجه خواهید بود.

هیوندای سانتافه در رنگ‌های مشکی، سفید، نوک مدادی، سربی، بادمجانی، خاکی، نقره‌ای و بژ قابل خریداری است؛ این در حالی است که برای مورانو حق انتخاب در بین رنگ‌های مشکی، مِسی، نقره‌ای، سفید صدفی، نوک مدادی و در نهایت بژ را خواهید داشت.


9sh396wddfh8gh4oiipx.jpg


همه چیز به نفع هیوندای

پیش از شروع هر‌گونه مبحثی پیرامون دکوراسیون داخلی و انواع امکانات و آپشن‌های به کار رفته در کابین هر یک از این خودروها توجه داشته باشید که طراحی و خلق هر یک از این دو خودرو به حداقل 10 سال پیش بازمی‌گردد و در دهه گذشته شاهد تغییر و تحولات بسیاری در امر امکانات رفاهی و بحث ارگونومی کابین بوده‌ایم. با این حال با ورود به کابین هر کدام از این دو خودرو، شاهد کابینی متفاوت از دیگری خواهیم بود. نیسان برای تریم داخلی مورانو از 3 رنگ مشکی، کرمی و در نهایت زرشکی بهره گرفته است که البته در این بین کابین کرمی این خودرو طرفداران بیشتری داشته و اگر به دنبال محصولی خاص باشید، تریم و تودوزی زرشکی بیشتر به دل شما خواهد نشست. غربیلک سه‌شاخه به همراه دکمه‌های ارتباط با سیستم صوتی (اینترفیس) و در پس آن صفحه کیلومتری که با طراحی عجیب و غریب، هر بخش از نشانگرها را در قابی جدا قرار داده است.

بالای داشبورد حالتی پله‌ای داشته و شما قادر به قرار دادن وسایلی از جمله تلفن همراه روی داشبورد هستید. این داشبورد به همراه کنسول میانی حاوی صفحه نمایش سیستم ناوبری، دکمه‌های کنترل سیستم صوتی و در نهایت سلکتورهای پیچشی سیستم تهویه مطبوع تمام چیزی است که در کابین ساده اما عجیب و غریب مورانو به چشم می‌خورد.
در واقع اگر خواسته باشیم از دید عموم به این بخش نگاه کنیم، سنت‌شکنی‌های ذکر شده، چندان هم جذاب و دوست‌داشتنی نیستند!

مورانو در داخل کابین امکاناتی همچون 6کیسه ایمنی هوا برای سرنشینان جلو و پرده‌ای، روشن‌شدن بدون کلید، فرمان با قدرت کمکی الکتریکی و قابلیت سنگین شدن در سرعت بالا، سیستم صوتی نسبتا حرفه‌ای با 4‌بلندگو و 2‌ساب‌ووفر و چنجر 6‌تایی، تنظیم برقی صندلی‌های جلو به همراه حافظه و گرمکن صندلی راننده، تنظیم برقی پدال‌ها، آینه‌های جانبی به همراه گرمکن، سانروف برقی و در نهایت کروز کنترل از جمله امکاناتی است که در کابین این خودرو می‌بینیم.

در مقابل، هیوندای سانتافه با تودوزی چرم مصنوعی در رنگ‌های مشکی، خاکستری و کرمی با دوخت رنگ قهوه‌ای به همراه داشبورد با تریم چوب یا فیبر‌کربن به بازار ایران عرضه شده است که در موارد فول‌آپشن شاهد 3‌ردیف سرنشین و گنجایش 7 نفر هستیم.  سانتافه در بهترین حالت از امکانات شامل مواردی همچون سیستم تهویه مطبوع خودکار با دریچه‌های روی ستون برای ردیف عقب و سیستم کنترل کیفیت هوا، سیستم صوتی به همراه 4 اسپیکر، 2‌تیوتر و یک ساب ووفر و همچنین سیستم نمایشگر و ناوبری سفارشی، سنسور باران، سنسور پارک در نسخه‌های 2008 به بالا، آینه‌های برقی به همراه گرمکن و البته تاشوی برقی در نسخه‌های 2009، آینه الکتروکرومیک به همراه قطب‌نما، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، تنظیم برقی صندلی‌های جلو به همراه گرمکن برای هر دو سرنشین، سانروف برقی دو‌حالته و... از جمله امکانات سانتافه هستند که این محصول کُره‌ای را یک سر و گردن بالاتر از رقیب ژاپنی قرار می‌دهد.





6 سیلندرهای رویایی!

هر دو خودرو از پیشرانه‌های 6 سیلندر V‌شکلی بهره می‌برند که این روزها حضورشان در بازار ایران شبیه به یک رویا شده است!

آسان موتور سانتافه را با پیشرانه V6 سری میو به بازار ایران عرضه کرد و این در حالی بود که گزینه‌های قوی‌تری همچون مورد 3.3 لیتری لامبدای مورد استفاده بر روی آزرا و سورنتو برای این خودرو قابل سفارش بود. هرچند که نمونه 2.7 لیتری مورد استفاده ‌روی سانتافه از نظر اعداد و ارقام کلی شبیه به پیشرانه‌های توسان، اسپورتیج، هیوندای کوپه و... است اما توجه داشته باشید که پیشرانه‌های سری میو (که ‌روی سانتافه CM و اپتیمای 2009 استفاده می‌شد) از تکنولوژی زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها بهره می‌برند؛ این در حالی است که نمونه‌های دلتای مورد استفاده روی خودروهای مذکور در واقع مدل پایه 2.7 میو بوده و با توجه به فقدان تکنولوژی VVT، نهایت قدرت کمتری را تولید می‌کنند.

بدین ترتیب پیشرانه 6‌سیلندر خورجینی سانتافه قادر به تولید 189 اسب بخار در 6 هزار دور بر دقیقه و همچنین نهایت گشتاور 248 نیوتن‌متر در 4 هزار دور بر دقیقه خواهد بود که البته این اعداد و ارقام در کنار جعبه دنده 4‌سرعته و وزن 1855 کیلوگرمی این خودرو، قابلیت‌های دینامیکی خوبی را برای سانتافه CM فراهم نمی‌کند و این خودرو به زعم بسیاری از مصرف‌کنندگان «تنبل» است. به ویژه هنگامی که خواسته باشید در سرعت بالا معکوس داده و در جریان جاده از خودرویی سبقت بگیرید، این تنبل بودن بیشتر حس می‌شود.

در مقابل نیسان مورانو را با پیشرانه 6 سیلندر V شکل 3.5 لیتری داریم که با بهره‌گیری از سیستم تنفس طبیعی، 4 سوپاپ در هر سیلندر و سیستم باز و بسته‌‌شدن زمان متغیر سوپاپ‌ها قادر به تولید 234 اسب بخار در دور مشابه سانتافه است. نیسان مورانو از جعبه دنده ضریب متغیر CVT با قابلیت تبدیل‌شدن به 6 سرعته دستی بهره می‌برد که اگر مورانو تجربه نخست شما از این دست جعبه دنده‌ها باشد، کمی سردرگم خواهید شد.

همچنین با توجه به نبود علم و تخصص کافی برای تعمیر و ترمیم این دسته گیربکس‌ها، در صورت استفاده نادرست از خودرو، اعمال فشار بیش از حد به جعبه دنده و در نهایت خرابی گیربکس، چاره‌ای جز تعویض مجموعه کامل جعبه دنده و پرداخت هزینه‌ای گزاف نخواهید داشت. هرچند که مصرف سوخت بالاتر مورانو نسبت به سانتافه و همچنین قیمت بالاتر قطعات و سرویس‌ها، هزینه نگهداری بیشتری برای شما در پی خواهد داشت. اما توجه داشته باشید که در این خودرو شاهد آن «تنبلی» ذکر شده در فوق نخواهید بود.


فنّ آخر!

هر دو‌ این خودروها از شاسی‌بلندهای ارزنده بازار کمتر از 100 میلیون تومان هستند که به وفور یافت می‌شوند. هرچند که نیسان مورانو به دلیل سنت‌شکنی‌های طراحی بدنه و کابین بازار ضعیف‌تری دارد اما توجه داشته باشید که اگر به دنبال یک SUV خاص، راحت و پرقدرت هستید، گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. اما با توجه به محبوبیت سانتافه و همچنین گستردگی بیشتر خدمات پس از فروش آسان موتور در سطح کشور، انتخاب سانتافه برای مصارف خانوادگی به‌مراتب عاقلانه‌تر خواهد بود.

مورانو 2008 بسته به امکانات، رنگ و میزان کارکرد از 80 الی 100 میلیون تومان قیمت می‌خورد و  سانتافه CM‌با پیشرانه 2.7 لیتری که از 2007 تا آخر 2009 به بازار ایران وارد شدند، بازه مشابهی داشته و برای خرید نمونه‌های با شرایط مختلف این خودرو می‌بایست از 80 الی 105 میلیون تومان هزینه کنید. هرچند که نسخه فیس‌لیفت سانتافه CM قیمت بالاتر و البته پیشرانه قدرتمندتری دارد.
 

نام خودرو مورانو 2008 سانتافه 2009
حجم موتور  3498 2656
تعداد سیلندر / سوپاپ 24/6 24/6
حداکثر قدرت ( اسب بخار) 234 189
گیربکس ضریب متغیر CVT 4 سرعته تیپ ترونیک
محور متحرک 4 چرخ 4 چرخ
وزن خالص (KG) 1875 1855
شتاب صفر تا 100 ( ثانیه) 8.9 11.7
حجم مخزن سوخت (لیتر) 82 75
مصرف سوخت ترکیبی 12.3 12
حداکثر سرعت 200 176
قیمت (میلیون تومان) 80 - 100 80 - 105
بلیط هواپیما



دیدگاه ها

amin: 1395/2/1114:08:21،
261
86
یعنی وقتی بتونم مورانو رو انتخاب کنم از کنار سانتافه هم رد نمیشم.اصلا به سانتافه نگاه نمیکنم
امیر: 1395/2/1115:26:40،
110
97
دوست عزیز یه چیز شنیدی .مورانو متاسفانه از گیربکس شدیدا خنگی برخورداره.اصلا این گیربکس برای این موتور مچ نیست.تقه زیاد میزنه هرکی هم داره همینو میگه.سانتافه سوار نشدم نظر نمیدم ولی مورانو داشتم اون اوایل که اومد تو بازار خرید پدرم راضی نبود .الان سانتافه نیو رفیقم داره سوار شدم واقعا بیسته از همه لحاظ
امیرجون: 1395/2/1115:40:30،
44
27
لطفا اگه کسی مصرف سوخت اینا رو تجربه کرده بگه.خیلی کمک بزرگی میکنه.باتشکر
مورانو: 1395/2/1116:17:58،
47
35
هرچند مورانو در مدل های 2008 یا همون Z50 نیز هیچ مشکل گیربکسی ذاتی نداشته و استفاده ناصحیح و البته ناشی گری تعمیرکاران مشکلات عمده ای که میگن را باعث شده ولی در مدل 2009 این مشکلات به نسبه خیلی کمتر شده که شاید همین دلیل اختلاف قیمت زیادش با مدل قبلیه
ناشناس: 1395/2/1117:20:52،
77
38
مورانو گیربکسش cvt هست خیلی هم عالی و کم مصرفه.فقط برا تعویض روغن و یا چک اپش باید پیش اهلش ببری وگرنه یه پیچش می ارزه به هیکل سانتافه هر دو شونو به چند بار داشتم
Naser: 1395/2/1119:08:09،
45
37
يه پيج ماشين هاي ژاپني عهد بوق حتي ميارزه به كل اشغالها واسباب بازي هاي كره اي بي اصالت با ماشين هاي بزك شده دوروزه كه از چشم ميوفتند و سلطان خرابي و سروصدا و كوبش هستند
كره و. چين فقط عين هم هستند و هيچ وقت ب ژاپن نميرسند
ببو: 1395/2/1122:47:56،
57
20
یارو تا اونجا که تونسته سواری گرفته ازش.فرسودش کرده.کوبوندتش...تازه میخواد100 یا با منت 80 تومن قالب کنه...خریدار بدبخت تا بیاد جا خوش کنه و پز بده ..بدبختیش شروع میشه . با خرابی و تهویض قطعات . البته اگه شانس بیاره پیداش کنه....اونهم با چه قیمتی سرسام آور..حالاااااااا خر بیار و باقالی بارکن...
فرید: 1395/2/1123:10:17،
40
29
اصلا نویسنده مطلب داشت القا میکرد سانتافه بخرین.قدرت موتور و لذت رانندگی مورانو 2 برابر سانتافس البته گیربکسش دل نگرانی ایجاد میکنه.نقاط قوت مورانو رو تبدیل کرده به نقاط ضعفش،بابا گیربکس CVT خودش یکی از مزایای ماشینه. ولی مورانو کلا سر تره مورانو برونی رو صدی 14 تا 16 تو شهر باید حساب کنی.
کوکی: 1395/2/1123:57:26،
34
23
بنده خودم سانتافه 2007داشتم مورانوی 2009هم رفیقم داشت.از بابت مصرف سوخت مورانو مصرفش وحشتناکه.پشت مورانو ننشستم ولی قطع به یقین چون اسم ژاپن رو به یدک میکشه دوام قطعات بالایی داره.و اما در مورد سانتافه.مدل پایین هاش بشدت روغن کم میکنه و یاتاقان خودرو و cvt ماشین سر صبح خصوصا صدای بدی میده.بسیار نرمه و شتابگیریش هم بدک نیست.فضای داخل اتاقش قابل قبوله.ولی در مجموع مورانو رو ترجیح میدم چون استهلاک کم قطعاتش جبران مصرف سوخت بالاش رو میکنه.
206سوار: 1395/2/1114:11:49،
147
49
هیچ کدوم پول تو بانک و ذخیره برای مایهتاج زندگی واجب وسیله 206 رو با تمام اشغال بودنش عشق است...
سالار خان: 1395/2/1114:31:09،
135
33
موافقم با امکانات و وضع این جاده ها همون 206 بهتره.
تو داخل شهر که راحت بغل سطل آشغالی یه جا پارک میکنی میری کار اداری و بانکیتو انجام میدی.
تو راه و جاده هم که من 206 سوار و پرادو سوار باید پشت کامیون و نیسان دود بخوریم.
تو اتوبان هم که معلوم الحاله تعداد دوربین ها از تعداد درختها بیشتر شده.
دقیقاً با اون ماشینها چکار میشه کرد که با 206 نمیشه انجام داد؟
تازه از مخاطرات خط کشیدن متکدیان چهار راهها در صورت عدم پرداخت صدقه و یا خفت گیری های اخیر صرف نظر می کنیم.
سهیل: 1395/2/1115:16:32،
114
25
100% موافقم

به قول فامیل دور

206 تنها ماشینیه که نمیشه فهمید رانندش وکیله، مهندسه، کارگره، دزده، قاضیه، کارخونه داره،معلمه و . . .

در حال حاضر تو ایران نسبت به پول پرداختی، 206 بهترین گزینه اس، مخصوصاً تیپ 5 و 6 که هر آپشنی با کمتر از 1 تومن روش فعال میشه (سنسور نور، سنسور باران، کروز کنترل، اسپید لیمیتر، هدآپ، سیستم فتوکرومیک، ESP یا همان سیستم ضد لغزش سر پیچها، ایربگ جانبی و . . .
البته و صد البته اتومات تا 91 و دستی تا 90 (یا تا اردیبهشت 91)
وسلام
محمد: 1395/2/1122:42:56،
39
19
آقا سهیل میشه بگی آپشنهای esp و ایر بگ های جانبی رو کجا میشه روی 206 گذاشت؟ ممنون
سهیل: 1395/2/1212:30:15،
34
14
پاسخ به محمد عزیز

محمد جان میدان شهید فهمیده کرج (خروجی قبل از ترمینال شهید کلانتری)، کلینیک مهندسی پژو 206 (مدیریت مهندس بیگدلی از مدیران ارشد سابق برق خطوط مونتاژ پژو)
سیستم ESP دارای چیپ مستقل تو مدار کنترل یونیت 206 تیپ های 3، 5 و 6 (و صندوق دارها V8 و V9 ) و به دلیل دارا بودن سیستم ABS چهار کاناله مستقل و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (سیستم EBD) با یه برنامه ریزی و اکتیواسیون و نصب اینترفیس (جمعاً با هزینه ای بالغ بر 500 هزار تومن) سیستم ESP فعال میشه. البته من هم اولش باورم نمیشد و وقتی رو ماشینم نصب کردم باورم شد
جالبه که این سیستم حتی رو ماکسیما و مگان و خیلی ماشین های گرون دیگه قابل نصب نیست
سهیل: 1395/2/1212:46:22،
39
13
ادامه پاسخ به محمد عزیز

در خصوص ایربگ جانبی به عرض برسونم که پارسال کمربندم خراب شد و خواستم یه کمربند نو بگیرم و جایگزینش کنم که فروشنده یه راهنمایی طلایی کرد و گفت اول ببر نشون برقکار حرفه ای بده و من گفتم که چه ربطی داره به برقکار
خلاصه بعد از کلی جروبحث رفتم پیش برقکار و گفت ECU ایربگت باید پروگرم بشه (محلش تو کنسول وسط زیر جاسیگاریه)، خلاصه بعد یکی دو ساعتی ECU ایربگو نصب کرد و یه دیاگ زد و گفت حالا تست کن و جالبه که کمربند درست شد و فهمیدم سیستم کمربند های جلوی 206 فوق العاده هوشمنده
و گفتش سیستم کنترل تا 6 تا ایربگ رو میتونه ساپورت کنه که با تعوضه قاب ستونهای جانبی (ستون های A و B ) این کار مقدوره ولی این ایربگ ها با سیستم فعال ایربگ های جلو اکتیو میشه و همانند ایربگ های جلو فقط میشه سمت شاگرد رو غیر فعال کرد و جانبی ها مستقل دی اکتیو نمیشه.
فاروق: 1395/2/1114:15:45،
140
32
موارنو مدل 2008 گیربکسش مشکل داره و کسی هم تو ایران اطلاعات کافی برای درست کردنش نداره
بعدم ماشین 8 سال کارکرده با کارکرد بالای 200000 کیلومتر اصلا ارزش خریدن نداره
#من: 1395/2/1114:20:52،
134
21
واسه افراد با بودجه ی محدود هم بررسی بگذارید

مثلا انتخاب بین
پراید 111
پراید 132
پراید 115
پراید 131
پراید صبا
پراید نسیم
با اپشن های مختلف Sl.SX.SM.TL.ST. !!!

یا مثلا
405 SLX
405 GLX
405 GL
ROA
RD
RDI

واقعا در انتخاب بین این مدل ها مردد هستم
سطح و تفاوت آپشن های بی شمارشون مثل لاستیک و برف پاک کن واقعا انتخاب رو سخت میکنه
امیر: 1395/2/1114:23:51،
79
15
سعی کن با این وضعیت اقتصادی و انحصار خودرو مقایسه پراید 131 و 132 را بزاری شاید بیشتر به درد این مردم بیچاره بخوره
دیدگاه: 1395/2/1114:35:48،
51
58
به نظر من مورانو ارزنده تر به نظر می رسه.
...: 1395/2/1114:36:29،
62
60
من باشم مورانو رو انتخاب می کنم هم زیبا تره وهم از لحاظ فنی بهتره
آرش: 1395/2/1115:22:34،
34
25
گیربکس مورانو در مدل 2008 دارای اشکالتی است که از مدل 2009 به بعد برطرف شده و مشکلات اشاره شده در این مقایسه را ندارد
از طرفی در مدل 2009 به بعد داشبورد و تجهیزات داخلی و سقف کاملا عوض شده و بهتر است اگر قصد خرید مورانودارید با کمی هزینه بیشتر (حدود 20 تا 30 میلیون) مدل 2009 به بالا را خریداری کنید
سانتافه هم با حجم موتور 2700 مشکلات خاص خود را دارد و هر بار که سرسیلندر بسوزانید حداقل 8 تا 10 میلیون تومان برای این کار باید کنار بگذارید (سرسیلندر سوزاندن در مدل با موتور 2700 امری عادی است هر چند هزینه آن از تعمیر گیربکس مورانو 2008 کمتر است)
در هر صورت برای سانتافه به فکر مدل 2010 به بالا و مورانو 2099 به بالا باشید اگر قصد خرید دارید البته در رنج 100 تا 130 میتوانید نیم نگاهی هم به پرادو و یا بی ام دبلیو x3 داشته باشید (هرچند x3 برای خانواده حداکثر 4 نفری جوابگوست)

امین: 1395/2/1120:43:09،
41
18
اوه اوه! اگر این حرفها راست باشه به همون ماشین چینی خودم راضی شدم! جی 5 اتومات دارم 50000 هزار تا البته بیشتر کار نکرده ولی گیربکسش عینه کره نرمه! موتورش هم خیلی سرحاله! البته من خیلی هم بهش فشار اوردم تو جاده! تو این مدت هم خرابی اصلا نداشته!
واقعا خرید ماشین دست دوم تو ایران خیلی خطرناکه!
محسن: 1395/2/1209:12:50،
29
26
سانتافه که ماشین خیلی خوبیه هر چند که گزینههای دیگه با 100 ملیون میشه خرید برای مورانو تو مدلهای بعد از 2009 شنیدم که مشکل رو سعی کردن نرم افزاری حلش کنن یعنی فقط برنامه ecu تغییر دادن یعنی مشکل اصلی سر جاشه
reza: 1395/2/1116:49:40،
51
28
متاسفانه از 2009 به بعدش هم مشکل گیربکس دارن مورانو 2010 داشتیم کم کارکرد فروختمیش خوشبختانه ضرر نکردیم وقتی گاز رو یوهو ول می کردی یه صدایی می اومد که مال گیربکسش بود از یه دست انداز کوچیک رد میشدی عقبش شدید تکون میخورد
احسان: 1395/2/1117:27:55،
53
53
اینها دیگه قدیمی شدن و گارانتی ندارن با این پول میشه یه MG-GS مثلا 2015 خرید هم زیباتره هم شتابش بیشتره هم مصرفش کمتره
مجید: 1395/2/1118:54:59،
55
23
باسلام عزیزان من خودم سانتافه 2015فول دارم مصرفش با بنزین یرو4 توجاده باکولر 8.8 سرعت 120 ثابت وشهری 10.2 خدا کنه همه داشته باشن بخرن اون وقت ماشین بدون ابشن سوار نمشن ارزش کارگر عزیز ایرانی هم بیشتراز اینهاست
سهند : 1395/2/1119:56:04،
35
23
هر ماشینی با کیلومتر بالا فاقد ارزش پرداخت پول هست ، حالا میخواد بی ام و باشه ویا مورانو و هیوندای ، اگه پول دارید نو بخرید و اگه ندارید صبر کنید ،پس انداز کنید و بعد بخرید ، در خارج از ایران ماشین با مایلج بالای 200 هزار فاقد ولیو و ارزش هست .
sajad: 1395/2/1122:15:26،
39
28
ولی مورانو یه چیز دیگس
شروین: 1395/2/1123:21:01،
35
22
دوستانی که مورانو رو انتخاب میکنند بعید میدونم با مورانو رانندگی کرده باشن
مورانو ماشین محبوب من بود تا این که باهاش رانندگی کردم، به طور کامل از چشمام افتاد ...
دوستانی که مورانو سوار هستند میدونن چی میگم
نیما: 1395/2/1123:51:59،
39
22
مورانو 2008 ،،؟؟؟؟سانتافه 2007 ،،،؟؟؟؟
بیچاره ایرانی گرفتار،،
سال 2016 با 100 میلیون تومان ماشین دست چندم قدیمی دیگران ؟؟؟

خیلی ها درست میگند 206 با 33 ، 34 ، میلیون .
اما موتور 206 تیپ 5 متاسفانه دستکاری و خراب شده.به قول آبادانیها ، ایران خودری ها تنگیدن توش. متاسفانه.!!
احمد: 1395/2/1200:01:50،
38
19
داداش درست گفتی،206تیپ 5 ،جدیدا،اکثرا کنار خیابان یا تو جاده ها خراب شدند. حتما اخیرا دیدین که 206 ,ایستاده و کاپوت موتور بالاست.اینا همه تیپ 5 هستند.چون موتورها دستکاری شدن. پارس جدید هم دستکاری شده و شده 2000 .
فرزاد: 1395/2/1208:59:38،
37
23
80 تا 100 میلیون بودجه داشتم میذاشتم بانک با سودش پراید دست دو میخریدم هم پولم سرجاش بود هم پول زور تو حلقوم مافیای خودرو نمی ریختم!
سانتافه سوار: 1396/1/2100:13:20،
1
3
من یه سانتافه ۲۰۰۸ دارم
مورانو هم ۲۰۰۸ داشتم
هر دو تنبل هستند ولی حجم موتور و مصرف مورانو بالاتره ولی از سانتافه لش تره
قطعه مورانو بد گیر میاد ولی قطعات هیوندای همه جا هست
مورانو توی اتاقش قدیمیتر به نظر میرسه و آپشناش کمتر از سانتافس
تو این رنج قیمت سورنتو۲۰۰۹ اسپورتیج۲۰۱۰ سانیانگ اکتیون و سانتافه۲۰۰۸ میشه خرید که با توجه به همه موارد فنی و لوازم یدکی و فروش ، عاقلانه ترین خرید سانتافه است

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
آنلاین جو
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما