کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تحریم تانکری عربستان علیه ایران فقط جنبه تبلیغاتی دارد


کد خبر : ۲۱۲۸۶جمعه، ۲۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۱:۰۳۱۲۷۶ بازدید

یک کارشناس نفتی گفت اقدام عربستان در ایجاد محدودیت برای تانکرهای خارجی حامل نفت ایران مانعی در برابر افزایش صادرات نفت ایران ...

یک کارشناس نفتی گفت اقدام عربستان در ایجاد محدودیت برای تانکرهای خارجی حامل نفت ایران مانعی در برابر افزایش صادرات نفت ایران نیست و به ندرت تانکری پیدا می شود که دو نوع نفت مختلف را بارگیری کند.

به گزارش پایگاه خبری ترند، پرویز مینا، عضو سابق کمیته استراتژی بلند مدت اوپک گفت، ممنوعیت ورود کشتی های حامل نفت ایران به آب های عربستان نمی تواند تاثیری بر صادرات نفت ایران داشته باشد.

روزنامه فایننشال تایمز اخیرا به نقل از تجار و کشتی داران نوشته که ریاض ورود تانکرهای حامل نفت ایران به آب های این کشور را محدود ساخته است و کشتی هایی که نفت ایران را حمل می کنند برای ورود به بنادر عربستان باید از این کشور مجوز بگیرند.

این اقدام در شرایطی صورت می گیرد که عربستان در تلاش است تا در مسیر تلاش های ایران برای افزایش صادرات نفت بعد از لغو تحریم ها مانع تراشی نماید.

مینا در این باره گفت، تانکرهایی که نفت را از جزایر خارگ و لاوان در ایران بارگیری می کنند برای رفتن به دیگر کشورها نیازی به ورود به آبهای عربستان ندارند و آب های سرزمینی عربستان فاکتور چندان مهمی در خطوط کشتیرانی خلیج فارس به شمار نمی آیند.

وی افزود، تنها زمانی ممکن است مشکلی پیش بیاید که تانکری هم از ایران و هم از عربستان نفت بارگیری کند که این هم مسئله ای غیرمحتمل است.

«خیلی به  ندرت ممکن است یک تانکر دو نوع مختلف نفت بارگیری کند...بنابراین این ممنوعیت هیچ تاثیر منفی ای بر صادرات نفت ایران نخواهد داشت و تنها باید آن را به مثابه یک اقدام تبلیغاتی به شمار آورد.»

یک منبع آگاه در وزارت نفت ایران نیز دو روز پیش گفته بود، وزارت امور خارجه ایران این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

ناوگان تانکری شرکت ملی نفتکش ایران دارای ظرفیت ترانزیت بیش از 76 میلیون بشکه نفت خام است، اما برآوردها تا پایان سال 2015 نشان می داد که بخش عمده ای از این ظرفیت صرف ذخیره سازی 30 تا 35 میلیون بشکه نفت ایران بر روی دریا شده بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها