کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

از هر برنامه‌ای برای تنظیم بازار نفت حمایت می‌کنیم


کد خبر : ۲۱۷۵۱شنبه، ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۸:۴۷۴۹۹ بازدید

بیژن زنگنه، وزیر نفت کشورمان ، می‌‎گوید این کشور از هر برنامه‌ای برای تنظیم بازار نفت استقبال می‌کند.

بیژن زنگنه، وزیر نفت کشورمان ، می‌‎گوید این کشور از "هر برنامه‌ای" برای تنظیم بازار نفت استقبال می‌کند.

مهندس زنگنه امروز شنبه، 4 اردیبهشت، در حاشیه دیدار با وزیر انرژی آفریقای جنوبی گفت: "ایران از هر اقدامی برای تنظیم و پایدار کردن بازار حمایت می کند."

وزیر نفت ، نشست چند کشور تولیدکننده نفت در دوحه را "قدم خوبی" برای تنظیم بازار نفت دانست و گفت هرچند این نشست به نتیجه نرسید "اما شروع بحث خوب بود به این صورت که بین اعضای اوپک و غیراوپک همکاری شود و تولیدکنندگان بزرگ اوپک هم بپذیرند که باید کاری برای تغییر وضع بکنند."

قیمت نفت خام از بهار دو سال پیش رو به کاهش گذاشت و از بالای هر بشکه ١٠٠ دلار در ژوئن ٢٠۱۴ به زیر ٣٠ دلار در ژانویه سال جاری رسید. هرچند با افزایش نسبی در هفته‌های اخیر قیمت نفت بین ۴۰ تا ۴۵ دلار به ازای هر بشکه در نوسان بوده است.

کشورمان که به دلیل تحریم‌ها بخشی از سهمش از بازار نفت را از دست داده بود امیدوار است که با رفع تحریم‌ها سهم خود در بازار را احیا کند. هرچند گفته شده بازگشت ایران به بازارها کندتر از تصورات است، تلاش این کشور برای افزایش صادرات انتقاد برخی از صادرکنندگان دیگر را در پی داشته که می‌خواهند با ثابت نگه داشتن یا کاهش تولید نفت قیمت‌ها را بالا ببرند.

ایران به نشست دوحه که چند روز پیش برای رایزنی درباره بازار نفت برگزار شد نماینده‌ای نفرستاد. گفته می‌شود اختلاف نظر عربستان سعودی و روسیه دلیل به نتیجه نرسیدن این نشست بود.

گفته شده که که عربستان خواهان پایبندی تمام تولیدکنندگان بزرگ، از جمله ایران به سقف تولید است. عربستان سعودی در ماه‌های اخیر مجموعه‌ای از تنش‌ها را با ایران داشته و روابطش را با این کشور قطع کرده است.

بیژن زنگنه امروز گفته است که پس از رفع تحریم‌ها تولید نفت ایران یک میلیون بشکه افزایش داشته و "این روند تا رسیدن به سهم ایران پیش از تحریم‌ها از بازار ادامه دارد."
آقای زنگنه پیش بینی کرده قیمت‌ نفت در سطح جهانی افزایش خواهد داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها