کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

انتظار شرکت‌های غربی برای ورود به ایران

کدخبر:۲۱۱۵دوشنبه، ۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۹:۲۶۴۶۹۳ بازدید

وال استریت ژورنال با اشاره به منافع اقتصادی غرب در تعامل با ایران نوشت: کاهش تحریم‌ها به شرکت های غربی این امکان را می دهد تا بتوانند مجددا به بزرگترین بازار خاورمیانه وارد شوند.

وال استریت ژورنال طی گزارشی نوشت: کاهش تحریم ها علیه ایران این نوید را به شرکت های بین المللی غربی می دهد که بتوانند مجددا به بزرگترین بازار خاورمیانه وارد شوند.

ایران به واردات همه نوع کالا نیاز دارد و صنایع داخلی این کشور نظیر صنعت خودروسازی نیازمند واردات قطعات تولید کشورهای دیگر هستند. در بخش نفت و گاز نیز زیرساخت های این صنعت در ایران تحت فشار تحریم ها آسیب دیده است.کاهش تحریم ها که در روز یکشنبه مورد توافق قرار گرفت، انگیزه ای است تا ایران را به همکاری بیشتر در مذاکرات هسته ای ترغیب کند. این تحریم ها به صورت مستقیم محدودیت فروش نفت ایران را کاهش نمی دهد. اما توافق ژنو، تحریم ها در زمینه بیمه محموله های نفتی ایران را کاهش می دهد و هزینه حمل نفت ایران را پایین می آورد و به ایران امکان می دهد تا درآمد ناشی از فروش نفت خود را در قالب چند قسط دریافت کند.

این توافق همچنین به ایران اجازه می دهد تا کالاهای مورد نیاز خود شامل قطعات هواپیما و خودرو را وارد نماید و بتواند محصولات پتروشیمی خود را در بازارهای جهانی به فروش برساند.برخی شرکت های غربی روز یکشنبه اعلام کردند که منتظر خواهند ماند تا ببینند به چه میزان می توانند از این توافق منتفع شوند و اینکه روشن شود که دقیقا چه همکاری هایی با ایران از چه زمانی مجاز خواهد بود. به گفته مدیران، بسیاری از شرکت ها، به خصوص در آمریکا همچنان از معامله با ایران خودداری می کنند زیرا در غیر اینصورت شهرت و اعتبار آنها ممکن است آسیب ببیند.در نتیجه، شرکت ها برای منتفع شدن از کاهش تحریم ها در حوزه هایی نظیر قطعات هواپیما لازم نیست حتما تولید کننده اصلی آن کالا باشند، بلکه واسطه هایی که در پشت پرده فعالیت می کنند نیز می توانند از این وضعیت سود ببرند.

بسیاری از شرکت های اروپایی مانند شرکت های فعال در زمینه خودرو و انرژی، تا سال گذشته به همکاری خود با ایران ادامه می دادند. این شرکت ها هرچند به صورتی محتاطانه به نتیجه مذاکرات عکس العمل نشان دادند، اما ابراز امیدواری کردند که این توافق بتواند مسیر را برای همکاری های بیشتر با ایران فراهم سازد.
نماینده شرکت توتال که مذاکرات با ایران در مورد یک پروژه بزرگ گازی را دو سال پیش به دلیل تحریم های اتحادیه اروپا نیمه تمام گذاشت در این باره گفت: «این توافق خبر خوبی در راستای عادی سازی روابط جامعه بین المللی با ایران است.»شرکت های اروپایی احتمالا بیش از شرکت های آمریکایی برای بازگشت سریع به ایران انگیزه دارند، زیرا از دست دادن فرصت همکاری با ایران برای اروپایی ها در همین اواخر و در شرایطی که اروپا با بحران اقتصادی مواجه بوده، رخ داده است.

شرکت خودروسازی پژو سیتروئن فرانسه سال گذشته به دنبال تحریم های اتحادیه اروپا، فروش ماهیانه حدود 10 میلیون یورویی (13.5 میلیون دلاری) خود به ایران را از دست داد.شرکت رنوی فرانسه نیز در سال گذشته 103 هزار دستگاه خودرو در ایران از طریق شرکت ایران خودرو به فروش رساند. در شش ماهه ابتدایی امسال، رنو پیش از توقف فروش خود به ایران به دلیل تحریم های جدید، 25 هزار دستگاه از محصولاتش را در این کشور به فروش رساند.پیش از تحریم های اتحادیه اروپا، ایران یکی از بزرگترین کشورهای سازنده خودرو در خاورمیانه محسوب می شد و قادر بود سالانه بیش از یک میلیون دستگاه خودرو تولید کند. همچنین ایران در دهه های اخیر یکی از مهمترین بازارها برای شرکت های خودروسازی فرانسه بود که این شرکت ها می توانستند مدل های قدیمی خود را در بازار این کشور به فروش برسانند.

سخنگوی شرکت رنو در این باره گفت: «ما از این خبر خوب استقبال می کنیم و امیدواریم به محض برداشته شدن تحریم ها در زمینه صنعت خودرو، فعالیت های خودمان را ادامه دهیم.»ایران همچنین به شدت نیازمند واردات قطعات هواپیما از کشورهای غربی است. بر اساس نتایج تحقیقات موسسه فرانسوی آئرو ترانسپورت دیتا بانک، ناوگان حمل و نقل هوایی این کشور با دارا بودن بیش از 150 فروند هواپیمای ایرباس، بوئینگ و دیگر مدل های هواپیما، دارای متوسط عمر بیش از 20 سال است.کاهش تحریم ها به ایران اجازه می دهد تا بتواند برای بازسازی ناوگان هوایی خود قطعات هواپیما خریداری کند. اما به گفته افراد مطلع، بر اساس این توافق ایران بیشتر قادر به خرید قطعات هواپیما خواهد بود تا هواپیماهای جدید ایرباس و بوئینگ.

رینر اوهلر، سخنگوی شرکت ایرباس در این باره گفت: «ما باید پیش از ارزیابی هرگونه تجارتی (با ایران) ابتدا در مورد وضعیت حقوقی جدید به دقت کسب اطلاع کنیم.»

در زمینه صنعت پتروشیمی، شرکت های ایرانی احتمالا زودتر از شرکت های غربی از کاهش تحریم ها منتفع خواهند شد. شرکت ملی پتروشیمی ایران اعلام کرده است که کاهش تحریم ها به کشور کمک خواهد کرد تا همکاری خود با کشورهای دیگر را گسترش دهد. از دست دادن بازار اروپا موجب شده تا صنعت پتروشیمی ایران بیشتر به بازار کشورهای آسیایی نظیر هند و چین متکی شود.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

زندگی: 1392/9/415:31:56،
45
10
ی روز خوب ت راهه
محمدعلی: 1392/9/421:52:48،
8
34
زهی خیال باطل .
اینها همه حرف مفته . گربه برای رضای خدا موش نمیگیره اونوقت آمریکا یا کشورهای غربی به ما کمک کنند .
با سرازیر شدن پول در بانک مرکزی و به طبع آن سایر بانک ها منتظر تورم 400 درصدی باشید .
ولی البته درآمد مردم میره بالا و بی کاری از بین میره مثل چین در سالهای 1980 به بعد و ژاپن بعد از انقلاب .
شاهین tehran: 1392/9/415:35:32،
62
17
خدا کنه شرکتهای خودروساز بیاند ایران و روی این ایران خودرو و سایپا رو کم کنند تا این ماشینای عهد بوق رو نندازند به مردم با قیمت بسیار بالا. اونوقته که با 30 میلیون میشه تویوتا سوار شد نه رانا.
ح: 1392/9/415:36:05،
43
19
با تعامل و ارتباط با جهانيان مي توانيم به تمدن بيشتري دست يابيم.
amir: 1392/9/416:10:43،
69
13
با سلام اقای ح ما ایرانیا تمدنمون خیلی از دنیا بیشتره فقط باید بعضیا از لجاجت دست بردارن
موسی: 1392/9/415:50:00،
41
11
وقتی که قیمت یه سمند LX معمولی 25 میلیون باشه،به نظر شما قیمت خودروهای فرانسوی چند خواهد بود؟
اکثر مردم نمیتوانند این خودروها رو بخرن چون درآمدشون به حدی نیست که برای مگان که در اروپا یه خودروی بسیار معمولی قلمداد میشه حدود 80 میلیون بپردازند.
شمال: 1392/9/416:19:54،
17
13
امیدوارم اگر سایپا رنو میزنه محصول بروز بزنه نه داچیا و رنو قدیمی مثل مگان و ... با این قیمت
پژمان: 1392/9/416:23:28،
14
13
دوستان،آرزوی انهدام صنعتخودروکشورنه منطقی نه عملی(خیلی ازمردم بطورمستقیم وغیرمستقیم به این صنعت بسته)خودروخارجی یک قیمت جهانی داردکه مطمئناخریدخودرویی زیراون قیمت ممکن نیست.آرزوکنیم صنعت کشوراصلاح،قابل رقابت باتولیدات جهانی بشه وضع مردم طوری بشه که بتونن خودروی خوب بخرن. (وگرنه با30میلیون یعنی10هزاردلارهیچ جابشمارانانمیدن
پویا: 1392/9/421:36:33،
15
10
با 16000 دلار یعنی 48 میلیون میشه مزدا 3 سال 2014 سوار شد. البته کافیه که 25 درصد پول رو اول بپردازی بعد سوار ماشینت بشی و لذت ببری بقیش هم قسط. حالا با این 16000 دلار توی ایران یک ال 90 اتومات میدن (باید بگم مزدا هم اتوماته البته نه به اندازه ال 90!!!!!!) البته همه ÷ول رو سه ماه ÷یش میگیرن.
بینام : 1392/9/416:29:11،
10
8
تحریم نشان کارخیلی عقبیم

صدای داد مردم : 1392/9/416:34:35،
18
11
انحصار بعضی کالا ها باید شکسته شه

مثلا آقایون راضی نمی شن خودروساز خارجی بیاد باید در ایران خودرو و سایپارو گل بگیرن
بزور کمک دولت و سوبسید که اینها سر پان که بگن ما هم خوردرو سازیم
سعید ملکی: 1392/9/417:22:57،
20
11
ایران باید عضو سازمان تجارت جهانی(wto) بشه. طبق قانون باید تعرفه واردات هر کالایی صفر بشه و تمام شرکتهای دنیا بتونند بیاند و سرمایه گذاری کنند. این میتونه گام موثری در جهت سرمایه گذاری شرکتهای چند ملیتی در ایران باشه.
رامین مظاهری: 1392/9/417:33:27،
13
54
یه روزی قدر احمدی نژادو میدونید.

بذارید انرژی هسته ای تعطیل بشه.بذارید قیمت خونه 5 برابر بشه. اونوقت حالتونو میپرسم.
علی: 1392/9/418:28:21،
27
10
انگار حالت خوب نیست
110: 1392/9/418:39:33،
25
12
چه کاره ی احمدینژادی که اینقدر سنگشو به سینه میزنی؟ حتما خیلی بهت حال داده
شهامت: 1392/9/421:47:31،
11
10
رامین عزیز تو کله هر آدمی یه چیزیه به اسم مغز اما استفاده کردن یا نکردن از اون اختیاریه مملکت رو دوست شما کلا تعطیل کرده بود شده این! مطمئن باش آسمونم بیاد زمین از این بدتر نمیشه . ما قدر دولتمونو میدونیم شما خود دانید.
شاهین tehran: 1392/9/422:42:20،
7
9
آقای مظاهری انرژی هسته ای که تعطیل نشده که بلکه یه مقدار غنی سازی تعلیق یافته. مطمئنا انرژی هسته ای انرژی ماندگار برای نسلهای بعده. مگه میشه این همه زحمت متخصصین و دانشمندان هسته ای در طی این چند سال با یه توافقنامه از بین بره؟ مطمئنا با بهره گیری از دانش اروپاییان این صنعت پیشرفت میکنه
ح: 1392/9/418:02:06،
15
8
پاسخ به امير
حق با شماست اميرخان،مخلصيم.منظورم رفاه و راحتي براي ايرانيان عزيز بود.
amir: 1392/9/419:32:01،
15
11
قربان شما منم مخلص تمام هم وطنا
پوریا1: 1392/9/418:45:37،
22
8
خبر خوبیه.ولی در مورد وضعیت خودروسازی این تولید خودرو نیست مونتاژه,اگه همین شرکت های خودروسازی خارجی تو ایران خط تولید بزنن خیلی بهتره دیگه کارگرها هم بیکار نمیشن,کیفیت ماشین ها هم میره بالا.
م : 1392/9/511:06:22،
12
9
يعني شركت هاي غربي همينجوري هي منتظرن پشت مرز!!!

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل