کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

تست و بررسی تویوتا هایلوکس جدید در ایران + تصاویر

کدخبر:۲۱۶۸۷پنجشنبه، ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳:۴۷۸۰۱۰ بازدید

کیفیت، دوام و اطمینان ویژگی‏ های خودرویی است که هفت نسل از آن تولید شده و تا به امروز بیش از 16 میلیون دستگاه فروش داشته است و ...

کیفیت، دوام و اطمینان ویژگی‏ های خودرویی است که هفت نسل از آن تولید شده و  تا به امروز بیش از 16 میلیون دستگاه فروش داشته است و حالا سازنده اش آن‏قدر اعتماد به نفس دارد که ورود نسل هشتم و کسب شهرت بیشترش را نظاره گر باشد. تویوتا هایلوکس، وانتی سایز متوسط که این بار با ظاهری گیراتر و قلبی بهینه‏ تر برچسب 2016 می ‏خورد. منطقه جنوب، همواره یکی از مهم‏ترین بازارهای هایلوکس در کشورمان بوده است. پس به محض ورود نسل هشتم هایلوکس، آن را در شهر میناب مورد بررسی قرار دادیم که مشروح گزارش تقدیم شما خوانندگان محترم می‏ شود. 
 

x17u3zgkgbmkt90j9ff.jpg


دیدار نخست، طراحی بیرونی

پوزه ‏ای رو به جلو، چرخ‏های متناسب با بدنه و آرم کاملاً بزرگ تویوتا در نگاه اول میخکوب‏کننده است. این ظاهر جدید به معنای واقعی واژه «جهش» را تعریف می‏کند. در هایلوکس 2016 سپر فلزی جلو با شکاف منطقی از جلو پنجره جدا شده و هیبت وانت‏ های سنگین آمریکایی را در ذهن بیننده القا می‏کند. جلو پنجره دیگر از حاشیه ‏ای فلزی بهره نمی‏برد، به جای آن 3 خط برجسته با برشی زیبا و با انتقال حس قدرت به چراغ ‏هایی بزرگ ملحق شده است.

چراغ‏های جلوی هالوژن با طراحی جدید در کنار پروژکتورهای درون سپر خودنمایی می‏کنند و البته سیستم روشنایی LED نیز برای تیپ ‏های دیگری از این اتاق قابل دستیابی است. در نمای جانبی خط برجسته زیر در‏ها، گلگیر‏هایی با پف بدون اغراق، اما با فضای کافی و رینگ و لاستیک ‏هایی با ظاهر به مراتب بهتر (265/65R17) از همتایان شرقی هایلوکس جلب نظر می‏کند. رکابی تیره رنگ به زیبایی از گلگیر جلو شروع شده و با گلگیر عقب جفت می‏شود. 

نمای عقب با قرارگیری دوربین روی در بارگیر و چراغ ترمز جدید از نسل قبل متمایز می‏شود. مدل مورد بررسی از گیره ‏های آزادشونده در دو طرف در عقب بهره می‏برد، اما در نسخه‏ هایی دیگر، مکانیزم باز شدن در عقب با دستگیره و همانند در‏های جانبی است. سپر فلزی عقب با نوار‏هایی لاستیکی و مشکی رنگ به خوبی حمایت شده و طراحی چراغ‏های عقب پیرو نسل قبل، اما برجسته ‏تر و با کیفیت بالاتری صورت پذیرفته است. 

این وانت شرقی در تمامی ابعاد جز ارتفاع رشد نشان می‏دهد. به طوری که با دارا بودن طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 5335، 1855 و 1820 میلی‏متر، فضای بارگیری با عمقی 30 میلی‏متر بیش از گذشته ارائه می‏دهد. 


wml2am265qxgfdwlckr6.jpg


درون کابین

آنچه تا به حال از کابین هایلوکس در ذهن داریم، با وجود اینکه کاربردی و قابل قبول بوده، به محض ورود به اتاق جدید رنگ می ‏بازد. طرح و جنس مواد انتخابی در قسمت داخلی در‏ها، دوخت پارچه صندلی ‏ها و کیفیت اهرم ‏ها، همگی کاملاً ارتقا یافته ‏اند. غربیلک فرمان، 3 پره، کوچک، عضلانی و خوش دست است. کلید‏های رد و قبول تماس، مدیریت سیستم صوتی و کنترل منو روی آن نصب شده‏ اند. همینطور در ساعت 2 و 10 فرمان دو برجستگی به سبک خودروهای اروپایی مشاهده می‏شود. 

مجموعه داشبورد کشیده و لاغر بوده و قرارگیری پله ‏ای بخش‏ های داشبورد با خطوط افقی و طرح چرم و آلومینیم مات شبیه به تغییری است که در تویوتا کرولا شاهد بوده‏ ایم. سامانه چندرسانه ‏ای با نمایشگر7 اینچی شناور و تبلت مانند و رابط لمسی و پشتیبانی از DVD/CD، GPS، Bluetooth، USB، AUX، و رادیو FM/AM به همراهی 6 عدد اسپیکر، پذیرای سرنشینان خواهد بود. قدری پایین ‏تر از این مجموعه، مجموعه کنترل سیستم تهویه اتوماتیک با دو کلید گردان در طرفین نمایشگر باریک و خوانا، قرار گرفته‏ است.

به مجموعه کیلومتر شمار و دور موتور یک نمایشگر 2/4 اینچی TFT اضافه گردیده که اطلاعات مورد نیاز راننده از قبیل دمای بیرون، موج رادیویی یا وضعیت موزیک و مسافت پیموده شده را نشان می‏دهد و می‏توان کنترل منوی آن را نیز از روی فرمان انجام داد تا دید راننده همواره در مسیر جاده قرار گیرد. 

روی داشبورد دو محفظه قرارگیری اشیاء تعبیه شده که خلاف یکدیگر باز می‏شوند. به علاوه کنسول میانی نیز در ابعادی مطلوب و با ساختاری نرم برای استراحت دست انتخاب شده است. سرنشینان جلو دارای فضای سر و شانه به ترتیب 8 و 19 میلی‏متر بیش از اتاق قبلی هستند و به سبب لاغر‏تر شدن پشتی صندلی ‏های جلو و رشد کابین، سرنشینان عقب به میزان 10 میلی‏متر، فضای بیشتری برای زانو و پاها خواهند داشت. 


c2yn8qcb3mrcxsha9x.jpg


پشت فرمان 

با چرخاندن سوئیچ (فشردن دکمه استارت/استاپ در نمونه فول تر) خودروی مورد بررسی، پیشرانه بهینه ‏سازی شده از سری TR که 4 سیلندرش روی هم 2.7 لیتر حجم دارد، آماده به کار می‏شود. عایق ‏بندی بهتر، دسته موتورها و اتصالات دقیق ‏تر داشبورد، باعث ساکت‏ تر شدن کابین شده ‏اند. قلب تپنده این خودرو از نوع DOHC  16 سوپاپ و چون گذشته دارای سامانه زمان‏بندی متغیر سوپاپ ‏ها است. با انتخاب دنده یک از جعبه دنده 5 سرعته دستی و رها کردن کلاچ، خودرو از زمین کنده می‏شود، شتاب‏گیری تا دنده سوم ادامه می‏ یابد، کشش پیشرانه قابل قبول است، میزان جابه ‏جایی دسته دنده بیش از انتظار و کوپل بودن مجموعه کلاچ عالی است. 

ارتقای دنده‏ ها حوالی 5 هزار rpm، توان نهایی 164 اسب‏ بخار را کاملاً به رخ می‏کشد هر چند پیک گشتاور 245 نیوتن ‏متری بین 3800 تا 4200 rpm دریافت می‏ شود. این‏ بار با کولر روشن و سرعت بیشتر تا دنده چهارم پیش می‏رویم. تغییر محسوسی در راندن ایجاد نمی ‏شود و در سرعت‏ های بالاتر نیز خودرو روی جاده باثبات نشان می‏دهد. 

شتاب‏گیری این تویوتا روی جاده میانگین 11.8 ثانیه را برای صفر تا 100 ثبت می‏کند که برتر از ایسوزو D-MAX و شورولت کلرادو 2.4 لیتری است، اما به پای شتاب 10 ثانیه ‏ای فولکس آماروک 2 لیتری بنزینی نمی ‏رسد. حداکثر سرعت هایلوکس جدید 5 کیلومتر بیش از گذشته و معادل 175 کیلومتر بر ساعت است و با یک باک 80 لیتری، به طور میانگین در یکصد کیلومتر، 10.5 لیتر می ‏سوزاند. 

مجموعه ترمز به لطف سامانه‏ های ABS و  EBD به خوبی از پس متوقف ساختن جثه سنگین و حدوداً 1850 کیلوگرمی بر می ‏آیند. زمان تست سامانه هوشمند چهار چرخ متحرک این بار در شرایط خارج از جاده فرا می‏رسد. تویوتا با توسعه شاسی Ladder frame هایلوکس، بازنگری کامل مجموعه تعلیق فنر شمش عقب (با طول بیشتر) و جاذب‏ه ای شوک از حرکات گهواره ‏ای خودرو به شدت کاسته و سواری آفرود آرام‏تری از نسل قبل ارائه می‏کند.

دیگر خبری از اهرم دستی دنده کمک نیست و به جای آن می‏توان با یک سوئیچ گردان الکترونیکی نصب شده روی داشبورد و در نزدیکی راننده از حالت L4 تا H4 را انتخاب کرد. 

در سرعت کم‏تر از 50 کیلومتر بر ساعت می ‏توان با استفاده از همین سوئیچ، خودرو را از دو دیفرانسل به تک و یا بالعکس تغییر داد. به علاوه که دیفرانسیل جلویی خودرو توسط نوعی سنسور دمای روغن تحت نظارت دائم در حالت 4×4 است و اگر دما به مرز بحران برسد، به راننده هشدار می‏دهد که از حالت تمام چرخ متحرک خارج گردد و در صورت عدم تغییر تا 30 ثانیه، سرعت خودرو به طور اتوماتیک به کمتر از 120 کیلومتر بر ساعت کاهش می ‏یابد. 
 

yiemvowuazxc4bipihw.jpg


نتیجه‏ گیری

هایلوکس دوکابین 2016 سفارش خاورمیانه، خودرویی برتر از نسل قبل است، ابعاد و فاصله دو محور 3085 میلی‏متری در کنار زوایای ورود و خروج ایمن، قابلیت ‏های آفرود کم نظیری را برایش فراهم کرده‏ اند. از آنجایی که هایلوکس ‏ها به خرابی کمتر قطعات بین وانت ‏ها شهره هستند، می ‏توان چون گذشته به نام تویوتا اعتماد کرد، اما این اعتماد برایتان حدود 157 تا 175 میلیون تومان آب می‏خورد!
 


خبرماشین - مقداد صادقی

همراه مکانیک



دیدگاه ها

رضا: 1395/2/215:39:13،
48
16
ماشین خوبیه من 2005 دارم از اولشم دست خودم بوده تا حالا چیزیش نشده فقط لوازم مصرفی واسش خریدم.... از کوه بالا میره چلوبندیشم هنوز فابریکه
مهدی: 1395/2/408:02:44،
20
12
حیف که باز هم باید حسرت بخوریم
ولی اگه من یه روزی این وانت خوش استیل را خریدم لاستیکهاش را هم سنگ ماشین می کنم چون خیلی کوچک بنظر می رسد
منتقد ادبی: 1395/2/216:13:09،
77
74
واقعا با این قیمت چرا یه شاسی بلند نمیخرن؟ تازه صندلی های عقب میشه خوابوند و یه وانت مسقف داشت
s: 1395/2/217:59:41،
27
17
دوست عزیز الان این شاسی بلند مگه نیس؟ هستا اگه دقت کنی
منتقد بی ادبی: 1395/2/220:12:29،
20
15
دوست عزیز این خودرو 4*4 است. یعنی شاسی بلند می باشد است. است است. ادبی
ممد: 1395/2/301:04:34،
33
9
بعضی چیزا رو علاقه خریداری میشه
اونی که اینو میخره عاشقشه
و عشقشو با SUV طاق نمیزنه
ali: 1395/2/301:19:57،
24
10
شما كه كارخونه تويوتارو زير سوال بردي.
پس كلا اين وانت ها رو جمع كنن عوضش وانت مسقف بسازند.
Matin: 1395/2/301:30:47،
25
13
بخاطر اینکه موتور وانت ها طوری طراحی میشه که گشتاوری بالا در دور های پایین تولید کنه که کشش رو بالا ببره و جایی گیرنکنه درحالیکه موتور ماشین های سواری طوری طراحی میشه که اسب بخار بیشتر تولید کنه تا شتاب بیشتری داشته باشه
عبدالله: 1395/2/309:13:42،
33
12
برادر این ماشین جووون داره میفهمی

مطمئن باش کسی که پول پای این میده پول 10 تا ماشین دیگم داره

استفاده نظامی هم خیلی از این میشه چون پشتش میشه همه مهماتی جا داد
و حتی مسلسل بست . حالا مثلا داعش بره لیفان ایکس 60 بخره ؟ خخخ
ماشین باز: 1395/2/309:20:45،
16
15
متاسفانه خیلیا برا دک و پز این جور ماشینارو سوار میشن. به چشم خودم دیدم خانم دکتر برا خرید از سوپر با همین ماشین اومده بیرون. هر خودرویی یه امکانات رو ارایه میده.خودرو- شهری -مسافرتی-کار برا جاده های خاکی یا کوهستانی ویا چند منظوره. آخه این توشهر برا پارکش ویا ورود به اتوبان کرج ؟؟؟
جواد: 1395/2/312:09:03،
18
9
به خاطر اینکه ازش استفاده خارج جاده ای و باربری میکنن و به ندرت با این قیمت قابلیتهای هایلوکسو داره.
میلاد: 1395/2/217:43:19،
25
15
خوبه ولی بعید می دونم به پای وانت پراید برسه!!!!
مسعود: 1395/2/217:46:44،
20
12
این ماشین با کدوم ماشین تولید داخل رقابت میکنه که باید 100 درصد گمرک بده؟هرچند خیلی از وارداتی ها رقیب داخلی چه قیمتی چه کارایی ندارند
پوریا: 1395/2/218:44:37،
25
10
فقط یک چرخ این خودرو به تمام خودروهای داخلی می ارزد!!تعهد
شرکت تویوتا به کیفیت رمز موفقیت این شرکت در اول شدن در سطح
جهان است.!!
خشایار: 1395/2/219:13:52،
14
23
175 میلیون چه خبره؟؟؟ تویوتا هست که هست ، حالا چون تویوتاس باید 175 میلیون بدید؟؟
م: 1395/2/220:13:09،
20
13
ایرانجیب عزیز خواهش میکن تست فنی آریسان بزارید.اینا که ربطی به ملت ایران نداره.تورو خدا جون من از آپشنای آریسان هم بزارید.
ش: 1395/2/301:04:28،
14
18
پلتفرم که همونه
تویوتا تنها کاری که می کنه فیس لیفت هر ساله این وانته
هر دفعه هم 20 میلیون میاد روش
عاشق تویوتا: 1395/2/306:27:59،
18
11
فعلا شانس ما زلزله ژاپن را ویران کرده
ما باید این را حتما از امارات بخریم نمی دونم چرا تاجرین عزیز زحمت به خودشون نمیدن برن شرکت تویوتا
داعش میگن ۶۰ هزار تویوتا سه سال پیش خریده
اونم اگه با پول ایران حساب کنیم۳۰ میلیون تومن اونوقت من ایرانی باید ۱۶۰ میلیون بدم
آخه این انصافه؟!
ایران: 1395/2/310:35:17،
15
30
برای رسیدن به 100 کبلومتر 12 ثانیه طول میکشه ؟؟؟
حتی تندر پیکاپ خیلی شتاب بیشتری داره
مهدی: 1395/2/311:51:01،
24
9
شتابش واقعا اگه11.8 باشه خوبه
میثم: 1395/2/318:04:28،
13
28
ریخت نداره
نه داخل نه بیرون
متین: 1395/2/323:18:05،
19
20
مدل های قبل 2016قشنگ ترو شکیل تر هستند
البته این سلیقه ای هست
متین: 1395/2/422:28:12،
20
13
مدل های قبل 2016قشنگ ترو شکیل تر هستند
البته این سلیقه ای هست

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل