کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
زیرپوش ضد عرق
ایکاپ
نیسان
مجتمع فنی تهران
کانال تلگرام ایران جیب

ایران خودرو سوار بر ارابه در حال سقوط پژو

کدخبر:۲۱۲۱۳چهارشنبه، ۱۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰:۵۲۷۱۵۰ بازدید

چندین سال است که این انتقاد در محافل تحلیلی مطرح می شود که چرا در بین سایر خودروسازان دنیا، عمده تاکید صنعت خودروی کشور بر ...
ایران خودرو سوار بر ارابه در حال سقوط پژو

چندین سال است که این انتقاد در محافل تحلیلی مطرح می شود که چرا در بین سایر خودروسازان دنیا، عمده تاکید صنعت خودروی کشور بر خودروسازان فرانسوی و به خصوص پژو صورت گرفته است. بررسی ها هم اینک نشان می دهد که در شرایط کنونی، قرارداد با پژو دارای یک مزیت مثبت قابل توجه است، چرا که در سال های اخیر، این شرکت در بازارهای جهانی وضعیت مطلوبی نداشته و این امر سبب افزایش قدرت چانه زنی ایران خودرو با این شرکت می شود.به طوری که آمارها بیانگر این است که  پس از سال 2000 که با افزایش شدید تولید خودرو در جهان، شرکت های خودروساز جهانی تیراژ تولید خود را به شدت افزایش دادند، ولی این شرکت نتوانسته بازار خود را گسترش دهد و در تیراژ تولید حدود 3.5 میلیون دستگاه خود باقی مانده است.

حتی پس از سال 2011 این رقم با کاهش شدیدی مواجه شده، به طوری که آمار تولید این گروه در سال 2014 به 2.9 میلیون دستگاه کاهش یافته است. از سوی دیگر گزارش مرکز پژوهش های مجلس از ترکیب تولید برندهای معتبرخودروسازی دنیا، نشان می دهد که شرکت پژو سیتروئن در سال 2012 در رتبه هشتم خودروسازان دنیا قرار گرفته و این شرکت در سال 2013 به رتبه دهم خودروسازی دنیا تنزل یافته است.از سوی دیگر نتایج آخرین نظرسنجی ها از صاحب نظران جهانی صنعت خودرو که گزارش آن در سال 2016 در سایت https://home.kpmg.com منتشر شده، نشان می دهد که شرکت پژو هم چون سال قبل از آن جزو 20 گروه اول خودروسازی از حیث احتمال افزایش فروش قرار نمی گیرد. اگر چه سوزوکی و فیات دو شریک اخیر ایران خودرو، در این لیست به ترتیب جایگاه های دهم و دوازدهم را به خود اختصاص داده اند.البته سایر گزارش های تحلیلی نیز موضوعات یاد شده را تقویت می نماید. به گزارش مرکز پژوهش های مجلس به نقل از یکی از مراکز جهانی تحقیقات خودرو، در سال 2013 شرکت پژو از منظر میزان سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه، در رتبه دهم ایستاده است. همین موضوع نیز علاوه بر این که روند نزولی شرکت پژو در سال های اخیر را تایید می کند، احتمال به روز نبودن فناوری های مورد استفاده در این شرکت در رقابت با سایر رقبای جهانی را افزایش می دهد.

یک سوم صاحبنظران جهانی ادغام پژو در سایر خودروسازان را پیش بینی کرده اند

این ها همه در حالی است که نظرسنجی از 200 مدیر صنعت خودرو از سراسر جهان موید این مطلب است که 34 درصد از این مدیران معتقدند گروه پژو  سیتروئن در رقابت جهانی تاب نیاورده و مجبور است برای بقا در سایر خودروسازان جهانی ادغام شود. 36 درصد از پاسخ دهندگان معتقدند این شرکت برای بقا مجبور است با سایر خودروسازان اتحاد استراتژیک برقرار کند و تنها 30 درصد از آن ها معتقدند که این گروه می تواند توسعه خود را به شکل مستقل ادامه دهد و از این منظر در رتبه 24 جهانی قرار دارد.با در نظر گرفتن موارد فوق، می توان رضایت شرکت پژو از انعقاد قرارداد با ایران خودرو را متوجه شد. بیانیه مشترک این شرکت با ایران خودرو پس از انعقاد قرارداد اخیر، اذعان می دارد که ایران یکی از مؤلفه های کلیدی استراتژی توسعه شرکت پژو سیتروئن در خاورمیانه و آفریقا به شمار می رود.

خودروهایی که تا زمان داخلی سازی پیر می شوند

همانگونه که در شماره قبل نیز اشاره شد، بر اساس قرارداد اخیر ایران خودرو و پژو قرار بر این شده است که سه محصول پژو 2008، 208 و 301 در ایران به تولید برسد. این در حالی است که با توجه به گذشت چند سال از ساخت این خودروها و تا زمانی که داخلی سازی این خودروها صورت گیرد، این خودروها از چرخه محصولات به روز جهانی خارج شده و لذا توان صادراتی نخواهند داشت.در این رابطه گزارش فارس، نشان می دهد پژو 2008 حدود 5 سال پیش به تولید رسیده و پژو 208 نیز متعلق به حدود 8 سال پیش است. پژو 301 نیز که فقط مخصوص بازار چین تولید شده و هم اکنون فقط در این کشور تولید می شود، حدود 4 سال از تولید ش می‌گذرد.از سوی دیگر، در این قرارداد،از سرگیری تولید پژو 207 نیز جزو اقدامات مشترک ایران خودرو و پژو دیده شده است.

لازم به ذکر است این محصول قدیمی نیز 6 سال پیش و همزمان با تولیدش در ایران مورد انتقاد زیادی قرار گرفت و بسیاری از کارشناسان معتقد بودند که این خودرو در واقع فیس لیفت پژو 206 است و نمی توان آن را محصول جدیدی به شمار آورد و نام متفاوتی برایش انتخاب کرد.در این رابطه، بنا به گفته مدیر عامل ایران خودرو، پژو 2008 تا اواخر امسال قرار است به تولید برسد. به طوری که میزان داخلی‌سازی این محصول طبق مصوبات وزارت صنعت در سال اول 40 درصد است و این محصول بعد از 4 سال تا 70 درصد داخلی سازی خواهد شد. بر همین اساس می توان پیش بینی کرد که خودروهای یاد شده که در حال حاضر حدود 4 تا 8 سال از عمر تولیدشان می گذرد، تا هنگام داخلی سازی عمری 9 تا 13 ساله خواهد داشت و این که آیا در آن هنگام اهداف صادرات 30 درصدی این تولیدات که به عنوان شاخصی از رشد و روزآمدبودن صنعت خودرو به شمار می روند، محقق خواهد شد، در هاله ای از ابهام قرار دارد.

تحقق اهداف صادراتی، نقطه مبهم قرارداد ایران خودرو و پژو

در مجموع می توان گفت با توجه به این که پژو، یک خودروساز در تراز خودروسازان برتر دنیا به شمار نمی‌رود، و تحقق اهداف صادراتی قرارداد آن با ایران خودرو نیز تاکنون روشن نیست، لذا انتظار انتقال فناوری به روز از این قرارداد چندان منطقی به نظر نمی رسد. کما این که مدل همکاری ایران خودرو در این قرارداد نیز، چگونگی تحقق این هدف را دشوار می نماید که در شماره بعد، به طور مفصل بدان اشاره خواهد شد. البته همانگونه که عنوان شد، شاید با توجه به مطالبات موجود از صنعت خودرو برای حرکت در مسیر خطوط کلی اقتصاد مقاومتی و انتقال فناوری روز، به سختی می شد همکاری شرکت های خارجی مطرح جهانی را در شرایط کنونی جلب کرد.

ajwh86wgw6ccyh9hdq1b.png

ov64gbexs27dazi17pi9.jpg

همراه مکانیک



دیدگاه ها

آرش66: 1395/1/1809:30:23،
107
24
جالبه که توی لیست بالا شرکت درپیت تاتاموتورز هند هم وجود داره که نشاندهنده ی اهمیت سرمایه گذاری در امر تحقیق برای یک شرکت نوپای هندی هستش. اما به طور کلی نوشتار بالا درست هست و پژو هیچ آینده ای در صنعت خودرو نداره. آینده ی صنعت خودرو به تدریج و به دلیل اعمال سیاست های درست اقتصادی و بهره وری در دستان کره جنوبی و چه بسا چین باشد. بهترین خودروی پژو یک زمانی 504 و بعدها 406 بود که 406 متأسفانه با وجود شایستگی بسیار بهتر نسبت به 405 به ایران راه پیدا نکرد.
کوکی: 1395/1/1809:58:02،
119
28
دلیل اصلیش میدونی چیه؟؟؟؟؟
چون پژو در حال سقوط هستش و مجبوره به هر ترتیبی هست محصولاتش رو بفروشه و ایرانخودرو هم دنبال یه شرکتی میگرده که محصولات اون شرکت رو با هر قیمتی که دلش خواست تو ایران بفروشه.تویوتا و نیسان و یا بنز و بی ام دبلیو چون بازارها و درآمد مربوط به خودشون رو دارن چنین اجازه ای به ایرانخودرو نمیدن.پس مجبوره واسه گرفتن حق دلالیش سراغ شرکت ورشکسته ای مثل پژو بره تا از روی ناچاری پژو با فروش محصولاتش تو ایران به هر قیمتی موافقت کنه.
رضا: 1395/1/1810:07:31،
40
170
هیچی 206 تیپ 5 نمیشه
كشورما: 1395/1/1810:45:03،
39
16
چرا كشور ما به جاي قرارداد با ديگر خودرو سازي
بازار رو ازاد نميكنه و شركت ها رو نمي زاره به صورت مستقل اداره شن
تو اين قرارداد ها ي ايران خودرو با ارزش ترين قرارداد فقط با شركت بي. دي. اي ايتاليا بود كه إيجاد يك شركت طراحي مشترك بوده وگرنه حتي قرار دا با بنز كه براي توليد ماشين هاي سنگين هيچ سمره اي براي صنعت خودرو نداره هيچ شركت وكشوري خواهان ايجاد صنعت خودروسازي پيشرفته در ايران نيست فقط ما رو وابسته تر ميكنن به تكنولوژي هاي دست چندم خودشون
Mercedes-Benz: 1395/1/1811:00:18،
33
18
آرش جان تاتا موتورز آنچنانم در پيت نيستا!!! در حال حاضر صاحب و توليد كننده ى برندهاى لوكس لندرور و جگوار هستش علاوه بر خودروهاى توليدى با برند تاتا... كه فقط خود رنج رور به تنهايى براى چندين سال متوالى بهترين اس.يو.وى لوكس دنيا شناخته ميشه و ديگه مابقى برندهاش بماندو مسلماً در اين آمار اين برند هاى زير مجموعه هم سهيم هستن. ولى فرمايشتون در مورد پژو كاملن صحيح دوست عزيزم...
مسلمان: 1395/1/1811:28:13،
57
27
پژو اگرمحصولاتش خوب بودکه باایرانخودروقراردادنمیبست!
مهدی 7: 1395/1/1812:55:27،
47
19
از من یادگار داشته باشید، آینده خودروی جهان، دست آمریکا و شرکت تسلا موتورز قرار داره

مدل 3 که میان رده هست برای تحویل 2017 ظرف 24 ساعت 115000 دستگاه پیش فروش میشه به قیمت 35000 دلار با احتساب مالیات

یعنی اگر به تولید انبوه برسه (در حد فورد) و قیمت بشکنه (زیر 20 هزار دلار)، به نظر شما، کسی حاضر هست غیر از خودروی برقی، سوار ماشین دیگه ای بشه؟

این مدل 3 که میان رده هست، شتاب 0-100 رو کمتر از 6 ثانیه طی میکنه، یعنی بسیار پر شتاب تر از خودورهای بنزینی با قدرتهای بالای 300 اسب

مدل اس که رده بالا محسوب میشه، در یک حالت میتونه 2.8 ثانیه ای برسه به سرعت 100 کیلومتر که فقط بوگاتی 1500 اسبی چنین رکوردی داره با قیمت 3 میلیون دلار که تسلا، میفروشه 75000 تا با 8 سال
گارنتی باتری و یک دستگاه سوپرشارژر که 30 دقیقه ای 80 درصد باتری رو شارژ میکنه و ماشین میتونه 700 کیلومتر پیمایش داشته باشه
ZAVOSH: 1395/1/1814:47:21،
25
14
تیراژش پایین اومده عوضش ماشینهای ته انباری زنگ زدشون رو به ما ملت بی اختیار و بدبخت میندازن اونم از نوع سه لا پنج لا ...لعنت بر همشون کاش پژو ورشکست کامل میشد هرچند رانت خوارای ما ( مسئولین ارررررررزشمند ایران خودرو و سایپا ) نمیذارن که این اتفاق بیفته....
آرمان : 1395/1/1820:06:43،
16
13
دليل اصليشو عرض ميكنم خدمتتون، از قديم گفتن كبوتر با كبوتر باز با باز... ايرانخودرو خودش يه شركت بي وجدانه و قاعدتا نميتونه با يه شركت با وجدان همكاري كنه، مثلا انتظار دارين بره با ژاپنيا همكاري كنه؟ خب نميشه، يعني نميتونن، يعني اصلا مدل فكر كردنشون به همديگه نميخوره، پس ميره سراغ شركتي كه تا حدودي شبيه خودشون شيشه خورده داشته باشه و اهل زدن زير قرارداد و از اين حرفا باشه...
نت: 1395/1/1822:25:21،
14
13
هر وقت با انصاف تلاش کردند و با ورود فناوری از شرکت هایی مثل بنز و تویوتا پیشرفت کردند بعد از مدتی خودمون به معنای واقعی خودرو ساز شدیم
سروش: 1395/1/1809:31:59،
36
134
من شخصا 15 سال ماشین دارم...از پراید شروع کردم..4 سال پراید داشتم...4 سال پرشیا .... 5 سال هم کمری جی ال داشتم. الان 2 سال هست 405 دارم ...در میان اتوموبیلهای ایرانی من خودم سمند رو از نظر استحکام بدنه و قدرت موتور و جلوبندی و تعادل سر پیچها اتوموبیل قابل قبولی میدونم...اگرچه کلا تو کشور ما ماشین با چند برابر قیمت تولید به دست ما میرسه...
مدتی سوار بی ام و سری 5 یعنی مدل 530 هم شدم. انصافا شتاب و قدرت موتور اون عالیه...صندلی هاش واقعا راحت هست و حس ارامش خوبی به ادم میده...به نسبت مزدا کلا جادار تر و فضای مناسب تری داره...اما جلوبندی و کمکهاش ضعیف هست ...
کلا برخلاف تبلیغات بد ماشین چینی یه سرو گردن بالاتر از ماشینهای ایرانی هست...تمام..
بهروز: 1395/1/1810:06:35،
98
17
الان دقیقا چی رو با چی مقایسه کردی؟!!!
امیر: 1395/1/1815:22:38،
31
17
سروش جان یکم فکر کن بعد تز بده اخه ادم عاقل بی ام دبلیو رو با مزدا مقایسه میکنی بعدم ماشین چینی
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
برو بابا دلت خوشه
یاشار: 1395/1/1809:32:27،
98
34
فقط خودرو ژاپنی
.
.
.
.
.
.
.
مهندس: 1395/1/1809:33:23،
28
120
خودرو های فرانسوی کلا بی کیفیتن. از طرفی هر خودرو خارجی به جز چینی ها بیان قیمتشان نجومیه. لیفان از بهترین خودروساز های چینه. دو سالی میشه که لیفان ایکس 60 گرفتم. من که راضیم بسیار پرشتاب و کم مصرف است و بسیار با کلاس و راحت. دنبال ال 90 نرید اصلا کیفیت چندانی نداره. دوستان نصیحت بنده را بپذیرید
آرشایه: 1395/1/1810:06:02،
45
19
صحبتات و تا جای که رسیدم به اینکه گفته لیفان با کلاس هست و قبول دارم !!!!
دوست عزیز هیچ کس که بی طرف باشه و واقعا بخئاد راهنمایی کنه نمیاد بگه ال 90 بی کیفیته ، ممکنه از نظرخیلی قشنگ نباشه و ساده باشه ولی بی شک بین تولیدات ارزان داخلی زیر 50 تومن با کیفیت ترین هستش !!!

لیفان با کلاس
بنز اس 500
بی ام سری 7
کلاس


!!!!
مزدا: 1395/1/1810:08:12،
59
13
شتاب؟!!!!
X60 ؟؟؟!!!
شوخی میکنی
شروین: 1395/1/1810:30:42،
46
12
ایکس 60 خوبه؟؟؟؟
.
samir: 1395/1/1812:15:41،
35
15
درود فراوان بر مهندس تحليلگر.... مهندس جان! حتماً شتاب ايکس 60 بايد 10 برابر شتاب ايکس 6 باشه ديگه!!!! با رياضيات ميشه اثبات کرد. در ضمن در کيفيت ال90 در رنج قيمتيه خودش هيچ شکي نيست. اونايي که ال90 داشتن ميدونن. همکار من مثل خود من 5 سال ال90 داشت و بعد هوس "شاسي حسرت" کرد و رفت يه ايکس 60 خريد. خلاصه ماجرا اينکه 6 ماه بعد نتونست اين عذابو تحمل کنه و با کلي ضرر فروخت....
آرش: 1395/1/1809:36:41،
38
73
پژو توی کیفیت و سواری و دوام و ... پیشتازه. هیشکی هم رو دستش نیست. بی دلیل پر فروش ترین خودروساز اروپا و معتبر ترین برند نشده که. کاش یه روزی برسه که توی مملکت ما هم مونتاژ بشه. مثل هند که الان سایت مونتاژ سمند داره. ای کاش.
جوابارش: 1395/1/1812:21:40،
30
19
کجایی تو نکنه مال یه سیاره ی دیگه ای پژو دوام ؟؟؟؟؟؟ کیفیت؟؟؟؟پژو ؟؟؟؟؟پیشتاز؟؟؟؟؟پر فروش شوخی میکنی؟
سارینا : 1395/1/1809:47:13،
35
16
خارج لافراری قرمز سوار میشن اونوقت ما باید چن سال واسیم تا پژو ۳۰۱ بیاد!!نمیدونم مدیرعامل ایرانخودرو چطو از این ماشینا چندشش نمیشه.من مدیر بؤدم با بنز و Bmw قرارداد میبستم.تفکرات یکه زارع تو حلقم
مهدی 7: 1395/1/1809:51:32،
33
14
تا 2018 با قدرت نمایی تسلا مدل 3 با قیمت کمتر از 35000 دلار، چهره خودرو سازی دنیا بالکل متحول میشه، دیگه کسی سراغ خودروی هیبریدی نمیره حتی، چه برسه به بنزینی و گازوییلی

فقط برقی یا نهایت ال ان جی بخاطر بحث آلودگی هوا و گازهای گلخانه ای

تسلا مدل 3 برای سال 2017 توی آمریکا معرفی میشه برای اقشار متوسط و ظرف 24 ساعت، 115 هزار دستگاه پیش فروش کرده

جالبه بدونید که پیمایش این مدل با وجودیکه نصف مدل اس هست، هنوز به بیش از 350 کیلومتر با هر بار شارژ میرسه که برای مصارف روزمره درون شهری، کاملا به صرفه است، مخصوصاً استهلاک بسیار پایینی داره

نه روغن موتور میخواد، نه بازبینی آب رادیات، نه صدا تولید میکنه، نه تسمه ، اگر هم بذارن بیاد ایران، تمام خانوارهای ایرانی عاشقش میشن، چون نزدیک 1500 لیتر فضای صندوق داره. هم صندوق چلو (از موتور خبری نیست) و هم صندوق عقب و هم آپشن 60 به 40 در مواقع نیاز
نا بینا: 1395/1/1812:59:32،
19
14
سلام دوست عزیز باید بدونی که اگر تمام دنیا هم ماشین برقی داشته باشند
ما وظیفه پر مصرف بودن رو بر عهده میگیریم
و این هزینه ای است که باید پرداخت.چون ما ... هستیم.
علی م: 1395/1/1901:36:26،
14
11
جانا سخن از دل ما می گویی ...
ولی بعید میدونم با این دولتهای شعار مدار ما بتونیم خودروهای برقی تسلا رو زیارت کنیم . چون خودروهای برقی آلودگی ندارند و برای ما مردم مضر خواهد بود . اونوقت کی باید سرطان بگیره و بمیره و نسلش منقرض بشه ؟؟؟ در ثانی اونوقت بنزینهای فاقد کیفیت و آلوده کننده رو بغیر از ما مردم فلک زده به کی میتونن بفروشن ؟؟؟
نمیدونم درسته یا نه ولی یکی از دوستان میگفت : بنزین یکی از محصولات پالایشگاه نفت هست که در کنار تولید سایر محصولات پالایشگاهی به اجبار تولید میشه و باید به مصرف برسه چون فرار هست و ریسک ذخیره اش بالاست . در واقع منظورش این بود که بنزین جزو مواد زاید فرایند پالایشگاهی هست که ما رو با موتورهای احتراق داخلی مجبور به مصرفش میکنن...
john: 1395/1/1809:53:08،
31
12
وای بر ما

کاين ره که تو می‌روی به ترکستان است
پوریا: 1395/1/1809:59:32،
30
17
دانش و سواد مدیران خودروساز کشور در همین حد است.مذاکره با شرکت پژو و لاغیر!!خودروسازان خوب و مطرح اسیایی مانند تویوتا
و هیوندا و... جایی در تفکرات و استراتژی خودروسازان ما ندارند در حالی که خودروسازان هندی توانستند با کمک هوندا و سوزوکی
و هیوندا خودروهای خوبی برای بازار هند بسازند و پایگاه صادرات
خود را در منطقه هم به خودروسازان هندی دادند.
محسن: 1395/1/1810:00:27،
26
24
نویسنده سواد خودش رو جایی به رخ کشیده که گفت پژو 208 مال 8 سال پیشِ و پژو 2008 مال 5 سال پیش, من نمیگم پژو ماشیناش عالین و ایرانخودرو خوبه ولی دشمنی بعضیا با این دولت و توافق برجام باعث میشه متوسل به گفتن هر چرت وپرتی بشن!
علی: 1395/1/1810:02:37،
39
13
اگه واسه پژو آب نداره واسه بعضی از مدیران خیلی نون داره ....اصل قضیه اینه
امیر: 1395/1/1810:06:07،
30
31
ال 90 رو خوب اومدی باکلاس هستش مردم از خنده
ناشناس: 1395/1/1810:11:08،
27
31
اقا نخرید.ماشینهای فرانسوی مانند پژو بی کیفیت ترین ماشین اروپا هستند.اصتحلاک بالای دارند.شما ببینید هر ماشین که ایذانخودر تولید میکند باید هر چند هزار کیلومتر برن تعمیر وتسمه تایم وغیره عوض بشد .ولی ماشینهای دیگر کشور ها نیازی تعویض تسمه تایم نیست.ماشینهای فرانسوی هم همین طورنند.ما بدبختی گرفته مان همیشه باید بریم این اشغالهای فرانسوی را بخریم.مردم عزیز نخرید.
شهروند: 1395/1/1811:11:41،
39
14
اونها بي كيفيت نيستند
ما در اونها زياد دست برديم و تا تونستيم غش زديم .
ناشناس: 1395/1/1810:13:17،
28
32
فقط خودرو چینی هم ارزان هم کیفیتش بهتر از خودروهای داخلی هست.هر کی داره راضیه.
*.*: 1395/1/1810:15:51،
45
18
انصافا محصولات رنو با کیفیت هستند...
amir kh: 1395/1/1810:24:33،
40
34
بیخسال بابا
شما تندر دارا خسته نشدید هر مبحثی شد اومدم از تندر نوشتید آی ملت ال 90 فلانه ال 90 بدساره بسه خسته نشدید؟
انصافا این حجم انرژی ای که میزارید اگه در راه صحبح استفاده کتید اختراع میدید بیرون
جاسم : 1395/1/1811:07:14،
17
15
از لحاظ کلی که این شرکت بتونه در رده بندی تولیدی بخواد خودش رو در حد یک سرمایه گذار معرفی کنه باید توان دولت برای مونتاژ کاری و ورود کارخانه های تراز اول رو در ایران خواستار بشه تا نتیجه مطلوبی از کل مسایل داخلی و خارجی طراحی خودرو تاثیر خودشو رو به راه افتادن این کارخانه و کل صنعت ایران داشته باشه .ممنون
محمد: 1395/1/1811:30:06،
23
35
دوست عزیز ظاهرا شما اطلاعاتی راجع به صنعت خودرو ندارید ونمیدونید که فرانسه تو صنعت خودور بسیار ضعیفه و رنو هم به اطف نیسان زنده شده یادتون باشه تا ده سال پیش رنو وضعیتش بدتر از پژو بود و پژو هم الان وضعیت اسف باری داره
123: 1395/1/1812:16:51،
13
27
خخخخخبیخیال شما حتما تاحالا ماین دیگه ایسوار نشدی وگرنه فرق پایین ترین محصول تویوتا با رنو پژو اشغال متوجه میشدی
حق الناس: 1395/1/1812:33:07،
19
14
واقعا يه كم فكر كنيم بد نيست اصلا توليد خودرو در ايران چه لزومي داره وقتي كه ما هيچ مزيتي نسبت به توليدكنندگان و صاحبان تكنولوژي نداريم و فقط باعث هدر رفت سرمايه و ناراحتي و خسارتهاي بسيار فروان براي مردم و نهايتا كشور ميشه .چرا بايد دولت در مشاغلي كه كشور ايران نسبت به ساير كشورها داراي مزيته منحصر بفرديه ( مثل كشاورزي و صنايع دستي و توريسم ) هزينه نكنه و كل ثروت و سرمايه مردم رو معطوف صنعتي بكنه كه با اين وضعيت محاله بتونه روي پاي خودش وايستاده و فقط داره علاوه بر انرژيه مردم تبعات نابهنجاري رو براي كل نظام ببار مياره
فرهاد: 1395/1/1813:10:34،
23
28
اگر برنامه تخت گاز را تماشا کرده باشید بارها شنیده اید که از شرکت پژو بعنوان آشغال ساز یاد می شود.
فرید: 1395/1/1911:51:41،
15
13
دقیقا همین دیشب هم گفت ...
پاسخ محمد: 1395/1/1814:46:43،
39
16
داداش یه سرچ بزن تو نت متوجه میشی نیسان داشت ورشکست میشد که رنو خریدش فقط یاد گرفتیم بدون اطلاع اظهار نظر کنیم
M: 1395/1/1815:13:36،
20
13
اول اینکه این ایران خودرو نیست که بر ارابه سقوط سواره بلکه مردم بی پشت و پناه ایران هستند که سوار پژو سقوط می‌کنند و هر سال بیشتر از سال قبل جان و مال خود را از دست می‌دهند در ثانی تکیه بر همکاری ایران خودرو و پزو دلایلش همان چیزهایی است که مدیران پژو تهدید به افشاگری کردن
ملول: 1395/1/1815:48:05،
21
12
هر كي دنبال هيجان و استرس و مرگ زود هنگامه بره از اين لگن ساز ها خودرو بخره

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانس مسافرتی بهار پرستوها

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما