کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اعتراض تعاونی‌های تاکسیرانی به بخشنامه جدید تأمین‌اجتماعی


کد خبر : ۲۱۶۴۹سه شنبه، ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳:۴۷۱۰۷۶ بازدید

تعدادی از اعضای تعاونی‌های تاکسی از سراسر کشور نسبت به بخشنامه ضدتعاون سازمان تأمین اجتماعی اعتراض کردند و خواستار حفظ ...

تعدادی از اعضای تعاونی‌های تاکسی از سراسر کشور نسبت به بخشنامه ضدتعاون سازمان تأمین اجتماعی اعتراض کردند و خواستار حفظ اشتغال موجود تعاونی‌ها شدند.

از بهمن‌ماه سال گذشته به علت سهل‌انگاری یکی از اتحادیه‌های تعاونی (تعاونی تاکسیرانان شهر تهران) حق بیمه تاکسیرانان این بخش قطع شد و دفترچه‌های بیمه آنان توسط کارگزاری‌ها دیگر تمدید نشد.

براساس این گزارش، این موضوع موجب شد تا سازمان تأمین اجتماعی در بخشنامه‌ای تمام تعاونی‌های تاکسیرانی را از ارسال حق بیمه گروهی رانندگان منع کند تا رانندگان به صورت انفرادی در کارگزاری‌ها و شعب اقدام به پرداخت حق بیمه کنند.

این رویداد در حالی اتفاق افتاده که در 9 سال گذشته، تعاونی‌ها عهده‌دار امور بیمه تاکسی‌ها بودند و موفقیت‌ها و پیگیری‌های جدی در احقاق حقوق تاکسیرانان داشته است که با صدور بخشنامه جدید سازمان تأمین اجتماعی، تعاونی‌ها از انجام امور کارگزاری بیمه‌ای تاکسی‌ها محروم شدند.

این امر موجب شد که تعاونی‌های تاکسیرانی و جمعی از فعالان این بخش در اعتراض به این موضوع، مقابل سازمان تأمین اجتماعی و مجلس شورای اسلامی تجمع کنند، چرا که اشتغال و ادامه فعالیت بیش از 90 درصد از تعاونی‌ها به خطر افتاده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها