کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تغییرات قیمت طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۲۱۴۹۱پنجشنبه، ۲۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳:۲۶۸۴۳ بازدید

قیمت طلا در بازارهای بین المللی امروز پنج شنبه تحت تاثیر افزایش ارزش دلار و شاخص سهام در بازارهای مالی جهان، با کاهش بیشتری روبرو شده است.

افزایش ارزش دلار آمریکا و رشد شاخص سهام موجب شده است تا تقاضا و قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز پنج شنبه با کاهش بیشتری روبرو شود.

بر اساس این گزارش انتشار آمارهای امیدوارکننده اقتصادی در چین تاثیر زیادی بر افزایش شاخص سهام و کاهش قیمت طلا برای سومین روز متوالی داشته است.

قیمت هر اونس طلا با 0.7 درصد کاهش به کمتر از 1234 دلار رسیده است. قیمت طلا روز چهارشنبه نیز با افت یک درصدی روبرو شده بود. قیمت طلا طی هفته جاری به بیش از 1262 دلار رسیده بود که این بالاترین رقم در 3 هفته اخیر به شمار می رفت. افت ارزش دلار و شاخص سهام در بازارهای بین المللی عامل اصلی این افزایش بوده است.

انتشار آمارهای مثبت درباره وضعیت تجاری چین طی ماه گذشته موجب شد تا امیدواری ها نسبت به ثبات اقتصادی این کشور افزایش یابد و شاخص سهام در بازارهای بین المللی با افزایش همراه شود.

کاهش قیمت جهانی نفت نیز تاثیر منفی بر بازار طلا داشته است. در حالی که تولیدکنندگان بزرگ نفت جهان قصد دارند در نشست یکشنبه آینده در شهر دوحه درباره فریز کردن تولید نفت بحث و تبادل نظر کنند، وزیر انرژی روسیه نسبت به نتایج مثبت این نشست ابراز تردید کرده است.

گزارش سایت طلا حاکیست، این اظهارات تاثیر منفی زیادی بر قیمت جهانی نفت داشته است. اظهارات متناقض مقام های ارشد فدرال رزرو آمریکا در خصوص وضعیت نرخ بهره در ماه های آینده نیز به نگرانی ها نسبت به نرخ بهره این کشور افزوده است.

قیمت طلا در 3 ماه نخست امسال بیش از 16 درصد افزایش یافت که این بهترین عملکرد قیمت طلا در سی سال اخیر به شمار می رود. روسای بانک های مرکزی ریچموند، سانفرانسیسکو و فیلادلفیا اعلام کرده اند که فدرال رزرو می تواند امسال چندین بار نرخ بهره را افزایش دهد. این مساله تاثیر منفی زیادی بر قیمت جهانی طلا داشته است.

از سوی دیگر جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا گفته است که برای افزایش نرخ بهره در شرایط کنونی باید رویکرد محتاطانه ای داشته باشیم .

به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا چین و منطقه یورو در کوتاه مدت بیشترین تاثیر را بر قیمت جهانی طلا و ارزش دلار خواهد داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها