کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

با افزایش تعرفه واردات فولاد در سال 95 موافقت شد


کد خبر : ۲۱۳۵۰یکشنبه، ۲۲ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹:۴۸۱۸۰۲ بازدید

بر اساس اعلام ایمیدرو هیات وزیران تعرفه‌های جدید پیشنهادی برای واردات کالا در سال 1395 را تصویب کرده که بر این اساس تعرفه ...

بر اساس اعلام ایمیدرو هیات وزیران تعرفه‌های جدید پیشنهادی برای واردات کالا در سال 1395 را تصویب کرده که بر این اساس تعرفه ورود برخی کالاها افزایش یافته، برخی تعرفه‌ها ثابت مانده و بعضا تعرفه ورود کالاهایی کاهش یافته یا به طور کل حذف شده است.

قیمت‌شکنی چین مدت‌‌هاست بازار داخلی فولاد ایران را تحت تاثیر قرار داده؛ به طوری که زیر این دامپینگ بسیاری از واحدهای فولادی و آهن‌آلات کشور به تعطیلی رسیدند. در این دوره بحرانی فولاد تعرفه برخی محصولات فولادی افزایش یافت اما فولادسازان خواستار افزایش مجدد تعرفه‌ها بودند. اگرچه کارشناسان صنعت فولاد بر این باورند در این مقطع که واردات محصولات فولادی از کنترل خارج شده افزایش تعرفه همانند مُسکنی است که درمان مقطعی زیان کارخانه‌های فولادی است و راهکار اصلی نظارت و جلوگیری از واردات است. 

با این حال آن طور که ایمیدرو اعلام کرده پس از ماه‌ها بررسی هیات وزیران تعرفه‌های جدید پیشنهادی برای واردات کالا در سال 1395 را به تصویب رسانده است. 

 بر این اساس تعرفه واردات فولاد در سال 1395 به حداکثر 20 درصد و در مورد محصولات فولادی چون ورق، نوار، پروفیل، میلگرد و ... به 26 درصد رسیده است. تا انتهای سال گذشته نرخ تعرفه برای واردات فولاد به ایران بین 10 تا 20 درصد بود. همچنین تعرفه واردات انواع ریل مورد مصرف در صنعت آسانسور که یکی از محصولات فولادی به شمار می‌رود هم از 20 به 26 درصد افزایش یافته است. 

با توجه به مصوبه تعرفه واردات کالاها در سال 1395، مصنوعات سنگی رومیزی، انواع محصولات معرق سنگی صنایع دستی، محصولات تراش خورده و نقش دار و حکاکی شده مشمول 20 درصد حقوق ورودی می‌شود و این در حالی است که تعرفه واردات این کالاها در سال گذشته هفت درصد بوده است. 

تعرفه واردات نقره آلیاژی به صورت مفتول و سایر نقره‌ها از صفر به پنج درصد، فلزات معمولی با روکش فلزات گران‌بها از هفت به 15 درصد و محصولات سنگ‌های گران‌بها و نیمه‌گران‌بها از 15 به 32 درصد افزایش یافته است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها