کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

لکسوس RX، قابلیت عرضه در بازار ایران را دارد


کد خبر : ۲۱۱۳۸دوشنبه، ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳:۴۷۵۹۴۷ بازدید

کمپانی ژاپنی لکسوس، در سال های گذشته مدلی را به بازار ایران معرفی کرد که هنوز خیلی از خریداران خودروهای لوکس به دنبال آن ...
لکسوس RX، قابلیت عرضه در بازار ایران را داردلکسوس RX، قابلیت عرضه در بازار ایران را دارد

کمپانی ژاپنی لکسوس، در سال های گذشته مدلی را به بازار ایران معرفی کرد که هنوز خیلی از خریداران خودروهای لوکس به دنبال آن می گردند. لکسوس RX خودرویی است که با دو اتاق به صورت رسمی در بازار ایران فروخته شد و توانست تعریف خوبی را از لوکس بودن ژاپنی به ایرانیان معرفی کند.

به گزارش ایران جیب به نقل از اسب بخار، در آن زمان که ب ام و X3، در فروش غوغا می کرد، نسل سوم RX فروش به مراتب بهتری را تجربه کرد و این روزها شاهد هستیم که به راحتی مالک یک RX350 خودروی خود را نمی فروشد. معرفی نسل چهارم RX در زمانی انجام شد که طبق قوانین گمرکی ایران، ورود خودروهای ۲۵۰۰ سی سی به بالا ممنوع شده بود و حتی مدل های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ نسل سوم هم به راحتی وارد بازار نمی شدند. ولی نکته جالب این است که لکسوس RX نسل چهارم که با مدل ۲۰۱۶ به بازار جهانی عرضه شده است، طبق رویه تمام خودروسازان، این بار موتوری با حجم پایین هم برای این اتاق طراحی کرده تا مشتری گزینه های انتخاب بیشتری را داشته باشد. همین مسئله باعث شده تا امروز RX200t هم در خط تولید باشد و بتواند در بازارهای مختلف فروش خوبی را داشته باشد. شایان ذکر است که کمپانی لکسوس، هدف تبلیغاتی خود را با مدل RX350 و RX450h پیش برده است تا بتواند توان فنی و موتوری خود را نیز معرفی کند.

RX200t مشخصات فنی مشابه به NX200t را دارد و تنها اتاق بزرگتر و لوکس تری را در اختیار مشتری قرار می دهد. موتور این خودرو دو لیتر حجم دارد و با فناوری توربو، ۲۲۸ الی ۲۳۵ اسب بخار و ۳۵۰ نیوتون متر گشتاور تولید می کند. انتقال قدرت به وسیله گیربکس شش سرعته اتوماتیک انجام شده و با توجه به شرایط رانندگی، قدرت تولید شده به چهار چرخ منتقل می شود. طبق معمول کمپانی لکسوس برای RX200t هم کیت F Sport در نظر گرفته است که این خودرو را نسبت به مدل های دیگر، اسپرت تر جلوه می دهد.

وجود امکاناتی مثل ۱۰ کیسه هوا مستقل، رادار خطی، رادار نقطه کور، رادار تنظیم فاصله، سیستم جلوگیری از تصادف، سنسور خواب، سقف پانارومیک، درب صندوق برقی، صندلی های جلو و عقب برقی، دنده پشت فرمان، تنظیم نوع عملکرد سیستم تعلیق، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم تهویه دو یا سه گانه، نور بالا اتوماتیک، سنسور نور و باران، چرخش چراغ اتوماتیک، چراغشور، گرمکن و سردکن صندلی ها، گرمکن فرمان، ترمز پارک برقی، مانیتور، موس وسط و… باعث می شود تا این خودرو از نظر سطح ایمنی و امکانات در بالاترین رده قرار گیرد. همچنین طبق اعلام موسسه J.D.Power، محصولات لکسوس از نظر کیفیت و مراجعه به تعمیرگاه، در بهترین شرایط بین خودروسازان تیراژ بالا قرار می گیرد و طبق نظر این سازمان، به مراتب از کادیلاک، مرسدس بنز و ب ام و باکیفیت تر است.

به هر حال می توان نتیجه گرفت که لکسوس RX نسل چهارم با مدل ۲۰۰t دیگر ممنوعیت برای واردات ندارد و همچون NX200t می تواند در بازار ایران عرضه شود. حال شاید برخی بگویند که موتور دو لیتری برای این خودرو کم است و نمی تواند پاسخگو باشد. در جواب باید گفت که رقبای این خودرو مثل ب ام و X3 با موتور دو لیتری تویین پاور ۲۴۰ اسب بخار و گشتاور ۳۵۲ نیوتون متر عرضه می شوند و تنها ۱۱ کیلوگرم از لکسوس RX سبکتر است. پس با توجه به سابقه X3 با موتور دو لیتری ۲۴۰ اسب بخاری در ایران، می توان نتیجه گرفت که لکسوس RX200t هم با موتور دو لیتری ۲۲۸ الی ۲۳۵ اسب بخاری می تواند برای بازار ایران تا حدی جذاب به حساب آید

قیمت RX200t در بازار انگلیس نزدیک به ۴۰ هزار پوند تعیین می شود و گاهی مدل های فول آن تا ۴۸ هزار پوند هم قیمت گذاری می شود. در صورتی که واردکنندگان شخصی و شرکت ایرتویا این خودرو را به سبد محصولات خود اضافه کنند، بی شک قیمتی بیشتر از NX200t با قیمت بین ۳۴۰ الی ۳۶۰ میلیون تومان خواهد داشت و احتمالا با ارزش بیش از ۴۰۰ میلیون تومان پا به بازار ایران می گذارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها