کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

شاسی بلندهای کارکرده ولی ارزشمند

کدخبر:۲۱۶۷چهارشنبه، ۶ آذر ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۳:۵۴۱۶۴۳۴ بازدید

اگر اهل شاسی بلند سواری و یا آفرود بودید، تا چندی پیش از افزایش قیمت خودرو، می‌توانستید با بودجه زیر 100 میلیون تومانی، از میان سه شاسی بلند سایز بزرگ، یعنی تویوتا پرادو، میتسوبیشی پاجرو و نیسان مورانو انتخاب کنید. البته این روزها ...

تخت گاز: اگر اهل شاسی بلند سواری و یا آفرود بودید، تا چندی پیش از افزایش قیمت خودرو، می‌توانستید با بودجه زیر 100 میلیون تومانی، از میان سه شاسی بلند سایز بزرگ، یعنی تویوتا پرادو، میتسوبیشی پاجرو و نیسان مورانو انتخاب کنید. البته این روزها دیگر از نمونه‌های صفر کیلومتر این خودروها خبری نیست. پرادو جای خود را به نسل جدیدش داده، پاجرو هم که فعلا به خاطرات سپرده شده و فقط نمونه‌های دست دوم آن در بازار یافت می‌شود و نیسان مورانو که توسط وارد کننده وطنی، یعنی پارس خودرو وارد ایران شد، که هنوز هم نمونه صفر کیلومتر آن در بازار خرید و فروش می‌شود. پس اگر طالب هیجانید و شاسی بلند سوار هستید و پرداخت قیمت 160 تا 170 میلیونی را برای خرید کراس‌اوورهای کوچکی مثل کیا اسپرتیج، هیوندای ix35 و یا میتسوبیشی asx، اشتباه می‌دانید و حاضرید ریسک کنید و یک شاسی بلند دست دوم، ولی بزرگ سایز و بیابانی بخرید، با ما در این نوشتار همراه شوید.

lbk0ssvc6j2yep54k0g1.png

رتبه نخست تویوتا پرادو

نسل قبلی پرادو در ایران، به نوعی به نماد خودروهای شاسی بلند و یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین شاسی بلندها شد. البته پرادو نیمی از این موفقیت را مدیون انحصاری بودن بازار آن روزهای ایران بود و البته قابلیت‌های عالی حرکتی و بدنه‌ای زیبا و درشت هیکل!نسل قبلی تویوتا پرادو با دو نوع موتور ۴ و ۶ سیلندر و در قالب دو حالت بدنه، ۵ درب و ۳ درب وارد ایران شد. نمونه ۵ درب ۶ سیلندر که با کد vx شناخته می‌شد، از یک موتور ۶ سیلندر ۴ لیتری بهره می‌برد که می‌توانست در دور ۵۲۰۰، ۲۴۰ اسب بخار قدرت تولید کند و حداکثر گشتاور ۴۰۰ نیوتن‌متر را به هر چهار چرخ منتقل کند. پرادو با بهره‌گیری از سیستم‌های کمکی حرکت، نظیر کلید شروع حرکت با دنده ۲، دنده کمک، سیستم تنظیم ارتفاع، قفل دیفرانسیل و البته سیستم چهار چرخ متحرک، از قابلیت آفرود بالایی برخوردار است و همه این‌ها، در کنار موتور پرقدرت، سواری دلچسبی را برایش به ارمغان آورده‌اند. سواری پرادو در مسیرهای صاف شهری هم بسیار راحت و نرم است و به لطف ارتفاع زیاد و تعلیق نرم، تکان‌های مسیر و دست اندازها داخل کابین احساس نمی‌شوند. از نکات منفی پرادو می‌توان به مصرف سوخت ۱۳ لیتری آن اشاره کرد، که امروزه نمونه‌های دست و دوم آن، مصرف بالاتری هم دارند.
 

niggvlzq18i8hr3blja.jpg


ابعاد بزرگ پرادو در نوع 5 درب، اگرچه رانندگی با آن را در مسیرهای شلوغ شهری سخت کرده، ولی کابینی بزرگ و جادار را برایش به ارمغان آورده است. علاوه بر دور ردیف صندلی‌های جلو و عقب، داخل محفظه بار پرادو، دو صندلی تاشو به چشم می‌خورد که با بازکردن آن‌‌ها، گنجایش کابین به ۷ نفر می‌رسد. همچنین در صورت نیاز به فضای بار بیشتر، صندلی‌های ردیف دوم خوابانده می‌شوند و فضای بار بسیار بزرگی در اختیارتان قرار می‌گیرد. از نظر کیفیت متریال کابین، پرادو در سطح متوسطی قرار دارد. اکثر محصولات تویوتا به دوام بالا و کیفیت مناسب مونتاژ شهره هستند، که پرادو هم از این قاعده مستثنی نیست.پرادو ۶ سیلندر از آپشن‌هایی نظیر یخچال، کروزکنترل، قطب نما، صندلی‌های برقی جلو مجهز به گرمکن و تنظیم گودی کمر، کنترل اتوماتیک دوگانه سیستم تهویه و آیینه‌ها و شیشه‌های برقی بهره می‌برد که در نوع خود مناسب و راضی کننده است. هم اکنون نمونه‌های ۶ سیلندر و ۵ درب پرادو با کارکردی متوسط و حدود ۸۰، ۹۰هزار کیلومتر، رقمی‌حدود ۱6۰میلیون تومانی را طلب می‌کنند، که با تمیز بودن و کم کارکرد بودن خودرو این مبلغ اندکي بالاتر هم می‌رود. ولی با اینکه پیر شده و کارکرده است، هنوز هم می‌توان روی آن به عنوان یک شاسی بلند آفرود حساب باز کرد.
 

lbk0ssvc6j2yep54k0g1.png


رتبه دوم میتسوبیشی پاجرو

میتسوبیشی در ایران، میان برندهای خاص و محبوب جای می‌گیرد که با خودروهایی نظیر گالانت و لنسر و پاجرو در ذهن ایرانیان نقش بست. نسل قبلی پاجرو که در دهه ۹۰ میلادی تولید می‌شد، یکی از خوشنام‌ترین و دوست داشتنی‌ترین شاسی بلندهای آن روزهای ایران بود، روزهایی که خبری از شاسی‌بلندهای رنگارنگ کره‌ای نبود و تنوع خودروها کم بود. نسل بعدی پاجرو که تا سال ۲۰۰۹ تولید می‌شد، در ایران حضور پیدا کرد تا موفقیت‌های نسل قبلی‌اش را تکرار کند، ولی واردات محدود و قیمت بالا و همچنین حضور رقیب سرسختی مثل پرادو، باعث شد تا فروش بالایی را تجربه نکند. امروزه هم که برادر کوچکتر پاجرو، میتسوبیشی ASX به ایران آمده تا در کلاس شاسی بلندهای کوچک عرضه اندام کند.
 

o2882te3zwqancsq8jz7.jpg
 

پاجرو که مانند پرادو در دو نوع اتاق ۵ درب و ۳ درب وارد ایران شد، از پیشرانه ۶ سیلندر 8/3 لیتری بهره می‌برد که ۲۴۷ اسب بخار قدرت و ۳۲۹ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و توسط گیرباکس ۵ سرعته تیپ ترونیک به هر ۴چرخ اعمال می‌کند. ظاهر خاص و اصیل ژاپنی پاجرو و تعداد معدود آن در خیابان‌ها عواملی هستند که جوانان تمایز طلب را به پاجرو جذب می‌کنند.فضای کابین پاجرو بسیار باکیفیت و زیبا طراحی شده، که از نظر جذابیت، یک سرو گردن بالاتر از پرادو قرار دارد. فضای زیاد کابین و فرم مناسب صندلی‌ها، محیط راحتی را برای سرنشینان به ارمغان آورده است. سواری آن نرم و راحت است، اما تکان‌های مسیر بیشتر از پرادو داخل کابین قابل لمس است.

پاجرو از آپشن‌های زیادی بهره می‌برد که تعدادی از آن‌ها در پرادو قابل مشاهده نیست. از جمله امکانات پاجرو می‌توان به سیستم باز شدن درها و روشن شدن خودرو بدون کلید، سیستم صوتی شامل ۱۲ بلندگو و ساب ووفر، صندلی‌های برقی جلو مجهز به گرمکن، روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ‌ها، کروزکنترل، سنسور پارک، قفل دیفرانسیل و سنسور باران اشاره کرد.پاجرو هم مانند پرادو شاسی بلند پراشتهایی است و نمونه صفر آن ۱۴ لیتر بنزین در ۱۰۰ کیلومتر می‌سوزانده، و حالا نمونه‌های کارکرده‌اش، بنزین به مراتب بیشتری مصرف می‌کنند. همچنین مشکل کمبود قطعات جانبی به دلیل تعداد محدود واردات و بازار دست دوم نامناسب، از مشکلات دیگر پاجرو محسوب می‌شوند. ولی قابلیت آفرود و گيرباکس هوشمند آن بسیار دلچسب و همه چیز در پاجرو دست به دست هم داد‌ه‌اند تا از مسافرت با آن لذت ببرید. قيمت پاجرو کاکرده 2 درب: حدود 140 تا 160 ميليون تومان.

lbk0ssvc6j2yep54k0g1.png


رتبه سوم نیسان مورانو

نسل اول مورانو یکی از معدود پروژه‌های وارداتی توسط خودروسازان وطنی بود که در بازار ایران محبوب شد. به واسطه این محدودیت، پارس خودرو تصمیم به واردات نسل جدید مورانو گرفت، ولی این مدل از نظر محبوبیت و میزان فروش یک پله پایین‌تر از نسل قبلی خود قرار گرفت.

طراحی بدنه نیسان مورانو همه پسند نیست و فرم خاص چراغ‌ها و جلوپنجره جلو به مذاق هر سلیقه‌ای خوش نمی‌آید. البته طراحی قسمت عقب بسیار زیبا و منطقی بوده و بدنه عضلانی آن به خوبی خبر از ذات پرقدرتش می‌دهد. فضای کابین به بزرگی پرادو و پاجرو نیست، ولی سرنشینان آن در هر دو ردیف احساس راحتی می‌کنند. کیفیت کابین مورانو، مانند اکثر محصولات نیسان عالی و دلچسب است. طراحی کنسول جلو مدرن‌تر و لوکس‌تر از دو رقیب دیگر است. کنسول میانی برجسته، اکثر ادوات و دکمه‌ها را در خود جای داده است.
 

tvjdc1leb2p8tj2q9lh.jpg
 

صندلی‌های برقی مجهز به گرمکن، سردکن و حافظه یکپارچه، به همراه سیستم صوتی قدرتمند متشکل از ساب ووفر و صفحه نمایش در جلو به همراه ده‌ها آپشن دیگر، وظیفه فراهم آوردن راحتی و آسایش برای سرنشینان را بر عهده دارند. سواری مورانو در مسیرهای شهری و جاده‌ای بسیار نرم، بی‌صدا و راحت است. ولی از نظر قابلیت آفرود، یک پله پایین‌تر از رقبا قرار می‌گیرد.موتور ۶ سیلندر 5/3 لیتری مورانو ۲۶۶ اسب بخار قدرت تولید می‌کند، که از دو رقیب دیگر بیشتر است. همچنین گشتاور ۳۳۶ نیوتن متری توسط جعبه دنده CVT ایکس ترونیک، به هر دو محور انتقال پیدا می‌کند، تا این درشت هیکل ۱۹۰۰ کیلویی ظرف ۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برسد. که برای چنین خودرویی رقم مناسبی است. مصرف سوخت مورانو هم از دو رقیب دیگر پایین‌تر است و نمونه‌های صفر کیلومتر آن با قیمت 230 میلیون تومان قابل خریداریست. به همین علت، نمونه‌های دست دوم این خودرو از دو رقیب دیگر گران‌تر است. 

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

منصور داداش: 1392/9/621:29:02،
205
28
یادش بخیر لکسوس RX350صفر خریدم 106میلیون یعنی میشه اون روزها برگرده ولی اگه بشه چی میشه^^^^^^^^^^^
اسی: 1392/9/700:18:21،
96
28
الان ارزونتره 37 میلیون با یه صفر اضافه ، صفر هم که ارزشی نداره
شهاب: 1392/9/621:35:15،
167
75
حتما رتبه چهارم هم پرایدو هست!!!!!!!
خودرو نخریم لطفا !: 1392/9/700:35:26،
86
19
با اتحاد و هماهنگی میشه
کافیه خرید خودرو به شدت کم شه
موسی: 1392/9/622:07:06،
183
26
دوستان عجله نکنید،طبق قانون عرضه و تقاضا ،زمتنی که عرضه یک محصول در حد متوسط است ولی تقاضا کم است بازار به خودی خود قیمت ها رو پایین میاره.
بییاید یکم همفکر باشیم حداق تو بحث خودرو و تا بعد از تعطیلات عید خودرو نخریم.
تشکر
من: 1392/9/622:22:27،
60
19
درست میفرمایی دوست عزیز ولی این حرف مربوط به بازار رقابتی است نه انحصاری ولی در مورد خرید نکردن باهات موافقم
بهراد: 1392/9/813:50:04،
23
24
داداش گلم تا زمانی که دلار ارزون نشه ماشین و لوازم وارداتی ارزون نمیشه
یه کم ارزون شدن هم نسبت به دو سه ماه گذشته به خاطر ارزون شدن جند صد تومانی دلار بود نه نخریدن مردم!
شاهین tehran: 1392/9/622:28:18،
24
138
شاسی بلند فقط موسو. شیک و زیبا. با 70 میلیون میشه خرید. من سراغ دارم دسته دوم مدل 84 تمیز و کم کارکرد.
عرشیا: 1392/9/709:43:22،
76
28
من سراغ دارم 45 میلیون مدل 83 تمیز هست ولی اصلا زیبا نیست کجای موسو زیبا ست داداش
مهرداد: 1392/9/622:30:35،
56
23
از ماست که بر ماست

وقتی امثال من و شما پیدا میشن که 206 پوکیده 82 تیپ 2 که 200 هزار کار کرده رو میدن 16 تومان یا پراید ان قرن پیشش رو میده 10 تومن !!!

تا ابد قیمت همینه

از ماست که بر ماست
کریم4000: 1392/9/622:50:15،
80
43
اگر آسمان به زمین بیاید و زمین به آسمان،خودرو نخواهیم خرید....گمرکی باید برداشته شود....تحریم....
مجتبی اسفندیاری-کرج : 1392/9/623:03:02،
18
65
فقط سمند
حمید: 1392/9/709:23:49،
93
21
فقط سمند چی؟
1-گاریه؟
2-فرغونه؟
3-ماشین دودیه؟
4-لگنه؟
5-سوهان عمره؟
6-هیچکدام؟
7-تمام موارد؟
کارمند: 1392/9/719:56:49،
49
23
قربان ، تا جایی که حافظه من یاری می کنه اسم خر اسفندیار سمند بود
پرشیا: 1392/9/723:02:59،
27
22
حمید نزنش.به جز سمند ماشین دیگه سوار نشده.اونم تو تاکسی.
مهدی: 1392/9/623:18:55،
63
65
این روز های ننگین رو خودمون ساختیم تا شایعه میشه یه چیزی میخاد گرون شه همگی حمله میکنیم برای خرید و قیمت اونو چندین برابر میکنیم
سانیار: 1392/9/700:16:09،
24
81
منکه واسم فرقی نداره.هرچی باشه میخرم
ميثم: 1392/9/715:46:09،
46
31
افرين
پوریا1: 1392/9/700:23:16،
25
31
ای کاش تصاویری هم از داخل ماشین ها نشون میدادن بعد قضاوت میکردن.
سالار جاده: 1392/9/700:30:11،
34
34
همون زمان یادم میاد اگه کسی میخواست صاحب اول و آخر شه مورانو میگرفت...
سیاوش: 1392/9/710:15:22،
84
23
بدبختی اینجاست که یه مدت بازار راکد میشه و هیچ تقاضایی نیست قیمت ها هم پایین نمیاد و به محض اینکه بازار تکونی میخوره باز قیمت بالا میره. قانون عرضه و تقاضا در ابران کاملا معکوس عکل میکنه.
Altay: 1392/9/710:43:57،
28
49
اینهمه انتقاد از خودروهای وطنی جایز نیست:
کدام خودرو خارجی با قیمت قابل قیاس با وطنی را میتوان در خطوط تاکسیرانی استفاده کرد؟ سمند - پژو و پراید ! با قیمتی از 17 میلیون تا 35 میلیون! روزانه هزار بار ترمز - کلاچ بوق توقف بازو بست دربها با شدت.
S.MehD: 1392/9/718:01:04،
25
19
آقای Altay...... منه بدبخت که یه 405 صفر گرفتم و روزی 3بار با شیشه شور میشستمش بعد 2سال در عرض چهار ماه سه بار واشر سر سیلندر عوض کردم !!!!!!!!!!!!!!!!! اونوقت انتظار داری این ماشینای وطنو بزارم روسرم حلوا حلوا کنم؟؟؟؟
کدوم 405مدل2000 که موتورش واس فرانسه بود تا امروز واشر سرسیلندر عوض کرده؟؟ها؟؟؟
Altay: 1392/9/710:45:15،
19
36
ادامه:
آیا ماشین خارجی سراغ دارید که در با قیمتهای مشابه چنین شرایطی را با هزینه سرویس مشابه تحمل کند؟
رفتار ما با ماشینهای گران قیمت که منهم یکی دارم بسیار متفاوت با ماشینهای وطنیست! بهتر است هر چیز را با پارامترهای صحیح قیاس کنیم.
mohammad: 1392/9/712:39:28،
21
31
فقط موهاوی v6
ح: 1392/9/716:35:01،
20
37
در آينده بسيار نزديک قيمت خودروهاي وارداتي به نرخ 3يا4 سال قبليش برمي گرده.
S.MehD: 1392/9/718:03:42،
22
23
انشا الله .......
امین: 1392/9/716:41:09،
25
18
ایران خودرو وسایپا سوددهه 70و80صرف و افزایش کیفیت میکردونمیرفت دنبال ساخت وساز وسهام بانک!الان میتونست باچین رقابت کنه سن مدیران خودروسازتو چین ازسن تولید پیکان کمتره!اماجیلی 4*اروپا رو گرفته ایران خودرو پیکان وانت تولیدمیکنه!به خیال اینکه با استثمار همیشه انحصاری میفروشه !مردم نخریدتاقیمت بیاد پایین
جمشید: 1392/9/717:19:07،
23
48
یعنی دلار میشه 1000معلومه تو فیلم هندی زیاد نگاه میکنی نقدینگی 7 برابر یعنی دلار 7000تومانی
حامد: 1392/9/720:15:04،
22
21
سلام.ببخشید مورانو رو چرا جز ماشینهای افرود دسته بندی کردید؟همون تویوتا پرادو و لندکروز هم آنرود وآفرود داره....پس مقایستون اشتباه هست
سهند : 1392/9/816:38:32،
20
99
درسته مورانو آف رود نیست ، اینقدر تو ایران تب شاسی بلند زیاده که گاهی میخوان به هرشکلی اسم شاسی بلند رو بیارن ، ایران جیب عزیز SUV ها درجه بندی دارن بخاطر مصارفی که دارن :
1 کامپکت SUV مثل مورانو
2 فول سایز SUV مثل پرادو
3 گراند SUV مثل جیب کرایسلر

حسام: 1392/10/2623:50:48،
14
10
من حاضرم الاغ سوار شم ولی در تمام خودرو ساز های ایرانیرو گل بگیرن.جوونیمون تباه شد در آرزوی 1 ماشین استاندارد.
آرمين: 1393/1/2118:29:19،
19
37
من يه ژيان سفيد بهاره دارم
واي چه حالي ميده
شمام دعواي ماشيناي بنجل ايران و چين و كره رو بكنين
دلتون بايد شاد باشه
اردتمند همه ماشين دوستاي ايران عزيزم
علی اصغر: 1393/2/2015:41:12،
15
19
خریدیه ماشین خوب برای ما شده آااااررررزززو تا میام یه پولی جور کنیم از شانس بد گرون میشه.
رضا: 1393/3/1102:03:41،
14
22
خداییش اگه ماشینای وطنی گرونه وارداتیام به قیمتش نمی ارزه تقصیر خودمونه الان سوار شدن یه suv شده خواب شب خیلیی جوونا به باحالمون باید ا فسوس خورد...!

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل