کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

سود به مالیات کشید/ مردم به پای بانک‌ها سوختند

کدخبر:۲۱۷۲۸شنبه، ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱:۴۲۷۵۷۰ بازدید

وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی، دو عضو تاثیرگذار در شبکه بانکی همواره منتقد افراطی بودن سود بوده و حتی اخیرا وزیر اعلام کرد که باید ...

وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی، دو عضو تاثیرگذار در شبکه بانکی همواره منتقد افراطی بودن سود بوده و حتی اخیرا وزیر اعلام کرد که باید در این شرایط سپرده گذاران بابت سودهای دریافتی مالیات بدهند. اما به اعتقاد کارشناسان سود بالا جزئی از همان نظام بانکی بیماری است که مسئولان بارها وعده اصلاح آن را داده و به آن عمل نکرده‌اند؛ پس نباید مردم جریمه بیماری بانک‌ها را بپردازند.

به گزارش ایران جیب به نقل از ایسنا، اظهارات روزهای اخیر وزیر اقتصاد در رابطه با اخذ مالیات از سودهای بانکی گرچه در شهرستان و در غیاب پوشش پرسروصدای رسانه ای عنوان شد، ولی جای تامل دارد.

طیب نیا، از وضع مالیات بر سود سپرده‌های مردم در بانک‌ها دفاع کرده و گفت الان که نرخ تورم در کشور به ۱۲ درصد رسیده است، برخی بانک‌ها نرخ سود سپرده ۲۲ درصد پرداخت می‌کنند، آن هم بدون ریسک، پس در این شرایط چرا نباید مالیات بدهند؟

وی با تاکید همیشگی بر حذف معافیت های زائد مالیاتی و این سوال که چرا سود سپرده بانکی باید از پرداخت مالیات معاف شود؟ عنوان کرده که زمانی خودش هم از حامیان معافیت مالیاتی سود سپرده‌های بانکی بوده اما اکنون شرایط تغییر کرده است.

دلیل حمایت وزیر از معافیت سود بانکی از مالیات نیز به زمانی بر می گردد که نرخ سود سپرده‌های بانکی نسبت به تورم تا حد قابل توجهی پایین بود و سرکوب مالی وجود داشت، ولی وی اکنون معتقد است در حال حاضر که نرخ تورم پایین تر از سود ایستاده باید بابت این سودها مالیات پرداخت شود.

خواسته وزیر برای اخذ مالیات از سود سپرده‌های بانکی به دلیل مثبت شدن سود در حالی مطرح است که بررسی آمارها نشان می‌دهد از سالهای دور حتی از دهه 60، تناسب پایداری بین نرخ سود و تورم وجود نداشته و در اغلب مواقع سودها منفی بوده و به عبارتی دیگر نرخ تورم با فاصله قابل توجهی بالاتر از نرخ سود ایستاده است. به طوری که در مقاطعی نرخ سود تا 20 درصد کمتر از تورم بوده و به نوعی سپرده گذاران جریمه شده اند.

اما با تغییر روند تورم در حدود دوسال گذشته و معکوس شدن مسیر تورم دو رقمی و کاهش آن از حدود 40 به کمتر از 12 درصد، سه بار بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار با وجود اینکه در مواقعی زمینه های آن فراهم نبود اما به هر حال نرخ سود را کاهش داده و اکنون سود سپرده 18 درصد سالانه و تسهیلات 22 در بانکها در جریان است.

با این حال گرچه همچنان تناسب چندانی بین نرخ سود و تورم وجود ندارد و در آینده ای نه چندان دور نظام بانکی شاهد کاهش مجدد نرخ سود بانکی خواهد بود، ولی آنطور که بانک مرکزی اخیرا موضع خود را در این رابطه اعلام کرد، با توجه فراهم نبودن تمامی شرایط لازم و به ویژه در تنگنای مالی موجود نمی‌توان به سرعت در رابطه با کاهش نرخ سود تا تناسب با تورم اقدام کرد و باید این روند تدریجی و بدون شوک انجام شود.

اما در شرایطی که حتی بانک مرکزی هم به ایراد عملکرد شبکه بانکی در بالا بودن نرخ سود اذعان دارد، نظر وزیر اقتصاد برای دریافت مالیات از سودهای سپرده به نوعی مصداق آن است که مردم باید تاوان نظام بانکی بیمار را بپردازند. آنهم در شرایطی که در سال گذشته بین بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی برای دریافت مالیات از سود پرداختی در موسسات غیرمجاز توافق شد، ولی تاکنون گزارشی از روند اجرای آن ارائه نشده است. هر چند که بررسی های میدانی هم گواه بر اخذ این مالیات به دلیل تبعات ناشی از آن از جمله خروج سپرده نداشته و موسسات وجود آن را انکار می کنند.


قانون 90 سال را برای بیماری بانک‌ها عوض نکنید

در حالی بانک مرکزی و مدیران شبکه بانکی تاکنون نسبت به پیشنهاد طیب نیا،برای اخذ مالیات از سود سپرده ، واکنشی نداشته و فعلا سکوت کرده‌اند که به اعتقاد برخی کارشناسان سود بانکی بالا ناشی از نظام بانکی بیمار است و نباید به جار ترمیم آن، قاعده و قانون‌های چندین ساله که حذف آنها تبعات خاص خود را دارد، کنار گذاشت.

سید بهاءالدین حسینی هاشمی-کارشناس امور بانکی- با اشاره به اینکه از زمان تاسیس سیستم بانکی در ایران یعنی حدود 90 سال پیش تاکنون سودهای سپرده و جوایز بانکی از دریافت مالیات معاف بودند گفت: در حالی سودهای بالای بانکی وزیر را به فکر دریافت مالیات از بانکها انداخته که مشکل از مردم و مشتریان بانک‌ها نیست که قرار باشد آنها پاسخ‌گو باشند، بلکه ایراد از نظام بانکی است که با توجه به کسری منابع، بدهکاری، معوقات بانکی و سایر مسائل نمی‌توانند منابع لازم را برای هزینه‌های جاری خود تامین کرده و در نهایت مجبورند سودهای بالاتری بپردازند تا با جذب سپرده بتوانند هزینه‌های خود را تامین کنند.

وی ادامه داد: مشکلات موجود ناشی از بیماری نظام بانکی است که بارها وعده اصلاح آن داده شده اما اقدام موثری تاکنون انجام نشده است. از سویی دیگر شبکه بانکی ما در سال‌های گذشته قربانی تحریم بوده و بر مشکلات آن افزوده شده است.بنابراین اکنون نمی‌توان با قوانین کوتاه‌مدت این موانع را برداشت. در عین حال که چنین عملکردهایی در نهایت به ضرر صاحبان سپرده و جریمه مشتریان بانک‌ها تمام می‌شود.

مدیرعامل اسبق بانکهای صادرات و تات، این را هم گفت که اگر بازار رقابتی بود و نظام بانکی به درستی کار می‌کرد آنگاه فضا به سمتی پیش نمی رفت که سودهای بانکی تا این حد افزایش یابد.

حسینی هاشمی، با یادآوری اینکه، چرا تا زمانی که بانک‌ها سود منفی می‌پرداختند کسی حرفی نمی‌زد، اما اکنون که سود بالاتر از نرخ تورم قرار دارد می‌خواهند از آن مالیات دریافت کنند؟ تاکید کرد: باید توجه داشت که در صورت دریافت مالیات از سودهای سپرده به‌طور حتم با توجه به این‌که کاهش نرخ سود نیز وجود دارد، عوامل تحریک برای خروج سپرده‌ها و منابع از بانک‌ها تشدید شده و در مجموع می‌تواند موجبات اختلال در بازار پول و بی اعتمادی مردم به شبکه بانکی را فراهم آورد.

وی همچنین به این نکته که برای دریافت مالیات از سپرده گذار فقط نباید سود سپرده مورد محاسبه قرار گیرد، نیز اشاره کرد و افزود: اگر بخواهیم عادلانه حساب کنیم باید مجموع سود و زیان مورد بررسی باشد چرا که ممکن است یک فرد 20 میلیون تومان سود سپرده دریافت کند، اما از سویی دیگر در حال پرداخت هزینه های سنگین یک وام حتی تا 40 میلیون تومان باشد. آنگاه سپرده گذار متضرر خواهد شد.

این کارشناس امور بانکی این موضوع را نیز یادآور شد که با توجه به بانک محور بودن اقتصاد و وابستگی شدید بانکها به سپرده مردم برای تامین منابع نباید در مورد اجرا و حتی پیشنهاد طرح‌هایی که می تواند موجب دلسردی مشتریان و خروج سرمایه آنها از بانکها شود، ریسک کرد.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

کیان: 1395/2/409:39:55،
86
236
تا سود بانکی پایین نیاد هیچ حرکتی انجام نمیشه ولی باید دولت همزمان محرکهای اقتصادی بخشهای اشتغالزا مثل مسکن رو زیاد کنه تا پول وارد بازارهای دلالی نشه و وارد عرصه ساخت و تولید بشه.
عليرضا : 1395/2/410:17:17،
213
16
هر چي كاسه كوزه و بدبختيه فقط سر ماه دهه شصتي ها بايد خورد بشه ...
هر چي مي دويم به هيچ جا نمي رسيم ..
ديگه بخدا اعصاب و روان نمونده واسم اول هفته اي .
جیمی: 1395/2/410:32:05،
227
20
چرا اونموقع که سود بانکی نصف تورم بود خیچ کس نمی اومد ضرر مردم رو جبران کنه ولی امروز که سود بیشتر از تورم شده باید از مردم مالیات گرفته بشه!!؟؟،
آقایان شما با پول بی زبان ملت تا آخر عمر خودتان و هفت نسلتان شاهانه زندگی میکنید ولی مر عادی با همین به اصطلاح سود بانکی باید خرج زنندگی و بیکاری خودشان و فرزندانشان را جبران کنند،
اگر شما مالیات بگیر هستید از آن سازمانها و ارگانهایی گردن کلفت مالیات بگیرید
ایرانی: 1395/2/411:19:56،
71
16
بادرنظرگرفتن اینکه قیمت ساختمان وسایر اقلام در زمانی نه چندان دور در
طول چند هفته تورم چند صد درصدی داشته است و با در نظر گرفتن اینکه
سرمایه گذاران بانکی ، مبالغ سرمایه ای که با اعتماد به بانکها و جهت به
حرکت درآمدن چرخ صنعت واقتصاد کشوردربانک سرمایه گذاری کرده اند
شامل این تورم چند صد درصدی نشده است ، در حقیقت سودی که
سرمایه گذاران بانکی دریافت میکنند ، مبلغ زیان مالی ایشان میباشد و
در صورت کاستن این مبلغ در حق افرادی که به بانکها اطمینان کرده اند ظلم خواهد شد و حتی با کاستن سود از 20 درصد به 18 درصد این ظلم شده است .به نظر بنده این اقدام تشویق مردم برای روی آوردن به دلالی میباشد .
دانا: 1395/2/411:34:07،
95
14
امریکا از اینا میزنه اینا هم زورشون رسیده به جیب مردم
حرف حساب !: 1395/2/411:44:40،
99
31
هم كاهش نرخ سود ؟ هم ماليات ؟ !!! عجيب است !!!

تمام كشورهاي دنيا سعي مي كنند منابع مالي را جذب بانكها كنند و به بانكها اين فرصت را بدهند تا در توليد و بهره وري خدمات ارزنده ارائه دهند تا بتوانند تورم را كاهش داده و بهره وري را بالا ببرند اينجا كار معكوس است ؟
با مطلب فوق
موافقم ++++
مخالفم ------


در عجبم !: 1395/2/411:48:43،
43
15
اين قضيه گرفتن ماليات از منابع مالي مردم در بانكها نشان از ضعف بانكها است كه قادر نيستند از منابع مالي مردم به نحو احسن استفاده كنند ؟ در ساخت و توليد و افزايش بهره وري در كشور قدم بردارند آيا خود مردم ميتوانند ؟ وقتي كه سرمايه هاي مردم از بانكها خارج شود و در خريد و فروش شغلهاي كاذب سرمايه گذاري شود مثل خردي و فروش خودرو و طلا و ارز و ...

آيا مايليد كه تورم را بيشتر از پيش كنيد ؟
آدمی: 1395/2/411:53:07،
93
10
معاینه فنی ماشین 13تومنی شده 23 تومن ... برنج 7تومنی شده 10 تومن اونوقت تورم 12 درصده!... من گوشام مخملیه!
Arash: 1395/2/412:05:18،
64
12
شما چی را میخواهی تو ایران تولید کنی وقتی صد ها برابر با کیفیت تر و ارزانتر داره در بازارهای جهانی عرضه میشه. بنظر من حمومت اسلامی در کل به بن بست واقعی رسیده و باید فکر اساسی کنه. برای خرید مسکن هم فعلا تقاضای نیست. پس سازنده برای کی بسازه ؟
H: 1395/2/422:00:29،
28
11
جناب حرف حساب

متأسفانه اطلاعات شما به روز نیست.

امیدوارم زبان آلمانی‌ بدونید،

از سایت معتبر اشپیگل یک لینک میزارم با عنوان: بهره پایین: ببخشید،هیچکس به پول شما احتیاج نداره

http://www.spiegel.de/wirtschaft/soziales/kommentar-zur-ezb-sitzung-sorry-niemand-braucht-ihr-geld-a-1088340.html
حرف حساب !: 1395/2/510:52:54،
20
23
در جواب H :
1) اين موضوع را كه كسي كه پول شما احتياج نداره را ميتوني به آقاي بابك زنجاني و رئيس بانك ملي كه توي كانادا هستند و بقيه ... بگويي ؟
2) كشور ما را با آلمان مقايسه مي كنيد ؟
3) به لايكها و ديس لايكها توجه كنيد ؟
4) كشور نياز به منابع مالي تجميع شده براي ساختن و اهداف بزرگ نياز دارد پولهاي در دست مردم تورم ايجاد ميكند و دولت مي تواند اين منابع بزرگ را در جهت تصميمات صحيح مديريت كنه ؟ اگر مديريت را امروز را فردا ندانيم و يك نگاه 100 ساله پيش رو را بايد در افق دور دست نگاه كنيم ؟
5) سند چشم انداز 1404 در كمتر از 10 سال پيش رو داريم چقدر به آن نزديك شديم . با سنگ در هوا انداختن كه كار درست نمي شود .
6) پولهاي ريز در دست مردم ( يارانه ها ) چه كمكي جز تورم به مردم كرد اگر اين پول تجميع شده در دست دولت به مانند يك سد عظيمي بود كه ميتوانست منابع ايجاد كار آفريني بزرگ باشد .
H: 1395/2/521:25:34،
27
11
جناب حرف حساب : تمام كشورهاي دنيا سعي مي كنند منابع مالي را جذب بانكها كنند

این پاسخ برای تمام کشور‌های دنیای شما بود !

انگار، شما آلمان، مهمترین کشور اتحادیه اروپا و حوزه یورو را جزٔ دنیا نمیدونی‌ !

تصمیم گیری‌های بانک مرکزی اروپا،برای ۱۹ کشور اروپایی هست!

یک چهارم ذخیره ارزی دنیا یورو هست.

مثبت و منفی‌ در رابطه با کامنت،برایم مهم نیست.

مشکل خیلی‌ها این است که ظرفیت انتقاد رو ندران !

با شما بحث کردن بیهوده هست.

پایان
افشین: 1395/2/409:40:57،
53
178
سود بانکی باید به زیر 4درصد بیاد این تنها راه خروج از رکود اقتصادی است که رضای خدا را هم در بر دارد روزی مسیولین این مهم را خواهند فهمید
محمود: 1395/2/410:45:05،
103
15
سود بیاد زیر 4درصد تورم زیر چند درصد بیاد برادر نرخ سود با تورم در ارتباطه وقتی تورم بالای 40درصد داشتیم و بانک مرکزی به دروغ اطلاعات می داد که نرخ تورخ نقطه به نقطه 18درصد است و.... و مردم سود منفی میگرفتند مگر دولت از سپرده گذار حمایت میکرد که الان میگه میخواد مالیات بگیره
محمود: 1395/2/410:54:21،
47
11
در این مملکت حاکمان در خصوص وظایف شان اعم بهداشت و درمان مجانی آموزش رایگان ایجاد اشتغال همه همه که به عهده دولت حاکمه است آقایان کاملا خودشان را ازشیر گرفته اند و جا خای می دهند حتی به گفته وزیر راه آقای آخوندی تمامی جاده های جدید باید تبدیل به آزاد را ه بشود تا جاده پول خودش را در بیاورد که متعاقب آن دولت در پروژه های عمرانی سرمایه گذاری نکند یعنی مردم ایران با آن سطح حقوق نا چیز بایت تمامی خدماتی که از دولت دریافت می کنند پول بدهد ولی وقتی صحبت از وظایف شهروندی میشود ما را با اروپا مقایسه می کنند با آمریکا مقایسه می کنند چند روز پیش آقای علی عسگری (رئیس وقت سازمان مالیاتی ) داشت در خصوص اقدامات بانکی آمریکا و اروپا صحبت میکرد آخر عسگری جان چه چیز این مملکت به آمریکا و اروپا شبیه هست یه نگاهی به تعرفه وحشتناک واردات خودرو بیانداز یه نگاهی به حقوق کارمندان بیانداز بعد با اروپا و آمریکا کن
ممل: 1395/2/409:41:48،
168
26
ماشین خریدیم ضرر کردیم ملک خریدیم ضرر دیدیم حالا نوبت به سپرده گذاری هام رسیده
مردم: 1395/2/409:42:04،
99
151
قابل توجه حامیان برجام !!!!

بی صبرانه منتظر خرداد 96 هستیم !!
بهروز اسمعیلی: 1395/2/409:42:08،
58
139
از اخذ مالیات بر سود سپرده ها حمایت می کنیم. این کار مردم و سرمایه گذاران را ترغیب به فعالیت واقعی در اقتصاد به جای بانکداری و قرنطینه نمودن سرمایه ها خواهد نمود.
امیر: 1395/2/412:03:48،
45
14
کدوم فعالیت واقعی اقتصادی .ایران خودرو و سایپا و......؟
علی: 1395/2/409:44:30،
201
23
جمع کنین بابا دیگه شورشو درآوردن یه روز خوش تو این کشور مضخرف نداریم
n: 1395/2/410:29:18،
44
138
جناب علی آقا..هیچکس به وطن خودش وجایی که زندگی میکنه توهین نمکنه.مشکل ازشیوه زندگی واداره امورهست.....
محمود: 1395/2/409:51:14،
73
13
احسنت بخدا برای خود من اینگونه هست هرچی سود میگیرم از یک موسسه اعتباری عینا به بانک رسالت بابت وامی که گرفتم پرداخت می کنم چیزی برای خود من نمی ماند
هیوا: 1395/2/409:57:01،
92
15
جناب وزیر روشهای وصول مالیات از مردم کاملا الکترونیکی و استاندارد جهانی را داره اما روش رفاه واسه مردم کاملا جهان سومی.... مسکن های شما به درد اقتصاد مریض نمیخوره باید از ریشه مداوا کرد قربان..
احمد رضا: 1395/2/409:58:27،
83
12
خدا به داد ملت برسه كه چه نقشه هايي نمي كشن واسشون
علیم: 1395/2/410:03:26،
161
18
این آقایون چرا جرات ندارند درباره مالیات بر درآمد شرکتهای وابسته به سپاه اظهار نظر کنند؟؟؟!!!
بی کلاه جیب خالی: 1395/2/410:06:16،
82
14
مردم کلاهشان را محکم بگیرند و جیبشان را بپان که یهو دولت کلاهشام را برندارد و جیبشان را خالی نکنه
رضا: 1395/2/410:06:21،
43
28
تیتر با متن همخوان نیست.چرا تشویش میکنید.طوری نوشتیدمن فکر کردم مالیات تصویب شده.نظر کارشناس که قانون نیست
ناصر: 1395/2/410:08:50،
70
80
آقای احمدی نژاد برگرد.چشم در راهیم.یارانه حذف داره میشه.گرانی بیشتر شد.دلار و سکه ارزان نشد.بیکاری و رکود بیداد میکنه.هیچ برنامه ای دولت نداره بجز دیدار چند ماه یکبار با آمریکایی ها!میگن سویفت وصل شده ولی فرستادن پول از زمان تحریم سختتر شده!
احمد یکی از ۲۴ میلیون: 1395/2/410:47:10،
53
50
واقعا همه منتظر هستن در ضمن عزت ملی و برگشت اعتبار به پاسپورت رو ببین که چه‍ بر سر ما اورده حتی جیبوتی هم مارو تحریم میکنه تو روز روشن دو هزار میلیارد دلار پول ما رو بالا میارن کو عزت کو جواب واقعا بی صبرانه منتظر دو سال بعد هستیم تا از این خفت خارج شیم
احمد: 1395/2/416:47:42،
33
9
بیاد که دلار بشه ده تومن و بنزین بشه پنج تومن ؟
اگه بیاد کاری که مغول ها و اسکندر نتونستن بکنن رو تو دو سال انجام میده
دیرین دیرین : 1395/2/410:10:58،
67
22
دیرین دیرین
قصه جنگل زیبای ... است که هر لحظه قانونش عوض میشه
مثل همان قضیه گرانفروشی یک برند خاص در ایران
که بعد از دو سال تعزیرات و سازمان حمایت از مصرف کننده وارد عمل میشه
میگن که فلان برند در این دو سال بالغ بر 15 میلیارد تومان بیشتر از مردم پول گرفته و باید پول اضافی را به ما بپردازد . و آن برند هم محکوم میشه پول اضافه با جریمه را به آنها میدهد
پیدا کنید حق مردم مظلوم ایران را !!!؟؟
حالا در نظام خراب بانکی هم باید مردم تاوان بدهند ؟؟؟
شما اگر این مردم را نداشتین از کیا میخواستین این همه پول زور بگیرین ؟!!!
بگیرین بریزین توی جیب سوریه و لبنانی ؟
راستی حجاب لبنانی ها را دیدین ؟
محسن: 1395/2/410:12:41،
28
63
همین سود بالای بانک هاست که باعث شده چرخ صنعت و تولید و تجارت مملکت بخوابه,این آقای کارشناس هم بیشتر از کارشناسی داره وکالت بانک ها رو انجام میده!
Aria: 1395/2/410:13:23،
61
16
متاسفانه تيم اقتصادي دولت متشكل از وزير اقتصاد ، رييس بانك مركزي و وزير صنعت با پشتكار زياد مشغول زدن گل به خودي و آشفته كردن بازار هستند ضمن اينكه سركشي به حسابهاي مردم بنوعي دخالت در امور شخصي مردم هست .
شما اگه توانش رو داريد ماليات رو از دلالهاي دلار ، صرافيها، طلا فروشها ، بنگاههاي ماشين و املاك ، معامله گران مصالح ساختماني و آهن آلات ، بسساز و بفروشها و ... كه فعاليتهاي ماليشون اصلا شفاف نيست بگيريد وگرنه گرفتن ماليات از كارگران و كارمندان و سپرده گذاران بانكها كه اكثرا همون كارگرا و كارمندا هستند ساده ترين و البته بدترين كار ممكن هست.
حمید: 1395/2/410:13:24،
58
18
اقای وزیر محترم!
در اینکه نظام بانکی بیمار است شکی نیست. اما با اینگونه دست درازی به حسابهای مردم باعث کاسته شدن از اعتبار آقای روحانی میشوید. و راه ورود امثال احمدی نژاد را هموار میکنید.
و اگر بنیاد این کار را بگذارید خروج داراییهای مردم از بانکها به طرف موسسات اعتباری که اولین نتیجه آن ورشکستگی بانکها و سیل کارمندان بیکار شده را در آینده شاهد خواهید بود.
و رییس جمهور بعدی اگر مشابه احمدی نژاد باشد با استفاده از این بدعت شما دمار از روزگار مردم در خواهد آورد و اندک اندوخته آنها را به جیب بابک زنجانی ها سرازیر خواهد کرد.
میگی نه!!!! بشین و ببین..
آریا: 1395/2/410:15:04،
44
16
طبق روال مالوف سه دهه اخیر تاوان کارنابلدی و اهمال آقایون رو ملت بایست بپردازن!بانکها موظفند سپرده من سرمایه گذار نوعی رو بندازن تو جریان تولید و سرمایه در گردش صنایع و معادن رو تامین کنند اما اگر بدلیل ضعف مدیریتی و ناپختگی مسئولینشون بجای این قبیل کارها پول رو میبرن تو کار بساز بفروشی یا دلالی ارز و سکه مشتری باید پاسوزشون بشه؟!؟!؟اون از نرخ دستوری سود برای سال 95 که موجب خروج مقادیر زیادی سرمایه از خزانه بانکها به کف بازار شده و باید منتظر انفجار تورمیش بالاخص در نیمه دوم سال و با توجه به تصمیمات عجیب الخلقه مجلس در روزهای گذشته در خصوص قیمتهای انرژی باشیم این هم از اخذ مالیات از حسابهای بانکی که نقش میخ آخر بر تابوت بی جان اقتصاد مملکت رو بازی خواهد کرد!!
دهه شصت: 1395/2/410:16:24،
46
15
خداوکیلی دهه شصتیا ک سوختن ازبس باقانونای جدید روبرو شدن.اینااز آبم کره میگیرن.دیگه شورشو دراوردن.وقتی اقتصادمون نمیچرخه بهترین کار گرفتن سوده بانکیه.بعدم ماچیمون درسته 1دونه بگو لطفا
علی: 1395/2/410:25:10،
48
15
بابت ودیعه آپارتمان که اجاره داده ام بنگاه 36 درصد محاسبه کرده اما چون کاسبکار نیستم گذاشتم تو بانک سود 18 درصد میگیرم کلی ضرر دارم میدم حالا اگه مالیات هم بگیرند با این اوضاع و قانون های یک شبه و ناامنی سپرده گذاری چاره ای ندارم جز فروش آپارتمان و تبدیل پول به ارز و سرمایه گذاری درکشورديگر.
علی: 1395/2/410:28:12،
45
15
دریافت مالیات از سپرده باعث خروج سپردها از بانکها شده و تورم افزایش می دهد .ضمن اینکه تعدادی از افراد هستند با سود سپرده زندگی سختی دارند اونم مالیات بگیرن بد بختا باید برن بمیرن
حسین: 1395/2/410:28:56،
39
14
ازسودتسهیلاتم مالیات می گیرین ازبانکا!!!!!
امیر: 1395/2/412:07:03،
29
13
اگر هم از بانکها مالیات بگیرند.بانک بیشتر از اونو بعنوان مالیات میکشه رو مبلغ وام .خاطر جمع باش
Ramin: 1395/2/410:36:37،
69
8
این ۷۰۰۰ نفر مخبر که استخدام کردین به اونا هم تعلق میگیره ؟ اها یادم نبود اونا همشون در راه اسلام حرکت میکنن و معافن از همه چی
سالار: 1395/2/410:45:04،
38
11
سال 90 شرکت پرشین گاز خودرو با تبلیغات گسترده در صدا و سیما از من 450 تومن پول گرفت ولی چون شهرستانی بودیم خبر نداشتیم که چرا مخزن گازمون نمیاد سال 91 دیدیم سایتش بسته شده نمایندگی هم خبر نداشت . میخوام بگم کلاهبرداری تو روز روشن توسط ..... واقعا از همون سال شروع شده ما خوابیم
نیما: 1395/2/410:50:21،
42
11
اگر مالیات ببندن رو سپرده روحانی رای که نمی یاره هیچ کسی نگاهم بهش نمیکنه . مسخرشو در آورده . مملکتو 4 سال هی برجام برجام کردن به دروغ . حالا که دیدن چیزی از غرب در بیا نیست افتادن به جون پول ملت که با زحمت در آوردن پس انداز کردن . خدا جوابتونو میده
میشل فوکو: 1395/2/410:56:26،
32
11
چرا به وام ها نخوره . اگه اینجوره باید به وامی که توسط بانک پرداخته میشه هم مالیات بخوره و خود بانک پرداخت کنه
امیر: 1395/2/411:02:25،
51
16
همین هفته پیش خونم تو تهرانو فروختم دارم می رم دبی
بخدا یه لحظه زودتر بری از این مملکت ، به خودت خدمت
کردی حتی تو سرزمین اعراب بهتر ازجاییکه هیچ نیازی
به جووناش نداره و پوال رو مفرسته برا جوونا مملکت سوریه ویمن
بیرنگ: 1395/2/411:09:55،
46
11
من که اگه مالیات بگیره پولمو میکشم بیرون .شما هم همی کارو کنید. با کمپین خروج پول از بانک ها داروغه ناتینگهام را سرجایش مینشانیم.
ممیش: 1395/2/411:42:47،
36
10
وقتی یک بانک با سپرده مردم در جایی سر مایه گذاری می کند از سود ان سرمایه گذاری مالیات گرفته می شود مگه چن بار میخان مالیات بگیرن هم از سود سرمایه گذاری بانک میخان بخورن هم از سپرده مردم نزد بانک ......من یه شارژ ایرانسل دوهزار تومنی رو دو هزار و دویست تومن از مغازه می خرم بعد زدن رمز و شارز میگه هزار و هفتصد تومن شارز شد سیصد تومن مالیات بر ارزش افزوده دود به چشم مصرف کننده میره
حسن: 1395/2/411:58:56،
33
10
کاش بجز این دولت و اون دولت خط سومی هم باشه برای انتخابات 96 که فقط به فکر مردم باشه
محسن: 1395/2/501:20:35،
32
9
خط 3و4و5و6و7و8و............. همش جیم الف هست
تا این موضوع واستون جا نیوفته همین ملک هست و همین روزگار
مهرداد: 1395/2/412:05:35،
26
12
افرادی که املاک اجاره و رهن داده اند بابت مبلغ رهن دریافتی سالیانه از طرف اداره مالیات18 در صد سود پول در امد محاسبه می شود و بر مبنای ان باید مالیات بدهند
پول رهن مستاجر اکثرا در بانکها می باشد تا از سود ان مالک بهره مند شود و به موقع نیز باید اصل پول به مستاجر برگشت شود
حال چنانچه بخواهیم از این سپرده بانکی مالیات گرفته شود به معنی اینست که دو بار از این درامد مالیات گرفته شده است
حسن: 1395/2/412:46:38،
35
11
سود بانکی الان خوبه,یه مشت بی سواد بازاری,کلاهبردار,دنباله گرونی اجناسشون هستن,میگن سود بیارن پایین
رضا: 1395/2/413:13:25،
37
11
اخه به شما چه مربوط که بانک مثلا 20% سود بدهد یا حتی بیشتر!!وقتی
انها تسهیلات با نرخ 24% به مردم پیشنهاد می کنند شما کجا تشریف دارید
که جلوی ان را بگیرید!تا کی می خواهید دستوری اقتصاد را اداره کنید انهم
با قوانین من دراوردی!!
امیر: 1395/2/413:17:49،
26
8
دولت تدبیر و امید دوست داریم
لطفا یارانه منو حذف کن
خیلی پولدارم
یه ده تومنم تو جیبمه
ببین اون دور و برا کی هنوز پورش نخریده ، پولمو بدم بهش
آخه گناه داره ، میبینه دلش میخواد
من با مترو میرم
رضا: 1395/2/413:21:16،
39
10
سگی ازکنارشیری ردمیشد
چون او را خفته دید طنابی آورد و شیر را محکم به درختی بست
شیر بیدار که شد سعی کرد طناب را باز کند
اما نتوانست
در همان هنگام خری در حال گذر بود
شیر به خر گفت : اگر مرا از این بند برهانی نیمی از جنگل را به تو خواهم داد
خر ابتدا تردید کرد اما بعد طناب را از دور دستان شیر باز کرد
شیر چون رها شد به خر گفت: من به تو نیمی از جنگل را نمی دهم!
خر با تعجب گفت: اما تو قول دادی!
شیرجواب داد: من به تو تمام جنگل را میدهم!
زیرا در جنگلی که شیران را سگان به بند کشند و خران از بند برهانند
دیگر زندگی کردن ارزشی ندارد!

H: 1395/2/521:50:41،
24
9
عالی‌ بود

این جنگل خودمون ایرانه‌‌ !
pepan: 1395/2/413:22:18،
38
11
آقای وزیر تنها یک سوال دارم و جواب می خوام ازتون..
قیمت آهن تو 25 اسفند و حتی در 6 فروردین سال جاری برابر بود با 1100 تومن و همین الان شده 1700 تومن..حالا بیابید تورم را.؟.
این کجاش 12% تورم میشه...یا ما خل هستیم یا خودتون رو زدین کوچه علی چپ...
واقعا چی فکر کردین مردم رو؟
حسن: 1395/2/413:29:55،
22
32
از كامنتها معلومه اكثر دوستان سود بگير بانكها هستن و ظاهرا از ماليات بدشون مياد.اقتصاد كه تو ركود باشه بانكها هم بعد از مدتي ورشكست ميشن و سود كه هيچ اصل پولتون هم هوا ميشه.البته نمونه هاش رو كه ديدين
H: 1395/2/422:37:54،
27
11
جناب حسن

آفرین

کامنت شما مختصر و مفید بود !
نیما: 1395/2/413:38:40،
23
12
آمار نرخ تورم از طرف تیم اقتصادی دولت دروغ است.بین 40 تا 50 در صد فقط قیمت برنج افزایش داشته. از فروشگاه سوپر مارکت ها سوال کنید ببینید قیمتها چقدر افزایش دارد؟بعد با صحبت دولت مردان مقایسه کنید.
ک م : 1395/2/413:56:02،
30
12
تورم چند درصده ؟ بابا شما دست گبلزو وزیر تبلیغات المان.نازی ورایش سوم رو از پشت بستید . دروغ گفتن هم حدی داره .
عبدالله: 1395/2/414:54:17،
30
12
کی میگه تورم 12 درصده ؟ مگه به گفتنه ؟ تورم 12 درصد یا هر عدد دیگه ای رو باید حس کرد نه اینکه از زبان این و آن شنید. سود هم 22 درصد نیست بلکه 18 درصده آنهم نه برای همه سپرده ها. بفرض 6 درصد بالای تورم سود میدن این قانون که سود باید برابر تورم باشه از کدام دانشمنده ؟ ایشون چند سال قبل که سود یک پنجم تورم بود دقیقاً کجا تشریف داشتند ؟
مجید: 1395/2/500:48:32،
18
11
دروغ که کنتور نداره####################
زضا: 1395/2/414:56:43،
29
11
سلام در مقابل این همه مالیات که از مردم می گیرید چه خدمتی به مروم ارایه می دهید تو هر اداره ای که قدم بذاری فحش می خوری از کارمندان و تا رشوه ندهی کارت پیش نمیره
ناشناس: 1395/2/417:00:07،
27
12
اقای وزیر دیکر 100 میلیون و 200 میلیون پول نیست که پس انداز بشه وازش مالیات بگیری اگر بعد 120 بمیری فقط پول قبر وکفن دفن می شود 50 میلیون و پول سوم هفتم وسالکرد می شود 50 میلیون دیگر پولی توی بانک نمی ماند اگر عروسی یک دختر یا پسر بگیری نه پول جهیزیه یا طلا برای عروس نمی شود .دوم 60 درصد کسانی سپرده گذاشتن در قبالش همان بانک وام گرفتنند و یک چیزی رویش می گذارند می دهند به بانک .
H: 1395/2/422:29:37،
24
10
جناب ناشناس : 60 درصد کسانی سپرده گذاشتن در قبالش همان بانک وام گرفتنند و یک چیزی رویش می گذارند می دهند به بانک .

بعضیها نمیخوان حساب و کتاب یاد بگیرن !

یکی‌ از دوستان، برای بیمه زندگی،از یک بانک آلمانی‌ ۲ درصد بهره میگیره !

همزمان، برای کسری پول در حساب جاری، ۱۲ درصد بهره میده !!

چند بار توضیح دادم،ولی‌ نمیخواد بفهمه !!!
thr: 1395/2/417:01:04،
36
11
مالیات ها رو بگیرین ببرین سوریه و لبنان و فلسطین.
ماهم از این کشور میزاریم میریم سرمایه هامون هم ارز میکنیم با خودمون میبریم.
خداحافظ ایران
شهروند ایرانی: 1395/2/501:46:41،
18
10
اون سالهایی که سود بانکی نصف تورم بود چرا اظهار نظر نمی کردید

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل