کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دغدغه پيامك‌های تبليغاتی كاربران


کد خبر : ۲۱۵۶۲یکشنبه، ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۲:۲۳:۴۷۱۱۱۲ بازدید

پيامك‌هاي تبليغاتي و ساماندهي اين پيامك‌ها چند سالي است كه دغدغه مسوولان ارتباطي كشور شده است، پيامك‌هايي كه وقت و بي‌وقت ...

پيامك‌هاي تبليغاتي و ساماندهي اين پيامك‌ها چند سالي است كه دغدغه مسوولان ارتباطي كشور شده است، پيامك‌هايي كه وقت و بي‌وقت براي كاربران ارسال مي‌شود و در اين بين محتواي برخي پيامك‌ها نيز متناسب با سن كاربران نيست، هرچند كه به گفته مسوولان وزارت ارشاد محتواي پيامك‌هاي تبليغاتي رصد مي‌شود، اما اين مساله كه چه پيامكي براي چه رده سني كاربري ارسال شود هنوز مشخص نيست، اين درحالي است كه برخي پيامك‌ها براي كاربراني ارسال مي‌شود كه هيچ‌گونه سنخيتي با محتواي پيامك ندارند.

به گزارش ایران جیب به نقل از تعادل، ازسوي ديگر ارسال وقت و بي‌وقت پيامك‌هاي تبليغاتي بسياري از كاربران را كلافه كرده است، هرچند كه بارها و به دفعات توضيح داده شده است كه اپراتورها و شركت‌هاي ارسال‌كننده پيامك‌هاي تبليغاتي حق ارسال پيامك از ساعت 12شب به بعد را ندارند و اين مساله تا حدودي فرهنگ‌سازي شده است، اما هنوز هم برخي تبليغات از ساعت 12شب به بعد براي كاربران ارسال مي‌شود.

حال به نظر مي‌رسد با توجه به شكايت بالاي كاربران تمام اپراتورها به انواع و اقسام پيامك‌هاي تبليغاتي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي مصوبه‌يي منوط به روش يكسان براي لغو دريافت پيامك خدمات ارزش در نظر گرفته است.

معاون تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي اعلام كرد: «باتوجه به افزايش خدمات ارزش افزوده پيامكي در بخش‌هاي مختلف و نارضايتي اعلام شده ازسوي مردم به رگولاتوري، براي حفظ حقوق مشتركان با دستور سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، روش‌هاي ارائه اين خدمات از سوي اپراتورها تغيير كرده است.»

صادق عباسي شاهكوه گفت: «از اين پس روش فعالسازي و غير فعال كردن خدمات پيامكي از سوي همه اپراتورهاي موبايل يكسان شده و مشتركان تلفن همراه با استفاده از سامانه پيامكي۸۰۰ يا شماره‌گيري #۸۰۰* مي‌توانند از انواع خدمات ارزش افزوده فعال روي سيم‌كارت خود و روش غيرفعالسازي آنها آگاه شوند.»

به گفته معاون رگولاتوري، مشتركان تلفن همراه در صورت تمايل نداشتن به دريافت پيامك‌هاي تبليغاتي، بازي و سرگرمي، مسابقه و ارسال اطلاعات و اخبار مي‌توانند اين خدمات را غيرفعال كنند. البته از اين به بعد در صورت فعالسازي خدمات ارزش افزوده محتوايي پيامكي از سوي مشتركان، اپراتور بايد در تمامي پيامك‌هاي ارسالي، هزينه خدمات و نحوه غيرفعالسازي را به مشترك اعلام كند.

معاون سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي توضيح داد: «خدمات ارزش افزوده و محتوايي پيامكي بايد فقط ميان ساعات ۹صبح تا ۹شب (۹تا۲۱) براي مشتركان ارسال شود. در صورت درخواست مشترك براي غيرفعالسازي خدمات ارزش افزوده محتوايي پيامكي، اين خدمات بايد حداكثر تا ۲۴ساعت قطع شود. قطع سرويس شامل پيامك‌هاي تبليغاتي خود اپراتورها نيز مي‌شود و در صورت درخواست مشترك براي غيرفعال‌كردن خدمات ارزش افزوده محتواي پيامكي، خدمات پيامكي مبتني بر تراكنش شامل خدمات تراكنش بانكي، خريدهاي الكترونيكي و ديگر خدمات اين دسته همچنان براي مشتركان فعال خواهد بود.»

بدين‌ترتيب مشتركان از اين پس براي غير فعال كردن يا لغو پيامك‌هاي ارزش افزوده تنها از طريق سامانه پيامكي۸۰۰ يا سامانه #۸۰۰* را شماره‌گيري كنند.

 

پيامك‌هاي تبليغاتي پولي

ازسوي ديگر برخي مشتركان معترض هستند كه چرا باوجود لغو پيامك‌هاي تبليغاتي همچنان بعضي از آنها را دريافت مي‌كنند. احتمالا براي شما هم پيش آمده كه پيامكي دريافت و فكر كنيد تبليغاتي است يا احساس كنيد براي اين پيامك‌ها از حساب شما پول كم مي‌شود، اما متوجه نشويد كدام پيامك با هزينه و كدام پيامك به صورت رايگان براي شما ارسال مي‌شود.

اپراتورهاي تلفن همراه به تازگي اقدام به راه‌اندازي سامانه‌يي كرده‌اند كه مشتركين از طريق آن مي‌توانند سرويس‌هاي ارزش افروده فعال خود را مشاهده كنند. در اين ميان دانستن تفاوت ميان انواع پيامك‌ها از اهميتي ويژه برخوردار است و بايد مشترك بداند كه اگرچه براي هر پيامكي پول پرداخت نمي‌كنداما همه پيامك‌هاي انبوه دريافتي، تبليغاتي نيست و پيامك‌هاي اطلاع‌رساني و ارزش افزوده هم براي مشتركان ارسال مي‌شود.

پيامك‌هاي تبليغاتي، پيامك‌هاي انبوهي هستند كه با سرشماره‌هاي خاصي همچون ۱۰۰۰، ۲۰۰۰ و ۳۰۰۰ و با هدف تبليغ توسط شركت‌ها ارسال مي‌شوند. پيامك‌هاي اطلاع‌رساني آن دسته از پيامك‌هاي تبليغاتي هستند كه توسط خود اپراتور يا دولت و ساير نهادها ارسال مي‌شود، مثل پيامك‌هايي كه توسط خبرگزاري‌ها و بانك‌ها ارسال مي‌شود. مشترك پولي بابت هيچ كدام از اين پيامك‌ها پرداخت نمي‌كند.

نوع ديگري از پيامك‌ها نيز وجود دارند كه به آنها ارزش افزوده مي‌گويند و مشترك بر بستر آن سرويس خاصي را دريافت مي‌كند. نخستين پيامكي كه از اين سرشماره‌ها براي مشترك ارسال مي‌شود، رايگان است و مبلغ پيام‌هاي بعدي در آن ذكر شده است. در صورت فعال‌سازي سرويس مورد نظر، براي هر پيام، مبلغ معيني از حساب شما كسر مي‌شود.

براي عدم دريافت پيامك‌هاي تبليغاتي همراه اول، مي‌توانيد عدد «۱» را به «۸۹۹۹» ارسال يا كد دستوري #۸۹۹۹* را شماره‌گيري كنيد يا با مركز اطلاع‌رساني ۹۹۹۰ تماس بگيريد. نكته مهم ديگر آنكه با لغو پيامك‌هاي تبليغاتي، پيامك‌هاي اطلاع‌رساني مثل پيامك‌هاي بانكي حذف نمي‌شوند.

براي ثبت درخواست عدم دريافت پيامك‌هاي تبليغاتي در ايرانسل مي‌توانيد عدد۲ را به شمارۀ پيامكي۵۰۰۵ ارسال كنيد يا از طريق خط ايرانسل خود با شماره۷۰۰ تماس حاصل كرده و پس از برقراري ارتباط با اپراتور ايرانسل، درخواست خود مبني بر عدم دريافت پيامك‌هاي تبليغاتي را اعلام كنيد. باوجود توضيحات در خصوص تفاوت پيام‌هاي تبليغاتي و ارزش افزوده، همچنان برخي مشتركان معتقدند سرويس فعال ندارند ولي پول از حسابشان كسر مي‌شود. باتوجه به گستردگي اين پيامك‌ها، درراستاي مشتري مداري و براي شفاف شدن بهتر، اپراتورهاي تلفن همراه سامانه‌يي ايجاد كرده‌اند كه به شما مي‌گويد چه سرويس فعالي داريد. مشتركين مي‌توانند از طريق ارسال عدد صفر به سرشماره800 يا شماره‌گيري كد دستوري #800* سرويس‌هاي ارزش افزوده فعال خود را مشاهده كنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها