کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

BMW مدل فوق لوکس X7 را روانه بازار می‌کند؟


کد خبر : ۲۱۰۴۴چهارشنبه، ۱۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹:۰۵۱۱۸۸۷ بازدید

بی ام و برای رقابت با رنج‌روور و برند لوکس میباخ، در حال کار روی نسخه‌ای فوق لوکس با نام X7 است که قیمتی بیش از ...
BMW مدل فوق لوکس X7 را روانه بازار می‌کند؟BMW مدل فوق لوکس X7 را روانه بازار می‌کند؟

بی ام و برای رقابت با رنج‌روور و برند لوکس میباخ، در حال کار روی نسخه‌ای فوق لوکس با نام X7 است که قیمتی بیش از ۱۰۰ هزار دلار خواهد داشت.

ایان رابرتسون رئیس بخش فروش بی ام و اعلام کرده است که این کمپانی دو نسخه‌ی متفاوت از شاسی‌بلند X7 را تولید خواهد کرد؛ یکی نسخه‌ی عادی هفت نفره و دیگری نسخه‌ی فوق لوکس چهار نفره‌ با ظاهری متمایز و البته برچسب قیمتی ۱۰۰.۰۰ دلار. رابرتسون همچنین از تولید یک کراس اوور کوچک هم در آینده ای نزدیک خبر داد که قرار است با عرضه‌ی آن بی ام و فروشش را در بازار ایالات متحده افزایش دهد.
 
 نسخه‌ی لوکس X7 بخشی از برنامه‌ی بی‌ام‌و برای گسترش مدل هایش در کلاس GKL (به زبان آلمانی مخفف Grand Klass و به معنای کلاس لوکس) است. فعلا تنها خودروی بی ام و در این کلاس سری ۷ جدید است. بی‌ام‌و X7 از طراحی کاملا متفاوتی با بزرگترین SUV حال حاضر بی‌ام‌و یعنی X5 برخوردار خواهد بود. به گفته‌ی رابینسون این مدل در تاسیسات بی‌ام‌و در اسپارتنبورگ در ایالت کارولینای جنوبی تولید و تا سال ۲۰۱۸ به بازار خواهد آمد.
 
  رابرتسون همچنین به این سوال که آیا مدل لوکس X7 پاسخی به شاسی‌بلند میباخ GL است، پاسخی نداد؛ اما از منابعی در مرسدس بنز شنیده شده است که GL میباخ به عنوان دومین مدل از زیر برند میباخ بزودی رونمایی خواهد شد، فعلا جزئیاتی از این مدل و تاریخ رونمایی آن در دسترس نیست. البته رابرتسون در خصوص برنامه‌های محصولات سوپرلوکس بی‌ام‌و، از رولزرویس نام برد و همچنان آن را اصلی‌ترین خودروی لوکس خانواده‌ی تولید کننده‌ی خودروی باواریا به حساب آورد.
 
 رابرتسون به این نکته هم اشاره کرد که بی‌ام‌و X7 هیچ اشتراک فنی با کراس اوور رولزرویس که آن هم احتمالا قرار است در سال ۲۰۱۸ به بازار بیاید، ندارد. براساس اطلاعاتی که از رولزرویس بدست آمده، کراس‌اوور رولزرویس از شاسی فضایی آلومینیومی استفاده خواهد کرد؛ این در حالی است که هر دو مدل X7 دارای شاسی‌های مونوکوک خواهند بود. وی همچنین از برنامه‌ی بی‌ام‌و برای افزایش مدل‌هایش در کلاس GKL خبر داد و البته شایعه‌ی تولید سری ۹ را هم رد کرد، ولی گفت مدلی در دست بررسی قرار دارد که در آینده ای نه چندان دور تولید خواهد شد.
 
 در سمت دیگر بازار، بی‌ام‌و بزودی کراس اوور جمع و جور و کوچکی را عرضه خواهد کرد، البته ایان رابینسون نامی از این مدل نبرد ولی از انتشار تصاویر جاسوسی این خودرو در فضای مجازی صحبت کرد. بدین ترتیب احتمالا مدلی که وی از آن یاد کرده باید نسخه‌ی کوپه‌ی X1، بی‌ام‌و X2 باشد. X2 از طراحی ظاهری مشابهی با برادران بزرگترش یعنی X6 و X4 برخوردار خواهد بود و از سال آینده وارد بازار شود.
  
 بی‌ام‌و همانند سایر خودروسازان، تمرکز زیادی بر تولید کراس‌اوورهای جدید کرده است. سخنان لودینگ ویلیش، مدیر اجرایی بی‌ام‌و در آمریکا، گواه این مدعی هستند. بر اساس آمارها ۴۰ درصد فروش کنونی بی‌ام‌و در آمریکا را کراس‌اوورها تشکیل می‌دهند؛ این رقم در سال گذشته ۳۰ درصد بود که نشان تقاضای زیاد بازار و خریداران بر این دسته از محصولات دارد.
 
 از طرفی لودوینگ ویلیش به کاهش فروش سدان ها هم اشاره کرد و گفت که کراس‌اوور‌ها ۶۰ تا ۷۰ درصد فروش برخی رقبا را تشکیل می‌دهند که این یک پیام مهم برای تمامی خودروسازان است. وی همچنین افزود که مدل فوق لوکس X7 با قیمتی بالاتر از ۱۰۰ هزار دلار و کمتر از ۲۰۰ هزار دلار عرضه خواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها