کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
زیرپوش ضد عرق
ایکاپ
نیسان
مجتمع فنی تهران
کانال تلگرام ایران جیب

طلسم 40 ساله آزادراه تهران – شمال نوروز شکسته می‌شود

کدخبر:۲۱۸۵۷سه شنبه، ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳:۱۳۵۴۶۶ بازدید

بعد از گذشت نزدیک به 40 سال از آغاز مطالعات و برنامه ریزی برای ساخت یکی از مهم‌ترین و البته یکی از دشوارترین آزاد‌راه‌های کشور به نظر ...
طلسم 40 ساله آزادراه تهران – شمال نوروز شکسته می‌شود

بعد از گذشت نزدیک به 40 سال از آغاز مطالعات و برنامه ریزی برای ساخت یکی از مهم‌ترین و البته یکی از دشوارترین آزاد‌راه‌های کشور به نظر می‌رسد سرانجام موعد ابتدایی برای بهره‌برداری از این جاده پرسروصدا سررسیده است.

به گزارش ایران جیب به نقل از ایسنا، هرچند در سال‌های ابتدایی دهه 90 قطعه چهار آزاد‌راه تهران – شمال از سوی دولت قبل مورد افتتاح قرار گرفت، اما کوتاه‌بودن مسیر این قطعه و البته شرایط نسبتا ساده‌ای که در قیاس با سه قطعه دیگر دارد، باعث شد همچنان بخش قابل توجهی از مزیت‌های مدنظر برای ساخت این آزادراه به تکمیل قطعات باقی‌مانده موکول شود.

قطعاتی که در طول تمام این سال‌ها به دلیل دشواری‌های قابل توجه در زمینه‌ی کارگاهی که به ساخت چندین کیلومتر تونل و عبور از مسیرهای صعب‌العبور نیاز دارد تقریبا مورد کم‌توجهی قرار گرفت و جز برخی اقدامات ابتدایی هرگز به مرحله‌ی افتتاح نزدیک نشد.

با روی کار آمدن دولت یازدهم و پس از انجام پیگیری‌های ابتدایی بار دیگر وزارت راه و شهرسازی توانست قرار‌دادی با بنیاد مستضعفان به عنوان پیمانکار ابتدایی قطعه نخست آزاد‌راه تهران – شمال ببندد که تکلیف این قطعه بسیار مهم را روشن می‌کند. قرار‌دادی که به نظر می‌رسد در آینده نزدیک با نهایی ‌شدن بحث‌های مطالعاتی قطعات دوم و سوم این آزادراه تکمیل خواهد شد.


jpffabnfme0bioolurq6.jpg


با نهایی شدن توافقات مدنظر در این حوزه و البته آغاز به کار چند پیمانکار ایرانی در این قطعه مهم زمان افتتاح قطعه نخست آزاد‌راه تهران – شمال بسیار نزدیک شد تا جایی که دولت اعلام کرد در صورت طی شدن مراحل مدنظر این قطعه تا سال 1396 به افتتاح برسد. قطعه‌ای که می‌تواند مسیر تهران تا شمال را حدود 60 کیلومتر کاهش دهد و از این نظر جزو محورهایی به حساب خواهد آمد که بسیار پرتردد پیش‌بینی می‌شود.

پس از افزایش سرعت کار در این قطعه حالا معاون آخوندی خبر از افزایش امیدواری‌ها برای آغاز به کار این قطعه در نوروز سال 1396 داده و اعلام کرده است که می‌توان به صورت آزمایشی تردد در این قطعه را از فروردین‌ماه سال آینده کلید زد.

هرچند علی نورزاد اعلام کرده هنوز کار در این قطعه باقی‌مانده و پیگیری‌های لازم باید انجام گیرد، اما با توجه به خوش‌بینی وی نسبت به بهره‌برداری از این قطعه به نظر می‌رسد طلسم 40 ساله آزاد‌راه تهران – شمال می‌تواند در نوروز سال 1396 شکسته شود.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

مستضعف: 1395/2/713:07:44،
261
17
از کی تا حالا مستضعف ها میتونن بزرگراه بسازن ؟؟
ما که تو نون شبمون هم موندیم

بهتره اسم بنیاد مستضعفان رو بزارن بنیاد سرمایه دارن
ایرانی : 1395/2/713:34:26،
141
16
نوروز ۹۶ آزمایشی احتمالا نوروز ۱۴۰۰ افتتاح خواهد شد البته اگر بودجه در نظر گرفته شده را کشورهای سوریه و عراق و..... نیاز نداشته باشند.
سالار: 1395/2/713:34:42،
77
15
همه آقایون مدیر و کارمند دولتی نشستن پشت میز و آخر ماه میخوان حسابشون پر بشه...
معلومه که تا 50 سال دیگه نه 5 میلیون کارمند مفتخور نیروهای دولتی عرضه کار دارن و نه میذارن بودجه ای برای اینطور کارهای عمرانی باقی بمونه...
شهروند: 1395/2/713:37:14،
104
7
51 درصد سهام ایرانسل هم یکی از دارایی های این بنیاد معاف از مالیات هست،نهادهایی که به هیچ کس پاسخگو نیستند،همون نهاد هایی زیر نظری که نیم از تولید ناخالص ملی رو دارن بدون یک ریال مالیات!!!
سالار: 1395/2/713:40:58،
91
8
نروژ و عربستان نفت دارن ما هم نفت داریم!!!
دائم عربستان رو مسخره میکنن که نفت ارزون شده
باز لااقل تو دوره فروش نفتشون یارانه ی توپول به مردمشون دادن
اما خبرگزاری فارس ول کن هاشمی و عربستان نیست!!!
محمد : 1395/2/714:22:00،
89
10
دانشگاه تهران تاسیس دانشگاه شریف و امیر کبیر و فردوسی مشهد دانشگاه دکتری شیراز تاسیس ورزشگاه آزادی برج آزادی احداث راه آهن جنوب به شمال احداث اوپک عضویت در سازمان ملل چهارمین ارتش دنیا احداث نیروگاه اتمی تاسیس هواپیمایی هما و........ که نمی گنجد در اینجا افسوس
مهران: 1395/2/715:35:00،
88
8
خدابيامرز با بيل و كلنگ ساخت و نگفت صعب العبور
اونوقت اينا با اين همه تجهيزات پولشو هاپولي ميكنن و ميگن صعب العبوره و طول ميكشه
در ضمن وقتي ٢٠ كيلومترشو دارن ٥ هزار تومن عوارضي ميگيرن خدا به داد بقيه ش برسه
سرپرست خدا: 1395/2/713:09:41،
90
10
ما رکورد زدیم ....
سینا: 1395/2/713:17:01،
73
9
اتوبان همت به کرج 10 ساله 5 کیلومترش مونده در حال ساخته
لطفا کاری هم به این اتوبان کنید که ترافیک خیلی زیاده
ا: 1395/2/716:02:45،
44
8
واقعا اینا چند km به کرج که همش خاک صاف هست رو نتونستند تو 10 سال بسازند چطور تا سال دیگه میخوان تا شمال که کوهای البرز هست رو بسازند
miro: 1395/2/713:29:39،
43
11
البته همین یک قطعه هم اگر راه بیفتد برای خودش بد نیست ولی باید توجه داشت که در انتهای آن یعنی دو آب شهرستانک قطعاً گلوگاه تشکیل خواهد شد و ترافیک در ایام شلوغ بشدت پس خواهد زد
پس بهتره که بنیاد هم گیوه هاشو وربکشه دست تو جیبش کنه و هرچه سریعتر دو قطعه میانی رو تمام کنه، البته اگر هرگز بتواند . . . .
آریا: 1395/2/713:35:20،
52
12
اگر بر فرض تا چند ماه دیگه همین یه قطعش افتتاح بشه خودش گواهی دیگر میشه بر این مدعا که ما در هیچ چیز خودکفا نشده ایم و حالا که تحریمها رفع شده و چهارتا اونور آبی اومدن تو مملکت بلطف اونها ما تونستیم بعد چهل سال قدم از قدم برداریم!چهاردهه فقط شعار دادند و ما شنیدیم اما غافل از یک گام مثبت عملی و حقیقی!!!
مجید: 1395/2/713:54:03،
28
13
احتمالا"باعوارض یکصدهزارتومانی برای 20کیلومتر5000تومان می گیرند برای کل مسیرچقدر
عباس: 1395/2/713:56:21،
26
8
عوارض قطعه 4 بطول 20 کیلومتر 5هزار تومان البته برای چالوسیها 2500 تومان حالا عوارض قطعه یک بطول 60 کیلومتر خدا میداند
hamid: 1395/2/714:09:38،
30
9
(بعد از گذشت نزدیک به 40 سال )

لطفاً عکس های قطعه اول رو بزارید،
رضا: 1395/2/714:41:50،
53
11
آقا طلسم چیه بگو چهل سال بی کفایتی چهل سال بخور بخور شاید تموم بشه که من بعید میدونم
shomali: 1395/2/715:34:27،
26
13
برای چالوس تا مرزن اباد 5000تومان برای سواری درست نکنن بهتره واقعا دزد تشریف دارن
مسعود: 1395/2/716:06:59،
33
9
تونل رسالت رو که افتتاح کردند با افتخار گفتند 10 سال طول کشیده !!! در حالی که تونل به این کوچکی باید یک ساله آماده می شد
رضا: 1395/2/716:55:18،
52
9
شاهکارجاده سازی رابزرگ مردایران 80سال پیش باتکنولوژی وبودجه آن موقع ساخت جاده های چالوس وهراز فیروزکوه راه اهن سراسری جنوب شمال و... دریغ 37 ساله هنوزنتونستیم بااین همه ادعا یکیشو حداقل دوبانده کنیم معلوم نیست پولای مملکت کجامیره
pm: 1395/2/719:23:08،
15
11
وقتي تمام دنيا تو فكر ارتقاء حمل و نقل هوايي و ريلي هستند ما داريم جاده سازي ميكنيم.
اين نتيجه تقكرات و عقيده هاي فسيل شده است.
وقتي ميشه مسير ايرانشهر تا اروميه را با قطارهاي پر سرعت دو ساعته رفت كه ديگه نيازي به اين همه جاده سازي نيست.
وقتي مردمي وقت را با طلا مقايسه ميكنند هنوز نسبت به اهميت زمان نا اگاهند.
اصغراقا: 1395/2/719:38:05،
16
8
حتی طرح این پروزه که حتما هزینه بسیاری برای تحقیقاتش شده مال 40سال پیشه...

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانس مسافرتی بهار پرستوها

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما