کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

45 درصد صنایع کوچک کشور تعطیل است


کد خبر : ۲۱۹۳۵پنجشنبه، ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶:۳۹۷۶۳ بازدید

عبدالوهاب سهل‌آبادی از بهره‌های بانکی در بخش صنعت انتقاد کرد و از نابودی 415 هزار شغل در این بخش خبر داد. او خواستار رفع قوانین دست ...
45 درصد صنایع کوچک کشور تعطیل است45 درصد صنایع کوچک کشور تعطیل است

عبدالوهاب سهل‌آبادی از بهره‌های بانکی در بخش صنعت انتقاد کرد و از نابودی 415 هزار شغل در این بخش خبر داد. او خواستار رفع قوانین دست و پاگیر و حذف بوروکراسی اداری برای شکوفایی بخش صنعت شد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت روز چهارشنبه (8 اردیبهشت/ 27 آوریل) از تعطیلی 45 درصد صنایع کوچک کشور خبر داد. عبدالوهاب سهل‌آبادی در گفتگو با خبرگزاری ایلنا در توضیح این آمار گفت: «این یعنی 70 هزار بنگاه‌های صنعتی کوچک که اگر این واحدها فعال شوند دو میلیون شغل ایجاد می‌شود.»

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت با انتقاد از وضعیت بخش صنعت در سال‌های اخیر به ویژه در بخش خصوصی گفت: «متاسفانه تاکنون راهکارهای دولت برای احیای بخش صنعت موفق نبوده و حتی با وجود قول‌هایی که وزیر اقتصاد برای بخشودگی مالیات در این حوزه داده اما هنوز شاهد تحول خاصی نبوده‌ایم.» سهل‌آبادی تاکید کرد که این وضعیت در حالی وجود دارد که "در اقتصاد مقاومتی توجه ویژه‌ای به صنایع کوچک شده است."

"اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" اصطلاحی است که از سوی رهبر معظم انقلاب، به عنوان شعار سال 1395 انتخاب شده است. آیت الله خامنه‌ای در پیامی که به مناسبت فرا رسیدن نوروز 1395 خطاب به مردم کشورمان فرستاد گفت که اقتصاد را "اولویت اول" کشور می‌داند.

سهل‌آبادی در بخشی دیگر از گفتگوی خود با ایلنا به انتقاد از بهره‌های بانکی برای صنعتگران پرداخت. او گفت که بانک‌ها برای صنعتگران تبدیل به یک "معضل" شده‌اند. به گفته‌ی سهل‌آبادی در بانک‌های ایران "همه گونه بهره‌ای از ربا گرفته تا بهره مرکب" از تولیدکنندگان گرفته می‌شود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت این موضوع را سبب از بین رفتن 415 هزار شغل دانست. او کمبود نقدینگی، فشار مالیاتی و رکود را به عنوان مشکلات صنعتگران برشمرد. به گفته سهل‌آبادی رفع قوانین دست و پاگیر و حذف بوروکراسی (کاغذبازی و مقررات اضافی) اداری از مطالبات بخش صنعت ایران است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها