کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کاهش قیمت پیاز اشک کشاورزان را درآورد


کد خبر : ۲۱۷۰۷چهارشنبه، ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴:۰۰۱۹۴۲ بازدید

نائب رئیس اتحادیه باغداران گفت:مازاد تولید و عدم رعایت الگوی کشت کاهش قیمت بیش از پیش این محصول و زیان انباشته کشاورزان را به بار آورده است.

مجتبی شادلو نائب رئیس اتحادیه باغداران با اشاره به کاهش قیمت پیاز اظهار داشت: مازاد تولید و عدم رعایت الگوی کشت کاهش قیمت بیش از پیش این محصول و زیان انباشته کشاورزان را به بار آورده است.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان معتقدند قاچاق پیاز موجب کاهش قیمت ان در مزارع شده، گفت: در واقع همیشه نسبت به قاچاق محصولات کشاورزی نقد شدیدی شده، چرا که ورود غیر قانونی آن موجب ورود آفات و بیماری ها به باغات  می شود . 

گفتنی است در شرایطی که قیمت پیاز در بازار داخل با افت قیمت مواجه است، قاچاقچیان به دنبال قاچاق آن نخواهند رفت.

شادلو در ادامه یاداور شد: حال ممکن است دسیسه های پشت پرده بخواهند کشاورزی ما را دچار بحران کنند و از این سو لازم است که از قاچاق آن جلوگیری به عمل آید چرا که پیاز وارداتی نسبت به داخلی شاخص برتری ندارد.

نائب رئیس اتحادیه باغداران با اشاره به زیان انباشته کشاورزان تصریح کرد:  سال ها است که قانون الگوی کشت مطرح است اما متولیان و مسئولان مربوطه هر کدام دلایلی برای اجرا نشدن آن دارند اما می توان گفت که اگر این امر در مزارع صورت گیرد دیگر کشاورزان دغدغه کاهش قیمت در مزارع را نخواهند داشت.

وی بیان کرد: اکنون با توجه به هزینه های حمل و نقل، دستمزد و سایر هزینه های جانبی قیمت فعلی پیاز در مزارع جوابگوی هزینه های آنها نیست و همواره کشاورزان با زیان فراوانی مواجه هستند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها