کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

چرا واردات خودرو نصف شد؟

کدخبر:۲۱۰۸۹یکشنبه، ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۲:۲۳:۴۷۲۷۱۰ بازدید

گمرک جمهوری اسلامی ایران در تازه‌ترین گزارش خود در مورد کارنامه تجارت خارجی سال 94 در حالی به کاهش 50 درصدی واردات خودروهای ...
چرا واردات خودرو نصف شد؟

گمرک جمهوری اسلامی ایران در تازه‌ترین گزارش خود در مورد کارنامه تجارت خارجی سال 94 در حالی به کاهش 50 درصدی واردات خودروهای سواری در سال 94 اشاره کرده که این موضوع را ناشی از سیاست‌ موفق دولت در جلوگیری از واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی عنوان کرده است.

براساس آمار گمرک طی سال 94، تعداد ۵۱ هزارو ۵۲۲ دستگاه انواع خودرو وارد کشور شد که درمقایسه با سال 93 واردات خودرو کاهش 50 درصدی را تجربه کرده است. از سوی دیگر ارزش واردات خودرو هم کاهش قابل‌توجهی داشت؛ به نحوی که ارزش دلاری واردات خودرو طی سال گذشته یک‌میلیارد و ۲۳۰ میلیون دلار بود؛ بنابراین ارزش دلاری واردات خودرو طی سال 94 در مقایسه با سال پیش از آن 43 درصد کاهش داشته است.

با این حال گمرک افت واردات خودرو در سال 94 نسبت به سال 93 را به دلیل چشم‌پوشی دولت از درآمدهای حاصل از محل واردات خودرو به سبب‌ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی می‌داند، این در شرایطی است که مصوبه ممنوعیت واردات خودروهای لوکس در اواخر سال 1391 و در دولت دهم ابلاغ شد و در سال‌های 92، 93 و 94 همچنان به قوت خود باقی ماند، اما با وجود اجرایی شدن این مصوبه در سال‌های 92 و 93 واردات خودرو نه تنها کاهشی نبوده بلکه روند افزایشی نیز داشته است؛ به‌طوری‌که واردات خودرو در سال 1392 با ورود 78 هزار و 673 خودرو سواری به کشور، رشد 45/ 74 درصدی نسبت به سال 91 را ثبت کرد و واردات 103 هزار و 918 دستگاه خودرو در سال 93 نیز نشان از رشد 31 درصدی واردات خودروهای سواری در مقایسه با سال 92 داشت؛ بنابراین با توجه به آمار واردات خودرو طی سال های گذشته به‌نظر می‌رسد که ارتباط میان افت واردات با ممنوعیت واردات خودروهای لوکس، محلی از اعراب ندارد. آنگونه که بسیاری از کارشناسان بازار خودروهای وارداتی اعلام کرده‌اند عامل اصلی در کاهش واردات خودروهای سواری به‌دلیل افت تقاضا در بازار بوده است. موضوعی که بازار خودروهای داخلی را نیز تحت تاثیر قرار داد و موجب افت تولید طی سال گذشته شد.

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

مهدی: 1395/1/1503:23:37،
76
21
اونی ک پولشو دارهع ک وارد میکنه ایناهم همش مسخره بازیه اونیم ک مثل ما تو کف این ماشیناهست ک اصلا پولشو نداریم پس هیچ فرقی نمی کنه دو حالتم بیشتر نداره کسانی ک پول دارن قدرت هرکاریو دارن کسانی ام ک از خودشونن هرکی میخان انجام میدن این اخبارم فقط واسه سرگرمی عوام الناسه وگرنه این همه ماشین 2016 بالای 2500 سی سی تو خیابونا هست تازه مگه وقتی یکی از برادرا یا یکی از خوداتون بخاین وارد کنید مگه هیچ کی هست ک بگه بالای چشمتون ابرو تو رو خدا ولمون کنید 37 ساله گوشمون از دروغای شاخ داری ک جلو چشمون هست پره
انقدر دلم خونه از این مملکت ک نمی دونم از کدوم بی عدالت کامنت بزارم ....
المیرا: 1395/1/1509:36:20،
44
25
چون کمپین
نه به خرید خودروی صفر داره کار خودشو میکنه
در آینده نزدیک هم فروش تولیدات داخلی نصف میشه
چون مشکلات مهمتری در زندگی داریم
نسبت به خرید خودرو / پس همگی با هم خودرویی دیگر نمیخریم و با همین ماشینهایمان زندگی میکنیم
بهزاد : 1395/1/1511:27:04،
40
13
در تکمیل نظر جناب المیرا می شود گفت :
نه تنها مشکلات مهمتری داریم بلکه درآمدمان هم نسبت به قبل کمتر است.
پس با توجه به اینکه قدرت خرید کاهش پیدا کرده و درآمد آینده هم مشخص نیست اگر ذخیره‌ای هم هست باید با احتیاط و فقط برای موارد ضروری صرف کرد.
د: 1395/1/1512:02:47،
25
20
چون میخواهند خودرو های آشغال داخلی را به مردم بیاندازند
سعید: 1395/1/1503:40:17،
58
18
میشه دولت از درامد خودش تو تولید خودروهای بنجل داخلی هم چشم پوشی کنه؟؟؟؟
majid: 1395/1/1503:49:58،
32
20
به نظر بنده :کاملا مشخصه که ورادات بی رویه خودرو صرفا برای بازدهی گمرکی بوده و اینکه قشر مرفه خودروهای وارداتی را به خوروهای داخلی ترجیه میدن و گمرکی بالا باعث میشد که قشر متوسط و ضعیف نتونن خودروهای وارداتی خریداری کنن و به اجبار خودروهای داخلی رو با قیمت بالا و بدون رفابت بین آنها ...در کل جلوگیری از واردات بی رویه بد نیست اگر برای کنترل از هدر رفت ارز داخلی بشه و در کنارش رقابت داخلی داشته باشیم ولی سیاست دولتها بر مبنای حمایت از خود بوده نه مصرف کننده داخلی .این مورد مانند خیلی از موردهای دیگه مانند ارث پدری برای دولتها در ایرانه.
Arash : 1395/1/1505:01:46،
60
20
واقعیت چیزیه دیگری هست. فقیر تر شدن بی صدای مردم ایران . هر روز فقیر تر از دیروز .
بدبخت: 1395/1/1506:21:28،
61
16
لعنت به توليد داخلي كه تحميل مون ميكنن
مسعود: 1395/1/1507:25:04،
57
23
چون ملت پول ندارن ... چون تو خرج روزانه خودمون موندیم ... چون قدرت خریدمون یک سوم شده ... چون جوانهامون بیکار و بی پولن ... چون عوارض گمرکی خودروها سر به فلک کشیده ...
بازم بگم؟؟!!
سی سال از خدا عمر گرفتم، هیچوقت همچین وضعیتی تو کشور ندیدم، تمام دوستهام که دانشجو هستن و البته خودم، هیچ انگیزه ای برای تحصیل نداریم و فقط دلمون میخواد زودتر تموم بشه...
آقا تو رو به همه مقدساتتون، به مردم بگین که بچه هاشونو دانشگاه نفرستن، دیگه بچه هاتونو بدبخت نکنین، عمرشونو تلف نکنید، بفرسین یه کار فنی یاد بگیرن یا تو بازار کاسبی کنن یا حتی شاگرد یه تاجر بشن یا فوتبالیست و بازیگر بشن، درس خوندن هیچی توش نیست،.،هیچی...صفر صفر.
علي: 1395/1/1507:30:32،
32
21
يه روزي مياد خودرو براي ملت ما ميشه وسيله جابجاي ... عين اروپا ... تاكسيا همه e class ... فكرا همه رها ...
pepan: 1395/1/1508:30:48،
45
14
چون کیفیت پراید 5 ستاره شده همه هجوم بردند به خریدن پراید...بابا این چه خبریه..خب مسولین به فکر زدن جیب مردم با شیوه جدید هستند..آپدیت می کن افکاراتشون رو...همه چیز هرتی شده..می گن ماشین بالای 2500 وارد نمی کنیم چون هم مصرف سوختش بالاست هم آلایندگی داره..آخه شمایی که نیسان وانت تولید می کنین حداقل شما خفه شین که صدی 15 تا میسوزونه و درصد آلایندگی یورو 1 هم نیستشمایی که 206 ایرانیزه میزنی و سیستم ای سی یو رو کردی چینی و ماشین کلا شده قاری تو حرف نزن.تا کی میخوایین نمد زیر کاپوت رو از آپشن حساب کنین.تا کی می خوایین جای باند رو بزارین و باند رو خود مشتری تهیه کنه.تا کی میخواین درچه برقی رو حذف کنین و دریچه سیمی خیلی خیلی ساده و مبتدی بزارین رو خودرو..به جای پیشرفت پسرفت و از کیفیت کاسته تا سودتون بیشتر کنین.تا کی باید دروغ بشنویم..پولم رو از کوچه پیدا نکردم که بریزم حلقوم چندتا نادان
G: 1395/1/1509:06:13،
37
19
آره جان خودتون سیاست دولت هه...مردم پول ندارن ماشین بخرن و رکود تو بازار حکم فرماست...همین 50% هم که وارد شده همشون رو دستشون باد کرده یک سالم از مدلشون افتاد پایین...سیااااااااست دوووووولت خدای من به کی پناه ببرم...
جاسم : 1395/1/1509:22:08،
35
17
از باکو دارن بالای 2500 وارد میکنن یواشکی .کسی خواست میتونه پیگیری کنه .
رضا: 1395/1/1509:28:11،
17
18
دریغ و صد حیف اگر واردات خودروهای روز و ایمن و باکیفیت در این
کشور محدود شود و به جای ان خودروهایی را مردم سوار شوند که
نه کیفیت دارند و نه ایمن هستند.تازه به قیمت جهانی هم باید انها
را هم خریداری کنند.!!!
عبدالله انصاری: 1395/1/1510:31:32،
21
36
خودروهای داخلی با توجه به قیمتی که دارند از کیفیت قابل قبولی برخوردارند. مشکل از قدرت خرید مردم هست که سال 91 با تورم 300 درصدی نابود شد. شما پژو پارس بخرید. مطمئن باشید تا سه سال، هیچ خرابی مهم برایتان پیش نخواهد آمد. همینطور سمند توربو که توسط همکاران بنده تست شده و تا کیلومتر 200 هزار نیز هیچ مشکلی - حتا مشکل کوچک - نیز نداشته. پراید نیز با وجود قدیمی بودن طرحش، به وسطه بازنگری فنی سال 81 و انژکتوری شدنش، مشکل چندانی از بابت آلودگی یا مصرف سوخت ندارد و قطعات یدکی آن نیز فراوان بوده و در کل ایران در دسترس است. اما وارداتی ها بسیار گرانند. قطعاتشان نایاب و مکانیکشان نیز نایاب تر از قطعاتشان است.
پاسخ به عبدالله: 1395/1/1511:04:00،
26
20
اقا تعطیلات عید تموم شد برگرد به واقعیت.
ایرانی: 1395/1/1513:31:13،
20
13
اگر بشما بود الان گاری و درشکه بعلت فناوری راحتی که دارن واصلا
هم هوا را الوده نمیکنند هنوز حرف اول را میزدند وقتی همان سمند توربو هم قیمت تویوتا یاریس عرضه میشه مشکل اینجاست چرا با همان پول ژاپن تویوتا وما وانت اریسان تولید میکنیم؟
ناصر: 1395/1/1511:00:22،
29
16
چرا؟ چون دیگه ماشین لوکس خریدن یک طرف نگه داشتنش با این قیمتهای عجیب لوازم یدکی و بنزین نفتی و بیمه و قیمت زیاد تایر و... و تازگی هم گیردادن پلیس به ماشینهای گرون و خواستن باج مشکل جدید است که با درامدهای کم و رکود مطلق ایران، شدنی نیست
22 میلیون نفر: 1395/1/1511:24:00،
21
18
تحریم توسط ملت.
هرکی میگه تحریم خودرو اثر نداشته آمار فروش خودروسازهای داخل و واردات رو نگاه کنه که از نصف هم نصف تر شده و میشه تو سال 95.
محمد : 1395/1/1511:38:49،
24
21
پول نيست بابا همه پولها رفت خزانه خاليه
وحيد: 1395/1/1512:44:38،
22
20
اقا يون چي مي گين
به لطف اقتصاد مقاومتي و انحصار
داريم پيشرف ميكنيم
سال75صبا
سال٨٠پرايد
سال٨٥پرايد١٤١واستسلم
سال٩٠پرايدانژكتوري
سال٩٥پرايدوانت
سال١٤٠٠پرايد سوپرتوربو
سال١٤١٠باداشبورد بنز
سال١٤٥٠با دروداشبورد لامبورگيني
سال. . . . . . .
خدا بده بركت
خوبه لياقت ايراني جماعت اينه
عجبا: 1395/1/1513:24:56،
31
14
الان توی سایت فروش خودرو در یک کشور عربی هیوندائی توسان 2016 را 72 میلیون تومان میفروشند چرا چرا چرا همان را 157 میلیون
در ایران پیشفروش میکنند و در بازار 174 میلیون قیمت داره واقعا چرا؟

http://ksa.yallamotor.com/new-cars/hyundai/tucson/2016

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل