کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

پرايد يا فرهنگ پرايد كدام‌يك مقصرند؟

کدخبر:۲۱۴۱۲دوشنبه، ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۵:۱۱۳۰۶۲ بازدید

به گواه اطلاعيه‌هاي پليس راهور، تعطيلات نوروزي امسال يكي از بيشترين تعداد قربانيان تصادفات جاده‌يي را در سال‌هاي اخير پشت ...
پرايد يا فرهنگ پرايد كدام‌يك مقصرند؟

به گواه اطلاعيه‌هاي پليس راهور، تعطيلات نوروزي امسال يكي از بيشترين تعداد قربانيان تصادفات جاده‌يي را در سال‌هاي اخير پشت سر گذاشت. (رقمي نزديك به ۳۴۰نفر در آمار رسمي پليس راهور به ثبت رسيد) با وجود هشدارهاي كارشناسان كه به دفعات براختلاف فاحش و شگفت‌انگيز تعداد بالاي قـربانيان تصادفات رانندگي در ايران درمقايسه با استانداردهاي جهاني تاكيد داشته‌اند، بي‌احتياطي و بعضا خودخواهي عده‌يي از رانندگان همچنان قرباني مي‌گيرد.

به گزارش ایران جیب به نقل از تعادل، بر اساس آماروارقام مستند، خسارات ناشي از استهلاك و بر باد رفتن سرمايه‌هاي مادي و معنوي كشور و زيان‌هاي جانبي ناشي از تصادفات رانندگي با خسارات جنگ ايران وعراق برابري مي‌كند. با اوج گرفتن اخبار متعدد تصادفات جاده‌يي و كشته شدن بسياري از هموطنان، اين روزها انگشت اتهام به سوي «پرايد» به عنوان يك خودرو بي‌كيفيت و غيراستاندارد توليد داخل نشانه رفته است. صرف‌نظراز اينكه اين اتومبيل از اشكالات عمده فني رنج مي‌برد و در انطباق با استانداردهاي بين‌المللي، يك اتومبيل خارج از رده و با ريسك‌پذيري بالا طبقه‌بندي مي‌شود اما در واقع معرفي پرايد به عنوان «مركب مرگ» و تنها عامل موثر در بروز تصادفات چندان واقع‌بينانه نيست.


 ضرورت اصلاح فرهنگ رانندگي

به‌ جرات مي‌گوييم كه اگر به‌جاي پرايد هر اتومبيل ديگري با كيفيت بهتر نقش اين خودرو عامه‌پسند را برعهده مي‌گرفت در نتيجه آماركشته‌هاي جاده‌يي تغيير چنداني حاصل نمي‌شد. شايد در ابتدا اين ادعا چندان منطقي به‌نظر نرسد اما... ؟ دليلش را عرض مي‌كنم، اگرچه ممكن است برخي هموطنان را خوش نيايد: هنوز يادمان هست كه تا همين 40- 30 سال پيش در زندگي روستايي و آن خلوص و صفاي خاص كه قرابت چنداني هم با اتومبيل و رانندگي نداشت، «دوچرخه» و نهايتا «موتورسيكلت» وسيله رايج نقل و انتقالات به‌حساب مي‌آمد كه آن‌هم به‌علت جمعيت قليل و گستره وسيع، قوانين راهنمايي و رانندگي توجيهي براي موجوديت نداشت تا الزامي بر اجراي آن احساس شود. با تغييرالگوي زندگي و سرازير شدن سيل اتومبيل به روستاها، رانندگي كردن به‌صورت «دلخواه و باري به هرجهت» هم آغاز شد. از سوي ديگر تمركز جمعيت و وضعيت اجتماعي حاصل از پديده مهاجرت به كلان‌شهرهايي با ويژگي‌هاي مخصوص، عملا بخشي از قواعد نانوشته چنان سبك رانندگي و «ناآشنا به مقررات» به حوزه شهري نيز كشيده شد. شهرهايي كه خود از بروز بحران‌هاي اجتماعي متعدد ناشي از هجوم «مدرنيسم» (*) به‌شدت رنج مي‌برد و شهرونداني كه برخي از آنها حتي تا امروز هم به مفهوم حقوق اجتماعي آشنا نشده و اجراي قوانين را نه تنها جدي نمي‌گيرند بلكه به هيچ مي‌انگارند.

بي‌ترديد در چنين وضعيتي است كه مظاهر «ماشينيسم» به منزله «تيغ عريان در كف زنگي مست» آتش به‌جان زندگي انسان‌ها مي‌اندازد. همين سال گذشته بود كه به‌فاصله 24ساعت سرنشينان دو اتومبيل بسيار گران‌قيمت – كه هيچ يك هم پرايد نبود! – به‌علت تصادف با سرعت سرسام‌آور نه در جاده‌ها بلكه در خيابان‌هاي قلب تهران چنان پودر شدند كه صورت‌هايشان هم قابل شناسايي نبود.  از دو، سه دهه گذشته پديده مهاجرت به شهـرها كه بررسي دلايل آن موضوع اين نوشتار نيست، خيل مهاجرت ناگزير جمعيت از روستاها و شهرهاي كوچك به سوي كلان‌شهرها آغـاز شد. هنوز هم دم دستي‌ترين راه امرار معاش سرهم كردن مبلغي پول و سپس پرداخت پيش‌قسط و تمليك يك دستگاه اتومبيل با شرايط مناسب است تا با مسافركشي هم هزينه زندگي تامين شود و هم اقساط ماهانه اتومبيل بازپرداخت شود.

در چنين شرايطي جز «پرايد وطني» چه وسيله ديگري مي‌تواند اين اهداف را تامين كند؟ روشن است كه وقتي راننده‌يي تازه‌كار پشت فرمان يك اتومبيل با هر خصوصيتي بنشيند و بدون آشنايي با لزوم رعايت ابتدايي‌ترين قوانين راهنمايي و رانندگي آن هم در غياب سيطره مجريان قانوني به‌راه بيفتد، چه اتفاقي خواهد افتاد؟نتيجه بديهي آن در داخل شهرها و خيابان‌ها ترافيك و تصادفات معمولي و صدمات مالي و غيرجاني است اما در جاده‌ها به تصادفات جدي و مرگ دلخراش منجـر مي‌شود. بارها اشاره شده كه خسارات سنگين وارده از گره كور ترافيك شهري، اتلاف وقت، هدر رفتن سرمايه و به‌خطر افتادن سلامتي و بهداشت شهروندان بسيار بيشتر از صدمات تصادفات جاده‌يي است، اما تنها به‌دليل آنكه مرگ‌ومير عيني نداشته و محرك احساسات نيست، كمتر مورد توجه افكارعمومي قرار مي‌گيرد. در مسافرت‌هاي برون‌شهري كم نيستند، رانندگاني كه به همان سبك و سياق داخل شهرها حركت مي‌كنند؛ توقـف‌هاي نابجا و فوق‌العاده خطرناك، سرعت زياد و حتي سرعت كم، عبور از شانه خاكي جاده و ايجاد گرد و خاك، حركت با دنده عقب به‌منظور اتراق در مكان مناسب، توقف ناگهاني و بدون راهنما براي برآوردن حوايج همراهان و... . تصوير آشناي اين روزهاي جاده‌هاي ايران است كه به بروز حوادث تلخ و متلاشي شدن كانون خانواده‌هاي بي‌گناه منجرشده تا قرباني ندانم‌كاري و خودخواهي برخي رانندگان ديگر باشند.


 فرهنگ پرايد در ادبيات اجتماعي

اين وقايع مي‌تواند توسط هر راننده يا هراتومبيلي اتفاق بيفتد اما با يك نگاه به‌عينه مي‌توان ديد كه شايد بيش از ۸۰درصد مقصران تصادفات، از لشكر «پرايد سوار» باشند. راقم اين سطور نيز پرايد سوار است اما دليل نمي‌شود كه از كنار واقعيات مسلم بگذريم. واقعياتي كه نشان مي‌دهد «پرايد» با تمام معايب ريز و درشتش تنها يك خودرو توليد داخل است كه به تنهايي نمي‌تواند، مركب مرگ باشد بلكه به عنوان يك نماد در فرهنگ راهنمايي و رانندگي و حتي در حوزه زندگي اجتماعي ظاهر شده و بد نيست با نام «فرهنگ پرايد» در ادبيات اجتماعي از آن ياد شود! فرهنگي كه در خلأ وجودي بي‌مسووليتي كارحانه‌هاي توليد اتومبيل و عدم اجراي جدي قوانين رانندگي متولد شد اما مي‌تواند در تحليل ناهنجاري‌ها و بحران‌هاي اجتماعي، فرهنگي و حتي سياسي واژه مناسبي براي انتقال خيلي از مفاهيم باشد.

پي‌نوشت: استفاده نادرست از تلفن همراه دوربين‌دار، سوءاستفاده از فضاي مجازي و بدآموزي از ماهواره، مشكلات ناشي از آپارتمان‌نشيني و بالاخره نحوه رانندگي با خودروهاي خاص و... از نمونه‌هاي «مدرنيسم» است كه به‌علت ناآگاهي از نحوه استفاده صحيح، زمينه دعاوي بسياري بوده كه در حال حاضر نيز پرونده‌هاي آن درمراجع قضايي مفتوح است.

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

حسین: 1395/1/2323:09:20،
149
32
هر دو مقصرند
کاظم: 1395/1/2323:52:30،
226
55
به خدا قسم که فقط ۲۰ درصد تقصیر پراید است ۸۰ درصد دیگه بی فرهنگی رانندگان است اگه به قانون احترام گذاشته بشه هیچکس و هیچ خودرویی آسیب نمی بیند.
کسی که شعور و فهم داشته باشه سبقت غیر مجاز ، سرعت غیر مجاز ، عدم بستن کمربند ایمنی و ... را انجام نمی دهد.
مدام نگید مقصر خودروها هستند. وقتی راننده زورش میاد یه راهنمای یه مثقالی رو پایین بالا کنه دیگه از رعایت کردن دیگر اصول رانندگی چه انتظاری دارید.
خدایا کی میخایم از این بی فرهنگی رانندگی نجات پیدا کنیم. ای خـــــــــــــــــــــــــدا ............
zb: 1395/1/2402:42:46،
98
74
در پاسخ به کاظم:
شماکه میفرمایی پراید فقط ۲۰%مقصره و قسم وآیه میخوری که مردم مقصرن , فقط یه مثال ساده میزنم نظر نهایی ب خودتان:
پارسال علی دایی باخودروی به روز باسرعت 150 چپ کرد و خسارت جزیی دید حتی میخاسته از شرکت سازنده شکایت کنه چرا ایمنی ماشین کمه.
حالا با پراید کافیه یه ماشین دیگه از یه مسیر دیگه بیاد وبخوره ب پراید شما اونوقت چیزی جز آهن پاره باقی نمیماند.
حالا قسم بخور مردم مقصرن و پراید بهترین ماشین دنیاس!!!!!
مهرداد: 1395/1/2402:43:53،
83
23
وقتی ریشه درخت خشکه نباید از شاخه انتظار میوه داشت
آشنایی: 1395/1/2408:54:09،
59
31
شما را با یک قوطی فلزی آشنا میکنم
هندلینگ = 0
سیستم تعلیق = 0
امنیت = 0
کیفیت = 0
قیمت = 4 برابر تولیدش
حالا همانند هواپیماهای سقوط کرده که فط خلبان مقصر است
اینجا هم راننده مقصره
همه جاده ها هم تمیز آسفالت هستند
مطمئن باش
فقط کافیه یکسری بع پل گیشا و پل کریمخان زند
تهران بندازین و
عباس: 1395/1/2408:56:30،
64
29
جناب zb جوابت خیلی بی منطق بود و حتی بی ربط . اولا سرعت 150 زیاد بوده. دوما هوشیاری راننده کامل نبوده (خواب آلودگی). سوما درصدی از تصادفات ناشی از جاده خراب و کوتاهی راننده ها هست. چهارما حادثه واسه هر ماشینی و هر راننده ای ممکنه پیش بیاد (حتی شوماخر و پل واکر). اینکه همه تقصیرا رو بندازی گردن پیت حلبی (پراید) فقط یه از آدمی که خودش فرهنگ رانندگی نداره و انتظار داره ماشین و جاده و مامورا ازش محافظت کنن بر میاد. چرا نمیخواین قبول کنیم فرهنگ رانندگی نداریم. اگه فرهنگ داشتیم با پراید لایی کشی و مسابقه شتاب نمیزاشتیم. والا بخدا فقط بلدین از بقیه ایراد بگیرین.
پاسخ به کاظم: 1395/1/2409:09:02،
36
40
جناب آقای کاظم عزیز فرمایش شما متین فرهنگ رانندگی در ایران بسیار ضعیفه ولی:
خودرویی که رانندگی با اون خستگی مفرط بهمراه داره
شتابگیری مناسب برای سبقت نداره
ترمز مناسب برای کنترل ماشین نداره
با کوچکترین تلنگر از جاده جدا میشه
به محض چپ شدن یا تصادف آش و لاش میشه و مشکل کسی بتونه جون سالم به در ببره
فارغ از همه اینها آمار خود گواه همه چی هست
پاسخ به zb: 1395/1/2409:10:46،
57
24
خودت جواب خودتو دادی
رانندگی با سرعت 150 بی فرهنگی نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مهران: 1395/1/2409:35:23،
39
26
در نا ایمن بودن پراید هیچ شکی نیست در فرهنگ عمومی نادرست رانندگی هیچ شکی نیست و این فرهنگ هیچ ربطی به پراید یا پورشه ندارد .اما آیا تلفات رانندگی ما فقط همین دو علت را دارد؟
بنده در تعطیلات نوروز امسال در رفت و برگشت با یک پراید نزدیک به 1500 کیلومتر رفتم و هیچ تصادفی در رفت و برگشت ندیدم چون همه مسیر چهار خط بود . بیشترین تصادفات مربوط به جاده های دو خط بوده است.
پیش از تصادف ، جاده ها و فرهنگ رانندگی اثر گذارند وقتی تصادف رخ می دهد این کیفیت خودروهاست که تعیین کننده خسارت جانی و جسمی است. کیفیت خودروسارها را که می دانیم افتضاح است . می ماند فرهنگ رانندگی ، آیا مردم سوییس وقتی به دنیا می آید با فرهنگند؟ این آموزش ها و قوانین دقیق و درست است که مردم سوییس را با فرهنگ می کند اولین متهم فرهنگ پایین رانندگی در ایران فقط و فقط بی تعهدی پلیس راهنمایی و رانندگی و تفکر جریمه محور این ارگان است.
سعید: 1395/1/2409:38:27،
38
26
متاسفانه انگار دوستان درک نکردن مقاله داره چی میگه!!!
منظور نویسنده این بود درسته پراید ماشین مزخرفیه ولی متاسفانه نبود نظارت درست، فرهنگ مردم هم در استفاده از اون خیلی پایینه و این مرگ و میر رو بیشتر میکنه
کاملا هم درست هست. مردم حتی نمیدونن رانندگی درست چی هست. با مسابقات فرمول یک اشتباه کردن. چنان گاز میدن و لایی میکشن که هرکی ندونه فکر میکنن چقدر وقتشون طلاس. دیگه همه دیدیم تو ترافیک چکار که نمیکنن این همه چپ وراست میکنن که یه ماشین جلو بیفتن متاسفانه.
مهدی: 1395/1/2409:38:59،
34
27
مسئول ریختن یک قطره خون از دماغ یک نفر در غزه ، اسراییل و استکبار جهانی و مسئول ریختن یک قطره خون از دماغ مبارک یک نفر در بحرین آل خلیفه و آل سعود و آل فلان هستند.
اما مسئول مرگ هزاران نفر در ایران را به فرهنگ رانندگی پایین نسبت می دهند !!!!!!

یه کارشناس: 1395/1/2411:11:22،
25
26
در این که خطای انسانی در تصادفان نقش مهم رو دار اصلا شکی نیست در همه جای دنیا 70 80 درصد عامل تصادفات خطای انسانی ولی یه چیزی که بعد از وقوع تصادف نقش مهمی در زنده موندن سرنشینان داره خودرو با استانداردهای جهانی هست شما فرض کنید با سرعت 100 تا به یک مانع ثابت برخورد کنید چند درصد احتمال زنده ماندن در این تصادف با پراید و ماشین های ایران خودرو وجود داره پراید در این تصادفات بشدت آسیب پذیر بطوری موتور داخل شکم راننده جمع شده و احتمال زنده ماندش نزدیک به صفره و در اکثر واژگونی ها که بیشترین مرگ و میر تصادفات در ایران هستش استحکام بسیار کم سقف و بدنه باعث مرگ سرنشینان میشود
هیچکدام، دولتتتتت: 1395/1/2411:33:26،
25
24
دولتی که اتومبیل تفریحی جوانان ژاپنی و آمریکایی را بعنوان خودروی ملی تولید میکند، متهم درجه اول است،
و ملتی که اصولا شکستن قوانین راهنمایی و رانندگی را زرنگی و برندگی میدانند متهم ردیف دوم هستند.
جواد: 1395/1/2412:37:17،
36
20
گل گفتی کاظم جان:
"وقتی راننده زورش میاد یه راهنمای یه مثقالی رو پایین بالا کنه دیگه از رعایت کردن دیگر اصول رانندگی چه انتظاری دارید"

واقعا!
حسین: 1395/1/2323:10:18،
146
27
اخه یکی بیاد بمن بگه پراید چرا باید ۱۷۰ تا سرعت بره!!
Top Gear: 1395/1/2323:35:18،
29
82
جالب نیست جاده جبال بارز بطرف جیرفت جاده شیب صاف بدون پیج پراید مدل 1379 سرعت بی سابقه بالا رفت اول تا 150 میرسد بعد دنده خلاص شو تا 190 رد شد این سرعت توسط جی پی اس نشون ده خخخخخخ
من به مردم توصیه می کنیم این مسیر کارو نکنید چون من رفتم تا 190 هنگام ترمز گرفتن خیلی سخت بود
پاسخ به Top gear: 1395/1/2401:47:46،
57
23
بنظرت الان برای ما مهمه که خودت داری به زبون خودت فرهنگ رانندگی رو نشون میدی؟
الان ما خوشحال باشیم با جونت بازی کردی اومدی تو عموم میگی
فرهنگ بالای رانندگیتونو برای خودتون نگه دارید
رضا: 1395/1/2411:48:29،
27
27
مرگ دست خداست، پراید وسیله است
مجید: 1395/1/2412:50:05،
22
26
تو پراید دنده 5 اضافیه اصلا کشش سرعت بالا رو نداره
واو: 1395/1/2323:18:36،
114
48
همین پراید هم از سر این ملت زیاده
بيمه گر!: 1395/1/2323:24:54،
71
32
صاحبين و رانندگان پرايد بيشترين خسارات مالي و جاني و تصادفات بيمه ها را دريافت يا پرداخت مي كنند چون بيشترين سوانح مربوط به پرايد است خودرو سازان داخلي سايپا بايد در تدبير باشند كه اين خودرو به تمام خودروهاي داخلي از نظر سهم بيمه اجحاف ميكنند .
امنيت بسيار پايين اين خودرو باعث شده است زيان به بيمه گذار و بيمه گر را اين خودرو به همه خودرو هاي داخلي و غير داخلي ايجاد كند و منجر به افزايش بيمه و اتلاف سرمايه هاي ملي شوند .
موافقم +++
مخالفم -----
سارا: 1395/1/2323:37:06،
68
32
مضحک هم اینجاست که این خودرو با انبوهی از مشکلات فنی و ایمنی کمترین میزان حق بیمه شخص ثالث را در بین خودروها داراست حال آن که مثلا حق بیمه‌ی یک خودرو مانند لکسوس به مراتب بالاتر از پراید است!
فیروز: 1395/1/2323:35:09،
60
27
پراید با وجود اینکه جزو خودروهای بی کیفیت و حادثه ساز ایران می باشد ولی جای تعجب هستش که چرا نرخ بیمه پایه آن از سایر چهار سیلندرها بیش از صدهزار تومن کمتر می باشد...؟!
soheil: 1395/1/2323:50:44،
35
77
بهتر نیست بجای این مقالات که در تخصص آموزشکده تواناست بیشتر راجع به اقتصاد مقاومتی بنویسید؟!
امیر: 1395/1/2401:32:38،
31
24
از یه ور خسارت میلیاردی میزنن به ملت با رفتن مسیر بیهوده هسته ای از طرف دیگه جام زهر مینوشن از یه ور به اقتصاد مقاومتی دعوت میشن مردم.تازه طلبکاره برجامم شدن.اا عجب دانسی داریم به خدا
مهدی: 1395/1/2401:46:21،
35
34
داداش با خودت چند چندی چ ربطی دارهع خیلی میخای درباذه اقتصاد مقاومتی بدونی بیا واست بگم فقط ارمانی فکر کردن و شعاره خبر قبلی رو ک خوندی درباره بوئینگ امریکا بود ینی 37 سال مرگ بر امریکا فقط شعار بوده اگه ی ذره منطق داشته باشی میفهمی کشورایی مثل کره جنوبی و ترکیه ک بر اساس منطق و عقل تصمیم می گیرن حال و روزشون چجوریه و کره شمالی هم ک دائم تو توهم دارهع سیر میکنه چ شکلیه بازم میخای بدونی از اقتصاد مقاومتی قشنگ چشماتو باز کن و خوب ب اطرافت نگاه کن واقعیتای جامعه رو خوب درک کن اینبار خوب از اقتصاد مقاومتی میفهمی ....
علی: 1395/1/2409:36:25،
23
28
آقای مدافع اقتصاد مقاومتی! ماهواره هم که خوب نگاه میکنی!
رضا: 1395/1/2400:09:27،
33
26
لامبورگینی یا فرهنگ لامبورگینی؟
فداتشم دنیا با تکنولوژی روز میچرخه ماها تو کف یه تکنولوژی40سال پیش موندیم
صادق: 1395/1/2400:38:37،
55
23
راننده های مسافرکش و تاکسی ها عامل اصلی بی فرهنگی و بی نظمی در رانندگی هستن. از هر سوراخی رد میشن و حقوق سایر راننده ها رو بخاطر خودشون زیر پا میذارن. وسط خیابون بدون احترام به دیگران مسافر پیاده یا سوار میکنن. بین خطوط رانندگی نمی کننْ و...
متاسفانه مسافرکش ها و تاکسی ها اکثرا جزء پایین ترین افراد جامعه از نظر فرهنگی و تحصیلاتی هستن و القایی فرهنگ به این قشر خیلی مشکله...
امید: 1395/1/2400:45:47،
32
35
ماشین بی کیفیت خیلی تاثیر داره وقتی یک نیسان ابی میزنه به یک پراید نیسان فقط سپرش کج میشه ولی پراید صندوقش تا در عقب کامل جمع میشه ایا واقعا راننده مقصره!!!
مهدی: 1395/1/2400:55:56،
38
23
مقصر اصلی حوادث همان قانونی است که با سه یا چهار دقیقه امتحان رانندگی گواهینامه صادر میکند
فرهاد: 1395/1/2401:09:57،
40
23
در اینکه پراید یه ماشین واقعا نا امن و بی کیفیته حرفی نیست ولی اگه یه صبح تا ظهر تو خیابونا بچرخیم انواع مختلف رانندگی خلاف رو از راننده های پراید میبینیم. واقعا اگه رعایت کنن اتفاقی پیش نمیاد و خسارت به حداقل میرسه.تو ایام تعطیلات عید انگار که با یه جنگ روبرو میشیم فقط کشته میدیدم . یه سوال آیا 400 تا کشته تو سیزده روز برای بعضی راننده های خلاف کار و به قول خودشون زرنگ درس عبرت نیست؟؟؟
حداقل با جون مردم بازی نکنید !!!
سمیرم: 1395/1/2402:03:36،
30
27
آقایایان محترم تصادف تو بقیه کشورها بیشتر از ایران هستش...چرااونا کشته نمیشن؟حتما آروم میخورن به هم
nafisi: 1395/1/2403:25:57،
30
23
به نظر من بهتره حداکثر سرعت مجاز برای خودروهایی که ایمنی پایینی دارن کمتر در نظر گرفته بشه چون متاسفانه راننده های ما بدون توجه به ایمنی خودروهاشون با با بالاترین سرعتی که میتونن رانندگی میکنن
محمدخان: 1395/1/2407:44:10،
26
23
انصافا پرايد قيافه و بدنه اش قديمي شده اگر بحث تصادف هم نباشه ، بخاطر ظاهر مربوط به 2 دهه پيشش بايد كمي عوض بشه و تقويت بشه .
ایرانی: 1395/1/2408:08:17،
29
22
پرایدبیشترجمعیت کمتر
محمد: 1395/1/2408:32:50،
33
25
دوست بیمه گر شما نگران اجحاف نباش .بیمه راهشو خوب بلده .همینجوریش بایه الحاقیه بی معنا هزارمیلیارد زد به جیب.
ضمنا قابل توجه دوستان : 80% خودروهای قابل استفاده پرایده و این درصد تصادف طبیعیه که سهم بیشتر مربوط به این خودرو باشه نسبت به خودروهای دیگه. ومنکر اینم نیستم که این خورو ایمنی پایین تری داره . درنهایت فرهنگ رانندگی شروع این ماجراهای تلخه.
کارمند: 1395/1/2408:46:13،
27
27
برای اخذ گواهی نامه و یا تمدید آن ، به نظر من باید تست روانپزشکی نیز از راننده ها گرفته شود
به نظر من تعداد زیادی از راننده هایی که به دلیل سرعت غیر مجاز و یا حرکات های خطرناک در جاده ایجاد خطر کرده اند و موجب تصادف شده اند به دلیل مشکلات روحی و روانی آنها بوده است .

ای کاش مسئولین این موضوع را مد نظر داشته باشند
علیرضا: 1395/1/2408:50:02،
27
23
مقاله بسیااااااار عالی وظریف بود...ممنون ایران جیب
سعید: 1395/1/2410:16:31،
31
28
واقعا لذت میبرم از این همه دقت هموطنان در تفسیر مشکلات و مقصران .
همین پراید که واقعا خودروی افتضاحیه توی به چند کشور دیگه هم ارسال میشه .چرا اونجا این همه کشته ندارن .عوامل زیادی دخیل هستن در مرگ هموطنان . پراید - جاده خراب - نداشتن فرهنگ رانندگی - برخی از پلیس های مهربان که بجای ثبت تخلف با تحفه ناچیز زیر سبیلی بی خیال میشن-
ما بزرگ ترها که حوصله جوان ها رو نداریم و بجای کمک بهشون سریع واسشون ماشین میخریم و........مشکل خودمون هستیم عزیزان
ali: 1395/1/2410:17:22،
31
28
پراید ماشین مزخرفیه درست ولی فرهنگ غلط رانندگی خیلی بیشتر
تو تصادفات نقش داره .
علی: 1395/1/2410:51:55،
26
24
تعداد خودرو در فرانسه و ایران تقریبا یکی هست بعد تعداد تصادفات هم حدودا یکی هست ولی اونا سالی فقط 2300 نفر بر اثر تصادف میمیرن.... حالا میگین فرهنگ مشکل داره یا خودرو های بدون هیچ گونه ایمنی؟!؟
هادی: 1395/1/2410:52:54،
36
23
در اینکه پراید آشغاله شکی نیست ولی فقر فرهنگی علت اصلیه.
بینام: 1395/1/2412:41:25،
28
21
من نمیدونم اونایی که همش راجع به فرهنگ صحبت میکنن تا حالا تصادفاتی که به علت نقص فنی اونم پراید صفر باپاس کردن تمام استانداردهای لازم را ندیدند قفل کردن فرمان سر پیچ . از کار افتادن ترمز و..... بعد همه چی گردن بی فرهنگی
محمدجواد : 1395/1/2413:27:42،
24
25
ایرانجیب چقدر از سایپا پول گرفتی این مطلب و چاپ کنی پراید=عزراییل ماشینی که در ساده ترین تصادفات تلفات میده.وقتی میگیم تصادف یعنی یه چیزه اجتناب ناپذیر و در همه جایه دنیا هست ولی هیچ جا مثل ایران تلفات نداره چون ماشینایی مثل پراید داریم.آماره تلفات پراید تو جاده ها رو بررسی کنید خیلی سادست هر پرایدی که تو جاده تصادف کنه به احتماله ۹۹%تلفات داره پراید فقط ممکن تو شهر تلفات نده نمیشه مردم سوار خر کرد بعد بگیم فرهنگ بنز سواری داشته باشید.یه قدم دولت و خودرو سازا بر نمیدارن بعد همه چیز رو از مردم انتظار دارن!!!!؟!! متاسفم واقعا .
یوسف: 1395/1/2414:28:47،
25
25
اونایی که میگن خودرو های به روز خسارت جزیی میبینن و از این حرفا اگه پول داری که برو بخر جون خودتو حفظ کن که اون خودرو ۳۰-۴۰ هزار دلار قیمتش هست و پراید ۵ هزار دلاره
اگه هم نمیتونی بخری که فرهنگ رانندکی با پرایدو یاد بگیر و فقط شعار نده.
دیدگاه منصفانه: 1395/1/2600:53:09،
24
27
کریستف کلمب قاره امریکا را با یک کشتی بادبانی کشف کرد و تایتانیک در اولین سفر دریایی اش غرق شد و الان لاشه اش در کف اقیانوس اطلس است. مشخصات این دو کشتی را در اینترنت با هم مقایسه کنید!!!
گیریم جاده غیراستاندارد باشد وسیله نقلیه غیر استاندارد باشد جاده لغزنده و برفی باشد پلیس کنترل ضعیفی داشته باشد و ...
اما انچه مسلم است اگر قوانین ایین نامه رانندگی در هر جایی مطابق با وضعیت انجا رعایت شود در هیج جای دنیا یک نفر هم در طول یکسال با تصادفات کشته نمی شود.
پراید ایمن نیست اما در شهر با دنده ۵ و سرعت ۹۰ کیلومتر در سرعت حرکت می کنند و در جاده ۱۳۰ حرکت می کنند وقتی ماشین در تصادف شبیه قوطی کبریت شد می گویند ۱۰۰ درصد تفصیر پراید است پس عوامل انسانی این وسط نقشی ندارد؟
باز هم مثال کشتی غرق نشدنی تایتانیک را به یاد اوریم که بخاطر سرعت بالا و در شب با کوه یخ برخورد کرد و غرق شد.

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل