کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نرخ بنزین با مصرف بیشتر، پلكانی افزایش می یابد


کد خبر : ۲۱۴۳۲سه شنبه، ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵:۳۹۱۰۱۵۶ بازدید

نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین مصوب كردند متوسط مقدار مصرف ماهانه بنزین برای یكبار و بر اساس و هر یك از انواع وسایل نقلیه با ...

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با موافقت در تداوم به كارگیری كارت سوخت در نظام سوخت رسانی به وسایل نقلیه كشور، دولت را مكلف كردند از مصرف كنندگان بنزین بیش از مقدار پایه تعیین شده به صورت پلكانی برای عوارض استفاده از زیرساخت های كشور دریافت كنند.

 نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز - سه شنبه - مجلس شورای اسلامی پیشنهاد احمد توكلی نماینده تهران در بخش درآمدی تبصره 14 لایحه بودجه سال 95 كل كشور را كه با 132 رای موافق، 29 رای مخالف، 6 رای ممتنع از 200 نماینده حاضر تصویب كردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این مصوبه دولت را مكلف كردند حداكثر چهارماه پس از تصویب این قانون، تمامی وسایل نقلیه سبك و سنگین اعم از بنزینی، گازوییلی و دوگانه سوز را كه كارت هوشمند سوخت ندارند به این كارت مجهز كند و از آن تاریخ، عرضه هر گونه سوخت به كلیه وسایل نقلیه صرفا با استفاده از كارت مذكور و بر اساس احكام زیر مجاز است.

همچنین با تصویب نمایندگان مجلس، وسایل نقلیه ای مشمول دریافت كارت هوشمند سوخت خواهند شد كه دارای برگ معاینه فنی و بیمه نامه شخص ثالث بوده و عوارض سالانه خودرو را نیز پرداخت كرده باشند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه این مصوبه مقرركردند كه هزینه واگذاری كارت هوشمند سوخت از مالك خودرو دریافت خواهد شد.

مجلسی ها همچنین تصویب كردند قیمت انواع سوخت برابر قیمت آنها در پایان سال 94 خواهد بود و همه انواع سوخت تك نرخی خواهد بود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوب كردند كه در صورتی كه وسیله نقلیه ای با استفاده از كارت سوخت جایگاه، سوخت گیری كند علاوه بر پرداخت بهای سوخت به میزان قیمت تمام شده سوخت به عنوان عوارض استفاده كارت سوخت جایگاه از صاحب وسیله نقلیه دریافت خواهد شد.

خانه ملتی ها همچنین مقرر كردند كه از تاریخ الزامی شدن استفاده از كارت هوشمند سوخت موضوع صدر این تبصره، دولت مكلف است از مصرف كنندگان بنزین بیش از مقدار پایه تعیین شده به صورت پلكانی، عوارض استفاده از زیرساخت های كشور اعم از جاده ها و خیابان ها و تاسیسات مربوط و عوارض ایجاد ترافیك، به روش مذكور در بند 5 دریافت كند.

1ah041wsbb979ym5jzz4.jpg

متوسط مصرف ماهانه بنزین برای یک بار و براساس هر یک از انواع وسایل نقلیه با تعداد سیلندرهای مشابه (یک تا 6 سیلندر) به عنوان پله اول تعیین می‌گردد و پلکان‌های بعدی به مقدار 40 لیتر به پله ماقبل اضافه می‌شود. برای هر لیتر مصرف مازاد در پله اول نسبت به مقدار مصرف پایه 5 هزار ریال و در پلکان‌های دوم و سوم به ترتیب 7 هزار و 500 و 10 هزار ریال و مازاد بر مصرف 180 لیتر در ماه قیمت تمام شده بنزین از مصرف کننده به عنوان عوارض موضوع بند 4 فوق دریافت خواهد شد .

براساس تصمیم جدید مجلس به مصرف‌کنندگان اجازه داده شده تا سقف 180 لیتر در ماه از بنزین تک‌نرخی هزار تومانی استفاده کنند و نرخ بنزین برای مصرف ماهانه از 180 تا تا 220 لیتر 1500 تومان، تا 260 لیتر 1750 تومان و تا 300 لیتر و بیشتر 2000 تومان خواهد بود.

میزان مصرف ماهانه قیمت هر لیتر
تا 180 لیتر 1000 تومان
از 180 تا 220 لیتر 1500 تومان
از 220 تا 260 لیتر 1750 تومان
از 260 لیتر به بالا 2000 تومان


اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها