کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
زیرپوش ضد عرق
ایکاپ
نیسان
مجتمع فنی تهران
کانال تلگرام ایران جیب

اظهارات ضد ونقیض از گران شدن خودرو

کدخبر:۲۱۳۸۵سه شنبه، ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۵:۱۳:۴۷۴۰۱۹ بازدید

در حالی که بازار خودرواین روزها در رخوت بهاری بعد از خواب زمستانی اش قراردارد، زمزمه هایی مبنی بر افزایش قیمت که در قالب اصلاح ...

در حالی که بازار خودرواین روزها در رخوت بهاری بعد از خواب زمستانی اش قراردارد، زمزمه هایی مبنی بر افزایش قیمت که در قالب اصلاح قیمت ها مطرح می شود به گوش می رسد.این در حالی است که این بازار همچنان از عدم تقاضای موثر رنج می برد  وافزایش قیمت احتمال عمیق تر شدن رکود را تشدید می کند .

از سوی دیگرخودروسازان نیز خود را برای اصلاح قیمت محق می دانند چراکه آخرین افزایش قیمت خودرو در سال 93 انجام شد و از آن زمان تا کنون شورای رقابت که نهاد قیمت‌گذار خودرو است اجازه این افزایش را به خودروسازان نداده است. اکنون خودروسازان در انتظار افزایش قیمت هستند و حتی شنیده‌ها حاکی از افزایش قیمت 15 درصدی قیمت خودرو است. در این زمینه نهادها و اشخاص تصمیم گیر و تاثیر گذار بر مسئله قیمت خودرو اظهار نظرهای متفاوتی داشته‌اند. از یکسو مخالفان افزایش قیمت صریحا به این مسئله انتقاد می‌کنند و اعتقاد دارند قیمت خودرو همین حالا هم گران است و تا وقتی کیفیت خودرو بهبود پیدا نکند قیمت خودرو نباید بالا رود . از سوی دیگر عده‌ای معتقدند  اکنون بحث افزایش قیمت به کلی مطرح نیست و صرفا مسئله نحوه قیمت‌گذاری خودرو است. 

نعمت زاده: خبری از افزایش نرخ خودرو ندارم

درحالی که دبیر انجمن خودروسازان چندی پیش از ارسال درخواست افزایش قیمت خودرو به شورای رقابت خبرداده اما وزیر صنعت، معدن و تجارت می گوید خبری از افزایش چنددرصدی نرخ خودروهای تولید داخل ندارم. محمدرضا نعمت زاده در پاسخ به سوالی مبنی برافزایش 15 درصدی نرخ خودروی داخلی افزود: از این موضوع اطلاعی ندارم و تا این لحظه موضوع افزایش نرخ خودرو مطرح نیست. 

وی همچنین  در خصوص نرخ خودروهای وارداتی نیز گفت: این خودروها متناسب با عرضه و تقاضا نرخ‌گذاری می‌شود. وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در حال حاضر یک‌میلیون و 200 هزار خودروی فرسوده در کشور فعال اند که باید خریداری شوند. با خریداری این خودروها مراکز قطعه‌سازی نیز فعال‌تر خواهند شد.

مجلس با هرگونه افزایش قیمت خودرو مخالف است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه هیچ اتفاق جدیدی در افزایش کیفیت خودرو رخ نداده که سبب افزایش قیمت شود، گفت:مجلس با هرگونه افزایش قیمت خودرو مخالف است و عرضه و تقاضا باید قیمت خودرو را مشخص کند.

بهروز نعمتی با بیان اینکه مجلس با هرگونه افزایش قیمت خودرو مخالف است، گفت:هیچ اتفاق جدیدی در افزایش کیفیت یا خدمات پس از فروش خودروها رخ نداده که سبب افزایش قیمت خودروها شود. نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه تنوع خودروهای با کیفیت باید در داخل کشور به اندازه ای باشد که بر اساس تقاضا قیمت خودروهای داخلی تعیین شود، افزود: قیمت گذاری باید از حالت دستوری خارج شود و شورای رقابت به عنوان سیاستگذار و ناظر عمل کند نه قیمت گذار و قیمت را بازار و تقاضای مردم مشخص کند.

نعمتی با انتقاد از رقابتی نبودن بازار خودروی کشور، ادامه داد: اکنون که در شرایط پساتحریم به سر می بریم بازار خودرو باید از انحصار خارج شود و با ایجاد سرمایه گذاری های مشترک کیفیت خودروها سرو سامان پیدا کند. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بی کیفیت بودن خودروهای ساخت داخل، تصریح کرد:تا زمانی که تنوع در بازار خودروی داخل وجود ندارد، افزایش قیمت به ضرر مشتری و خریدار است، اگر خودروسازی ها نیم نگاهی به مصرف کنندگان داشته باشند به جای افزایش قیمت محصولات خود به سمت رشد بهره وری می روند.

  شورای رقابت باید قیمت خودرو را نصف کند

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: قیمت خودروهای داخلی نه تنها نباید افزایش یابد بلکه نرخ این محصولات باید به نصف قیمت‌های فعلی کاهش یابد.
علی خاکساری اظهار کرد: خودروسازان تنها منافع خود را در نظر می‌گیرند و همواره به دنبال افزایش قیمت هستند.

وی با بیان اینکه قیمت خودرو در ایران هیچ تناسبی با درآمد مردم ندارد، افزود: در مقایسه با قیمت‌های جهانی و تناسب بین قدرت خرید مصرف‌کنندگان با قیمت خودرو، نرخ این محصولات در ایران حداقل دو برابر قیمت‌های جهانی است.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: بنابراین در این شرایط شورای رقابت باید نسبت به بررسی دقیق هزینه‌های تولید خودرو در کشور اقدام کرده و قیمت خودروهای داخلی را به نصف قیمت‌های فعلی کاهش دهد.

وی افزود: خودروسازان هزینه‌های سربار و غیر ضروری زیادی دارند و این هزینه‌ها را از جیب مصرف‌کنندگان تامین می‌کنند در حالی که باید نسبت به اصلاح عملکرد خود اقدام کرده  و هزینه‌هایشان را کاهش دهند.

خاکساری با بیان اینکه به عنوان مثال خودرویی در تهران تولید و برای رنگ بدنه به کرمان منتقل و دوباره برای مونتاژ به تهران آورده می‌شود، تصریح کرد: قرار نیست مصرف‌کنندگان هزینه بی‌تدبیری و برخی اقدامات خودروسازان را بدهند بنابراین اگر شورای رقابت بخواهد در قیاس با قیمت‌های جهانی قیمت خودروهای داخلی را تعیین کند قیمت‌های فعلی باید به نصف کاهش یابد.
 
 بازار به افزایش قیمت پاسخ نخواهد داد

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی در مورد افزایش قیمت‌های اخیر گفت: خودروسازان با افزایش قیمت، پیش‌دستی کردند، در حالی که قانونا باید منتظر تایید شورای رقابت برای افزایش قیمت خودرو می‌ماندند.

امرا... امینی در مورد نتیجه افزایش قیمت عنوان کرد: بازار شاهد تغییر خاصی نبوده و همچنان در وضعیت رکود است و از سوی دیگر درآمدها و تولید ملی هم اضافه نشده است. با این اوصاف، بعید به نظر می‌رسد که بازار به این تصمیم پاسخ مثبت دهد، حالا چه طرفداران آن می‌خواهند از واژه اصلاح استفاده کنند، چه از کلمه افزایش. وی با اشاره به پایین بودن بهره‌وری صنعت خودرو در ایران بیان کرد: دلیل گرانی خودرو در ایران بهره‌وری پایین خودروسازان است و درست نیست، مصرف‌کنندگان هزینه پایین بودن بهره‌وری در صنعت خودرو را بپردازند. عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی به زمزمه‌هایی در مورد ادامه وام دولتی خرید خودرو اشاره کرد و گفت: احتمالا خودروسازان انتظار دارند دوباره دولت به مصرف‌کنندگان وامی با بهره پایین بدهد چرا که در شرایط عادی نیز خریداری برای خودرو وجود ندارد چه برسد به اینکه قیمت‌ها افزایش پیدا کند.

امینی شورای رقابت را آخرین سد جلوی افزایش قیمت خودرو دانست و افزود: با توجه به اینکه وزارتخانه هم موافق حذف شورای رقابت از پروسه تعیین قیمت خودرو است، اگر شورای رقابت حذف شود، قیمت‌ها مطمئنا افزایش بیشتری خواهد داشت.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

عمله: 1395/1/2406:39:48،
211
16
اکه کفتی چرا ماشین کرون میشه ؟
واسه اینکه ما گوشمون درازه
روزبه: 1395/1/2408:49:42،
70
20
این روزها در رخوت بهاری بعد از خواب زمستانی قراردارد، زمزمه هایی مبنی بر افزایش قیمت که در قالب اصلاح قیمت ها مطرح
\\\\\\\\\\\\
رخوت بهاری بعد از خواب زمستانی . بعدش هم سکوت تابستانی . بعدش هم رکود پاییزی . بعدش هم مرگ و نابودی برای همیشه
اعتماد بنفسشون ستودنی هست . این یکی احسنت داره . برخلاف قوطی فلزیهای مدل 1988 که به 4 برابر قیمت به مردم قالب میکنند
هدیر محترم هنوز نفهمیده که مردم ایران دیگر این قوطی فلزیها را خریدار نیستند . به نیمه های 2016 داریم میرسیم اما هنوز
اندر خم کوچه پس کوچه های
پراید و تیبا و 405 و سمند و .... گیر کرده اند
آقا جان در خارج هم مشتری نداری
تو محتاج مردم هستی ازت بخرند وگرنه بزودی نابود میشی
پس بهتره حرف گوش کنی و قیمتها را نصف کنی
وگرنه بزودی خواب و رکود و رخوت و مرگ فرا میرسد
آنکه شیران را کند روبه مزاج / احتیاج است احتیاج است
آرش: 1395/1/2408:57:17،
73
18
تا زمانی که ملت میرن 40 ت پول بی زبون میدن پژو پارس سفید میخرن و تصور میکنن |آخرت ماشیناس دیگه وضع همینه...پژو پارس تا 300 ت هم از اقشار فهیم !!!!!خریدار داره....
مسلمان: 1395/1/2409:55:10،
50
18
آقای خاکساری عزیزنرخ خودرو درایران سه برابرقیمت جهانیه نه دوبرابر.ولی بازم تشکرکه به نفع مصرف کننده صحبت کردین.
لولو: 1395/1/2410:58:14،
48
17
دیگه ترفند روانی گرون کردن اجناس جواب نمیده!!!بازاربیشترتو رکود میره!!فکر دیگه ای بکنید !!!مثلا ارزون کردن وبالا بردن کیفیت!!!!
reza eshghi: 1395/1/2406:45:14،
64
14
در حال حاضر یک‌میلیون و 200 هزار خودروی فرسوده در کشور فعال اند که باید خریداری شوند. با خریداری این خودروها مراکز قطعه‌سازی نیز فعال‌تر خواهند شد.
فکر میکنم میخوان قطعه سازا برن تو کار اوراق این ماشینا برا تامین قطعه
علي: 1395/1/2407:24:36،
24
66
شايعات تغيير قيمت خودرو حتما درست از آب درمي آيد چون لينک قيمت خودرو در ايران جيب چند روزي هست که غيرفعال شده. اوايل امسال هم اين لينک غيرفعال بود تا هفته پيش که قيمت هاي جديد با احتساب افزايش نرخ بيمه شخص ثالث اعلام شد اما مجددا غيرفعال شده.
سعید: 1395/1/2407:50:31،
70
14
کیفیت رو ببرین بالا
تولید پراید و 405 توهین به ملت ایران است.
محمود: 1395/1/2409:37:02،
43
12
تا وقتی خریدار داره اونام تولید میکنن.
محمود: 1395/1/2408:02:02،
50
10
خدایا گرون بشه نجات بیایم از دست این فرغون سازا.
سامان: 1395/1/2408:30:51،
53
15
یعنی فقط بفکر گرون کردنن ولی هیچ وقت بفکر افزایش ایمنی و کیفیت نیستن
ای مردم حداقل بخودتون و خانوادتون رحم کنید و این ارابه های مرگ قدیمی و از رده خارج را نخرید
saeed: 1395/1/2409:07:16،
39
18
اگه گرون شد خیانت اونایی که کمپین تحریم رو به شکست کشوندن محرز میشه
نادر: 1395/1/2409:26:05،
24
13
آيا راجع به دريافت جريمه از پژو توسط ايران خودرو كام مردم هم شيرين شد
دادا: 1395/1/2409:36:32،
39
16
با گرون شدن فرغونها مشتري كمتر هم ميشه و فرغونسازها سريعتر ورشكست ميشن

همين الان هم از فروش فرغون استقبال نميشه و فرغونهاي زيادي داره تو انبار خاك و بارون ميخوره

در پسابرجام هيچ آدم عاقلي 21 ميليون بابت پرايد نميده مگه گوشاش دراز باشه

خارج از كشور هم مشتري ندارين پس الفاتحه
درد دل: 1395/1/2409:39:34،
30
11
بهتر نيس بجاي اين همه دعوا و جلسه، بازارو به حال خودش رها كنين تا بر اساس عرضه و تقاضا قيمتها مشخص بشه؟

اقتصاد دستوري محكوم به نابوديه

فرغونهاي قديمي بي كيفيت مشتري نداره

دوره گرون فروشي و فرغونسازي گذشته

خودروي بروز با تعرفه عادلانه ميخريم نه فرغون بي كيفيت
برده صنعتي: 1395/1/2409:39:55،
55
13
1_دلار 4000 توماني آزاد خودروسازان در سال 93 ، الان شده 3027 تومان دولتي
2_ حذف تحريمها هم بين 20 الي 30 درصد كاهش هزينه تامين قطعات را به همراه داشته است
3_ سهم كلي هزينه هاي پرسنلي و انرژي هم كلاً در حد 10 درصد قيمت خودرو هم نمي شود
4_ قيمت جهاني و داخلي فولاد و فلزات هم كاهش يافته
حالا با چه منطقي قيمت خودروبايد افزايش يابد؟؟؟؟
1234: 1395/1/2409:43:33،
34
19
عرضه خودرو زياد شده و تقاضا كم شده

با اين وضع اقتصادي پول اضافي براي خريد فرغون نيست

صبر ميكنيم تا تهران هم مثل مناطق آزاد، تعرفه عادلانه بشه

فرغونسازا به دست و پا زدن افتادن حتي سود 27 درصد هم مشكلشونو حل نكرده

ورشكستگي با شيب ملايم ادامه داره
ali: 1395/1/2409:59:05،
27
9
مردم قدرت خرید با قیمت های فعلی رو هم ندارن اینا به فکر افزایش قیمتن . خدا این جورخودرو ساز ها رو گیر کافر هم نندازه .
امیر: 1395/1/2410:00:34،
27
12
شما اول ثابت کنید این لگنهایی که خودروسازان تولید می کنند اسمش خودرو است بعد از گران شدن حرف بزنید!!خودروهایی
که نه ایمنی دارند نه امکانات و حتی از سطح کیفی پایین تری
نسبت به خودروهای چینی برخوردارند!!
آرش66: 1395/1/2412:14:03،
21
19
تمامی نظراتی از این دست که خودروی داخلی گران است و بی کیفیت و تعرفه واردات خودرو بالاست درست است. به نظر من باید با حذف تعرفه ها تا زمان تولید خودروی استاندارد و به روز در داخل، نسبت به اختصاص سالانه 12 تا 15 میلیارد دلار برای واردات خودرو از ژاپن، کره جنوبی، ایتالیا، آلمان و فرانسه اقدام عاجل صورت گیرد تا نیاز حدود 1.5 میلیون دستگاه سالانه ی خودرو در داخل تأمین گردد. وزارت صنایع نیز می بایست در بازه ی سه ساله، اقدام به از رده خارج کردن همین خودروهای وارداتی و جایگزینی آنها با نمونه های جدیدتر بکند. در ضمن اگر نفت و گاز ارزان شد و دولت توان اختصاص چنین مبلغی را نداشت، می تواند قسمتهایی از خاک ایران را جهت تأمین هزینه ی واردات خودرو واگذار و به فروش برساند تا هموطنان پراید سوار، بتوانند سوار بر هیوندایی و تویوتا و ... جان خود و بقیه را به خطر بیندازند.

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانس مسافرتی بهار پرستوها

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

نتایج انتخابات ریاست جمهوری - 30 اردیبهشت 96 / نتایج شمارش آرا به تدریج اعلام خواهد شد
شرایط جدید فروش اقساطی محصولات ایران خودرو - خرداد 96
بیانیه حجت الاسلام رئیسی؛ بعد از اعلام نتیجه انتخابات
احتمال پیش‌فروش خودروی جدید پژو 2008 از سوم خردادماه
جدول شرایط پیش فروش کلیه محصولات ایران خودرو - خرداد 96
بازی خطرناک چری برای بازار ایران!
کرمان‌موتور، 5 خودروی هیوندای مدل 2017 را بزودی عرضه خواهد کرد + جزئیات
فروش نقد و اقساطی خودروهای پژو پارس و پژو 207 بمناسبت آزادسازی خرمشهر - خرداد 96
لیست قیمت کارخانه ای محصولات ایران خودرو در خردادماه 96
قرارداد پژو و شایعه‌ای که تالار شیشه‌ای را لرزاند
تولید 2 خودروی سواری در کشور به صفر رسید
شرايط فروش نقدی، اقساطی و ليزينگی محصولات شركت سايپا - خرداد 96
شرایط جدید فروش فوری محصولات ایران خودرو - خردادماه 96
خودروهای روسی که به ایران می‌آیند، چه شکلی هستند؟
مقایسه خودروهای در محدوده 50 میلیون تومان در بازار ایران
آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بازاریاب تجارت فردا
بلیط هواپیما