کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

امضای اوباما در سيبل ترامپ


کد خبر : ۲۱۱۲۹دوشنبه، ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۳:۴۷۳۰۰۶ بازدید

صدرنشين رقابت انتخاباتي جمهوريخواهان رييس‌جمهور امريكا را به دليل توافق هسته‌اي «مايه آبروريزي» خواند ...

جدال‌هاي لفظي باراك اوباما و دونالد ترامپ اين روزها به بحث‌هاي نخست‌ منازعات انتخاباتي امريكا تبديل شده است و گويي پاياني ندارد. پس از اظهارات چندي پيش نامزد پيشتاز جمهوريخواه رياست‌جمهوري امريكا درباره حق دستيابي ژاپن و كره جنوبي به تسليحات هسته‌اي براي مقابله با كره شمالي، باراك اوباما پس از پايان نشست امنيت هسته‌اي در نشستي خبري به آن سخنان پاسخ داد و به تحقير ترامپ پرداخت.

رييس‌جمهور امريكا گفت: ما نمي‌خواهيم كسي رييس‌جمهور امريكا شود كه اهميت اين موضوع را درك نمي‌كند. اظهارات ترامپ از فردي انتظار مي‌رود كه چيز زيادي از سياست خارجه، سياست هسته‌اي شبه جزيره كره يا كلا از دنيا نمي‌داند. البته سخنان رييس‌جمهور امريكا مختص به اين عبارات نشد و اوباما در ادامه آن نشست مدعي شد كه ايران روح برجام را نقض كرده است. اين عبارات هم بهانه را براي نامزد زخم‌خورده و هجوشده تندرو جمهوريخواه فراهم آورد تا بار ديگر باراك اوباما و جان كري را به سخره گيرد و رييس‌جمهور و وزير امور خارجه امريكا را بچه خطاب كند. به گزارش ايرنا، تارنماي خبري جوييش اينسايدر نوشت كه ترامپ روز شنبه در جمع هواداران خود در ويسكانسين گفت: شنيده‌ام كه اوباما از ايراني‌ها ناراحت است و حس مي‌كند كه به روح توافق پايبند نبوده‌اند. او در ادامه سخنان تمسخرآميز خود خطاب به رييس‌جمهور امريكا اظهار كرد: فكر مي‌كردي غير از اين مي‌شود؟ عين بچه‌هاست. عين بچه‌ها! ايراني‌ها از همان روز اول خلف وعده كردند.

واقعا كه اين رييس‌جمهور مايه آبروريزي است. اين شرم‌آور است. اين نامزد جمهوريخواه اضافه كرد: هر كسي كه اندك عقلي داشت مي‌فهميد براي اوباما چه پيش خواهد آمد. هنوز جوهر امضاي قرارداد خشك نشده كه ايران از روسيه موشك مي‌خرد و آزمايش موشكي انجام مي‌دهد. آنها اهميتي به اوباما نمي‌دهند. ترامپ در ادامه سخنان خود در اين نشست تبليغاتي، جان كري، وزير امور خارجه كنوني امريكا را هم بي‌نصيب نگذاشت و تصريح كرد كه ايرانيان در جريان مذاكرات هسته‌اي كري را عين بچه‌ها گول زدند. او تاكيد كرد: ايرانيان كري را عين يك بچه گول زدند. اين نامزد انتخابات رياست‌جمهوري پس از اين اظهارات، اشاره‌اي هم به وزير امور خارجه ايران كرد و مدعي شد كه از محمد جواد ظريف باهوش‌تر و زبل‌تر است. اظهارات روز شنبه ترامپ در حالي است كه او پيش از اين نيز نسبت به ساير كانديداهاي رياست‌جمهوري امريكا، شديدترين سخنان را بيان كرده و گفته بود كه پس از رسيدن به مقام رياست‌جمهوري، توافق هسته‌اي ايران و گروه ١+٥ را پاره خواهد كرد. با اين حال، ترامپ در ويسكانسين علاوه بر اظهارات تكراري خود درباره برجام، بار ديگر به تكرار نظراتش در خصوص عربستان، ژاپن، بيمه خدمات درماني و ناتو پرداخت.

او درباره عربستان گفت: «عربستان، آنها آدم‌هاي خوبي هستند. همه آدم‌هاي خوبي هستند. آنها بودجه‌اي دارند كه غيرقابل تصور است. آنها نفت با كيفيت و گراني دارند و اين نفت را با قيمت ارزاني به دست مي‌آورند، يعني پول خيلي خوبي درمي‌آورند. ما از آنها محافظت مي‌كنيم. باشد، اما چرا ما بايد براي زميني كه در آن پايگاه زده‌ايم پول بپردازيم و كرايه بدهيم؟ اصلا چرا بايد كرايه بدهيم؟ البته منظورم فقط كرايه نيست، هرچند آن هم پول زيادي است، اما من در مورد پول‌هاي خيلي خيلي زياد صحبت مي‌كنم. منظورم اين است كه آنها بايد سهم خود را بپردازند، چون ما از آنها محافظت مي‌كنيم. » ترامپ در مورد ژاپن هم با بيان اينكه واشنگتن از توكيو محافظت مي‌كند، گفت: مبادلات اقتصادي دو كشور به‌شدت دچار «عدم توازن» است و در حالي كه ژاپن ميليون‌ها دلار خودرو به امريكا صادر مي‌كند، امريكا صادرات چنداني به ژاپن ندارد. اين نامزد انتخابات امريكا كه پيش از اين‌بارها وعده كرده است در صورت پيروزي در انتخابات طرح خدمات درماني دولت باراك اوباما موسوم به «اوباما كر» را لغو كند، بار ديگر با بيان اينكه اين طرح هزينه «غيرقابل تحملي» را به امريكا تحميل مي‌كند و در عين حال كارآمد هم نيست، گفت: در سال ٢٠١٧ ديگري خبري از اين طرح نخواهد بود.

ترامپ گفت: «به اين دليل كه ما روي يك حباب (اقتصادي) هستيم. اگر اين حباب بتركد، آن وقت اوضاع بسيار بسيار ناخوشايندي پيش مي‌آيد.» وي به پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) هم اشاره كرد و گفت در صورت پيروزي در انتخابات، اعضاي اين ائتلاف و همچنين اعضاي سازمان ملل را وادار خواهد كرد كه سهم بيشتري در هزينه‌هاي اين نهادها داشته باشند. او گفت: «مي‌گويند كه من مي‌خواهم ناتو را منحل كنم. نه، من آدم باهوشي هستم، من آدم بسيار بسيار بسيار باهوشي هستم و مي‌دانم دارم چه كار مي‌كنم.»



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها