کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افت نفت، طلای جهانی را صعودی کرد


کد خبر : ۲۱۶۰۱دوشنبه، ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷:۴۵۸۶۸ بازدید

پس از شکست مذاکرات نفتی دوحه و سقوط بازارهای سهام و نفت، قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه افزایش یافت.

 پس از اینکه عربستان سعودی خواستار حضور ایران در طرح فریز نفتی شد، توافق برای ثابت نگهداشتن میزان تولید توسط تولیدکنندگان اوپک و غیراوپکی در روز یکشنبه با شکست مواجه شد. 

سهام آسیایی در کنار افت قیمت نفت سقوط کرد و این در حالی بود که ین به عنوان یک دارایی امن با رشد چشمگیری مواجه شد. هر اونس طلا با رشد 2 دلار و 42 سنتی نسبت به آخرین جایگاه خود در هفته گذشته یکهزار و 236 دلار و 30 سنت معامله شد.

 رونالد لونگ، کارگزار ارشد گروه لی‌چونگ در هنگ‌کنگ اعلام کرد: «‌خرید دارایی امن بسیار کم بود. ولی نگرانی‌هایی در خصوص افزایش نرخ بهره آمریکا وجود دارد. تقاضای فیزیکی پایین‌ بوده و قادر به حمایت از صعود قیمت طلا نبوده است.»

قیمت طلا بعد از ثبت بهترین رشد فصلی سی سال اخیر خود در سه ماهه منتهی به مارس به یک ثبات نسبی رسیده است.

پس از افزایش اولیه نرخ بهره در ماه دسامبر، فدرال‌رزرو در پاسخ به خطرات شدیدتر از انتظار کندی اقتصاد جهانی، سرعت افزایش‌های بعدی نرخ بهره را کاهش داد. در حال حاضر بازارها انتظار تنها یک بار افزایش نرخ بهره را در سال جاری می‌کشند.
    
اما آمار فراتر از انتظار اقتصادی و اظهارات تهاجمی مقامات فدرال‌رزرو در مدت اخیر، سرمایه‌گذاران را در تردید قرار داده است. چارلز ایونس، رئیس فدرال‌رزرو شیکاگو اعلام کرد: «بعید به نظر می‌رسد فدرال‌رزرو در نشست آخر این ماه خود نرخ بهره را افزایش دهد ولی احتمالا ما شاهد دست‌کم دو مرتبه افزایش نرخ در ادامه سال جاری خواهیم بود.» 

دارایی‌ها در صندوق SPDR، بزرگترین صندوق حمایتی طلا با رشدی 5.64 تنی در روز جمعه به 812.46 تن رسید تا نخستین رشد خود را در هفته گذشته تجربه کند. بر اساس آمار کمیسیون تجاری معاملات آتی آمریکا در هفته منتهی به 12 آوریل، صندوق‌های تامینی و مدیران پول نیز پیشنهادهای صعودی خود روی طلا و نقره را افزایش دادند. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها