کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای امروز طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۲۱۹۳۶پنجشنبه، ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸:۴۲۶۲۵ بازدید

قیمت جهانی طلا امرو پنج شنبه پس از برگزاری نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا پس از افزایش تا 1254 دلاری، تحت تاثیر افزایش نسبی ...

قیمت جهانی طلا امرو پنج شنبه پس از برگزاری نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا پس از افزایش تا 1254 دلاری، تحت تاثیر افزایش نسبی ارزش دلار با کاهش همراه شده است.

پس از آنکه فدرال رزرو آمریکا در پایان نشست دو روزه خود نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کرد ولی احتمال افزایش نرخ بهره در نشست ژوئن را رد نکرده است، ارزش دلار در بازارهای بین المللی افزایش یافت و این مساله کاهش قیمت طلا را در پی داشته است.

بر اساس این گزارش فدرال رزرو آمریکا در پایان نشست شب گذشته خود اعلام کرده است که هیچ عجله ای برای افزایش نرخ بهره ندارد. ارزش دلار آمریکا که در 3 روز گذشته با کاهش روبرو شده بود امروز پنج شنبه بار دیگر افزایش یافته است.

قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی نیز با 0.4 درصد کاهش به 1241 دلار رسیده است. قیمت طلا در مبادلات 3 روز گذشته با رشد یک درصدی روبرو شده بود.

تحلیلگران بانک ای ان زد در این باره اعلام کردند که با توجه به بیانیه فدرال رزرو آمریکا، بازارهای بین المللی واکنشی خنثی نشان داده اند و این مساله مانع از کاهش شدید قیمت طلا شده است. به نظر می رسد قیمت طلا در کوتاه مدت همچنان تحت تاثیر آمارهای اقتصادی منتشر شده در آمریکا خواهد بود.

بیانیه اخیر فدرال رزرو آمریکا تا حد زیادی به بیانیه نشست مارس شباهت داشته است. فدرال رزرو آمریکا اعلام کرده است که به دقت تحولا مربوط به نرخ تورم را زیر نظر خواهد داشت. نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی جهان نیز تاثیر زیادی بر سیاست های پولی فدرال رزرو دارد.

او سی بی سی بانک نیز در این باره اعلام کرد: مهمترین تغییر بیانیه اخیر فدرال رزرو نسبت به بیانیه قبلی این است که مقام های بانک مرکزی آمریکا به کاهش رشد اقتصادی این کشور در سه ماه نخست امسال اذعان کرده اند.

تحلیلگران این بانک پیش بینی کردند که فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال 2 بار نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

گزارش سایت طلا حاکیست، نظرسنجی موسسه سی ام ئی نیز نشان می هد که کارشناسان اقتصادی احتمال افزایش نرخ بهره آمریکا در نشست ژوئن را 23 درصد می دانند.

قیمت جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون 17 درصد رشد داشته است. گمانه زنی های مربوط به تاخیر فدرال رزرو آمریکا در افزایش نرخ بهره تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها