کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

هدف‌گذاری 50 میلیارد دلاری برای صادرات 95


کد خبر : ۲۱۹۳۳پنجشنبه، ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۲:۰۳۵۱۵ بازدید

معاون کل سازمان توسعه تجارت ایران، هدف‌گذاری صادرات در سال 95 را دستیابی به 50 میلیارد دلار ارز خارجی دانست.
هدف‌گذاری 50 میلیارد دلاری برای صادرات 95هدف‌گذاری 50 میلیارد دلاری برای صادرات 95

معاون کل سازمان توسعه تجارت ایران، هدف‌گذاری صادرات در سال 95 را دستیابی به 50 میلیارد دلار ارز خارجی دانست.

محمدرضا مودودی در گفتگو با مهر گفت: ظرفیت داخلی و توان صادرکنندگان ایرانی بسیار بیشتر از آن چیزی است که به عنوان هدف‌گذاری سال ۹۵ صادرات غیرنفتی تعیین شده است، چراکه هم اکنون بسیاری از کشورهایی که به عنوان بازارهای سنتی ایران به حساب نمی‌آمدند و کالاهای ایرانی را تا پیش از تحریم وارد می‌کردند، به جمع واردکنندگان کالاهای صادرکنندگان ایرانی برگشته‌اند.

معاون کل سازمان توسعه تجارت ایران افزود: در سال ۹۴ که بخشی از تحریم‌ها برداشته شد؛ بسیاری از هیات‌های تجاری که به ایران سفر کردند، خواستار تبادلات تجاری با کشورمان بودند که بر این اساس، پیش‌بینی می‌شود این رفت و آمدها در سال جاری، منجر به افزایش تجارت خارجی ایران با دنیا شود. البته برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت هم این است که به صورت عملیاتی، افزایش صادرات و واردات را مورد حمایت قرار دهد.

وی با بیان اینکه ایران هنوز هم کشوری جوان در صادرات و واردات است که تنها دو دهه به این امر مبادرت ورزیده و صادرات خود را به بالغ بر ۴۰ میلیارد دلار رسانده است، تصریح کرد: تلاش داریم امروز با همکاری دولت و بخش‌خصوصی، صادرات را در سال‌جاری رونق داده و بخش عمده‌ای از فقدان ارز ناشی از کاهش فروش نفت را جبران کنیم. در این راستا، رسیدن به صادرات ۵۰ میلیارد دلاری جزو ضروریاتی است که باید در سال جاری به آن دست یابیم، البته رسیدن به این هدف بستگی به این دارد که چقدر بتوانیم مشکلات دوران تحریم را با دنیا حل و فصل کنیم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها