کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پیشنهاد 3 کشور سازنده هواپیما به ایران


کد خبر : ۲۱۳۲۱شنبه، ۲۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳:۴۷۵۰۷۲ بازدید

رئیس سازمان هواپیمایی کشور از پیشنهاد سه کشور سازنده هواپیما برای همکاری با شرکت های هوایی کشورمان خبر داد و ...

رئیس سازمان هواپیمایی کشور از پیشنهاد سه کشور سازنده هواپیما برای همکاری با شرکت های هوایی کشورمان خبر داد و گفت: در 6 ماهه نخست امسال، هشت یا 9 فروند هواپیمای مسافربری وارد ناوگان هوایی کشور می شود.

به گزارش ایران جیب به نقل از ایرنا، علی عابدزاده روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: نوسازی ناوگان هوایی از مهم ترین سیاست های سازمان هواپیمایی کشور است و در روزهای پایانی سال گذشته نیز چند فروند هواپیمای مسافری مدل 2000 به بالا وارد ناوگان هوایی کشور شد.

وی ابراز امیدواری کرد: باتوجه به اجرایی شدن برجام و مذاکرات مستقیم شرکت های ایرانی با سازندگان هواپیما، در سال 2016 و 2017، 16 فروند هواپیمای نو وارد ناوگان هوایی کشور می شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور افزود: شرکت های هوایی کشور از شرایط جدید بسیار استقبال می کنند زیرا به راحتی می توانند با شرکت های سازنده و اجاره دهنده هواپیما وارد مذاکره شوند و تعدادی از شرکت های خارجی سازنده هاپیما در برزیل، کانادا و ژپن نیز هم اکنون برای مذاکره با شرکت های ایرانی پیشنهادهای مناسبی ارائه دادند.
وی با تاکید بر اینکه «تامین تسهیل تامین منابع مالی برای خرید ناوگان هوایی باید مورد توجه جدی قرار گیرد»، ادامه داد: سازمان هواپیمایی کشور در حال مذاکره با بانک هاست تا چگونگی پرداخت تسهیلات شرکت های هوایی تسهیل شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه علاوه بر ایرباس، ارتباط شرکت های ایرانی با بوئینگ نیز برقرار شده است، افزود: این شرکت هم اکنون طبق قرارداد منعقد شده، برخی از مسایل فنی ارتقای ایمنی در پروازها را به شرکت ایرانی ارائه داده و با مجوز دولت آمریکا درصدد است مذاکرات مستقیم خود با شرکت های ایرانی را آغاز کند. 

وی یادآورشد: ایران کشوری پهناور و ظرفیت فرودگاهی آن سه برابر فعلی است؛ ما باید تلاش کنیم با نوسازی ناوگان و تربیت نیروی متخصص در این بخش، صنعت هوانوردی کشور را توسعه دهیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور در ادامه به سفرهای نوروزی انجام شده با شرکت های هوایی اشاره کرد و گفت: طبق اطلاعاتی به دست آمده، مردم در نوروز امسال از صنعت هوانوردی رضایتمندی بیشتری داشتند به طوری که پروازهای هوایی در مسیرهای داخلی 16 درصد افزایش داشت. 

عابدزاده با بیان اینکه پروازهای هوایی در مسیرهای بین المللی نیز در این روزها یک درصد افزایش نشان می دهد، گفت: پروازهای بین المللی نیز در مسیرهای طولانی افزایش داشت اما در مسیرهای کوتاه، پروازها کاهش یافته بود. 

وی گفت: امسال مردم در تامین بلیت مورد نیاز خود مشکلی نداشتند و حتی از 27 تا 29 اسفندماه نیز به راحتی می توانستند بلیت های مورد نیاز خود را در مسیرهای شلوغ از جمله تهران به مشهد تهیه کنند.

وی گفت: باوجود آزادسازی نرخ بلیت پروازهای هوایی، هموطنان با قیمت مناسبی بلیت های خود را تهیه کردند و سازمان هوایی کشور نیز با نظارت مناسب مانع از ایجاد مشکلاتی در این بخش برای مردم شد. 

این مقام مسئول افزود: با هدف توسعه صنعت هوانوردی کشور، سازمان هوایی در همه بخش های تعمیراتی، آموزشی، بازرگانی و تنظیم قراردادها برنامه ریزی مناسبی را در دستور کار خود قرار داده و حتی برای به کارگیری خلبانان جوان در این بخش، شرکت های هواپیمایی را ترغیب کرده است.
وی با بیان اینکه خوشبختانه در حوزه نیروی انسانی شرایط بسیار خوبی داریم، گفت: درصددیم تا آموزش های مورد نیاز متخصصان داخلی را نیز با آخرین فناوری های روز دنیا در این بخش آشنا کنیم.

به گزارش ایرنا، طبق آمارهای اعلام شده، امسال در تعطیلات نوروزی بیش از سه میلیون و 200 هزار نفر با ناوگان حمل و نقل هوایی به سفرهای نوروزی رفتند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها