کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

برج 830 متری، روی دست برج خلیفه در دوبی


کد خبر : ۲۱۴۶۲چهارشنبه، ۲۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵:۳۸۵۳۹۵ بازدید

شرکت هلدینگ املاک و مستغلات اماراتی «اعمار» در زمینه توسعه املاک، آسمان‌خراش‌ها، مجتمع‌های مسکونی و اداری، مدیریت هتل‌ها و خدمات ...
برج 830 متری، روی دست برج خلیفه در دوبیبرج 830 متری، روی دست برج خلیفه در دوبی

شرکت هلدینگ املاک و مستغلات اماراتی «اعمار» در زمینه توسعه املاک، آسمان‌خراش‌ها، مجتمع‌های مسکونی و اداری، مدیریت هتل‌ها و خدمات گردشگری و سرمایه‌گذاری فعالیت می‌کند. شرکت اعمار هم‌اکنون به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت توسعه املاک و مستغلات در کشورهای حوزه خلیج فارس شناخته می‌شود. این غول ساختمان‌سازی امارات متحده عربی روز یکشنبه دهم آوریل اعلام کرد که تصمیم به ساخت یک برج با ارتفاعی بیش از 830 متر گرفته است. ارتفاع بلندترین برج کنونی امارات، برج خلیفه 828 متر است. ارتفاع دقیق برج جدید پس از اتمام کار اعلام خواهد شد.

شرکت اعمار روز یکشنبه اعلام کرد که دوبی برجی باز هم بلند‌تر از بلندترین برج دنیا، برج خلیفه که ارتفاع آن 828 متر است، خواهد ساخت. برج خلیفه 1.5میلیارد دلار ارزش‌گذاری شده است و در حال حاضر بلندترین سازه جهان است که بدون کمک کابل یا وسیله دیگری سرپاست. این برج سال 2010 افتتاح شد و اکنون یکی از مراکز دیدنی شهر دوبی است. این شهر سال 2015 بیش از 14میلیون توریست جذب کرده بود. دوبی به خاطر ساخت ده‌ها برج با معماری عجیب و مدرن شهرت دارد.

هزینه برآورد شده برای ساخت برج جدید حدود یک‌میلیارد دلار (877میلیون یورو) است. مدیر شرکت اعمار،‌ محمد العبار به خبرگزاری‌ها گفته که این هزینه کمی بیشتر از هزینه ساخت برج خلیفه است. او اضافه کرد که ارتفاع دقیق برج جدید متعاقبا پس از اتمام کار اعلام خواهد شد. از آنجا که سال 2020 سال نمایشگاه جهانی قلمداد شده، او تاکید کرد: این برج جدید هدیه‌ای برای سال 2020 به شهر دوبی است. آسمان‌خراش جدید را یک معمار و مهندس سازه برجسته اسپانیایی به نام سانتیاگو کالاتراوا طراحی کرده است. برج مجهز به یک پلتفرم، به علاوه 18 تا 20 طبقه به میزبانی رستوران‌ها و هتل‌هاست. 

با وجود اتمام برجی بلند‌تر در شهر چانگشای چین و برجی که شرکت هلدینگ عربی ولید بن طلال در جده می‌سازد، این برج بلند‌ترین برج دنیا نخواهد بود. محمد العبار برج جدید را بنایی مجلل توصیف می‌کند. این ساختمان قرار است بخشی از پروژه شرکت او برای توسعه در منطقه و امتداد خور دوبی باشد. این سازه جدید با ظاهری شبیه یک مناره به کمک یک کابل متصل به زمین استوار است.


برجی با ارتفاع 1100

عربستان یک سکوی بزرگ تجاری در منطقه خاورمیانه است. شرکت  «Kingdom Holding Company» با حمایت مالک ثروتمند خود، ولید بن طلال در حوزه‌های مختلفی چون املاک و مستغلات، هتلداری، بانکداری، فناوری اطلاعات و... سرمایه‌گذاری می‌کند. این شرکت ساخت پروژه برجی با ارتفاع بیش از یک کیلومتر در جده را آغاز کرده است.

ارزش ساخت این برج یک کیلومتری 2میلیارد دلار برآورد شده است. در شهر بصره عراق نیز برجی با ارتفاع 1100 متر، به نام «عروس» در حال ساخت است. این سازه که توسط معماران عراقی شرکت AMBS طراحی شده است، نخستین شهر عمودی دنیاست. اگر برج ایفل فرانسه را روی برج خلیفه قرار دهیم، باز هم ارتفاع آن از برج عروس کمتر است!



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها