کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

دوطبقه کردن اتوبان صدر اشتباه بود

کدخبر:۲۱۴۳۸سه شنبه، ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳:۴۷۶۶۸۳ بازدید

معاون وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از دو طبقه کردن پل صدر گفت: پل صدر، چهار مطالعه ندارد که چرا باید دو طبقه می‌شد، ولی صدها طرح ...
دوطبقه کردن اتوبان صدر اشتباه بود

معاون وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از دو طبقه کردن پل صدر گفت: پل صدر، چهار مطالعه ندارد که چرا باید دو طبقه می‌شد، ولی صدها طرح مطالعه دارد که چطور باید دو طبقه شود.

به گزارش ایران جیب به نقل از ایسنا، سیروس حناچی در دومین همایش ملی شهرسازی سازمان نظام مهندسی ساختمان اظهار کرد: این وضعیت ناپایداری را در نظام مالی مدیریت شهرها به وجود آورده است.

وی افزود: 79 درصد بودجه شهرهای ما به فروش تراکم و فضای شهری وابسته است. هر کسی شهردار تهران شود مجبور است تراکم‌فروشی کند تا بتواند شهر را اداره کند، اما باید جهت‌گیری عمومی خود را اصلاح کنیم.

حناچی گفت: مطالعات هشت کلانشهر کشور نشان می‌دهد تمامی این هشت کلانشهر وضعیت ناپایداری در نظام مالی خود دارند. هم‌اکنون 9 درصد بودجه شهرداری‌ها از محل عوارض ساختمان، جریمه کمیسیون ماده 100، عوارض معاینه فنی و سایر منابع مالی کلانشهرها که حدود 12 درصد از فروش اموال منقول تامین می‌شود.

معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: نحوه مدیریت در کلانشهرها برای تامین هزینه‌های جاری بسیار اهمیت دارد در حالی که هم‌اکنون شهرداری‌های کلانشهرهای بزرگ کشور برای اداره خود از این روش استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون در اکثر شهرهای ما ارزش‌ها در معرض خطر قرار گرفته به‌طوری که واحد‌های ارزشمند ما در شهرها در حال فروش هستند، زیرا شاهد وضعیت پایداری در این شهرها نیستیم و نظام مدیریت شهری مجبور است برای تامین هزینه‌های خود تراکم‌فروشی کند.

حناچی به دو طبقه کردن اتوبان صدر اشاره و آن را با پروژه‌ای در سئول مقایسه و اظهار کرد: اتوبانی دو طبقه در سئول تبدیل به فضای سبز عمومی شد و در همان زمان ما شهرداری تهران اتوبان صدر را دو طبقه کرد. ما مخیر بودیم صدر را دو طبقه کنیم یا ناوگان حمل‌ونقل عمومی را توسعه دهیم. صدر را دو طبقه کنیم یا فضای سبز عمومی را افزایش دهیم. متاسفانه جایی که باید تصمیم درستی بگیریم اشتباه می‌کنیم.

معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی گفت: اتوبان صدر چهار مطالعه ندارد که چرا باید دو طبقه می‌شد ولی صدها طرح مطالعه دارد که چطور دو طبقه شود.

وی به پروژه پل طبیعت اشاره کرد و گفت: این پروژه جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد و به اذعان شهردار تهران پل طبیعت بیش از برج میلاد بازدید کننده دارد پس ما می‌توانیم با حداکثر توان اقداماتی انجام دهیم که به نفع شهر باشد.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

00: 1395/1/2415:53:07،
224
26
از همین پروژه ببین جناب سردار چقدر هاپو لی کرده
مجتبی: 1395/1/2417:03:22،
177
20
همیشه...هر موقع ...همه جا وقتی صحبت از خرابکاری میاد....اسم قرارگاه خاتم الانبیا هم وسط میاد...! از قضا پیمانکار این پروژه هم قرارگاه خاتم الانبیا بود که با تبلیغات فراوان هم افتتاحش کرد...!
کلا فک کنم قرارگاه رابطه ای با مطالعات و اصول مهندسی نداره...!
کیانی: 1395/1/2417:13:15،
104
16
علاوه بر برادران . بابک جان هم دست اندر کار بود و دلارش رو هم چینی ها دادند
نوید: 1395/1/2417:17:09،
77
16
حالا برید توشهر های کوچک تر ولی با درآمد بالا ببینید چه خبره.دایم دارن پل میزنن ولی ترافیک ندارن که پل هاش به درد بخورن.دو شهر رو من اینجوری تجربه کردم.اردبیل و کرمان. حالا علت ساخت اینهمه پل چیه؟
احسان: 1395/1/2417:24:03،
87
17
قرارگاه خاتم در مناقصه این پل برنده نشد اما با نظر آقای شهردار انحصارا به قرارگاه خاتم سپرده شد ظاهرا هدف این پروژه فقط تامین قرارداد برای قرارگاه بود نه کاهش ترافیک!!!!
ایران: 1395/1/2418:38:49،
41
12
معاون محترم معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی، لطفااز زیرمجموعه ی خودتان سؤال بفرماییدپروژه های اجراشده که پس ازاجرامجبوربه تخریب آن شدند چندتاست؟

پروژه ها، ساختمانهای سایروزارت خانه هاکه هزارماشاالله....

پروژه های مشکل دار مسکن مهر که ....
کوکی: 1395/1/2419:42:57،
40
9
خیلی وقته که خیلی چیزها که امروز هستش اشتباه هستش.
احسان: 1395/1/2420:32:58،
44
15
ضمن پوزش من امروز درهمایش بودم و صحبت دقیقا این بود که اشتباه چاپ شده در چهار صفحه مطالعه ندارد ضمنا مدیریت تکراری آقای قالیباف و ماندن بر مسند شهرداری تهران من رو یاد آقای کفاشیان می اندازد
شیرازی: 1395/1/2423:13:06،
26
17
در شیراز قرار است خیابان همت شمالی دو طبقه شود کاری اشتباه که در اینده باعث پشیمانی خواهد شد چون فضای سبز دو طرف را خراب خواهد کرد
بابک: 1395/1/2508:19:23،
27
17
تازه قراره دریای خزر و به خلیج فارس با یه کنال وصل کنند !! بعد توش قایق بازی بکنن
حدس بزنید پیمانکار احتمالیش کیه؟
چقدر هزینه خواهد شد؟
تکمیلش چند قرن طول خواهد کشید؟
نتیجه نهائی چی خواهد بود؟
ریا نشه یه وخ فکر نکنید من فال بینم ها ولی جواب همه سوالها رو با ضریب خطای 1در میلیارد بهتون میگم چیه!!
رضا: 1395/1/2508:30:08،
18
15
باز خوبه که ساختند یک کمکی به ترافیک است فکر میکنید اگر نمی ساختند پولشو به من و شما میدادند؛ الان اون پول هم هاپولی شده بود.
مهران: 1395/1/2415:53:57،
84
10
شهرداری تهران در طول 30 سال گذشته با فروش تراکم و عدم ایجاد خدمات عمومی (پارک، بزرگراه، پارکینگ و ...) در حق این مردم جنایت کرده. صد البته اجرای پروژه های چند باره آسفالت بی کیفیت و سنگ فرش کردن و گلکاری محل های خاص و اینچنین پروژه هایی برای شهرداری و پرسنل و پیمانکاران خاص پر منفعت تر از ایجاد خدمات رفاهی می باشد!!!
شهاب: 1395/1/2510:39:31،
18
15
قالیباف در تهران کارهایی کرده که تهران را نابود کرده. فروش تراکم یعنی فروش حق زندگی شهروندان تهرانی برای باز کردن سفره پروژه های 1000 میلیاردی همچون پل صدر و تونل توحید و تونل نیایش که نه تنها ترافیک را در این منطق حل نکرده است بلکه خود این پروژه ها امروز بدتر از وضع قبلی به یکی از نقاط پرترافیک تهران تبدیل شده اند. هزاران میلیارد صرف ساخت پل صدر شد و ترافیکش امروز بدتر از قبل میباشد . هزاران میلیارد صرف تونل نیایش شد امروز گره ترافیکی در منطقه ایجاد کرده که بیا و ببین و غیره.. قالیباف فقط در خدمت قرارگاه خاتم (سپاه) و سازه پایدار قرن (نیروی انتظامی) بوده . صدها مجتمع خرید (مال) در تهران مجوز ساخت گرفته اند که همه وابسته به افراد خاص خودشان بوده.مگر تهران چقدر مال میخواهد؟؟
علیرضا: 1395/1/2415:57:51،
53
10
نوش دارو پس از مرگ سهراب فایده نداره
حسام: 1395/1/2415:59:32،
70
13
به خدا ترافیک کمتر نشده که بیشتر هم شده.
ی: 1395/1/2417:57:22،
41
9
لطفا این همت به کرج که فقط 5 کیلومتر مونده رو هم یکی بسازه نیازی به پل نیست روی زمین خاکی هست و الان 10 ساله داره ساخته میشه مثلا اتوبان کرج انقدر ترافیک هست .
امین: 1395/1/2418:12:10،
34
11
براساس علم دینامیک سیستم ساختن بزرگراه در کلانشهر ها باعث افزایش ترافیک میشه! این موضوع در منابع این علم اثبات شده است (در دهه 80 میلادی). راه حل فقط توسعه ناوگان عمومی شامل مترو، اتوبوس و ... هست.
در ضمن علت کشته های زیاد جاده ای ما هم رشد نیافتگی راه اهن هست. چون ایران کشور پهناوری هست وقتی افراد با خودرو شخصی مسافرت می کنند در مسیرهای عمدتا طولانی خسته می شوند و ... تصادف! علت 40 درصد از تصادف های جاده ای هم واژگونی بر اثر عدم توجه به جلو و خواب الودگی است. یعنی خستگی! 40درصد یعنی 6000 نفر ایرانی در سال!
شاهین: 1395/1/2416:03:57،
59
10
شما بفرمایید در ایران کدوم طرح ها با مطالعه انجام میشه ؟؟
اکثر طرح ها هم پس از اجرا ، بعد از یکی دو سال یا بیشتر گندش در میاد .
کیانی: 1395/1/2417:01:18،
30
9
اتفاقا طرح ها کاملا با مطالعه انجام میشه منتهی برای منافع خاص گروهی که در ان طرحها ذینفع هستند
اشکان: 1395/1/2416:06:50،
25
33
این الان چی گفت : "اتوبان صدر چهار مطالعه ندارد که چرا باید دو طبقه می‌شد ولی صدها طرح مطالعه دارد که چطور دو طبقه شود."
حسین: 1395/1/2418:26:17،
20
11
منظورش اینه که مطالعه ای برای اینکه چرا 2طبقه شود ندارد ولی در مورد اینکه چگونه 2طبقه شود زیاد اظهار نظر شده است.
هویج: 1395/1/2416:11:13،
38
10
بی اهمیتی به شهرستانها هم اشتباهه ولی حالا کی متوجه بشن خدا عالمه!!!!!!!!!!!
leader: 1395/1/2416:12:28،
46
13
بجای تمرکز ثروت و امکانات تو تهران و اصفهان و مشهدو کرمان و سمنان و اراک و.. کمی هم از بودجه و ثروت این مملکت رو خرج خوزستان و کردستان و زنجان و ایلام و کرمانشاه و اردبیل و ارومیه و زاهدان و شهر کرد و چندتا استان محروم دیگه کنید تا هم عدالت اجتماعی رعایت بشه و هم میلیاردها تومن خرج حل مشکلات ترافیکی و جمعیتی نکنید. این طرح ها مطالعه نمیخواد جزو حقوق شهروندی مناطق محروم کشوره.
سپهر: 1395/1/2501:46:36،
28
18
جناب پول این طرحها و حدود 60 درصد مالیات کشور رو تهرونیها میدون . شما خیالت راحت از شهرستانها به ما چیزی نمیرسه .
آریا: 1395/1/2416:13:41،
62
11
بلاشک هر چقدر تونل نیایش از لحاظ مهندسی اصولیست و کمک حال ترافیک غرب به شرق تهران بود پل طبقاتی صدر یک پروژه بی مطالعه با هزینه های گزاف بیش نیست!!البته در جایی به نقل از شهردار جهادی تهران(!)میخواندم که ایشان گفته بودند در سفری که به بانکوک داشته اند شیفته اتوبانهای دو طبقه بانکوک میشوند و میگویند چرا ما مشابهش را در تهران نداشته باشیم و الباقی قضایا....البته نقش شرکتهای متعلق به برادران هم در این مهم غیرقابل انکار است!
ارش: 1395/1/2416:28:31،
35
9
حالا کاشف به عمل اومده که میخواسن همت هم اینکارو بکنن ...با پولی که این طرح اجرایی شد میشد 2 خط مترو جدید اضافه کرد...همه کاراتون برعکسه...واکم خودرو میتونس مترو یه شهر مثل شیراز رو از 0 تا 100 را بندازه
رضا: 1395/1/2416:32:30،
27
39
بزرگراه صدر جزو شریان های اصلی حساب میشه و همین حالا با وجود دو طبقه بودنش تو روز های اداری در ساعاتی از روز نمیتونه جوابگوی بار سنگین ترافیک باشه وای به حال این که یک طبقه میماند!
علي: 1395/1/2416:40:58،
38
43
معاون محترم وزير راه به جاي نظر دادن در پروژه فرا ملي صدر كه توسط شهرداري تهران در ٢ سال تاكيد ميكنم در ٢ سال ساخته شد لطف كن برو اتوبان تهران شمال رو كه مربوط به وزارت خانه شماست رو پيگيري كن كه بعد از ١٥ سال به هيج جا نرسيد بس كه به جاي عمل حرف ميزنيد
شاهین: 1395/1/2416:50:16،
48
26
اگر امکانات شهرداری تهران و شخص جناب قالیباف نبود این پروژه هم 150 سال طول میکشید.
تراکم فروختن و به ازای هر ایرانی 275000 تومان هزینه کردن تا این پل رو ساختن که بهره این کارشون شاید به 1 میلیون نفر هم نرسه.
شما به جای اینکه از شهرداری و قالیباف حمایت کنی برو حجم عظیم تخلفات مالی شهرداری تهران رو ملاحظه کن بعد بیا نظر بده
مبین: 1395/1/2416:41:30،
39
13
اشتباه واقعی زیر سوال بردن کار دیگران است از سوی افرادیکه هیچ سابقه درخشانی ندارند !مثل رییس دولت قبل که با پا گذاشتن روی شانه دیگران میخواست خود را بالا بکشد!راحت ترین کار تخریب دیگران و حرافی است.دوستان این آقا تونل 800 متری رسالت را 11 سال طول دادند ولی تونل نیایش بیش از 8000 متر دو ساله ساخته شد.ساخت و سازهای شهرداری شاید صد در صد خوب نباشه ولی از عملکرد سایر سازمانها که فقط نظاره گر هستند و هیچ بروندهی ندارند خیلی بهتره.این درامد و بودجه ها را همه نهادها و سازمانها دارند که اگر یک چیز بدردنخور هم با هاش بسازند بهتره تا کلا به فنا بدنش!
احسان خاتوني داريان: 1395/1/2416:47:14،
29
17
با سلام و عرض احترام
جناب اقاي حناچي، معاون راه و شهر سازي، بايد خدمت شما عرض کنم که آيا با توسعه حمل و نقل عمومي ترافيک سنگين مسير صدر از بين مي رفت. اتفاقا اگر راهتان به اتوبان تهران کرج حد فاصل گرمدره تا پل حصارک افتاد در يک روز عادي بعد از ظهر متوجه ترافيک بسيار سنگين آن منطقه نيز خواهيد شد. اخيراً آقاي آخوندي وزير محترم راه و شهرسازي نسبت به دو طبقه کردن اين قسمت از اتوبان تهران کرج نيز مخالفت کرده بود. واقعاً مردم چه گناهي کرده اند بايد در ترافيک بمانند. طرح اتوبان صدر درست است که هزينه گزافي داشت ولي آيا اگر نبود اتوبان صدر جوابگوي اين حجم خودرو مي بود؟!
امیر: 1395/1/2418:02:05،
19
11
برای ایرانی ها بهترین راه حل ، ساده ترین راه حل است!!!!!
اگر در حد فاصل گرمدره تا پل حصارک اتوبان 2 طبقه احداث بشه ترافیک کم میشه حرف شما قبول، ولی فقط کم شدن ترافیک اهمیت داره؟؟؟ این پروژه دو طبقه کردن نباید از جنبه های دیگه مورد بررسی قرار بگیره؟؟؟ اینکه از لحاظ زیست محیطی چه تبعاتی داره مهم نیست؟؟؟ آیا از لحاظ زلزله خیز بودن منطقه نباید بررسی انجام بشه؟؟؟
همین پل صدر در صورت زلزله میتونه مقاومت کافیو داشته باشه؟؟؟
شما فکر کن طبقه دوم پر از خودرو ، در صورتی که ریزش کنه چه فاجعه ای پیش میاد؟؟؟؟
مشکل از 2 یا تک طبقه بودن نیشت. از فرهنگ عمومیه. هنوز بعد از این همه سال یاد نگرفتیم بین خطوط برونیم.هنوز یاد نگرفتیم حق تقدم چیه، هنوز یاد نگرفتیم اگه تصادف شد سرعتو کم نکنیم و بدون تماشای صحنه تصادف سریع تر رد بشیم. هنوز یاد نگرفتیم......
جواب فرد ناشناس: 1395/1/2420:45:25،
19
16
آقای خاتونی شما یا کارمند شهرداری هستی یا از وابستگان به جناب دکتر قالیباف که اسم وفامیل نوشتی تبلیغ کنی اما واسه ما که عمری تو کاریم چند تا کشور خارجی کار کردیم پل صدر فاجعه است شما باید بدونید هزینه ساخت این پل توسط موسسه شهید رجایی وابسته به خاتم الانبیا دو هزار میلیارد تومان هزینه شده که می شد چه تحولی در حمل ونقل عمومی و فضای سبز ایجاد کرد از همه مهمتر بدون کارشناسی وترافیک کشش عبور از نیایش را ندارد و همه روزه در پیک ترافیک توسط عوامل راهنمایی تونل بسته می شود یعنی در اوج ترافیک و نیاز این پروژه تعطیله!! پس نزدیک آقای قالیباف لطفا از ایشان بخواه که با احترام و عزت کرسی شهرداری رو به اندیشه نو و افراد تواناتر تحویل بده هر چند این وظیفه اعضای شوراست که طی چند دوره به فراموشی سپرده شده
پاسخ: 1395/1/2417:15:10،
26
14
هیچ جای دنیا یعنی هیچ جای دنیا یک پل با این تعداد کثیر پایه وجود ندارد. واقعا مهندسین ضعیفی طراحی کرده اند. اصلا باید به ازای هر سه یا چهار پایه یک پایه و ستون باشد.
احسان خاتونی داریان: 1395/1/2512:07:18،
21
14
ممنون از لطف شما من وابسته به جایی نیستم فقط نظرمو گفتم. بابا چندین ساله اونجا ترافیک داره به خدا مردیم از بس تو ترافیک موندیم درباره پل صدر هم صحیح می فرمایید احتمالا در پیک ترافیک کم نشده ولی خوب بالاخره بودنش بهتر از نبودنشه ولی این پل حد فاصل فردیس تا حصارک خیلی ضروریه
شاکی: 1395/1/2417:30:27،
29
9
اخه جماعت فقط منتقد/ این پل که یک شبه مثل علف که سبز نشده . ایراد داشت . امثال شما ها یه چهار تا مقاله و مطالعه توی روزنامه ها و مخصوصا اخبار بیست وسی که سرشون درد میکنه واسه این کارا میذاشتین و جلو شو میگرفتین
مثلا پیمانکار سازه پل: 1395/1/2417:34:47،
31
9
بود که بود. برادر اگه برای شماها اب نداشت. برای ما و امثال ما نون خوبی هم داشت .
علی: 1395/1/2418:03:58،
22
11
فعلا منبع درامد خوبی برای دولت شده سرعت خروجی هاش سی کیلومتره که از عابر پیاده کمتره ومعلومه برای بدست اوردن هزینه هاش از مردم مثل عوارضی از مردم جریمه چهل هزار تومانی بگیرند
m: 1395/1/2419:39:43،
15
12
اشتباه نیست تونل شده گلوگاه با سرعت 40کیلومت و 60کیلومترسرعت ببرند بالا تردد روانترمیشه
حامد: 1395/1/2420:49:22،
18
14
اخه یکی نیست بگه اقای معاون وزیر خودت چه گلی به روی مملکت زدی که حالا از بهترین پروژه کشور انتقاد میکنی
امیر حسین: 1395/1/2421:01:29،
21
9
داداش میزاشتی یه چند سال دیگه میگفتی خب
سجاد: 1395/1/2423:03:09،
16
16
یکی یه این معاون وزیر بگه شما سه ساله حتی پروژه هایی مثل راه آهن رشت که تا قبل از این دولت 85درصد پیشرفت داشت رو هم نتونستین تموم کنید یا حتی مترو شهر آفتاب که ساختش بر عهده دولت بود رو به علت عدم کفایت رها کردید تا اینکه همین شهرداری تهران ساختش رو به عهده گرفت و به عنوان بزرگترین ایستگاه خاورمیانه به سر انجام رسوندش . پس بسه دیگه اینقدر به این ملت دروغ نگید.
شیب ملایم: 1395/1/2423:49:40،
30
17
بعضی میگویند 800 میلیارد دلار پول نفت دوره ی دکتر کجا رفت. من فکر میکنم عمده ی این پول صرف پل و تونل و سد سازی توسط قرارگاه خاتم شد. اگر شما جای قرارگاه خاتم بودید، خدا وکیلی میتوانستید با برجام کنار بیایید؟
وحید ر: 1395/1/2500:33:34،
26
14
این پروژه رو جناب حاج دکتر خلبان به جهت ادای دین به همقطاران ساخت.
ساجد: 1395/1/2502:07:40،
28
15
بیاید کرمان ببینید خاتم الانبیا داره اینجا چکار میکنه....تهروووون دیگه ای دارن میسازن...اونوقت خوزستانیا دارن خاک میخورن...سیستان و بلوچستان مشکل بی آبی و ار امکانات اولیه بی بهره اند و...
امیرعلی: 1395/1/2512:35:46،
22
18
آره دقیقا ما عید امسال از تهران اومدیم کرمان....اصلا باورمون نشد...خاتم الانبیا تمام سرمایه گذاریشو داره تو کرمان میکنه...شهری بیترافیک اما پل هایی دارن میسازن که فقط تو اروپا میتونید ببینید...والا تو تهرون همپین پلایی نیس...
بهروز: 1395/1/2508:59:20،
16
19
قرارگاه خاتم الانبیا تو تبریز یه پروژه کنار گذر شمالی شهر و کار کرده که از روز افتتاحش هی نشست میکنه هی دارن تعمیرش میکنن،همین الانم برین در حال بازسازین
ali: 1395/1/2509:19:41،
18
16
پل صدر نه فقط ترافیک را کم نکرد که دو برابر کرد.
اگه به فکر مردم بودند که به توسعه حمل و نقل عمومی و فضای سبز می پرداختند.
هر ادم عاقلی با کمی فکر متوجه موضوع می شود.
تولید اتومبیل ها اشغال و گران و از آن طرف ساخت پل و اتوبان فقط و فقط با هدف بخور و بخور و بخور و بچاپ و بچاپ جیب مردم و سرمایه های عمومی . همین . هدف دیگری وجود ندارد.
مثل روز روشن است.
این مردم اگر عقل داشتند نفری یک دو چرخه می خریدند و با دوچرخه سرکار می رفتند.
باید تمام اتوبانها و پل ها و ماشین ها را تحریم کرد.
از ماست که بر ماست.
وقتی برای خرید ماشین های اشغال و گرفتن وام از بانک های به اصطلاح اسلامی نزول خور صف می کشید . چه توقعی دارید؟
جاسم : 1395/1/2510:24:50،
14
16
ببینین دوستان در صورت اجاری پروژه آب و هوای ایران احتمال سیل آب شدن رضوی وجود داره که نشست سران اسلامی عازم استانبول شدن و در استان برگزار میشه سازمان بازرسی کل کشور 11 میلیارد هزینه کرده که امشب پخش خواهد شد.
مسعود: 1395/1/2512:01:39،
34
17
روی پل صدر قدم به قدم دوربین گذاشتند . با اینکه آدم مقرراتی هستم و با سرعت کم رانندگی می کنم هر چند روز یک بار یک جریمه دوربینی برایم می نویسند. نون دونی برای خودشون درست کردند.

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل