کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

تهران - اصفهان یک ساعت کوتاه‌تر می‌شود

کدخبر:۲۱۸۸۱چهارشنبه، ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۶:۳۴۶۰۲۵ بازدید

هلدینگ «آتیه صبا» به‌عنوان زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری در حالی با حمایت این صندوق و وزارت راه‌و‌شهرسازی، ساخت نخستین آزادراه بتنی ایران ...
تهران - اصفهان یک ساعت کوتاه‌تر می‌شود

هلدینگ «آتیه صبا» به‌عنوان زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری در حالی با حمایت این صندوق و وزارت راه‌و‌شهرسازی، ساخت نخستین آزادراه بتنی ایران را با 6 باند رفت و برگشت به طول 105 کیلومتر، آغاز کرده است که آزادراه‌ها و اتوبان‌های ایران تاکنون همه به‌صورت آسفالتی بوده است.

این آزادراه، کریدور جنوب به شمال را با عبور از کنارگذر شرق اصفهان، متصل می‌کند و علاوه بر کوتاه کردن 2.5 ساعته مسیر تهران به شیراز و کوتاه کردن یک ساعته مسیر تهران به اصفهان، تاثیر زیادی در کاهش هزینه‌های نگهداری و بازگشت رونق به کارخانه‌های سیمان‌سازی کشور دارد. شهرهای اصفهان و تهران در زمان حاضر با دو مسیر به یکدیگر متصل می‌شود، ابتدا مسیر قدیمی‌ و اتوبان دوطرفه‌ای است که با عبور از شهرهای قم، سلفچگان و میمه به اصفهان می‌رسد و مسیر بعدی آزادراهی عریض‌تر است که با عبور از کاشان تهران را به اصفهان متصل می‌کند. حالا عملیات ساخت مسیر سوم نیز آغاز شده است، نخستین آزادراه بتنی کشور که با بهره‌برداری از آن دیگر نیازی نیست مسافرانی که تهران را به مقصد اصفهان یا شیراز ترک می‌کنند از داخل شهرها عبور کنند.


احداث 63 کیلومتر تا اصفهان ظرف 2 سال

مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا در گفت‌وگو با دنیای اقتصاد، با اشاره به اینکه این هلدینگ برای نخستین‌بار با حمایت و سرمایه‌گذاری وزارت راه اقدام به ساخت نخستین آزادراه بتنی کشور کرده است، افزود: این اقدام اتفاق خوبی برای کارخانه‌های تولید سیمان در ایران است، چراکه موجب بهبود فضای کسب و کار کارخانه‌های سیمان خواهد شد. احمدرضا نیک‌کار اصفهانی با بیان اینکه این آزادراه کریدور جنوب به شمال کشور را با عبور از کنارگذر شرق اصفهان متصل می‌کند، افزود: پروژه ساخت این آزادراه با مصوبه دولت آغاز شده است.

وی ادامه داد: با بهره‌برداری از این آزادراه فاصله تهران به شیراز 5/ 2 ساعت و فاصله تهران به اصفهان نیز یک ساعت کوتاه‌تر می‌شود. مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا اظهارکرد: این آزادراه دارای 6 باند رفت و برگشت به طول 105 کیلومتر است که 63 کیلومتر آن تا مقصد اصفهان ظرف مدت حداکثر دو سال از سوی این هلدینگ اجرایی می‌شود. وی ادامه داد: در این پروژه برنامه‌های زیادی برای جانمایی انبار عمومی، مرکز تعمیرات ماشین‌آلات سنگین و خدمات به ماشین‌آلات در اطراف آزاد راه طراحی شده است. نیک‌کار افزود: همچنین احداث این آزادراه موجب می‌شود تا از ورود خودروها به شهرها جلوگیری شود و کسانی که مقصدشان اصفهان یا شیراز است نیاز به این نیست که به شهرهایی مانند یزد و کرمان وارد شوند.


مزایای آزادراه بتنی

وی با تاکید بر اینکه مکانیزم این آزاد راه به گونه‌ای طراحی شده است که به‌صورت شبانه‌روزی باشد، افزود: احداث این آزاد راه صرفه‌جویی زیادی در مصرف سوخت کشور به دلیل کوتاه‌تر شدن مسیرها دارد و همچنین به بهبود فضای اقتصادی در کشور به دلیل درگیرکردن کارخانه‌های سیمان در این پروژه کمک می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه طول عمر آزادراه‌های بتنی در صورت نگهداری خوب حدود 30 سال است، افزود: آزادراه‌های بتنی بر عکس آزادراه‌هایی که با آسفالت ساخته می‌شوند از مقاومت بتنی و تحمل فشار بیشتر، سازگاری با محیط زیست بالاتر، عدم تجزیه سنگ‌دانه‌ها، چسبندگی خوب و مقاومت حرارتی بالا برخوردارند.

نیک‌کار با بیان اینکه تمامی‌کشورهای توسعه یافته دنیا در حال حاضر از روش ساخت بتنی آزادراه‌ها به دلیل کاهش هزینه‌های مالی و زیست محیطی استفاده می‌کنند، افزود: با ساخت بتنی این آزادراه دیگر دچار عارضه ترک‌خوردگی که در اتوبان‌های آسفالتی با آن مواجه هستیم، نمی‌شویم.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

Arash: 1395/2/808:12:09،
161
32
امیدوارم به ویروس آزاد راه تهران شمال مبتلا نشه.
سعید: 1395/2/808:47:27،
135
33
مدام کار نکنید تراخدا بین کار هم استراحت کنید چای بخورید
63کیلومتر جاده دو سال وقت میخاد
امير كبير: 1395/2/809:23:59،
76
47
آيا لاستيك رو زودتر خراب نمي كنه و بفرماييد در بررسي هايتان اين موضوع ديده شده يا نه (چون از جيب مردمه قطعا" مهم نيست)
رضا: 1395/2/810:20:21،
62
32
امیرکبیر عزیز روی این بتن باز یه لایه آسفالت میکشن وقتی میگن بتنی یعنی دیگه مثله جاده های معمولی زیرسازی با اون مشخصاتو نمیخواد و به حای خاکریزی بتن اجرا میشه بتن هزینش بیشتره ولی مزیتش اینه که دیگه نشست و چاله چوله نداره و نگهداریش ارزون تره
امير كبير: 1395/2/811:42:04،
32
39
رضا جان فكر نمي كنم روش آسفالت بشه ، چون يكي دوستاي من(مهندس عمرانه و در مورد جاده بتني مطالعه داره) در مورد جاده بتوني صحبت مي كرد مي گفت آسفالت نمي شه....
رضا: 1395/2/812:46:18،
34
31
اگه چیزیه که در سایر کشورها مثل امریکا اجرا شده اصولش اینه که بتن با شبکه میلگرد باید اجرا بشه و چون خوده بتن در مقابل سایش آسیب پذیره یک لایه آسفالت که انعطاف پذیره روش اجرا میشه ولی اگه میخوان بجای آسفالت بتن بریزن تو دستگاه فینیشر و فقط یه رویه بتنی معمولی با ضخامت کم اجرا کنن فاجعه میشه مطمن باش سر سال نشده نابود میشه
طهران: 1395/2/813:12:02،
35
31
خودتونو اذيت نكنين اين از اون خبرهاس كه 10 سال ديگه پيگيرش بشي ميبيني پروژه حتي 5% هم پيشرفت نداشته.
نميدونم چرا هيچ حس خوبي نسبت به نام اين هلدينگ ندارم عجيييب بوي اختلاس مياد
احتمالا ماله يكي از آقازاده هاس
محمود: 1395/2/808:44:54،
97
33
من نفهمیدم ، کسی که از تهران میخواد بره اصفهان یا شیراز چه ربطی به یزد و کرمان داره
پيادو: 1395/2/811:22:03،
44
26
دقيقا از بس كه اينا كارشناسن هنوز مسير ها رو نمي دونن از كجا ميره
ايراني: 1395/2/813:36:45،
33
31
بخشي از مسير اصفهان ، كرمان و يزد مشترك هست و از يك مسير و يك جاده عبور ميكنن كه از تهران كه شما حركت ميكنيد بعد از 300كيلومتر مسير كرمان و اصفهان از هم جدا ميشوند يعني 300كيلومتر جاده مشترك هست
محمود: 1395/2/818:42:10،
29
29
ایرانی عزیز قبول . بندرعباس هم بخوای بری بخشی از جاده مشترکه . ولی اصفهان یا شیراز بخوای بری اصلا لازم نیست بری یزد و کرمان .
رضا: 1395/2/809:00:33،
58
34
چون که دوشهربزرگ ایران یعنی اصفهان و تهران رابهم وصل میکنه قطعا به زودی انجام و احداث خواهدشد.
ولی شهرستانها بود نه.
samapa: 1395/2/809:09:34،
64
28
در حال حاضر نیز برای رفتن به اصفهان به یزد و کرمان نمیرسیم که تو متن اسم کرمان و یزد رو برده. این آقا احتمالا فقط تو پروژه میخواد برنده بشه و از خود پروژه خبر نداره.
علي: 1395/2/809:17:42،
55
31
مسير تهران به شيراز و اصفهان ربطي به يزد و كرمان نداره .
اسكندر: 1395/2/809:23:13،
42
27
چه جاي با صفايه اين عكس را از كجاي كوير قم گرفتيد
مهدی: 1395/2/809:51:57،
44
13
این عکس مربوط به آزاد راه اصفهان نطنز است
واقع بین: 1395/2/810:16:07،
38
30
آفرین به نکته بسیار جالبی اشاره کردی. کویر قم رو گلستان کردند تو این کم آبی و خشکسالی. اونم با آبی که از استانهای دیگه میاد
پاسخ به مهدی: 1395/2/814:17:54،
28
32
آقا مهدی این عکس مربوط به آزادراه اصفهان نطنز نیست برادر.حدس می زنم ولی مطمئن نیستم که احتمالا برای اتوبان تهران-زنجان-تبریز باشه.
حمید: 1395/2/810:03:00،
47
28
تا افتتاح بشه انسان میتونه خودشو فکس کنه
علي: 1395/2/810:37:33،
32
27
ميشه بگين چطور يك ساعت كم ميكنه ؟ فاصله زميني اصفهان تهران تقريبا 430 كيلومتره يعني صد كيلومتر از طول مسير كم ميشه !!!! چطور اونوقت
يوسف: 1395/2/811:01:20،
44
30
با عرض سلام به نظر من اين اتوبان اصلاً نبايد الان ساخته بشه چون مسير تهران تا اصفهان و اصفهان تا شيراز الان اتوبان هست و دولت محترم اگه ميخواد به فكرمردم باشه ميتونه بره اونجا ها هزينه كنه كه جاده هاي خطرناك شناخته شدن و به دليل نبود اتوبان روزانه كشته ميده وگرنه همه ما ميدونيم عرضه نگه داشتن همين اتوبان رو هم كه با هزينه زياد ساخته شده رو هم نداريد.چرا نميريد ١٠٥كيلومتر از جاده هاي دو طرفه خطرناك كشور رو با اين هزينه اتوبان كنين كارخونه هاي سيمان هم به گفته خودتون كاسبي شون راه ميوفته .از ديد اينجانت اين طرح رو يكي از اقازاده هاي صاحب اين شركت داده و قراره پولي خرج بشه دولت هم ميده به اقازاده هاي خودي اخرش هم روي اتوبان اسفالت ميريزن و خداحافظ كي به كيه .اقا جان با اين پول جاده هاي دو طرفه اتوبان كن بعد جاده حادثه خيز نداشتيم اين كارو هم بدين اين شركت انجام بده.اگه جون مردم براتون مهمه
ن ن ن : 1395/2/811:09:59،
39
28
من متوجه نشدم 105 کیلومتر کجا رو به کجا وصل می کنه؟؟؟
تهران اصفهان 450 کیلومتره
اصفهان شیراز هم 480 کیلومتر
این 105 کیلومتر دقیقا کجاست؟؟؟
اهورا: 1395/2/811:14:40،
42
28
ما نياز مبرم به اتوبان كردن مسير هاي دو طرفه داريم اخه اين مسير خودش اتوبانه اون پولي كه ميخواهيد هزينه كنين برين جاده هاي دو طرفه با تعداد كشته هاي بالا رو اتوبان بتوني بسازين كه اين همه جان مردم توش گرفته ميشه نه ايني كه خودش اتوبانه ميتونين كمربندي بسازين كه كسي كه ميخواد رد بشه تو شهر نره در ضمن پايين اومدن مصرف سوخت مهمتره يا جون اونهايي كه تو جاده دو طرفه گرفته ميشه؟؟؟؟؟چقدر ملت تو اين جاده هاي دوطرفه با پرايد برن زير تريلي.يا خدا اقا زاده اي كه اين هولدينگو داره ميتونه اين كارو بكنه نه اينكه اتوباني كه فعلا هست دوباره كنارش اتوبان بزنه اينا همش نشون ميده تو ساختن اتوبان اصلا اينده نگاه نميشه كه نخوان دوباره واسه همون خط يه خرج ديگه بكنن.بله جانم با اون هزينه ميشه يه جاده دو طرفه تو هر جاي ايرانو اتوبان كرد كه امار كشته ها يه خورده كم بشه.
hldvpsdk: 1395/2/811:58:32،
39
32
چه جوری مسیرتهران شیراز با 105 کیلومتر دوساعت ونیم کمتر میشه؟ماشین های امروزی در اتوبان با سرعت متوسط صد کیلومتر حرکت می کنند.حداکثر یکساعت کوتاهتر میشه.
بهروز: 1395/2/812:25:35،
33
29
به جای بزرگراه ساختن برین ریل درست حسابی و قطار تندرو بسازین. این پروژه ها دیگه تو دنیا منسوخ شده. همین الان ۵۰ سال از دنیا عقبیم با این کارای مسخره ی شما آقا زاده ها ۱۰۰ سال عقب ماندگی را به زودی خواهیم دید.
فرهاد: 1395/2/812:52:24،
35
37
کل بودجه کشور مال تهران و اصفهان و شیرازه.بقیه شهر ها جزو ایران نیستن؟؟
M: 1395/2/814:45:33،
30
32
عزیز دل برادر این همه گفتی ولی حدفاصل آزاد راه کجاست اگر به موازات دو آزاد را در حال استفاده میباشد که قطعا سرمایه بازنشستگان نابود میشود اگر مسیری غیر از این میباشد که بعید به نظر میرسد که بتواند صرفه جویی در وقت و فاصله ایجاد کند خلاصه اینکه اگر اوراق قرضه آمریکا بخرید بهتره
علی: 1395/2/814:55:20،
32
33
واقعا متاسفم برای این طرح. تهران اصفهان که خودش اتوبانه.میدونین چقدر هزینه نگه داریش زیاده؟ همین اتوبان فعلی رو نگه داری کنیم کافیه.

جاده پرترافیک اهواز به شیرازو برید درست کنین که 30% فقط اتوبان شده.

این همه جاده دو طرفه داریم . میاندوآب-سنندج-کرمانشاه عسلویه- بنرعباس شیراز-عسلویه تبریز-اردبیل اهواز-شهرکرد
و جاده هراز
این جاده ها ترافیکش بیشتر از تهران اصفهانه
محمود: 1395/2/816:22:09،
34
31
اين همان كنار گذر شرقا صفهان است كه ده سال است نيمه كاره مانده
آذربایجان: 1395/2/818:17:17،
33
30
یه نیم نگاهی هم به جاده (قتل گاه ) اورمیه بندازید...........
محمد: 1395/2/818:22:27،
32
27
کامنتها جالب و بعضاً خنده دار بود . چند نکته مهم . 1= راه بین اصفهان و تهران یک شاهراه حیاتی کشوره که فقط مردم تهران و اصفهان از اون استفاده نمیکنن . منهم که ساکن شهرکرد هستم برای تردد به تهران ، شمال و مشهد و ... از این راه استفاده میکنم . ضمن آنکه مردم استان فارس و بوشهر و ... هم از همین راه استفاده میکنن 2= اینطور که گفته شده بزرگراه کاشان - اصفهان که الان در حدود 35 کیلومتری اصفهان به جاده قدیم متصل میشه و به شمال اسفهان وارد میشه که طبعاً مشکلاتی مانند ترافیک شدید و آلودگی هوا داره، از حوالی نطنز راهش کج کیشه به سمت شرق اصفهان و به جای طی دو ضلع مثلث که یکیش داخل اصفهان کشیده شده مستقیم به کمربندی شرق اصفهان متصل میشه و کسانیکه مقصدشون نیمه غرب اصفهان و شهرستانهای مجاوره از همون مسیر قبل و کسانیکه مقصدشون نیمه شرق اصفهان و تمام شهرهای مسیر جنوب مثل آباده و شیراز و (1)
محمد: 1395/2/818:29:23،
35
31
(2) و شهرضا و بوشهر و ... است از مسیر جدید استفاده میکنن . یعنی عدم نیاز به عبور از اصفهان 3= کاهش یکساعته مسیر اصفهان و 2 ساعته مسیر شیراز و کلاً شهرهای واقع شده در جنوب اصفهان یعنی کاهش مصرف 40 میلیون تردد من و شما که یعنی باک بنزینمون برای اصفهان 6-10 لیتر و برای سایرین 15-20 لیتر کمتر خالی میشه و یعنی مصرف کمتر حداقل 400 میلیون لیتر سوخت که پولشو من و شما پرداخت میکنیم . 4=مسیر فوق قسمتی از مسیر ترانزیتی شمال جنوبه و کامیونهای بسیار زیادی از اون تردد میکنن که پیمایش مسیر براشون کوتاهتر میشه . 5= امیدوارم دولت روی راهها سرمایه گذاری منطقی بکنه تا هم مسیر های امن تری بوجود بیاد و هم بار ترافیکی مناسبی داشته باشه و هم حداقل فاصله بین مبدا و مقصد ایجاد بشه.حتی اگر برای تردد یک مسیر که 100 کیلومتر کوتاهتره 5000 تومن هم عوارض گرفته بشه باز هم هزینه سوخت و اصطهلاک و وقت مردم بسیار بیشتره
يوسف: 1395/2/819:23:28،
27
31
اقا محمد شما از اون دسته ادم ها هستي كه فقط به فكر جيبشون هست اين مسير خودش اتوبانه يعني نيازي نيست دوباره براش اتوبان بزنن.هزاران جاده دوطرفه هست كه توش روزانه كشته ميشن اولويت اول بايد اون جاده ها باشه بعدش اگه شد و پولي بود واسه مصرف كمتر سوخت اين اتوبان جديدو بزنن ما هم حرفي نداريم ولي تو اين اوضاع كه دولت خودش دستش خاليه اگه ميخواد بايد جاده اي بزنه اتوبانش كنه كه دوطرفه هست من حاضرم ٤٠ليتر پول بيشتر سوخت بدم ولي جاده اتوبان باشه و خطرش كمتر باشه جونم برام مهمه نه پولم شما تو اون مسير هر روز ميري فكر جيبتي چون برات اتوبانه ولي براي ديگران اتوبان نيست و ملت دارن تو جاده هاي دو طرفه دارن جون ميدن زير تريلي.اينقدر جاده دو طرفه هست كه بايد هر چي زودتر اتوبان بشه ولي دست اقازاده ها بالاتره متاسفم براي حكومت كه صلاح مملكت و مردم براشون مهم نيست ميخوان جيب اقازاده ها رو پرتر كنن.
محمد: 1395/2/918:10:54،
28
32
دوست عزیز اگر دقت میکردید اول متن عدد 2 نوشته شده . متاسفانه قسمت اول عرابضم چاپ نشده

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل