کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کشف فساد بانکی با 12 متهم


کد خبر : ۲۱۳۹۲دوشنبه، ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹:۵۶۳۰۶۸ بازدید

امیر جلالی دادستان عمومی و انقلاب البرز، از کشف فساد بانکی با 12 متهم بانکی و غیر بانکی خبر داد و گفت: یکی از بانک‌های مطرح کشور ...
کشف فساد بانکی با 12 متهمکشف فساد بانکی با 12 متهم

امیر جلالی دادستان عمومی و انقلاب البرز، از کشف فساد بانکی با 12 متهم بانکی و غیر بانکی خبر داد و گفت: یکی از بانک‌های مطرح کشور در اواخر دهه ۸۰ به طرق غیرقانونی و بر خلاف ضوابط بانکی اقدام به پرداخت وام های بسیار سنگین ارزی و ریالی کرده است.

وی ادامه داد: برخی از این تسهیلات پرداخت شده است و در برخی موارد هم با دستور قضایی از پرداخت آن ممانعت به عمل آمده است.

به گزارش ایران جیب به نقل از میزان، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز اضافه کرد: متأسفانه این تسهیلات پرداخت شده بدون وثیقه بوده و یا فاقد ضمانت لازم بوده است البته بخشی از اموال بازپس گرفته شده و ضمانت نامه لازم برای سایر موارد اخذ شده است.

وی افزود: در این پرونده فساد بانکی تخلفات گسترده‌ای وجود دارد چراکه این بانک بیش از سقف قانونی تعهد خویش عمل کرده یعنی بیش از تعهد و سقف قانونی خویش تسهیلات پرداخت کرده است.

جلالی عنوان کرد: در برخی موارد کارشناسان بانک وثیقه و ضمانتی را که وجود خارجی نداشته مورد ارزیابی قرار داده اند حتی در برخی موارد وثیقه ای که اخذ شده دارای ارزیابی های غیرواقعی و یا دارای ارزش چند برابر کمتر از ارزش واقعی بوده است.

وی تصریح کرد: با کمال تأسف برخی افراد که در این پرونده نقش داشته اند در مقاطع مختلف زمانی دارای مسئولیت بوده اند که پیگیری های قانونی در این زمینه انجام شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز خاطرنشان کرد: برای برخی از شرکت ها و موسسات مرتبط با این فساد بانکی؛ پرونده قضایی تشکیل شده است و مدیران وقت بانک تحت تعقیب قضایی قرار گرفته اند که پس از اجرای روند قانونی با تودیع قانونی آزاد شده اند.

جلالی اعلام کرد: وام گیرندگان اغلب با ثبت شرکت های صوری و یا غیر فعال اقدام به دریافت مبالغ کلان کرده اند که متخلفان احضار و در مواردی با بازگرداندن وجوه به حساب دولت و سپردن وثیقه کافی و قانونی آزادشده اند که بررسی تخلفات آن ها در جریان است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز عنوان کرد: این پرونده در حوزه بانکی دو متهم و در حوزه غیر بانکی ۱۰ متهم دارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها