کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

واردات خودرو آمریکایی ممنوعیتی ندارد


کد خبر : ۲۱۹۲۹پنجشنبه، ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۷:۰۹۳۳۳۱ بازدید

معاون وزیر صنعت با بیان اینکه مصوبه ممنوعیت ورود کالاهای آمریکایی منحصر به کالاهای مصرفی است گفت: با توجه به اینکه که خودرو در قوانین ما ...
واردات خودرو آمریکایی ممنوعیتی نداردواردات خودرو آمریکایی ممنوعیتی ندارد

معاون وزیر صنعت با بیان اینکه مصوبه ممنوعیت ورود کالاهای آمریکایی منحصر به کالاهای مصرفی است گفت: با توجه به اینکه که خودرو در قوانین ما به عنوان کالای سرمایه ای و یا مصرفی با دوام تلقی می‌شود و شامل مصوبه مذکور نیست.

محمود نوابی در خصوص واردات خودور آمریکایی به کشور اظهار کرد: شرایط ورود خودرو به کشور براساس مصوبه ضوابط فنی واردات خودرو و اصلاحیه بعد از آن سنجیده می شود و درصورتی خودرویی شرایط اخذ تأییدیه های مندرج در ضوابط فنی واردات خودرو اعم از تأییدیه سازمان ملی استاندارد، سازمان حفاظت محیط زیست و ... را داشته باشد امکان ورود آن خودرو فراهم است.

وی افزود: درصورتی که خودرو با استانداردهای ملی ما تطابق داشته باشد می تواند وارد کشور شود و این موضوع نیاز به یک پیش نیاز اساسی دارد و آن وجود نمایندگی رسمی شرکت اصلی عرضه کننده است.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان ادامه داد: براساس ماده (4) قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان عرضه کالاهای سرمایه‌ای و مصرفی با دوام  نظیر خودرو مستلزم وجود نمایندگی رسمی و شبکه خدمات پس از فروش است.

وی تصریح کرد: درخصوص ورود خودروهای آمریکایی باید متذکر شد  مصوبه ممنوعیت ورود کالاهای آمریکایی منحصر به کالاهای مصرفی بوده که لیست این اقلام به سازمان توسعه تجارت و گمرک ابلاغ شده است.

نوابی گفت: با توجه به اینکه که خودرو در قوانین ما به عنوان کالای سرمایه ای و یا مصرفی با دوام تلقی می‌شود  و شامل مصوبه مذکور نیست و باید قوانین و مقررات یاد شده به شرح فوق درمورد آن رعایت شود.

وی در پایان یاد آورشد که موافقت ورود و یا اصطلاحاً اخذ مجوز ورود در اختیار هیچ انجمن و یا تشکلی نیست.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها