کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

درج 30 قلم کالای جدید در فهرست تجارت ترجیحی ایران و ترکیه


کد خبر : ۲۱۷۴۳شنبه، ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲:۵۵۱۴۱۳ بازدید

منابع ترکیه ای از تصمیم ایران و ترکیه برای اصلاح موافقتنامه تجارت ترجیحی بین دو کشور خبر دادند و گفتند قرار است 30 قلم کالای جدید ...

منابع ترکیه ای از تصمیم ایران و ترکیه برای اصلاح موافقتنامه تجارت ترجیحی بین دو کشور خبر دادند و گفتند قرار است 30 قلم کالای جدید به این موافقتنامه افزوده شود.

به گزارش ایران جیب به نقل از پایگاه خبری دیلی صباح، دو گام جدید در خصوص موافقتنامه های تجاری به منظور رسیدن به هدف گذاری 30 میلیارد دلاری حجم مبادلات تجاری ایران و ترکیه برداشته شده است.

اولا 30 کالای جدید به موافقتنامه تجارت ترجیحی که از اول ژانویه 2015 اجرایی شده، اضافه شده است.

ثانیا به منظور حل مشکلات درباره فرآیند اجرا، یک موافقتنامه تسهیل تجارت بین دو طرف به امضا خواهد رسید.

سودت ییلماز، وزیر توسعه ترکیه در نشست اتحادیه خبرنگاران اقتصادی گفت، برقراری سیستم تجارت ترجیحی با ایران تاثیر مهمی خواهد داشت و تصمیمی در زمینه اجرای بهتر این موافقتنامه اتخاذ شده است.

به گفته ییلماز، 30 کالای جدید به موافقتنامه تجارت ترجیحی بین دو کشور اضافه خواهد شد. مصطفی الیتاش، وزیر اقتصاد ترکیه نیز قرار است سفری به ایران داشته باشد. ظاهرا مشکلاتی در زمینه اجرای این موافقتنامه وجود دارد و موافقتنامه تسهیل تجارت در حال حاضر موضوع مذاکره است.

ییلماز گفت، در کنار انعقاد موافقتنامه فوق الذکر، چشم انداز تجارت بین دو کشور تقویت خواهد شد و آنها خواستار افزایش سرمایه گذاری و کاهش بروکراسی هستند، از این رو مبادی گمرکی در حال مدرنیزه شدن است.

به گزارش تسنیم، در حالی منابع ترک از درج 30 قلم کالای جدید به فهرست تجارت ترجیحی ایران و ترکیه خبر می دهند که فعالان و کارشناسان اقتصادی ایران انتقادات بسیاری را نسبت به این موافقتنامه مطرح کرده اند.

به عقیده این افراد موافقتنامه تجارت ترجیحی ایران و ترکیه به طور غیر متوازنی به نفع ترکیه تنظیم شده است و قدرت رقابت تولیدات ایرانی را در داخل کشور با کالاهای صنعتی تولیدی ترکیه کاهش می دهد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها