کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اقتصاد برزیل چگونه وارد بحران شد؟


کد خبر : ۲۱۳۶۰دوشنبه، ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۴:۱۸:۴۷۶۹۲ بازدید

این روزها برزیل در تلاطم بحران سیاسی و اقتصادی عمیقی گرفتار شده است و این در حالی است که این کشور برگزاری المپیک را در تابستان ...
اقتصاد برزیل چگونه وارد بحران شد؟اقتصاد برزیل چگونه وارد بحران شد؟

این روزها برزیل در تلاطم بحران سیاسی و اقتصادی عمیقی گرفتار شده است و این در حالی است که این کشور برگزاری المپیک را در تابستان 2016 پیش‌روی خود دارد.

به نظر می‌رسد دولت لرزان برزیل در حال سرنگونی است، اقتصاد این کشور در حال دست‌وپنجه نرم کردن با بدترین رکود 25سال اخیر است و کشور با مهمترین نگرانی سلامت دنیا مواجه است: ویروس زیکا.

تحقیقات دو ساله نشان داد که شبکه‌ای نامتناهی از رشوه‌گیری حول شرکت نفتی دولتی پتروبراس برزیل وجود دارد. این موضوع باعث بازجویی یا زندانی‌شدن بسیاری از سیاستمداران، مدیران رده بالا و میلیاردرها شده است. رئیس‌جمهور روسف، در این رسوایی داخل نشده است. وی هرگونه آگاهی یا ارتباط با رسوایی رشوه (حتی زمانی که در سال‌های 2003 تا 2010 رئیس پتروبراس بوده) را رد کرده است.

اما در حال حاضر در برزیل چه خبر است؟ این کشور چگونه به این مرحله از بحران رسیده است؟

تظاهرات گسترده‌ای به منظور استیضاح رئیس‌جمهور برزیل صورت گرفته است. شانس استیضاح وی بعد از رای آوردن بزرگترین حزب سیاسی برزیل (PMDB) در انتخابات ماه مارس بیشتر شده است. استیضاح روسف ممکن است به اتهام شکستن قوانین بودجه به منظور پنهان کردن کسری بودجه پس از انتخاب مجدد وی در سال 2014 صورت گیرد.

اخیرا دادستانی برزیل،‌ لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا،‌ رئیس‌جمهور محبوب سابق برزیل را به پولشویی متهم کرده است. پس از آن پلیس برزیل به خانه لولا هجوم برده است. مقامات اجرای قانون برزیل در چهارم مارس به اتهام قبول کردن یک ویلا از شرکت ساخت‌وساز برزیلی که قراردهای بزرگی از پتروبراس دریافت کرده است، برای ساعاتی لولا را بازداشت کردند. با این حال لولا اتهامات وارده را انکار می‌کند. چند روز بعد روسف، لولا را به عنوان رئیس هیئت دولت انتخاب کرد. این حرکت تا حد زیادی لولا را از قرار گرفتن تحت تعقیب قانونی حفظ کرد.

برزیل در ماه ژانویه همه‌گیر شدن بیماری زیکا را در این کشور اعلام کرد. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد این ویروس در منطقه به شدت در حال شیوع است و نوزادان و زنان باردار را تهدید می‌کند.

رکود برزیل را زمین زده است، این کشور قادر نبوده تا بلیت‌های زیادی برای المپیک به فروش برساند. ریکاردو لیسر، وزیر ورزش جدید برزیل اعلام کرده که تنها نیمی از بلیت‌ها فروخته شده و وزارت ورزش به دنبال راهی برای تقویت فروش بلیت است. او به روزنامه برزیلی فولها گفت که دولت احتمالا بلیت‌هایی را خریده و آنها را بین مدارس دولتی توزیع خواهد کرد. لیسر، اخیرا جایگزین وزیر ورزش مستعفی برزیل شده است.

برزیل از ماه آگوست رسما وارد رکود شده است. این کشور در حال حاضر بدترین رکود خود را در 25 سال اخیر تجربه می‌کند. نرخ بیکاری در حال افزایش است، اعتماد مصرف‌کنندگان نیز سقوط کرده و سرمایه‌گذاران خارجی نیز کشور را ترک کرده‌اند.

این رکود از مارس 2014 و به دنبال یک بازداشت بزرگ صورت گرفت. پس از اینکه بازجویان دریافتند که پائولو روبرتو کاستا، رئیس پالایش پتروبراس یک لندروور از پولشویان قبول کرده است، او را بازداشت کردند. به سرعت کاستا اسامی بسیاری از افراد سیاسی در ارتباط با این کلاهبرداری را فاش کرد. این همکاری در ازای حکم زندان سبک‌تر بود. او بعدها به جای حکم هفت سال زندان، به یک سال حبس خانگی محکوم شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها