کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
زیرپوش ضد عرق
ایکاپ
نیسان
مجتمع فنی تهران
کانال تلگرام ایران جیب

سود سپرده بانکی مشمول مالیات می‌شود؟

کدخبر:۲۱۶۰۲دوشنبه، ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶:۳۸۵۱۵۹ بازدید

وزیرامور اقتصادی و دارایی و عضو ارشد شورای پول و اعتبار در تازه‌ترین اظهارنظر از وضع مالیات بر سود سپرده‌های مردم نزد بانک‌ها دفاع کرده است.

علي طيب‌نيا روز پنجشنبه در جمع مديران استان كرمان با تأكيد بر اينكه معافيت‌هاي مالياتي زايد بايد حذف شود، اين سؤال را مطرح كرده است: چرا سود سپرده بانكي بايد از پرداخت ماليات معاف شود؟

وزير اقتصاد با تأكيد بر اينكه يك زماني او هم از معافيت مالياتي سود سپرده‌هاي بانكي حمايت كرده است، افزود: دليل اين حمايت پايين بودن نرخ سود سپرده‌هاي بانكي (نسبت به تورم) بود و سركوب مالي داشتيم، اما الان كه نرخ تورم در كشور به 12 درصد رسيده است، برخي بانك‌ها نرخ سود سپرده 22 درصد پرداخت مي‌كنند، آن هم بدون ريسك، چرا نبايد ماليات بدهند، حتما بايد ماليات بدهند. 

طيب‌نيا با انتقاد از اينكه معافيت مالياتي 50 درصد توليد ناخالص داخلي كشور تصريح كرد:حتي من معافيت مالياتي بخش كشاورزي را قبول ندارم، بخش كشاورزي قبل از انقلاب ماليات مي‌داده و ما در بخش كشاورزي آدم‌هاي مرفه و آدم‌هاي كم‌درآمد هم داريم، بنابراين اگر بياييم معافيت‌هاي غيرضروري را حذف كنيم و حوزه ماليات‌بگيري را افزايش دهيم، فشار روي گروه‌هاي خاص، به‌طور طبيعي كاهش مي‌يابد.

وزير اقتصاد كه سازمان امور مالياتي زيرنظر او قرار دارد، به‌شدت از وضعيت اخذ ماليات و معافيت‌هاي زياد مالياتي انتقاد كرد و گفت: حدود ۵۰درصد توليد ناخالص داخلي را از پرداخت ماليات معاف كرده‌ايم و به اين ترتيب فشار را روي بخش‌هاي كوچك‌تري از جامعه منتقل كرده‌ايم، هرچند واحد‌هاي صنفي تحت فشار مالياتي نيستند، اما متأسفانه كاري كرده‌ايم كه واقعا اقشار حقوقي شاغل در بخش صنعت كشور بيشترين فشار مالياتي را تحمل مي‌كند كه اصلا صحيح نيست.

سود بانكي از رقابت تا ماليات
به گزارش همشهري، تعيين نرخ سود سپرده‌ها و تسهيلات مالياتي به‌عنوان يكي از چالش‌برانگيز‌ترين حوزه‌هاي تصميم‌گيري پولي و اعتباري در سال‌هاي اخير محل مناقشه بين دولتمردان و كارشناسان شده است و حالا با اظهارنظر اخير طيب‌نيا بايد ديد بانك مركزي و ديگر سياستگذاران پولي چه واكنشي نشان خواهند داد. نرخ سود بانكي از ابتداي اسفندماه امسال به‌دليل كاهش نرخ تورم ۲واحد درصدكم و ۱۸درصدشد، اين در حالي است كه انتقادها از كاهش دستوري يا شبه‌دستوري نرخ سود و عدم‌رقابت بانك‌ها همچنان ادامه دارد. نرخ سود سپر‌ده‌هاي سرمايه‌گذاري يكساله بانكي هم‌اكنون ۱۸درصد است درحالي‌كه بانك مركزي نرخ تورم در سال ۱۳۹۴را ۱۱.۹درصد اعلام كرده است.

نرخي سودي كه پس از توافق بانكداران به جاي رقابت آنها با يكديگر در شوراي پول و اعتبار مصوب و از ابتداي اسفندماه اجرايي شد. وضع ماليات بر سپرده‌هاي بانكي برابر ماده ۱۴۵ قانون ماليات‌هاي مستقيم در حال حاضر ممكن نيست و سپرده‌هاي مردم نزد بانك‌ها مشمول معافيت مالياتي است و درصورت همراهي دولت و مجلس با نظر وزير اقتصاد براي وضع ماليات بر سپرد‌ه‌هاي بانكي بايد قانون اصلاح شود. چالش بر سر نرخ سود بانكي از ابتداي امسال پس از اظهارنظر ولي‌الله سيف، مبني بر ضرورت كاهش نرخ سود متناسب با نرخ تورم دوباره مطرح شده است درحالي‌كه ۱۷فروردين‌ماه پيمان قرباني، معاون اقتصادي بانك مركزي، شرط كاهش نرخ سود را «رفع تنگناي مالي» و «اصلاح نظام بانكي» اعلام و تأكيد كرد: براي ايجاد تعادل در نرخ سود بانكي به‌دنبال «شوك درماني» نيستيم.

قانون چه مي‌گويد؟
اظهارنظر روز پنجشنبه گذشته وزير اقتصاد درباره ضرورت اخذ ماليات از سپرده‌هاي بانكي فعلا با سكوت مقامات بانك مركزي روبه‌رو شده است. شايد به اين دليل كه وضع ماليات زمينه خروج سپرده‌ها از شبكه بانكي را تشديد خواهد كرد. ماده ۱۴۵قانون ماليات‌هاي مستقيم تأكيد دارد: سود يا جوايز متعلق به حساب‌هاي پس‌انداز و سپرده‌هاي‌ مختلف نزد بانك‌هاي‌ايراني يا مؤسسات اعتباري غيربانكي مجاز از پرداخت ماليات معاف است.

اين در حالي است كه برابر قانون سازمان امور مالياتي موظف است از سود پرداختي توسط مؤسسات مالي و اعتباري فاقد مجوز از بانك مركزي به سپرده‌گذاران اين مؤسسات ماليات بگيرد. 

براساس اعلام سازمان امور مالياتي، طبق اصلاحيه قانون ماليات‌هاي مستقيم، مؤسسات غيرمجاز بانكي موظف به ارائه اطلاعات سپرده‌گذاران به سازمان مالياتي براي دريافت ماليات بر سود سپرده مي‌شوند. 

حسين‌وكيلي، معاون سابق ماليات‌هاي مستقيم سازمان امور مالياتي مردادماه سال گذشته تأكيد كرده بود: مؤسسات مالي و اعتباري غيرمجاز و سپرده‌گذاران آنها، مشمول معافيت مالياتي بانك‌ها و مؤسسات اعتباري مجاز و سپرده‌گذاران آنها نمي‌شوند.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

مهدی: 1395/1/3011:55:38،
284
22
دیگه اینجا جای زندگی کردن نیس
هر سال بدتر از پارسال
پوريا: 1395/1/3012:38:14،
176
17
آقاي وزير شايد به يارانه ها هم ماليات تعلق بگيره؟!
شايد به ديه هم ماليات تعلق بگيره؟!
شايد به دارايي هاي من و تو هم ماليات تعلق بگيره؟!
ببين چه جوري ميتوني جيب ملتو بزني؟!
ali: 1395/1/3012:52:52،
70
14
تو ایران اقتصاد تقسیم شده بین بانکا و دولت
برا هیمنه دولت زیاد نمیتونه مانور بده رو سیاستایی که تو حوزه پول بهش معتقده
خلاصه بگم چون کفه ترازو سمت بانکاست دولت زورش نمره به بانکا
کاوه: 1395/1/3012:53:08،
57
30
واقعیت اینه پارسال چیزی حدود 180 هزار میلیارد تومان سود بانکی پرداخت شده
این پول از چه منبعی پرداخت شده تو این اوضاع اقتصادی کشور ؟ نفت سی دلاری یا تولید در رکود؟
حجم نقدینگی به هزار هزار میلیارد تومان رسیده دیگه نمیشه پول چاپ کرد
چاره ای جز تشویق مردم به خارج کردن پول از بانک نیست،، انتخاب بین افتضاح و فاجعه است
دولت امسال خیلی شاهکار کنه حقوقارو بده تازه اونم بعیده،،این بیمار رو باید در دوران درآمد 800 میلیارد دلاری درمان میکردن که متاسفانه رانت و فساد و مافیاها و قاچاق و اختلاس و ... مانع شد
به جای ایران سر از کانادا و آمریکا و ترکیه و اندونزی و روسیه و چین و امارات و ... درآورد
نادر: 1395/1/3013:14:13،
26
44
دوستان این کارها از روی اجباره و گرنه جناب طیب نیا بهتر از هر کسی عواقب این کارو میدونه،
اقتصاد واقعا به لبه پرتگاه رسیده دولت با این حجم بدهی و هزینه های جاری تا جایی که بتونه باید پول بگیره و پول نده،،
واقع بین باشین این ها 2300 میلیارد دلار درآمد داشتن و کشور رو با یه وضیت مناسب تحویل گرفتن و نتیجش شده این پس از همین ها انتظار نداشته باشین بخوان اقتصاد رو نجات بدن و گل و بلبل و ...
حسینقلیخان: 1395/1/3013:33:52،
98
15
تصور کنید با ابلاغ این دستور مردم هر روز به بانکها مراجعه کنند و به فراخور سپرده هایشان طلب نقدینگی خود به صورت اسکناس از بانک کنند و در منزل نگهدارند . ظرف یکهفته اقتصاد و بانکهای کشور به زباله دانی تاریخ خواهند پیوست .
از سه ماه قبل از عید 5 نفر از دوستان با نقد کردن دارائیهایشان از کشور مهاجرت کردند من به انها خندیدم و گفتم حالا که کشور دارد سر و سامان میگیرد چرا . حالا میفهمم که من احمق بودم و انها عاقل حقیقت تلخ است اما باید اعتراف کرد .
آتیلا: 1395/1/3015:06:09،
60
21
بانک سپرده رو میبره یه جایی سرمایه گذاری میکنه ، و پس از پرداخت هزینه ها که یکیش مالیات هست سودی کسب میکنه و پس از برداشت سهم خود مقداری ز سود رو به سپرده گذار میده. یعنی در حال حاضر از سپرده گذار مالیات گرفته میشه و مطرح کردن چنین موضوعی یعنی گرفتن دو بار مالیات از سپرده گذار. البته ظاهرا آقایان که چندین بار برای یک مورد مالیات ارزش افزوده میگیرن این مورد زیاد براشون ظاهرا مهم نیست.
عباس: 1395/1/3015:10:15،
47
22
این کاغذهایی که اسمشو گذاشتین پول وسودش ارزونی خودتون،منتظریم مالیات بگیری،باز برویم دلار بخریم.سود 300 درصدی کنیم.
اقتصاد دان : 1395/1/3015:21:51،
67
16
از اینکه مثل سوییس و آمریکا و ... به سپرده ها مالیات تعلق یگیره
خوبه
اما و اگر
اما اگر همه سیستم های ایران
چه اداری چه فرهنگی چه اقتصادی چه اجتماعی چه ....
نیز همانند آمریکا و یا سوییس شویم
همه چیمون مثل سوییس بشه
اونوقت از موجودی بانکها نیز مالیات بگیر
نه اینکه به ریال حقوق بدین
به هزار تومان جنس بخریم
به چند صد میلیون تومان خونه بخریم
به چند هزار میلیارد تومان اختلاس کنند (بعدش بجای اسم هم بگویند : میم نون - الف جیم - دال عین ....)
متنفر: 1395/1/3015:46:13،
43
12
حول نشید نترسید اینا همش کلکه میخوان مردم پولاشونو درارن بریزن تو بازار از کسادی دربیاد بعد بگن ما تورم و رکودو ازبین بردیم
حمید: 1395/1/3021:39:49،
33
18
دولت و مجلس و وزارت خانه ها و قوه قضائیه و بانک ها و خلاصه تمام ادارات و نهادها همه پشت پرده با هم هستند و دستشون تو یه کاسه است، فقط جلوی مردم بدبخت و ساده لوح فیلم بازی میکنند و کارهایی که بر ضد مردم میکنند تقصیر دیگری می اندازند. اینا همه با همند هممممممممممهههههههههه با همند. هر جا می توانند به مردم زور میگویند و بر ضد مردم قوانین مختلف تصویب میکنند تا خرجشونو دربیارند.
مهدی: 1395/1/3107:38:08،
23
15
شما خودتان را بهترین تیم اقتصادی بعد از انقلاب می دانید؟
اینقدر درک ندارید که با این کار اعتماد مردم به سیستم بانکی کشور از بین می رود و منتج به خروج سرمایه ها از بانکها و سر در گمی این سرمایه ها در جامعه و به تبع آن هزاران چالش اقتصادی می شود؟
اقتصاددان: 1395/1/3011:56:37،
111
18
اگر چنین اتفاقی بیفتد مردم برای پنهان کردن نقدینگی خود به سمت ارز و طلا حمله ور خواهند شد. دوستان با نفت 20 دلار کشور از لحاظ اقتصادی به لب پرتگاه رسیده و نقدینگی کشور هم در مسکن و ملک زمین گیر شده است و در بازار هم متقاضی ندارد پس الان فقط پول نقد ارزش دارد و طلا و ارز
بابک: 1395/1/3012:52:25،
49
17
اتفاقا اینها هدفشون هم همینه:
گرم کردن دوباره بازار دلالی دلار و سکه
خرجشون از این راه در می آد آخه
یادتونه مردم چقدر جلوی صرافیها و سکه فروشها و بانکها شب و روز (تاکید شب و روز ) صف میکشیدند و چقدر با نوسانات عمدی سرمایشون دود شد و خونه خراب شدن ؟

والا این چیزی شما گفتینو همه حتی بچه 2 ساله هم میدونه چه برسه به این قحط الرجالان

سبزه میدان: 1395/1/3011:59:47،
127
23
برو عمو دلت خوشه ها !!!
اینکارو جرات ندارین انجام بدین///
مالیات بزار رو سپرده ببین ظرف یکماه دونه دونه بانکهای خصوصی و دولتی ورشکست میشن یا نه!!!
مردم: 1395/1/3012:00:23،
97
22
اگه ماليات از سپرده ها گرفته بشه، كم كم سرمايه ها از بانكها خارج و به سمت دلالي ميره و تورم ايجاد ميكنه..قبلا هم اشتباهات مشابه انجام شده و باعث تورم شده.

نميشه همه مشكلات كشور رو با ماليات گرفتن و فشار بر مردم حل كرد

يا حق
شروین: 1395/1/3012:02:55،
146
12
فقط یک سوال دارم،
چرا در قسمت پول گرفتن از مردم همیشه انقدر دقیق هستید ؟
در خدمت دادن و انجام وظیفه کردن 30 سال است که خودتون رو زدید به خواب
فرهاد: 1395/1/3012:03:58،
66
26
امسال دیگه سپرده بانکی جواب نمیده
هم سود رو کاهش میدن هم مالیات میگیرن احتمالا سود بانکی امسال به زیر 15 درصد میرسه با اخذ مالیات بازم کمتر میشه
حسین: 1395/1/3012:07:51،
78
22
آقای طیب نیا شما هنوز نمیتونی درک اینو داشته باشی یه سرپرست خانواده با سپرده ۱۰ میلیونی یک ساله ۱۸ درصد داره گذران میکنه ، کدوم بانکه ۲۲ میده میشه بگی?
سالار: 1395/1/3012:10:42،
112
23
بس کنید دیگه شورش رو درآوردید...
اون موقع که تورم 200 درصد بود و سود 20 درصد چرا لالمونی گرفته بودن...
ناظم : 1395/1/3012:12:35،
30
62
بهترین روش ساماندهی به وضعمالی بانک ها و افزایش تولید همین وضع مالیات بر سپرده های بانکی است.پ
پیشنهاد می کنم مالیاتی هم بر در آمد بانک ها از سپرده های مردم و وام هاییی که به مشتریان میدن از بانک ها اخذ شود.
پاسخ: 1395/1/3012:13:27،
70
13
خواهشا اعتماد مردم را به بانکها خراب نکنید چون سرازیر شدن نقدینگی خرد و کلان به بازار ارز و طلا باعث خودکشی اقتصادی میشود و هم چیز نابود میشود
آرش: 1395/1/3012:17:25،
69
19
مونده فقط از نفس کشیدن مردم مالیات نگیرن. در اولین روز اجرای این حکم کل سپرده ام رو از بانک آینده میکشم بیرون حاضر نیستم یه ریال پول مفت به اینا بدم
هشترودی: 1395/1/3012:30:09،
79
13
جناب آقای طیب نیا،وزیر محترم.کدوم بانک 22درصد سود میده؟؟مگه بانک مرکزی نرخ سود بانکی رو ابلاغ نکرده.لطفاجدول نرخ سودهای بانکی رو مطالعه بفرمایید.اگر هم بانکی تخلف کرده لطفا با بانک خاطی برخورد بفرمایید.
ضمنا تورم خیلی بیشتر از 12 درصده.
عوام فریبی نفرمایید لطفا.
احسان: 1395/1/3012:35:51،
33
20
هر عملی یه عکس العمل داره گرفتن مالیات سود سپرده منجر به ورشکستگی سریع بانکی میشه و بورس رو به دره پرت میکنه و دلار و طلا کمیاب میشه و مجبور میشین التماس کنین مردم با سود 30و 40 درصد بدون مالیات بیان حساب سپرده گذاری باز کنن تا بتوننید معوقاتتون رو پاسخ بدید پس اینکار مسخره رو نکنید بجاش میتونید مردم رو بیشتر به سپرده گذاری تشویق کنین و مالیات رو به بانک تحمیل کنین نه مشتری بانک یا مالیات رو به وام اختصاص بدین
احمد یکی از ۲۴ میلیون: 1395/1/3012:37:05،
32
49
هر دم از این باغ بری میرسد واقعا از ته دل خوشحالم که مردم روز به روز به برجام و اعتماد به امریکا و عربستان بدبین تر می شوند حرفی که ما چند سال. داشتیم میزدیم الان تو عمل بهش رسیدن
بی نام: 1395/2/301:02:31،
19
11
احمد جان تو خیلی ساده لوحی برجام فاز سوم انقلاب یعنی به رسمیت شناخته شدن از سوی قدرت های جهان بود و این دولت ان دولت نداشت اگاه شو برادر تحریم دستمایه ای بیش نبود عوام فریبی دیگر متاسفم
مسعود: 1395/1/3012:45:44،
53
11
این آقا خیلی زرنگه بره از میلیاردرها که کلی فرار مالیاتی دارند مالیات بگیره نه از ما مردم بدبخت که برای کمک خرجمون چندرغاز گذاشتیم بانک
حسن: 1395/1/3012:51:12،
29
14
این اقایون قبل از ارائه طرحهای خطرناک اینچنینی بایداول اقتصادشونو بین المللی کنن و با دنیا وارد تجارت و در های صادرات رو باز کنن
در این صورت قول میدم اگر کشاورز یا صنعتگر بتواند با صادرات سریع و صحیح محصولاتشو عرضه کنه دیگه براش نمیصرفه پولشو بزار بانک
میره دنبال سرمایه گذاری و افزایش بهره وری تا قیمت تمام شده محصولاتش بیاد پائین
در بخش گردشگری هم همینطور مثلا هتل میسازن
در بخش خدمات هم همینطور
بابا اقتصاد و راهکارهای رونق دادنش در دانشگا ها در س میدن
من نمیفهمم این حرف ها رو
یه طوری صحبت میکنن انگار تو مریخ زندگی میکنن و از روشهای اداره مملکت هیچی نمیدونن
این بحثها قدیمیه و دنیا دنبالش رفته و امتحان کرده و نتیجه اشم دیده
اینها هم بخاطر نبود متخصص و تجربه بین المللی در بدنه سیستم
محمود: 1395/1/3013:00:33،
52
20
هر روز حلقه محاصره مردم تنگ تر میشه هر روز شاهد افزایش هزینه ها هستیم از بنزین گرفته تا برق و گاز و..... پس کی قراره خبر امیدوار کننده بشنویم مالیات ارزش افزوده پدر مردم رو در آورد از 3درصد شروع کردید هر سال قرار گذاشتید 1درصد اضافه بشه بعضی از سالها هول شدید 2درصد اضافه کردید همین الانش که مالیات ارزش افزوده 9درصده یعنی 9درصد به مردم عموما بدبخت و محروم شما هزینه اضافه کردید بسه دیگه تعجبم از این هست که شما شیفته خدمت هستید چرا برای کاهش هزینه مردم فکری نمی کنید آقای طیب نیا لابد برای اینکه بگویند شما وزیر خوبی هستید دارید برای ریس جمهور این خوش رقصی را می کنید و به فشار مضاعفی که به مردم میارید فکر نمی کنید از چوب خدا بترسید برای ثبت نام بچه ای در مقطع پیش دبستانی 5میلیون از من خواستند برای این جور مسایل کارکنید نه برای فشار آوردن به مردم
س: 1395/1/3013:01:28،
43
26
سود بانکی رو بکنید 30 درصد و 10 درصد رو مالیات بگیرید.
بابک: 1395/1/3013:07:55،
48
18
می خوام منطقی صحبت کنم
بانک یه بنگاه اقتصادیه
اومده طبق اساسنامه اش با مردم شجاع ایران قرارداد بسته که با وکالت از طرف مردم با پولشون فعالیت بکنه و کسب در آمد بکنه
تا اینجا درست؟
وقتی کسب فعالیت به سود رسید اونوخ براساس نرخ 18 یا 20 یا هر کوفت دیگه ای بیاد سهم الشرکه سود مشارکت مردم رو بریزه به حسابشون
تا اینجا درست؟
مالیات این سود هم قبلا توسط بانک به وکالت از طرف سپرده گذار پرداخت شده (واگه پرداخت نشده ربطی به سپرده گذار نداره و در اینصورت این بابا باید خِفتِ بانکو بدون آسیب رسوندن به حقوق سپرده گذار بچسبه نه این که گلوی ضعیف رو فشار بده)
به همین سادگی
یه مساله کاملا حقوقی ساده که قابل طرح و دعوی در دادگاه هم هست
جا نشد بقیه عرایضم رو بنویسم ؛ شرمنده همگی
mbm7: 1395/1/3013:08:24،
54
17
دلیل اینکه به سود سپرده نباید مالیات تعلق بگیره خیلی ساده است :فی الواقع سپرده گذار با بانک در فعالیت اقتصادی شریکه و بانک به عنوان یک بنگاه اقتصادی مالیاتشو پرداخت میکنه و سود تقسیمی، سود پس از پرداخت مالیاته...
اگه اینجوری باشه که سپرده گذار دو بار مالیات میده....
باعث تعجبه از وزیر اقتصاد عدم درک همچین موردی....
مشتري: 1395/1/3013:09:13،
44
14
جناب محترم وزير امور اقتصادي و دارايي فكر كنم ديگه وقت آن رسيده كه پست وزارت را با يك استعفا نامه به شخص ديگري واگذار كنيد يا سريعا با يك معذرت خواهي و تكذيب مطالب فوق خود را تبرئه كنيد.
مطمئنا سيستم بانكي اينگونه سخنان را تحمل نميكند و عكس العملي شديد براي شما در نظر دارد.
22: 1395/1/3013:11:13،
54
17
احمد آقا بی لیاقتی مسئولین و دزد بودن آنها رو به گردن آمریکا نینداز . تا کی می خواهید سر مردم رو با دشمن فرضی گرم کنید. بس است عوام فریبی.
بابک: 1395/1/3013:25:45،
47
21
واقعا که... اختیار پولمون رو هم نداریم. میزاریمش زیر لحاف
تکا: 1395/1/3013:55:31،
42
13
من به شخصه اگر چنین مالیات زوری ازم گرفته بشه میرم تمام سپردمو میگرم میزنم به دلالی .شما همین کارو بکنین بزارین بانکا ورشکست بشن.
هیوا: 1395/1/3014:13:37،
38
19
اینم از دستاوردهای برجام مبارک باشه انشالله. واسه گرفتن و اخذ مالیات روش کاملا اروپایی ولی برای ارایه رفاه و خدمات اجتماعی افریقای جنوبی هم نیستن
ali: 1395/1/3020:48:14،
32
21
عزیز برادر ، آفریقای جنوبی جزو کشورهای پیشرفته هست . هر جا که اسمش آفریقا بود که داغون نیست
علی: 1395/1/3014:13:54،
27
19
دولت تدبیر وامیده دیگه.نترسید به اندازه ای که مردم ازگرسنگی نمیرن رحم میکنه وچندرغاز برامون میزاره.خداخیرشون بده.مچکریم
دلواپس: 1395/1/3014:19:39،
52
17
با سلام
باید به این آقاین دولتی گفت دستتون از جیب مردم بکشید بیرون.چرا از نهادهای زیر نظر رهبری و آستان قدس رضوی مالیات نمی گیرین؟
مگر مردم چقدر درامد دارن که هر دم آب و برق و گاز و تلفن و بنزین و می برین بالا بابا کمرمون شکست دست از سرمون بردارید.
محمد: 1395/1/3014:23:17،
34
18
حتي من معافيت مالياتي بخش كشاورزي را قبول ندارم، بخش كشاورزي قبل از انقلاب ماليات مي‌داده و ما در بخش كشاورزي آدم‌هاي مرفه و آدم‌هاي كم‌درآمد هم داريم، بنابراين اگر بياييم معافيت‌هاي غيرضروري را حذف كنيم و حوزه ماليات‌بگيري را افزايش دهيم، فشار روي گروه‌هاي خاص، به‌طور طبيعي كاهش مي‌يابد.
خدایا به مسئولین ما کمی سواد عطا بفرما
البته منظور وزیر از گروه های خاص حتما همونایی هستن که با موشک نون مردمو اجر میکنن
Altay: 1395/1/3014:38:03،
47
13
وزیر محترم اقتصاد! شما میدانید کدام سازمانها و نهادهای دولتی و غیر دولتی مشمول مالیات نیستند و بیشتر از 50% اقتصاد کشور رو در دست دارند؟ لابد آستان قدس رضوی و زیر شاخه های آن و ارگانهای همه جا صاحب پروژه رو بفرمایید ! تکه بزرگتان گوش مبارک میشود!
ایرانی: 1395/1/3014:38:57،
39
11
آقا اگه عرضه دارین برین از زنجانی و گنده تر از اون پولای مردمو پس بگیرین چرا دستتون همش تو جیب مردمه ...
تکا: 1395/1/3014:47:55،
37
14
ما بابت این پولی قبلا بدست آوردیم حالا چه از طریق گرفتن حقوق یا چه ازطریق کارآزاد مالیاتش کسرشده .حالا پس انداز کردیم گذاشتیم بانک ،حالا باید یه مالیات دیگه ام بدیم!؟ خیلی زوره والا
کارمند: 1395/1/3014:51:00،
31
14
نه برجام نه پولهای بلوکه شده نمیتونه راه علاج اقتصاد آفت زده ایران باشه و فقط یه راه داره که اونم وضع مالیاته روی هر موضوعی. حتی سرمایه ی یک کارمند توی بانک که حتی با پرداخت مالیات تونسته پولش رو طی سالها حمع کنه!!!!!!
علی: 1395/1/3014:52:10،
41
20
متاسفانه اقای روحانی بااین جور کارها به فکر معشیت مردم هستن......ونتیجه انتخابات سال دیگه ازالان داره مشخص میشه.....
siya: 1395/1/3014:55:13،
26
22
اینم یه اشتباهه اینهمه انرژیو میزاشتن الان دلار اومده بود پایین
علی ۲: 1395/1/3014:56:20،
35
15
مردم بقیه کشورها زندگی می کنن ماهم زندگی می کنم ......مابیشتر زنده مانی می کنیم.ودیگه شعار تدبیر وامید ندید خواهشا بزنیدتوی یه شعاردیگه لطفا.........
مشتری: 1395/1/3015:00:12،
25
21
خب این خبر خیلی تابلوه که ۲ پهلوه ، سال بعد شما اقای طیب نیا نرخ مالیاتم در نظر بگیر بعد خالص سود بانکی رو به مردم اعلام کن ،دیگم اسم مالیاتو نیار ، ببین کی پول تو بانک میزاره، اونوقت کل سیستم بانکی کشور از بین خواهد رفت ، این حرفا از یه وزیر بعیده .مردم رو چی فرض کردی با این بیانیه دادنت
حسین: 1395/1/3015:03:07،
39
17
برای مبالغ بالای ۲میلیارد شما بیا سود کم در نظر بگیر که این پولا بیاد تو تولید و گردش ،نه مردم عادی که کل دارایش ۱۰۰ یا ۲۰۰ میلیونه ، با این پول اخه میشه چی کار کرد تو این بازار مریض و درمونده????
شهروند: 1395/1/3019:47:34،
32
14
دانشمند خوب اینجور طرف پولش و خرد میکنه تو چند تا سپرده
م: 1395/1/3016:08:30،
25
21
پس حق مسلم چئ شد
ارزی: 1395/1/3016:42:44،
36
18
اگر چنین اقدام ناشایستی کردن باید پول رااز بانکها ببریم ودلار بخریم وهمه فقط بادلار معامله کنند تا آن موقع بشینن بگل
رضا: 1395/1/3017:15:40،
37
16
والا صد رحمت به داروغه ناتينگهام.خدا به دادمون برسه با اداره ماليات وو دارايي.كارمند بيچاره آخر ماه كه ميرسه اول ماليات حقوقش رو كم ميكنن بعد حقوقش رو بهش ميدن.ميره مايحتاج زندگيشو بخره اول بايد ماليات بر ارزش افزوده اي كه تو انبارهاي جناب فروشنده و كارخانه دار و صنف محترم و زحمتكش طلا فروش قرار گرفته پرداخت كنه. آخرش هم اگه چندر قاز براش موند و خداي نكرده اشتباه كرد و گذاشتش تو بانك .اينبار بايد ماليات جديدي هم بنام ماليات بر وجوه بانكي پرداخت كنه.
مالیات برای همه نه فقط...: 1395/1/3018:16:49،
29
32
مالیات باید برای همه باشه نه اینکه فقط کسی که کار تولیدی میکنه و اشتغال زایی کرده مالیات بده بعد یه عده سود مفت و بادآورده بانکی که دو برابر تورم هست بگیرن و به ریش بقیه بخندن
---: 1395/1/3019:00:00،
19
26
الکی شلوغش کردید. مالیات مثلا 15 % از سود اگه باشه برای سود 22 درصدی که بانک میده میشه فقط 3.3 % .....
انقدر آه و ناله نکنید لطفا. فوقش سود 22 درصدیتون میشه 19 درصد
مطلع: 1395/1/3019:37:06،
21
15
همین آقایی که دم از مالیات سپرده ها میزنه آخر سال مالی بانکها پاداش،چند صد میلیونی از همه بانکها میگیره در تمام دوره ها همینجوری بوده و هست
حمید: 1395/1/3023:03:20،
30
14
گفتیم احمدی نژاد فلانه ولی دولت روحانی با این وزیرای بی عرضش دست احمدی نژاد رو از پشت بسته احمدی نژاد با همه بدیهاش لا اقل دست تو جیب ملت بدبخت نمی کرد پشیمون شدم از رایی که دادم فاتحه شما هم امسال خونده هست
احمد : 1395/1/3023:14:48،
24
22
اون پولی که تو حساب بانکی مردم هست همون پول که بابت کسب اون پول مالیات دادیم یعنی انگار هر سال 2 بار باید مالیات بدیم با این وضع
H: 1395/1/3104:15:30،
37
19
چند تا کشور می‌شناسید که برای سود سپرده مالیات نگیرن ؟

بهترین راه کسب درامد برای دولت،گرفتن مالیات از سود سپرده هست !

چرا از اول مالیات نگرفتن ؟

بدجوری عادت کردید به سود بالای ۲۰ درصدی، بدون مالیات !!































علی: 1395/1/3107:21:10،
20
20
در سپرده گذاری مشتری با بانک شراکت می کند و بانک یکبار بابت سرمایه گذاریهاش مالیات پرداخت می کند که مشتری هم در این پرداخت مالیات سهیم است.اگر از سود سرمایه گذاریها مالیات بگیرن در واقع دوبار از مشتری مالیات گرفته اند.
رضا: 1395/1/3109:01:32،
17
17
بجاسرکیسه کردن مردم بدبخت برید کار کنید پول دربیارید.پولی که بزور از مردم میخورین حرام مطلقه.ومصداق بارز ...
جوان: 1395/1/3112:22:59،
25
19
چند بار مالیات می گیرید /؟؟؟
این پولی که مردم به عنون سپرده در بانک دارن یک بار مالیات خورده چرا باید مالیات بدن ؟؟؟؟
ما همه مالیات بر در آمد میدیم چه حقوق بگیر چه بازاری حالا اگر شما نمیتونید یا قدرت اینو ندارید که از بعضی ها مالیات بگیرید چرا باید دیگران جریمه بدن ؟؟؟
H: 1395/1/3113:21:46،
41
27
تمام کامنت‌های شما رو خوندم

هیچ دلیل منطقی برای ندادن مالیات ندارید !

اکثریت شما با سود سپرده زندگی‌ می‌کنید !

چی‌ تولید می‌کنید ؟ کامنت !

مشکل مشترک ایران و یونان، نداشتن سیستم مالیاتی کارامد هست.
حمید: 1395/2/100:20:34،
21
27
خدا شفات بده
شروین: 1395/2/216:40:06،
22
19
جواب به H
شما از روی کامنت افراد شغل و نحوه زندگیشون رو تشخیص میدید !
لطفا خودتون رو به سازمان ملی نخبگان در امین آباد معرفی کنید
H: 1395/2/113:49:18،
26
16
یکی‌ از نقاط مشترک اکثر ایرانیها و عربها، شیفتگی‌ و علاقه زیاد به کشور آلمان هست !

برای همین یک نمونه از مالیات بر سود بانکی‌ در آلمان :

سود سپرده حدودا نیم درصد

مالیات بر سود سپرده: ۲۸ درصد (۲۵ درصد اجباری، ۳ درصد مالیات کلیسا اختیاری)

تا ۸۵۰ یورو سود بانکی‌ از مالیات معاف !!!

شکی نیست که امکانات رفاهی و درمانی و اجتماعی در آلمان به مراتب از ایران بیشتره !

وجود تمامی‌ این امکانات ,منوط به اخذ مالیات از مردم هست !

کلّ درامد دولت مرکزی آلمان و ایالتهای ۱۶ گانه و شهرداری‌ها از مالیات مردم هست !!
شروین: 1395/2/216:47:18،
21
14
لطفا موارد اختلاس آلمان رو هم با ایران مقایسه کنید
لطفا پروژه های ناتمام،
لطفا پروژه های 2باره کاری شهرداری،
لطفا پروژه های میلیارد دلاری بدون توجیه (2طبقه کردن صدر!)،
لطفا درآمد شهرداری تهران از فروش تراکم رو با شهرداری شهر مختلف آلمان مقایسه کنید
این قانون اگر اجرا شه، قطعا در اولین روز کاری تمامی پولهامو از بانک های مختلف بیرون میکشم و به تمام اطرافیانم هم این توصیه رو دارم
H: 1395/2/221:37:11،
22
15
جناب شروین

شما با کامنت اول, خودتون رو بخوبی نشون دادی !!!

لیاقت هر ملتی،همون دولتی هست که بر اون حکومت می‌کنه !

خدا رو شکر، که در ۳۳ سال گذشته، مجبور نبودم با آدمهایی مثل شما در ایران زندگی‌ بکنم !

آقایان خاتمی و روحانی جای خود،آقای احمدی‌ نژاد هم از سر خیلیهاتون زیاده !

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانس مسافرتی بهار پرستوها

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما