کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
زیرپوش ضد عرق
ایکاپ
نیسان
مجتمع فنی تهران
کانال تلگرام ایران جیب

تفاوت بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک

کدخبر:۲۱۸۴۱سه شنبه، ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵:۵۳۶۹۶ بازدید

بازاریابی اینترنتی به نوعی زیرشاخه‌ای از تجارت الکترونیک است؛ همچنین مباحث مربوط به تجارت الکترونیک بسیار گسترده‌تر از بازاریابی اینترنتی است.

بازاریابی اینترنتی به نوعی زیرشاخه‌ای از تجارت الکترونیک است؛ همچنین مباحث مربوط به تجارت الکترونیک بسیار گسترده‌تر از بازاریابی اینترنتی است.

رضا حسنی - کارشناس تجارت الکترونیک و بازاریابی اینترنتی در ارتباط با بازاریابی اینترنتی اظهار کرد: بازاریابی اینترنتی به نوعی تبدیل نیاز به خواسته و تقاضا است که اگر این کار از طریق بستر اینترنت و یا ابزارهای اینترنتی مانند وب، ایمیل، سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها انجام شود، بازاریابی اینترنتی نام می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه مباحث مربوط به تجارت الکترونیک گسترده‌تر است، ادامه داد: کسب و کار اینترنتی مانند بازاریابی اینترنتی، کاری اقتصادی است که بدون وجود اینترنت حیات و وجود شرکت یا بنگاه مرتبط با این فعالیت‌ها بی‌معنا خواهد بود، مانند شرکت‌های بزرگی مثل گوگل، فیس‌بوک و خبرگزاری‌های آنلاین که بدون وجود اینترنت بستری برای ارائه خدمات نخواهند داشت.

این کارشناس با بیان اینکه در بازاریابی اینترنتی یک شرکت یا بنگاه اقتصادی می‌تواند برای فروش و برند‌سازی تبلیغات محیطی را انجام دهد، یاد آور شد: بازارایابی اینترنتی از این جهت اهمیت دارد که می‌تواند باعث فروش بیشتر محصولاتی که توسط کسب و کارهای اینترنتی ایجاد شده‌اند و همچنین در برندسازی یک شرکت در قالب تبلیغات محیطی بسیار تاثیر‌گذار باشد.

حسنی با اشاره به تاریخچه شکل‌گیری بازاریابی اینترنتی، اظهار کرد: بحث بازاریابی اینترنتی برای اولین‌بار در 27 اکتبر سال 1994 در سایت هات وایر به صورت یک بنر کوچک انتشار یافت و به این نتیجه رسیدند که از طریق تبلیغات در اینترنت می‌توان در زمینه فروش و برندسازی انقلابی بزرگ ایجاد کرد.

وی با یادآوری مزایا و انواع بازاریابی‌های اینترنتی که وجود دارد، افزود: برای راه‌اندازی و شکل‌گیری یک کمپ اولین و مهم‌ترین موضوع وجود یک وب‌سایت معتبر بسیار مهم خواهد بود. ولی وجود یک وب‌سایت به تنهایی کافی نیست چراکه وب‌سایت‌های زیادی وجود دارند که برای شرکت‌های معتبر طراحی شده‌اند ولی به دلیل عدم وجود مدیریت صحیح و نبود یک هدف و استراتژیک دقیق و همچنین صفحاتی که مدت‌های طولانی به‌روز‌رسانی نمی‌شوند، نتوانسته‌اند کاری از پیش ببرند؛ چراکه هیچگونه مشاوره‌ای برای طراحی سایت شرکت انجام نداده‌اند و این سایت در پروسه بازاریابی اینترنتی برای شرکت موفق نخواهد بود.

این کارشناس یادآور شد: وب‌سایتی برای تبلیغات بازاریابی موفق خواهد بود که برای یک هدف و استراتژیک خاصی طراحی شده باشد و با المان‌ها و گرافیک خاصی محتوای مشخص در‌برگیرنده اهداف کمپانی باشد.

حسنی با بیان اینکه دومین موضوع برای موفقیت در بازاریابی اینترنتی وبلاگ‌ها هستند، اظهار کرد: مباحث وب‌سایتی و وبلاگی با یکدیگر متفاوت هستند؛ به این صورت که وبلاگ می‌تواند از اعضای وب‌سایت باشد و اعضای این وبلاگ‌ها می‌توانند تعاملی صمیمانه با کابران و مشتریان شرکت داشته باشند و مورد مسائلی همچون مانند بیوگرافیکی مدیران شرکت و مسائل در این زمینه تالارهای پرسش و پاسخ بگذارند.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانس مسافرتی بهار پرستوها

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

نتایج انتخابات ریاست جمهوری - 30 اردیبهشت 96 / نتایج شمارش آرا به تدریج اعلام خواهد شد
شرایط جدید فروش اقساطی محصولات ایران خودرو - خرداد 96
بیانیه حجت الاسلام رئیسی؛ بعد از اعلام نتیجه انتخابات
احتمال پیش‌فروش خودروی جدید پژو 2008 از سوم خردادماه
جدول شرایط پیش فروش کلیه محصولات ایران خودرو - خرداد 96
بازی خطرناک چری برای بازار ایران!
کرمان‌موتور، 5 خودروی هیوندای مدل 2017 را بزودی عرضه خواهد کرد + جزئیات
فروش نقد و اقساطی خودروهای پژو پارس و پژو 207 بمناسبت آزادسازی خرمشهر - خرداد 96
لیست قیمت کارخانه ای محصولات ایران خودرو در خردادماه 96
قرارداد پژو و شایعه‌ای که تالار شیشه‌ای را لرزاند
تولید 2 خودروی سواری در کشور به صفر رسید
شرايط فروش نقدی، اقساطی و ليزينگی محصولات شركت سايپا - خرداد 96
شرایط جدید فروش فوری محصولات ایران خودرو - خردادماه 96
خودروهای روسی که به ایران می‌آیند، چه شکلی هستند؟
مقایسه خودروهای در محدوده 50 میلیون تومان در بازار ایران
آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بازاریاب تجارت فردا
بلیط هواپیما