کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

شریک دولت در آزادراه اصفهان - شیراز کم آورد

کدخبر:۲۱۳۴۵یکشنبه، ۲۲ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹:۰۶۲۰۴۱ بازدید

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها با بیان اینکه بخشی از طلب پیمانکاران آزادراه اصفهان-شیراز از محل اسناد خزانه اسلامی پرداخت ...
شریک دولت در آزادراه اصفهان - شیراز کم آورد

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها با بیان اینکه بخشی از طلب پیمانکاران آزادراه اصفهان-شیراز از محل اسناد خزانه اسلامی پرداخت شد، گفت: طرف مشارکت مشکل تأمین نقدینگی دارد که مقرر شد سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در قالب کنسرسیوم ایرانی در این آزادراه مشارکت مالی کنند.

حسن احمدی نوری با اشاره به ورود سرمایه‌گذاری داخلی-خارجی به آزادراه اصفهان-شیراز‌، اظهار داشت: تکمیل آزادراه اصفهان-شیراز در کریدور ترانزیتی شمال-جنوب جزو اولویت‌های اصلی دولت است.


کاهش 130 کیلومتری فاصله اصفهان-شیراز

وی با بیان اینکه این مسیر آزادراهی از جاده موجود 130 کیلومتر کوتاه‌تر است، به مزایای اجرای پروژه اشاره کرد و افزود:‌ کاهش زمان سفر برای انواع وسایل نقلیه، کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی، کاهش مصرف سوخت، کاهش چشمگیر شمار تلفات و مجروحان حوادث رانندگی از مزایای اجرا شدن این پروژه خواهد بود.


پیشرفت 26 درصدی پروژه / استفاده از روکش بتون برای اولین بار در یک آزادراه

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور بیان کرد:‌ این پروژه با محورهای اصفهان - شیراز، سمیرم - یاسوج و مرودشت تقاطع داشته و در انتها به کمربندی شمال شرقی شیراز‌ متصل می‌شود.

احمدی نوری با اشاره به اینکه پروژه در حال حاضر 26 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اضافه کرد: نخستین تجربه استفاده از بتون در روسازی یک آزادراه، در این پروژه استفاده می‌شود. معاون ساخت و توسعه آزادراه‌‌های کشور یادآور شد: آزادراه اصفهان-شیراز به عنوان حلقه ارتباطی بین 6 استان در مرکز، جنوب و جنوب غرب و بخشی از کریدور ترانزیتی شمال-جنوب مطرح است.


 مشکلات پیش‌روی اجرای پروژه آزادراه اصفهان-شیراز

وی درباره مشکلات پروژه توضیح داد: عبور از مناطق جنگلی، نهرها، باغات حاصل‌خیز کشاورزی، فقر مصالح به‌خصوص مصالح‌ خاکریز‌ها و مصالح سنگی و همچنین مشکلات در اخذ مجوزهای لازم از مراکز مربوطه، بخشی از مشکلات پیش‌رو در احداث این آزادراه است.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌‌های کشور یادآور شد: بحث آزادسازی محور با توجه به عبور کریدور از اراضی منابع طبیعی، زمین‌های کشاورزی حاصلخیز و باغ‌ها موجب می‌شود که تملک اراضی یکی از زمان‌برترین بخش‌های پروژه باشد.


 پرداخت طلب پیمانکاران از محل اسناد خزانه اسلامی/ عملیات اجرایی سرعت گرفت

احمدی نوری اظهار داشت: برخی از بدهی‌های این پروژه را از محل اسناد خزانه اسلامی پرداخت کرده‌ایم و از ابتدای امسال عملیات تکمیل این آزادراه سرعت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: تلاش می‌کنیم در شرایط پساتحریم از فضاهای باز شده استفاده ‌کنیم که یکی از این فضاها، حضور سرمایه‌گذاران خارجی در پروژه‌های زیربنایی است؛ با توجه به شناختی که از سوی خارجی‌ها در پروژه‌های عمرانی ایران شکل گرفته و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری از سوی ایران، این امید وجود دارد که در آینده نزدیک بسیاری از این پروژه‌ها با همکاری مشترک طرف‌های ایرانی و خارجی ساخته شود.


ورود سرمایه‌گذاران خارجی و ایرانی به تأمین مالی آزادراه در قالب کنسرسیوم ایرانی

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌‌های کشور اضافه کرد: طرف مشارکت در این آزادراه در تأمین نقدینگی مشکلاتی دارد و مقرر شده است سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در قالب کنسرسیوم ایرانی در این آزادراه مشارکت مالی کنند که کنسرسیوم ایرانی اعلام آمادگی کرده است.

بنابراین گزارش احمدی نوری پیش از این‌ در گفت‌وگو با فارس از لزوم تأمین 8500 میلیون ریال اعتبار برای تکمیل این آزادراه‌ تا شهریور سال 96 گفته بود.

بنا به گفته وی تأمین مالی پروژه آزاد راه شیراز - اصفهان به شیوه BOT صورت می‌گیرد‌؛ در قرارداد قطعه اول که بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح منعقد شده است، از شیراز تا روستای سده اقلید ‌به طول 115 کیلومتر‌، احداث می‌شود، همچنین در قرارداد قطعه دوم که بین وزارت راه ‌و بخش خصوصی منعقد شده است، از سده تا ایزدخواست ساخته می‌شود.

پروژه‌ آزادراه اصفهان-شیراز 210 کیلومتر است که در دو قسمت و هر قسمت در 3 قطعه در حال انجام است و 160 کیلومتر دیگر آن نیز در دست مطالعه است؛ قسمت اول آزادراه در 3 قطعه به طول 105 کیلومتراز فاصله‌ 8 کیلومتری قبل از شهر ایزدخواست آغاز و در سده (تنگ‌براق) به پایان می‌رسد. قسمت دوم این آزادراه با طول 105 کیلومتر نیز در 3 قطعه جداگانه در حال انجام است.

با اجرای این آزادراه صرفه‌جویی قابل توجهی در وقت (کاهش 100 دقیقه‌ای زمان سیر)، مصرف سوخت و هزینه‌های استهلاک خودروها خواهد داشت؛ با تکمیل این آزادراه زمان سفر بین اصفهان تا شیراز ‌با خودرو سواری ‌100 دقیقه، با اتوبوس 115 دقیقه و با کامیون و مینی بوس 140 دقیقه، کاهش می‌یابد.‌

از دیگر مزایای احداث این آزادراه صرفه جویی در مصرف سوخت به میزان 136 میلیون لیتر معادل 1360 میلیارد ریال در طی سال است؛ کاهش سالانه 90 نفر از تلفات جانی و 2000 نفر مجروح، ناشی از تصادفات، از دیگر مزایای احداث این پروژه است؛ مسیر آزادراهی مذکور سالانه بیش از 180 میلیارد ریال کاهش هزینه ناشی تلفات و تصادفات جاده‌ای را به همراه خواهد داشت.

کاهش آلاینده های محیطی معادل 5 هزار و 750 تن در سال اول بهره‌برداری ‌از دیگر مزایای بهره‌برداری از این آزادراه است؛ احداث این آزادراه موجب کاهش آلودگی هوا به میزان 13 میلیون پوند در سال خواهد شد.

دو قطعه مذکور این آزادراه در قالب 6 فاز در حال ساخت است؛ در قطعه مربوط به استان فارس از منطقه ایزدخواست در ابتدای استان فارس آغاز شده و با عبور از خسرو شیرین، تنگ براق سده، کامفیروز، بیضاء و تنگ خیاره شهر جدید صدرا، به شیراز می‌رسد.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

آریا: 1395/1/2212:03:15،
92
34
اوضاع خزانه مملکت خرابه و کفگیر خورده ته دیگ و کلی پروژه نیمه کاره معطل رو زمین مونده از راه و راه آهن و مترو تا پروژه های خدماتی.ایکاش بجای بازسازی غزه و لبنان دوستان نیم نگاهی هم به داخل کشور میکردند....!
آزادي: 1395/1/2212:20:40،
62
26
تو رو خدا ما بزرگراه و مترو و هواپيما نميخوايم فقط دست از سر اين ملت برداريد
رضا-شیراز: 1395/1/2217:03:34،
26
26
هنوز چاله چوله های شهر شیراز پر نشده، هنوز فرودگاه شیراز یه پارکینگ مناسب نداره، پروژه های نیمه تعطیل صدها و پل، مترو هم که تعطیل شده، آزاد راه میخواد چکار ؟!!!
آرش: 1395/1/2212:50:55،
44
17
این پروژه سالهاست داره انجام میشه مثل ازادراه شما شده دیگه...اقا سریع باشید...یه کشور برای پیشرف جاده خوب میخاد
مشتی: 1395/1/2214:37:59،
28
28
راه شیراز اصفهان اللان خیلی خوبه و همه جا دو بانده با اسفالت خوبه.تو همین راه هم ماشین ها میتونن تا 150 -160 حرکت کنن اما روی سرعت 100 جریمه مینند. میمونه بحث 130 کیلومتر نزدیک شدن که این مهمه. اما اولویت کشور و فارس بهبود زیر ساخت های منابع آبی - زه کشی- جلوگیری از اتلاف اب و غیره است....
امیر: 1395/1/2214:44:07،
34
20
ای کاش کار کارشناسی رو ساخت این بزرگراه ها صورت می گرفت، در صورتی که ساخت راه آهن قطار سریع السیر در این مسیر در اولویت قرار می گرفت بسیار مناسب تر می بود به چند مزیت ذیل:
1- مسیر تهران اصفهان شیراز یکی از پر تردد ترین مسیرهای جاده ای می باشد که با ساخت حتی اتوبان مدت زمان طی کردن مسیر حداقل 8 ساعت می باشد که با مسیر ریلی سریع السیر به 3 ساعت کاهش می یابد و براحتی جایگزین حتی هواپیما می گردد.
2- هزینه بنزین که در این مسیرهای اتوبان های طولانی مصرف میشود بسیار بالاست
3- در مسیرهای طولانی خطاهای رانندگی انسانی بیشتر می گردد و منجر به تصادفات و تلفات انسانی می گردد.
4-زمان و هزینه مسافران کاهش یافته که موجب افزایش مسافران و رونق بیشتر شهرهای اصفهان و شیراز و شهرستان های اطراف می گردد.
بنابراین اولویت اول دولت در توسعه حمل و نقل بایستی ایجاد خطوط ریلی پرسرعت در مسیر های پر رفت آمد از جمله تهران مشهد - تهران شیراز - تهران شمال باشد.
علي: 1395/1/2220:22:20،
25
20
شما با ماشين ميري ٨ ساعت ميشه يا احشام ؟
حمید: 1395/1/2214:52:43،
24
25
وای خدا یعنی بجا چهارساعت یک ساعته میرسم شهر
زرتشت: 1395/1/2220:16:44،
25
19
صرفه جویی سالیانه 136 میلیون لیتر بنزین یعنی دست کم 136 میلیون دلار سود اوری در یکسال یعنی حدود 450 میلیارد تومان سوددهی پس میشه گفت با صرفه جویی هزینه سوختش میشه سالی 150 کیلومتر ازاد راه بسازن و باید دوساله پول ساختشو فقط از طریق صرفه جویی سوخت دربیاره یکی به من جواب بده چرا 37 ساله اینکار انجام نشده؟ ایا پروژه ساخت کارخانه خودرو سازی تو ونزویلا سودش بیشتر بوده لطفا کسانیکه پول ملتو دادن به ونزویلا بیان جواب بدن ایا از بین بردن پول بیت المال دزدی حساب نمیشه؟

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل