کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

فرش ماشینی در سال جدید گران نمی‌شود


کد خبر : ۲۱۶۰۴دوشنبه، ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵:۴۳۱۵۸۸ بازدید

رییس اتحادیه فروشندگان فرش ماشینی و موکت گفت: فرش‌های ماشینی بر اساس عرضه و تقاضای بازار قیمت‌گذاری می‌شوند و با توجه ...
فرش ماشینی در سال جدید گران نمی‌شودفرش ماشینی در سال جدید گران نمی‌شود

رییس اتحادیه فروشندگان فرش ماشینی و موکت گفت: فرش‌های ماشینی بر اساس عرضه و تقاضای بازار قیمت‌گذاری می‌شوند و با توجه به شرایط بازار، افزایش قیمت در این بخش نخواهیم داشت.

محمدهادی کمالیان با اشاره به اینکه فرش های ماشینی مشمول قیمت‌گذاری دولتی نمی‌شوند، عرضه و تقاضا و کشش بازار را عوامل تعیین کننده قیمت فرش در بازار دانست.

کمالیان همچنین با بیان اینکه نوع بافت و مواد اولیه از مهم ترین فاکتورهای قیمت‌گذاری فرش‌های ماشینی محسوب می‌شود، گفت: در حال حاضر به طور متوسط فرش ماشینی 12 متری با کیفیت مناسب حدود دو میلیون و 500 هزار تا سه میلیون تومان قیمت دارد.

وی در عین حال بیان کرد: ‌با توجه به شرایط رکودی که در بازار داشتیم و از طرفی پایین بودن قدرت خرید مردم، علیرغم بالا رفتن میزان دستمزد، بیمه و دیگر هزینه های جانبی تولیدکنندگان، افزایش قیمت نخواهیم داشت.

رییس اتحادیه فروشندگان فرش ماشینی و موکت ادامه داد: با توجه به وضعیتی که در بازار شاهدیم و از طرفی افزایش زیاد مالیات بر درآمد، بلاتکلیفی را در این بخش شاهدیم و علیرغم اذعان همه دولتمردان ولی شاهد افزایش میزان مالیات ها هستیم که این موضوع برای همه صنوف و از جمله صنف ما مشکل ساز شده است.

وی گفت: یکی از مهم ترین موانع صادرات فرش های ماشینی، قوانین دست و پاگیر و فراهم کردن تسهیلات برای صادرکنندگان است که در این زمینه سازمان های مربوطه از جمله سازمان توسعه تجارت باید برنامه‌ریزی و اقدامات لازم را انجام دهند.

کمالیان با بیان اینکه به دلیل تولیدات باکیفیت و زیبا نیازی به واردات نداریم، اظهار کرد: البته سال‌ها قبل از ترکیه یا بلژیک واردات داشتیم ولی در حال حاضر با توجه به اینکه تولیدکنندگان به میزان مورد نیاز تولید کرده‌اند و پتانسیل کافی در این زمینه وجود دارد نیازی به واردات نداریم.

وی خاطر نشان کرد: صادرات فرش های ماشینی به کشورهای چین، آسیای میانه، عراق، افغانستان و کانادا صورت می‌گیرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها