کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران در فروردین 95


کد خبر : ۲۱۹۱۶چهارشنبه، ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۳:۴۷۲۷۹۴ بازدید

در فروردین ماه سال 1395، تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران به 5918 واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه مشابه سال قبل 20.4 درصد ...

در فروردین ماه سال 1395، تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران به 5918 واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه مشابه سال قبل 20.4 درصد افزایش نشان می‌دهد.

بانک مرکزی گزارشی از تحولات بازار مسکن شهر تهران در فروردین سال 1395 ارائه داده است..حجم معاملات و متوسط قيمت يک متر مربع واحد مسکونی در فروردين ماه سال 1395 به ترتيب معادل 9.5 هزار واحد مسکونی و 9.39 ميليون ريال بود که نسبت به ماه مشابه سال قبل از آن به ترتيب به ميزان ٤/٢٠ و ٣/٤ درصد افزايش نشان میدهد. هرچند در فروردينماه سال جاري حجم معاملات مطابق روال همه ساله و تحت تاثير تعطيلات نوروز با کاهش محسوسي نسبت به اسفندماه ١٣٩٤ مواجه گرديد، با اين حال رشد تعداد معاملات انجام شده در فروردين ماه سال جاري نسبت به ماه مشابه سال قبل، حکايت از تداوم رونق معاملاتي حاکم شده بر بازار مسکن از ابتداي زمستان سال ١٣٩٤ دارد.

به گزارش ایران جیب به نقل از خبرآنلاین، بررسي تحولات بازار اجاره بهاي مسکن در فروردينماه سال ١٣٩٥ نيز مويد تغيير متناسب اجاره بها با تحـولات نرخ تورم است، به طوري که شاخص کرايه مسکن اجاري در شهر تهران و در کل مناطق شهري نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتيب ٨/٩ و ١/١١ درصد رشد نشان ميدهد.

 

ادامه این گزارش آمده است که:
 

kjwllir2k7hiyffbnu7b.png


در فروردين سال ١٣٩٥ ،تعداد معاملات آپارتمانهاي مسکوني شهر تهران به ٩/٥ هزار واحد مسکوني رسيد که در مقايسه با ماه مشابه سال قبل ٤/٢٠ درصد افزايش نشان مـيدهـد.توزيع تعداد معاملات انجام شده بر حسب مناطق مختلف شهر تهران در فروردينماه سـال ١٣٩٥حـاکي از آن است که از ميان مناطق ٢٢ گانه شهر تهران، منطقه ٥ با سهم ٠/١٤ درصدي از کل معاملات، بيشترين تعداد قراردادهاي مبايعه نامه را به خود اختصاص داده است. همچنين مناطق ٤ ،٢ و ١٤ بـه ترتيـب بـا سـهم ٥/٩ ،٤/٨ و ٣/٦ درصـدي در رتبههاي بعدي قرار گرفته اند.
 

0y1ybw9r3ji7keib5v1.png


2. تحولات قیمت مسکن 
 

g99dx8fc9nvu7ylq5bdk.png


در فروردين ماه سال ١٣٩٥ ،متوسط قيمت يک متر مربع زيربنـاي واحـد مسـکوني معاملـه شـده از طريـق بنگاههاي معاملات ملکي شهر تهران ٩/٣٩ ميليون ريال بود که نسبت به ماه قبل ١/٧ درصد کـاهش و نسـبت بـه ماه مشابه سال قبل ٣/٤ درصد افزايش نشان میدهد. بيشترين رشد متوسط قيمت در اين ماه نسبت به ماه مشابه سال قبل به منطقه ١ معادل ٨/٥ درصد و بيشترين کاهش قيمت به منطقه ١٤معادل ٩/٥ درصد تعلق دارد.
 

xexqci4mivizklqxh73z.png


3. تحولات اجاره بهای مسکن 
 

yvphdo69dalrr78doaab.png


در فروردين ماه سال 1395 شاخص کرايه مسکن اجاري در شهر تهران و در کل مناطق شهري نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتيب ٨/٩ و ١/١١ درصد رشد نشان ميدهد. ماهيت قراردادهاي اجاره مسکن کـه غالبـاً يـکسـاله تنظـيم ميگردند و نيز اثرپذيري شاخص اجاره بهاي مسکن از سياستهاي کنترل و مهار تورم، سبب رشد متناسب اجـاره بهـا بـا تحولات نرخ تورم در کشور شده است. خاطر نشان مينمايد سهم هزينه مسکن (اجـاره بهـاي مسـکن اعـم از شخصـي و غيرشخصي) در محاسبات شاخص کل بهاي کالاها و خدمات مصرفي براساس سال پايه ١٠٠=١٣٩٠ معادل ٤/٢٨ درصد ميباشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها