کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

تندیس مهندس نابغه آلمانی ورسک به زودی رونمایی می‌شود

کدخبر:۲۱۶۱۶دوشنبه، ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۴:۳۲۴۵۴۳ بازدید

مدیرکل راه آهن شمال از ساخت تندیس والتر ایگنر مهندس آلمانی پل ورسک در شهر ورسک خبر داد.
تندیس مهندس نابغه آلمانی ورسک به زودی رونمایی می‌شود

مدیرکل راه آهن شمال از ساخت تندیس والتر ایگنر مهندس آلمانی پل ورسک در شهر ورسک خبر داد.

یوسف گران پاشا در تور یکروزه ای که بمناسبت تولد ۸۰ سالگی پل ورسک در محور راه آهن شمال برگزار شده بود افزود: ساخت راه آهن سراسری یکی از مهمترین شبکه های حمل و نقل عمومی دنیا و ملزومات خدمت رسانی به مردم است که در مازندران بیش از ۷۰ سال قدمت دارد.

وی تصریح کرد: راه آهن شمال از سال ۱۳۷۲ شروع به بازسازی خطوط و ساختمان ایستگاه ها کرده بطوری که هم اکنون از خروجی ایستگاه گرمسار تا بندر گز خطوط ریلی با بهترین ریل های موجود دنیا و تراورس های بتنی بازسازی شد.

مدیرکل راه آهن شمال در مورد پاکسازی پل، گفت: پل ورسک در هر ۳ تا ۴ سال شستشوی سنگ های ریل انجام می شود و اگر شکستگی در دیواره پل وجود داشته باشد ترمیم و بازسازی می شود.

وی با اعلام اینکه ساخت هیچ پل گارانتی ندارد، اذعان داشت: اقداماتی که پیمانکاران انجام می دهند ضمانت ها با نظارت آنها صورت می گیرد و نمی توان برای ابنیه ها هیچ سقفی تعیین کرد.

وی با اعلام اینکه راه آهن شمال دارای ۳۱ ایستگاه بزرگ و کوچک است و به لحاظ شرایط اقلیمی به دو قسمت جلگه ای و کوهستانی تقسیم می شود، اظهار داشت: خط راه آهن شمال دارای شیب و فراز ۲۸ در هزار است که به این مجموعه خط بندر ترکمن بطول ۳۶ کیلومتر در سال ۱۳۳۹ و خط رستم کلا- امیر آباد در سال ۱۳۷۹ بطول ۲۰٫۵ کیلومتر اضافه شده است.

مدیرکل راه آهن شمال با اشاره به اینکه ساری مرکز اداری راه آهن شمال و از ایستگاههای مهم آن گرگان، بندر ترکمن، قائم شهر، پل سفید، ورسک و فیروز کوه است، تصریح کرد: ساخت راه آهن شمال در قسمت کوهستانی آن به دلیل صعود از دامنه شمالی البرز از مشکل ترین قسمت های ساخت راه آهن سراسری است.

وی با اشاره به اینکه طراحی مسیر ۱۱۵ کیلومتری خط راه آهن شمال از گدوک تا قائم شهر به گونه ای بوده که با ساخت آن یکی از زیبا ترین مناظر دست ساز بشر در دامنه های شمالی رشته کوههای البرز پدید آمده است، گفت: در این مسیر دره های عمیق و قله های رفیع و صعب العبوری وجود دارد که موجب احداث راه آهن با تعداد بسیاری تونل و پل های بزرگ و کوچک همراه با خطوط حلزونی شکل معروف به سه خط طلا است که یکی از جاذبه های گردشگری استان نیز به شمار می آید.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

یاد ایام: 1395/1/3020:54:57،
293
11
۱‍- از سازنده نام بردید ٬ از دستور دهنده چی !؟
۲- راه آهن با این عظمت را با بیل و کلنگ ساختند در صورتیکه تعریض تونل کندوان ( نه ساخت آن ) در دوران کنونی با این همه تجهیزات پانزده سال طول کشید !
۳- در مورد اتوبان تهران شمال بهتر است چیزی نگوییم !
۳- ایران همان ایران است و ایرانی همان ایرانی ٬ پس چرا ؟
: 1395/1/3023:19:09،
35
241
دستور دهنده به جای بردن راه آهن به دیار خودش و بن بست! باید راه آهن رو از رشت و سپس آستارا به اروپای شمالی، اسکاندیناوی، روسیه و بالکان وصل میکرد که تازه داره ساخته میشه به عنوان راه آهن کاربردی
شهریار: 1395/1/3023:20:46،
65
7
چه کنیم که یک چیزی این وسط عوض شده...
سید: 1395/1/3100:48:59،
21
135
جو نگیرتت فراعنه مصر هم با دست خالی اهرام رو ساختن که حتی همین الان جز عجایبه ولی به چه قیمتی به چه هدفی
خواجه عبدالله انصاری: 1395/1/3106:53:38،
161
16
بیاید اعتراف کنید که به قول آقای صادق زیبا کلام رضا شاه جز خدمت و باز خدمت و باز هم خدمت کار دیگه ای نکرد بیاید دست از لجاجت و کینه توزی با تاریخ بردارید و تندیس رضا شاه بزرگ رو بعنوان نابغه بیسواد نصب کنید کسی که ایران رو صاحب دانشگاه و راه آهن و پست و سیمان ووووو کرد
رشتی: 1395/1/3108:01:11،
78
13
آقای :
لطفا درخصوص نظراتتان از ما رشتی ها مایه نگذارید.
باید اول تاریخ رو خوند و علت اینکه راه آهن رو از رشت و آستارا نبرد مطالعه کرد. شاید برخلاف کتاب های تاریخ درسی بعد از انقلاب هدف سازنده این نبوده که خط ارتباطی اجانب و نهایتا تسلط بر ایران از طریق اروپای شرقی ایجاد بشه.
پاسخ به سید: 1395/1/3110:01:58،
62
10
شما انسان کوته نظری هستی که راه آ هن با منفعت عمومی را با
اهرام مصر مقایسه میکنی هر چند که همین اهرام ثلاثه هم برای مردم مصر استفاده بیشمار دارد
رضا : 1395/1/3110:36:04،
54
12
هنگام عبور قطار رضا شاه به والتر دستور داد که زیر پل وایسته تا اگه پل سقوط کرد اون هم باهاش از بین بره
آفرین به این مدیر جانسوز و آفرین به این مهندس باعرضه
نوید: 1395/1/3114:04:11،
18
13
بردن راه آهن سراسری به بن بست!
وحید: 1395/1/3021:14:59،
77
8
این کار زیبایی است.این لبخند زدن به دنیا است.ما رکورد زدیم
mohsen: 1395/1/3021:34:12،
109
7
تیتر خبر کاملا فریبکارانه است وخواننده را مجذوب میکند ولی در گزارش دریغ از حتی یک جمله کامل در باره انچه که وعده داده شده .این روش بشدت موجب سلب اعتبار رسانه است.
محمدحسین: 1395/1/3021:38:07،
138
9
نگرانم نکنه یه عده دلواپس بریزن مجسمه شو خراب کننبه اسم استکبار. مثل همون کاری که بر سر مقبره شرق شناسای امریکایی تو اصفهان آوردن. فکر می کنید سازنده پل ورسک الان تو بهشته یا اونجا فقط جای من و شماست؟

راستی این پل زمان رضاشاه قلدر خائن ساخته شده بود دیگه. نه؟
الناز: 1395/1/3021:48:55،
169
10
خدا رحمت کنه باعث بانی اش را
که در اون زمان به فکرش رسید و برای مملکت ایران کارهای بزرگی کرد
با بیل و کلنگ جاده ها ساخت جاره هراز ساخت تونل کندوان ساخت که الانه با این همه ماشین بزرگ راهسازی بلد نیستند همین جاده شمال را مراقبت کنند و
خوشبختانه بدست آلمانی ها سپرد که تا همین موقع ماندگار شدند
نه چینی ها که تندی خراب میشند
برای شادی روحش یک سوره بخان
فرد: 1395/1/3023:29:18،
64
8
قضاوت تاریخ یعنی همین.تاریخ در مورد همه قضاوت میکنه.
A4: 1395/1/3022:47:00،
145
12
خدا رحمتش کنه
بهزاد تحریم: 1395/1/3023:49:11،
69
8
خداوند روح همه کسایی که در راه آبادانی وطن رنجها و زحمات زیادی کشیدن را قرین رحمتش بنماید.
امید: 1395/1/3107:34:54،
58
11
این پل توسط شرکت آلمانی 80 سال گارانتی شده بود !!!
راضی: 1395/1/3107:39:51،
58
12
سپاس از مردمان قدر شناس
ایرانی قدرشناس: 1395/1/3108:11:15،
77
9
درود بر رضاخان
محمود: 1395/1/3108:34:24،
67
14
خداوند دستور دهنده ساخت این پل و نیز سایر کاهرای خیر و مهمی را که برای این مملکت انجام داده ، غریق رحمت واسعه خود کند. آمین یا رب العالمین.
M.P: 1395/1/3112:10:00،
45
11
با سلام به همه دوستان و همه انهایی که حقیقت را دوست دارند، بله این پل به دستور مردی که سواد نداشت ولی آرزویش حز برای سر بلندی این وطن نبود،این پل بدست مردی ساخته شد بقول بعضیها کافر بود ولی چنان ساخت که همه باید به او آفرین بگویند .خدا پدرو مادرش را بیامرزد .رحمت به اون شیری خورده.
معتقد: 1395/1/3113:32:15،
29
10
ﭘﻞ ﻭﺭﺳﮏ ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﺭﺿﺎ ﺷﺎﻩ ﺑﺰﺭﮒ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪ . ﺍﯾﻦ ﭘﻞ ﺍﺯ ﺷﮕﻔﺘﯽﻫﺎﯼ ﻣﻬﻨﺪﺳﯽ ﺭﺍﻩﺁﻫﻦ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺟﻨﮓﺟﻬﺎﻧﯽ ﺩﻭﻡ ﺑﻪ ‏« ﭘﻞ ﭘﯿﺮﻭﺯﯼ ﻣﺘﻔﻘﯿﻦ ‏» ﻣﻌﺮﻭﻑ ﺷﺪ .ﺍﯾﻦ ﺑﻨﺎ ﺍﺯ ﻣﻼﺕ ﺳﯿﻤﺎﻥ ﻭ ﺷﻦ ﺷﺴﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺁﺟﺮ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺩﺭ ﺳﺎﺧﺘﻤﺎﻥ ﺁﻥ ﺍﺯﺁﺭﻣﺎﺗﻮﺭ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻧﺸﺪﻩ ﺍﺳﺖ . ﺍﺯ ﺷﮕﻔﺘﯽﻫﺎﯼ ﺳﺎﺧﺖ ﺍﯾﻦ ﭘﻞ ﻋﺪﻡ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﻫﯿﭻ ﺳﺎﺯﻩﻓﻠﺰﯼ ﺩﺭ ﺳﺎﺧﺖ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ .
” ﻭﺍﻟﺘﺮ ﺍﯾﻨﮕﺮ ” ﻣﻬﻨﺪﺱ ﺍﺗﺮﯾﺸﯽ ﺗﺒﺎﺭ ﺳﺎﺧﺖ ﺍﯾﻦ ﭘﻞ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ۱۳۱۰ ﺑﺮﻋﻬﺪﻩ ﮔﺮﻓﺖ .ﺁﺭﺍﻣﮕﺎﻩ ﺍﯾﻦ ﻣﻬﻨﺪﺱ ﺍﺗﺮﯾﺸﯽ ﻧﯿﺰ ﺩﺭ ﻧﺰﺩﯾﮑﯽ ﭘﻞ ﻭﺭﺳﮏ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ
ﮐﻤﺘﺮ ﮐﺴﯽ ﺍﯾﻦ ﺭﺍ ﻣﯽ ﺩﺍﻧﺪ .ﺭﻭﯼ ﺳﯿﻤﺎﻥ ﻗﺒﺮﺵ، ﺍﻧﮕﺎﺭ ﮐﻪ ﺑﺎ ﻣﯿﺦ ﺑﻪ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺷﻞ ﺑﻮﺩﻥ ﻣﻼﺕ ﺭﻭﮐﺶ ﻗﺒﺮ، ﮐﺴﯽ ﺑﺮﺍﯼﺭﻓﻊ ﺗﮑﻠﯿﻒ ﻧﻮﺷﺘﻪ: ‏« ﺩﯾﭙﻠﻢ ﻣﻬﻨﺪﺱ ﻭﺍﻟﺘﺮ ﺍﯾﮕﻨﺮ ﻣﺘﻮﻟﺪ ﻭﯾﻦ ﺍﺗﺮﯾﺶ ‏» .ﺷﺎﯾﺪ ﻫﻨﺮﻣﻨﺪ ﻓﻘﯿﺪ ﺭﻭ ﺑﻪ ﺍﺛﺮ ﻫﻨﺮﯼ ﺧﻠﻖﺷﺪﻩﺍﺵ ﺁﺭﻣﯿﺪﻩ ﺍﺳﺖ.

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل