کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
کیان برنا
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

رنو تالیزمان هم به ایران می آید / تصاویر

کدخبر:۲۰۹۷۵شنبه، ۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵:۵۴۱۹۹۱۸ بازدید

چندی پیش و در جریان نمایشگاه خودرو‌ فرانکفورت، رنو از یک سدان بزرگ و جدید به نام تالیزمان رونمایی کرد؛ خودرویی که قرار است در بازارهای ...

چندی پیش و در جریان نمایشگاه خودرو‌ فرانکفورت، رنو از یک سدان بزرگ و جدید به نام تالیزمان رونمایی کرد؛ خودرویی که قرار است در بازارهای جهانی به رقابت با خودروهایی همچون کمری، اپتیما، پاسات، موندئو، ۵۰۸، C۵ و سوناتا برود و رنو برای برتری در این رقابت، تمام تلاش خود را به خرج داده است تا بهترین سدان تاریخ خود را معرفی کند. این خودرو که از زبان طراحی جدید رنو بهره می‌گیرد، به‌سرعت در بازارهای جهانی مورد استقبال قرار گرفت و نشان داد طراحان و مهندسان رنو توانسته‌اند مسیر درستی را انتخاب کنند.

مدتی قبل مدیرعامل نگین خودرو به‌عنوان نماینده رنو فرانسه در ایران اعلام کرد برنامه‌ریزی‌های لازم برای عرضه تالیزمان در ایران انجام شده ‌‌و این خودرو در نیمه نخست سال آینده روانه بازار خواهد شد. به همین مناسبت در این بخش مروری بر توانایی‌های فنی و امکانات تالیزمان، برگ برنده رنو در بازار سدان‌های بزرگ خواهیم داشت.


kyhtio4ylsa7clkw3d.jpg

موتور و گیربکس

رنو قصد دارد تالیزمان را به برترین خودرو در کلاس خود تبدیل کند و برای این موضوع باید توجه ویژه‌ای به بخش‌های فنی آن داشته باشد و به همین دلیل موتور و گیربکس متفاوتی برای این خودرو توسعه داده شده است. تالیزمان در بازارهای جهانی با موتورهای مختلف بنزینی و دیزل عرضه می‌شود که بر اساس اطلاعات نگین خودرو، قوی‌ترین نمونه موتور تالیزمان وارد ایران خواهد شد. این موتور با قدرت 190 اسب بخار و گشتاور 240 نیوتن متر، در کلاس خود یکی از قوی‌ترین نمونه‌ها در بازارهای جهانی است ضمن آنکه از رقبای خود در بازار ایران نیز قوی‌تر است چراکه رقبای این موتور همگی کمتر از 180 اسب بخار قدرت دارند. نکته جذاب این موتور اما در کنار قدرت و گشتاور بالا، حجم کم آن است و رنو توانسته با بهره‌گیری از توربوشارژر، قدرت موتور را به محدوده 190 اسب بخار برساند.

موتور نمونه‌های وارد شده به ایران 1.6 لیتر حجم دارد و با بهره‌گیری از دو توربوشارژر (یکی برای دورهای پایین و دیگری برای دورهای بالای موتور)، می‌تواند قدرتی بالاتر از موتورهای 2.4 لیتری ایجاد کند ضمن آنکه با توجه به حجم کم، مصرف سوخت این موتور نیز بسیار پایین است. رنو از فناوری‌هایی در این موتور استفاده کرده که پیش از این نمونه آن را در موتورهای فرمول یک این شرکت دیده‌ایم و به این ترتیب اصطکاک موتور این خودرو بسیار پایین است ضمن آنکه با بهره‌گیری از دو توربوشارژر، به‌سرعت به فرامین راننده پاسخ می‌دهد و گشتاور بالایی نیز دارد. از همه اینها مهم‌تر اما به دست آمدن گشتاور بالای موتور در دورهای پایین است به‌گونه‌ای که 90درصد گشتاور از دور موتور 2000 در دسترس راننده است و این یعنی خودرو به‌سرعت می‌تواند شتاب‌گیری کند. در زمینه گیربکس هم رنو در نسل جدید خودروهایش عملکردی انقلابی داشته و به‌جای بهره‌گیری از گیربکس‌های اتوماتیک سنتی، از گیربکس‌های دوکلاچه استفاده می‌کند و روی تالیزمان هم گیربکس اتوماتیک دوکلاچه هفت سرعته نصب کرده است. این گیربکس عملکرد بسیار سریعی دارد و در عین حال تعویض دنده‌ها در آن به نرمی انجام می‌شود.


hm8dek8iw3tzqkwyx4c.jpg

 
فضای داخلی و محفظه بار

رنو پیش از این هم نشان داده استاد فضاسازی در خودرو است و می‌تواند به‌خوبی فضای داخلی را برای سرنشینان مهیا کند اما این مسئله در تالیزمان به اوج خود رسیده است چراکه این خودرو تقریبا در تمام زمینه‌ها ازجمله فضای سرنشینان و فضای بار بالاتر از رقبای خود در بازارهای جهانی و البته بازار ایران قرار دارد. طول تالیزمان 4848 میلی‌متر است و به این ترتیب از تمام رقبای خود در این کلاس کشیده‌تر است ضمن آنکه فاصله محوری آن 2808 میلی‌متر است و بالاتر از خودروهایی همچون کیا اپتیما، فولکس واگن پاسات و پژو508 جای می‌گیرد و همین مسئله باعث شده سرنشینان خودرو چه در جلو و چه در عقب از فضای کافی برای پاها برخوردار باشند ضمن آنکه فضای بالای سر نیز مناسب است تا از این نظر مشکلی وجود نداشته باشد.

عرض اتاق نیز به‌خوبی مدیریت شده و یک کنسول بزرگ در وسط خودرو جای گرفته تا راننده و سرنشین جلو بتوانند به یک اندازه از آن بهره‌مند شوند. ازنظر فضای زانو برای سرنشینان عقب نیز تالیزمان عملکرد خوبی داشته و با در اختیار دادن فضای 262 میلی‌متری، عملا بالاتر از بسیاری از رقبایش جای می‌گیرد ضمن آنکه در این بخش بیشترین ارتفاع سقف را در این کلاس در عقب خودرو برای سرنشینان فراهم می‌کند تا به‌راحتی بتوانید در صندلی جای گیرید.

در زمینه محفظه‌های داخل اتاق هم رنو رکوردشکنی کرده است تا جایی که در بخش‌های مختلف اتاق این خودرو 25.4 لیتر فضا برای قرار دادن اشیای مختلف تدارک دیده شده که بالاتر از تمام رقباست تا جایی که می‌توان بطری‌های آب 1.5 لیتری را در محفظه در‌های جلوی آن جای داد و البته در مدل‌های سفارشی، محفظه خنک‌کننده هم تدارک دیده شده است. طول باند خودرو باعث شده فضای صندوق‌عقب هم بزرگ باشد و با داشتن صندوقی به حجم 572 لیتر، از تمام رقبای خود در این کلاس جادارتر است.


ivm58ka2oltvz812yyp.jpg


متصل بمانید!

تالیزمان هر آنچه را برای ارتباط میان خودرو و وسایل الکترونیکی نیاز دارید، در اختیارتان می‌گذارد و به این ترتیب تقریبا می‌توان به هر روشی که تصور کنید اطلاعات، فایل‌های صوتی، تصاویر و ... را به خودرو برسانید. برای این منظور در کنسول میانی دو محل برای اتصال USB در نظر گرفته شده است که از طریق آنها می‌توان برای شارژ تجهیزات الکترونیکی هم اقدام کرد ضمن آنکه از همین طریق می‌توان فایل‌های صوتی و تصویری و ... را به سیستم صوتی خودرو رساند. به‌علاوه امکان اتصال کارت SD نیز به خودرو وجود دارد که از طریق آن می‌توان علاوه بر ارسال فایل‌های صوتی و تصویری، سیستم رهیاب خودرو را نیز به‌روز کرد. سرنشینان عقب هم از این اتصالات بی‌بهره نیستند و دو پورت USB برای آنها در نظر گرفته شده است. درنهایت امکان اتصال تلفن همراه از طریق بلوتوث نیز وجود دارد.


سیستم صوتی BOSE، شمشیر برنده رنو

رنو مدت‌هاست همکاری تنگاتنگی با شرکت BOSE دارد و از سیستم‌های صوتی این شرکت برای مدل‌های برتر خود استفاده می‌کند اما داستان سیستم صوتی تالیزمان حتی متفاوت‌تر از دیگر خودروهای رنو است و BOSE برترین سیستم صوتی خود را برای این خودرو تدارک دیده است. این سیستم صوتی به‌طور اختصاصی برای تالیزمان طراحی و مهندسی شده است و با داشتن 12 اسپیکر و آمپلی‌فایر دیجیتال و البته 6 اکولایزر، محیط خودرو را به‌خوبی پوشش می‌دهد به‌گونه‌ای که در سطوح صدای پایین نیز تمامی سرنشینان به‌خوبی می‌توانند به جزئیات صدا گوش دهند. به‌علاوه سیستم صوتی این خودرو به یک فناوری اختصاصی برای حذف صداهای مزاحم محیط نیز مجهز است که باعث می‌شود همواره صدایی شفاف را در خودرو داشته باشید. برای این منظور 3 میکروفون درون خودرو تعبیه شده است که سطوح صدای داخلی خودرو را می‌سنجند و با تنظیم صداهای سیستم صوتی می‌تواند این صداهای مزاحم را از میان ببرد تا همواره راننده و سرنشینان صدایی شفاف را داشته باشند. البته این اتفاق به هیچ عنوان خللی در پخش موسیقی ایجاد نمی‌کند و راننده و سرنشینان متوجه وجود صداهای اضافی نخواهند شد.


azs3n9yf0f2vixnnzaju.jpg


یک محیط کاملا آرام

فضای درونی تالیزمان علاوه بر جاداری و راحتی، بی‌صدا نیز هست چراکه مهندسان رنو تلاش زیادی برای عایق‌بندی کابین کرده‌اند. در این زمینه می‌توان به شیشه‌های این خودرو اشاره کرد. شیشه‌های این خودرو به‌طور کامل دوجداره هستند و مهندسان رنو با بهره‌گیری از یک ‌لایه پلاستیک شفاف عایق صدا در بین دو لایه شیشه موفق شده‌اند سطح انتقال صدا به درون کابین را تا حد زیادی پایین بیاورند. نکته قابل‌توجه آنکه ضخامت این شیشه‌ها 4 میلی‌متر است و تفاوتی با شیشه‌های عادی خودروها ندارند.


یک رانندگی اقتصادی

تالیزمان علاوه بر داشتن یک موتور کم‌مصرف و گیربکس دوکلاچه که مانع از هر رفتن نیروی موتور می‌شود، به دکمه ECO نیز مجهز است. با فشردن این دکمه راننده به خودرو اعلام می‌کند که قصد یک رانندگی اقتصادی را دارد تا از این طریق مصرف سوخت خودرو کاهش پیدا کند. با این کار میزان گشتاور و دور موتور خودرو محدود می‌شود و دنده‌ها در دورهای موتور پایین تعویض می‌شوند تا مصرف سوخت کاهش پیدا کند. به‌علاوه سیستم ECO این خودرو قابلیت تشخیص شیب‌ها را دارد و به این ترتیب در سربالایی و سرپایینی، خودرو از توان و کشش یکسانی با مسیرهای عادی برخوردار است. البته در این وضعیت هم راننده همچنان می‌تواند یک رانندگی سریع داشته باشد چراکه کافی است پای خود را ‌ روی پدال گاز فشار دهد تا خودرو از وضعیت ECO خارج شود و به وضعیت عادی بازگردد.


1bsz4zttk45d5tp1pa4y.jpg


صفحه نمایشی که بزرگ و بزرگ‌تر است!

رنو برای تالیزمان علاوه بر آپشن سیستم صوتی BOSE، 3 نوع مختلف صفحه نمایشگر را نیز عرضه می‌کند تا خریدار بتواند حق انتخاب کافی داشته باشد. در مدل‌های پایه، یک صفحه نمایش 4.2 اینچی وظیفه نمایش اطلاعات سیستم صوتی، ایستگاه‌های رادیو و البته نمایش وضعیت سیستم تهویه را بر عهده دارد. علاوه بر این، امکان انتخاب یک صفحه نمایش 7اینچی نیز وجود که به‌صورت لمسی عمل می‌کند و این مسئله باعث می‌شود تعداد دکمه‌های کنسول وسط کاهش پیدا کند. در بالاترین رده آپشن، می‌توانید یک صفحه نمایش بزرگ 8.7 اینچی را انتخاب کنید که به‌صورت عمودی نصب می‌شود و علاوه بر ابعاد بزرگ‌تر، از کیفیت بسیار بالاتری نسبت به نمونه‌های مشابه برخوردار است ضمن آنکه امکان کنترل و نمایش بخش‌های مختلف خودرو از همین طریق وجود دارد.


همه‌چیز تحت کنترل است!

هرچند طراحی تالیزمان به‌گونه‌ای است که رانده دید مناسبی نسبت به محیط اطراف دارد اما برای راحتی بیشتر راننده، کل 360درجه محیط اطراف این خودرو توسط سنسورهای اولتراسونیک رصد می‌شود تا وجود هرگونه مانعی به اطلاع راننده برسد. برای این منظور از آخرین و دقیق‌ترین سنسورها استفاده شده است تا با دقت بالا بتوانند به کمک راننده بیایند. در تالیزمان 4 سنسور‌ روی سپر جلو، 4 سنسور ‌روی سپر عقب و 4 سنسور نیز در چهارگوشه خودرو نصب شده است و عملا اطراف این خودرو به‌طور کامل رصد می‌شود. اخطارهای این سیستم به‌صورت صوتی است ضمن آنکه در صورت نزدیک شدن بیش‌ازحد به موانع، اخطارها به‌صورت تصویری نیز‌ روی LCD به نمایش درمی‌آید. علاوه بر اینها، ‌روی تالیزمان سیستم هشدار نقاط کور نیز نصب شده است که می‌تواند کمک بزرگی در زمان تردد در جاده‌ها باشد. این سیستم با بهره‌گیری از 4سنسور گوشه‌های خودرو، وضعیت محیط اطراف را در زمان تردد در سرعت‌های 30 تا 140 کیلومتر در ساعت بررسی می‌کند درصورتی‌که خودرویی در این نواحی باشد، از طریق آیینه جانبی به راننده هشدار می‌دهد. به این ترتیب درصورتی‌که راننده قصد سبقت‌گیری داشته باشد، می‌تواند از وضعیت محیط اطراف آگاه شود تا در صورت وجود خودرویی که در نقاط کور آیینه قرار دارد، سبقت‌گیری را انجام ندهند.


pud7fyfw23md0c9pr1.jpg

یک پارک کاملا خودکار

برای پارک آسان تالیزمان، علاوه بر 12 سنسور، یک دوربین نیز ‌روی تالیزمان نصب شده است. این دوربین به‌خوبی در میان لوگوی رنو ‌روی صندوق‌عقب جای گرفته و به این ترتیب به نمای ظاهری خودرو لطمه نمی‌زند. علاوه بر اینها فرمان برقی خودرو نیز در زمان پارک نرم‌تر می‌شود تا پارک خودرو را آسان‌تر کند. اینها همه اما تنها بخشی از توانایی‌های تالیزمان است چراکه این خودرو به سیستم پارک خودکار نیز مجهز است. این سیستم تا سرعت 30 کیلومتر بر ساعت می‌تواند فضای پارک اطراف خودرو را در زمان حرکت بررسی کند و فضای کافی را به اطلاع راننده می‌رساند. پس از آن کافی است راننده توقف کند و پس از آن خودرو به‌طور خودکار کنترل فرمان را به دست می‌گیرد و خودرو را به‌صورت دوبل پارک می‌کند. در این پروسه تنها کافی است راننده دنده را در وضعیت R قرار دهد و پدال گاز را کنترل کند.


و هنوز ادامه دارد...

رنو آنقدر برای تجهیز تالیزمان تلاش کرده است که لیست آپشن‌های این خودرو می‌تواند به‌راحتی چندین صفحه را شامل شود اما به‌طور خلاصه سیستم چراغ‌های نوربالای هوشمند یکی از آپشن‌های این خودرو است. این سیستم از طریق یک دوربین، فضای جلوی خودرو را رصد می‌کند و در صورت وجود وسیله نقلیه دیگری، چراغ نوربالا را به وضعیت نورپایین تبدیل می‌کند و پس از عبور از وسیله نقلیه و در صورت خالی بودن مسیر بار دیگر وضعیت نوربالا را درگیر می‌کند.سیستم ترمز اضطراری هوشمند از دیگر آپشن‌های این خودرو است.

این سیستم با کمک یک رادار در جلوی خودرو، نزدیک‌شدن به خودروهای دیگر را رصد می‌کند و درصورتی‌که راننده به‌موقع ترمز نکند، پس از اخطار صوتی و تصویری، ترمزها را برای جلوگیری از تصادف درگیر می‌کند. سیستم کمکی حرکت در سربالایی از دیگر امکانات نصب شده‌ روی تالیزمان است که کمک بزرگی برای آغاز حرکت در مسیرهای شیبدار به شمار می‌رود. آیینه وسط تالیزمان به‌صورت الکترونیکی وجود نور شدید در پشت خودرو را تشخیص می‌دهد و برای جلوگیری از خیره‌شدن چشم راننده تیره می‌شود. سیستم روشنایی این خودرو نیز در زمان پیچیدن با سرعت‌های کم به کمک راننده می‌آید و در سرعت کمتر از 40کیلومتر در ساعت و در صورت روشن بودن چراغ‌های خودرو، با پیچیدن فرمان با زاویه بیش از 25درجه یا روشن شدن راهنما، چراغ مجزایی در زیر سپر روشن می‌شود تا بتواند گوشه‌های پیچ را روشن کند. به این ترتیب راننده بدون مشکل می‌تواند وارد کوچه‌های باریک، پل‌ها و یا فضای پارکینگ شود.


قیمت چند؟!

هرچند هنوز قیمت این خودرو از سوی نگین خودرو به‌عنوان نماینده رنو فرانسه در ایران اعلام نشده است اما می‌توان پیش‌بینی کرد با توجه به قیمت خودرو در بازارهای جهانی و رقبای آن در ایران، تالیزمان با قیمتی در حدود 170 میلیون تومان وارد بازار شود؛ قیمتی که با توجه به توانایی‌های فنی، ظاهر و البته سطح بالای امکانات ایمنی و رفاهی می‌تواند برگ برنده قدرتمندی برای این رنو تازه وارد در بازار ایران باشد.
 


* مهندس بابک وفایی 

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

احمد یکی از ۲۴ میلیون: 1395/1/718:24:50،
238
336
چرا نیاد؟ برجام شده دیگه برای سه درصد جامعه هواپیمای لوکس میارن ماشین لوکس میارن ملت ملت هم که خوابه هیچ وقتم از خودش سوال نمی کنه چرا خودرو زیر ۳۰ میلیون وارد نمی کنن یا مونتاژ نمی کنن تا همه بتوانند بخرن خدا به داد من برسه
عباس آقا: 1395/1/718:53:40،
388
76
پاسخ به احمد

داداش چرا جو بيخود ميدي ؟؟؟ چه ربطي به برجام داره ؟؟؟ اصلا مشخص نيست تو از چه گروهي هستي ! مردم ديگه تو اين مملكت رفاه ميخوان، آرامش ميخوان.

بسه ديگه ٣٧ سال چشممون به اين كشور و اون كشور بود ببينيم چي سوار ميشن و چجوري زندگي ميكنن و ما حسرت بخوريم ...

تا يكي هم صداش در مياد كه چرا نسبت به قبل بدبخت تر شديم ميگن مگه ما براي قيمت و گوشت و مرغ و خربزه انقلاب كرديم !!!؟

من به شخصه نميبخشم كساني و كه با شعار مردم و فريب دادن و باعث شدن كل جوونيم تو جنگ و تورم و تحريم و فساد اقتصادي و رانت و هزار كوفت ديگه حروم بشه ...

حالم بد ميشه وقتي ميبينم كسايي ميان اينجوري كامنت ميزارن

ايرانجيب خواهشا سانسور نكن. ممنون
فرزاد : 1395/1/719:58:17،
147
25
هرچند پولشو نداریم ولی با توجه به امکاناتش و قدرت موتور و گشتاور و آپشن های بسیار و ابعاد بزرگ قیمتش نسبت به رقبا بسیار پایینه و در صورت عرضه درست از طرف نگین خودرو قطعا فروش خوبی خواهد داشت،اون تیکه که گفته در موتور از تکنولوژی موتورهای رنو در فرمول 1 استفاده شده خیلی جالبه و قابل توجه کسانی که فکر کردن رنو با نیسان قوی شده در حالیکه این رنو بود که نیسان را از ورشکستگی نجات داد
جواب احمد: 1395/1/720:48:30،
127
27
دوست داری برگردیم قبل از برجام لادا و لیفان و ام وی ام و توپولف بیاد توکشور؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Crystal: 1395/1/721:12:54،
30
102
آرم رنو جلوی ماشین واقعا ظاهر ماشین رو خراب کرده بس که بزرگه و زشته
ولی خدایی ماشینش خوشگله هرچند قیمتش زیاده
مهرداد: 1395/1/721:15:25،
100
24
بر خلاف خودروهای قبلیش این یکی خوشگله ، دوسش داشتم.
شاکی: 1395/1/722:00:10،
92
28
دم رنو گرم خیلی باحاله . من که نمیتونم بخرم اما هر کی تونست بخره خیرشو ببینه.
ماشين باز: 1395/1/722:46:57،
31
41
ايرانجيب فكر كنم قسمتشو اشتباه زدي ...

اين ماشين با قيمت پايه ٢٨٠٠٠ يورو غير ممكنه با ١٧٠ ميليون وارد بشه. احتمالا ٢٧٠ ميليون منظورش بوده
احمد یکی از ۲۴ میلیون: 1395/1/800:57:16،
46
92
عباس اقا مگه من می خوام ارامش نباشه ؟ من میگم برجام فقط برای قشر بالا جامعه خوب شده پول ما رو میگیرم به جای اینکه وام ازدواج بدن و تولید تقویت کنن میرن هواپیما و ماشین لوکس وارد می کنن چرا قبل از اینکه به من برچسب بزنی چرا کمی فکر نمیکنی
مردم: 1395/1/809:41:32،
42
19
تازه رسیدن به تالیزمان!!!! ما چند سال پیش پالیزبان داشتیم ولی خوب حرفايی زد که نمی بایست بزنه سر از ناکجا آباد درآورد!!!!
واقعا: 1395/1/811:22:07،
46
21
برادر عزیز
چند درصد مردم توان خرید این ماشینها رو دارند
چرا ماباید روزی 7 نفر کشته برای پراید بدیم
چرا خودروهای برای قشر متوسط و پایین جامعه که متاسفانه با سیاست های غلط روز به روز بیشتر میشوند یا وارد نمیکنند یا تولید نمیکنند
چه کسایی از تولید پراید و .... سود میبرنننند
که اجازه رقابت نمیدهند
محمد: 1395/1/812:24:26،
48
27
برادر من مشکل پراید نیست.
مشکل قدرت خرید مردم ماست.
19 میلیون پول پراید یعنی 5 هزار و 500 دلار آمریکا. توی دنیا شما هیچ ماشینی رو پیدا نمیکنی که از پراید به طور محسوسی بهتر باشه و قیمتش هم همون 5 هزار و 500 دلار باشه. تروخدا حرف قسط و لیس رو هم پیش نکشید که باز هم مشکل اقتصادی اجازه چنین چیزی نمیده. توی مملکت و اقتصادی که تورم متوسط 20 درصده, انتظار خرید ماشین از دم قسط اونم با سود 2 - 3 درصد نداشته باشید.
واقعیت اینه که عده کثیری از مردم کشور ما " فقیر " هستند, چه بخوایم و چه نخوایم. پراید هم از نظر قیمتی و هزینه نگهداری " تنها " کزینه برای این قشر از مردمه که به دنبال خرید ماشین هستند. باید دید وضع اقتصادی و قدرت خرید مردم متحول میشه یا نه, بعد میشه به متحول شدن ماشین ها هم امید داشت.
HAMID: 1395/1/818:46:15،
29
17
آفرین محمد عمریه دارم اینو میگم
یک کلام حرف حساب تو ایران جیب !
رضا: 1395/1/820:29:50،
31
19
جناب آقای "محمد" عزیز
مطلب شما نشان از بینش بالای شما در بررسی و تحقیق و همچنین واقع بینی در مورد شرایط فعلی بازار خودرو جهان و ایران دارد. ضمن تائید مطالب شما سال پر موفقیتی را برای شما و ملت ایران خواستارم.
666: 1395/1/718:25:27،
151
34
خدایش این رنو خوشگله وقیمتش زیاد
بابک: 1395/1/718:55:56،
103
26
دوست عزیز تمام مازراتی ها و بی ام دبیلو ها بنزها و پورشه ها در زمان دولت قبل وارد این کشور شده .حتی با ارز دولتی 1000 تومن دارو
45: 1395/1/719:24:50،
60
94
قیمتش باید حدود 45 میلیون فروش داشته باشه
تا مردم بخرند
پاسخ به ۴۵: 1395/1/723:23:07،
82
26
بابا دمت گرم تو خود فرانسه قیمتش از ۲۸ هزار یورو شروع میشه
اونوقت شما میگی ۴۵ ملیون
خیلی باحالی

یه برنامه بزار بریم شمال
فرهنگ: 1395/3/423:33:19،
20
25
اصلا اینطور نیست اگه به فلسفه پراید نگاه کنی میبینی که پراید فقط برای داخل شهر طراحی شده واصلا خودرویی ایمنی برای بیرون از شهر نیست . شما فراموش کردین که مردم ماشینی برای صیاحت میخوان ن برای خودکشی . و من در متحیرم که خودروسازان با اگاهی از این موضوع همچنان دارن پراید رو تو خط تولید مونتاط میکنن . در ضمن وارد‌کنندگان خودرو یا گروههایی که در داخل تولید ماشینهای خارجی را بر عهده دارن میتوانند بهمان قیمتی که در خارج از کشور بفروش میرسد در خود ایرانم با همان قیمت استاندارد بفروش برسانند ولی کومدیر صادق . سیاست خودروسازان خودمان مجاب میکند تا گران بفروشن تا خودروهایی مثل پراید هم گرون بفروش برسد .
ساسان: 1395/1/718:29:30،
160
29
ماشینای رنو معمولا از لحاظ طراحی حرفی واسه گفتن نداشتن ! بعید بود از رنو جای تحسین داره
ashkan: 1395/1/718:35:31،
109
58
چه عجب یه محصول نسبتا زیبا تو رنو پیدا شد
احتمالا نیسان تو ساختش دخیل بوده وگرنه رنو از این کارا بلد نیست
renault: 1395/1/719:44:24،
69
44
شما حتما سفران لاگونا یا کلیوس رو ندیدی
جوابrenault: 1395/1/722:26:05،
42
43
لاگونا کوپه رو باهات موافقم طراحی زیبایی داره ول کولیوس، هیچ زیبایی نداره، آدم باید خیلی بد سلیقه باشه کولیوس رو بگه قشنگه
عـــــــــباس: 1395/1/718:46:36،
47
19
٭دســت ما کـــــوتاه و خــرمابـــر نخیـــــــل ٭ از دولتمردان و سیاستگذاران خواهش میکنم ، حداقل خودرویی رو وارد این کشور کنید که به لــــــحاظ ایـــــمنی و قیمت جوری باشه که اغلب مردم توانایی خریدش رو داشته باشن. وگرنه خودروی گرون قیمت که دیگه تبلیغ نمیخواد. اونی که پول داره میدونه چی بخره.
آرش: 1395/1/802:44:10،
34
19
عزيزم مشكل قيمت خودرو نيست
مشكل درآمد ملته كه خيلي كمه
تو دنيا هم خودرو از ١٥ هزار دلار شروع ميشه كه به عبارتي ميشه تقربا ٥٥ ميليون + ١٠ ميليون هم بيمه و ماليات و هزينه پلاك كه سر جمع ميشه ٦٥ تومن
دليل اينكه دست ما كوتاه و خرما بر نخيل اين نيست كه خودرو گرونه
دليلش اينه كه در آمد ملت كمه
ذات: 1395/1/718:51:30،
51
48
قیمت احتمالا بالای 170 ملیون که با وجود تویوتا کمری و لکسوس IS250 F SPORT اصلا قابل توجیه نیست
پاسخ به ذات: 1395/1/722:20:26،
50
19
دوست عزيز قيمت لكسوس is250 و داري !؟! نسخه f sport و بيخيال اصلا !!!
حداقل ٢٥٠ ميليون هست براي يه خودروي اسپرت كه اصلا خانوادگي نيس !!!
تويوتا كمري اتاق جديد فول اپشن حدود ١٨٠ به بالاس !!!
ةانصافا اين ناشين خيلي اپشناش از كمري بيشتره
اگر واقعا ١٧٠ عرضه بشه عالي هست
بنده خدا: 1395/1/808:24:00،
28
26
سلام
بد بین نیستم اما قیمت بین 205 تا 230 میلیون بستگی به آپشن داره! مثل بقیه ماشینها که برای دلخوشی و انتظار ورود ماشین! قیمت پایین گذاشتن! موقع فروش بهتون میگم!
نیما: 1395/1/719:05:36،
52
18
رنو معمولا یکی در میون خوب میزنه من مگان داشتم راضی بودم ای کاش مثل ترکیه فلوئنسم بزنه پارس خودرو رو قیمت 85 که همه قشر متوسط هم بتونن ماشین نسبتا به روز سوار شن خدا رو چه دیدی
هیچکس: 1395/1/723:29:05،
21
17
داداش خبر نداری مکان اگه تولید بشه بالای 100 قیمت میخوره.مدل92صفر بالای صده
بی نام: 1395/1/719:11:20،
36
73
با این قیمت فقط و فقط جولیتا.کسانی که دارند میفهمند چی دارم میگم.
شروین: 1395/1/721:16:15،
40
19
بنظر من جولیتا برای استفاده روزمره مناسب نیست
ماشین زیر-پایی نیست
صلح جهاني: 1395/1/719:58:17،
40
184
يك كپي مسخره از سوناتا ال اف و يك تبليغ بي جهت از يك برند غير محبوب در دنيا توسط ايرانجيب عزيز
ناصر: 1395/1/722:21:55،
54
23
به نظرت فقط ميشه بعنوان جك نگاه كرد !!
خوبه اپتيما كادنزا و سوناتا ال اف همشون اتاقاشون كپي تابلو از بي ام و هست
خارج اتاق هم هيوندايي از هر جايي استفاده كرده
میثم: 1395/1/722:34:22،
68
22
کپی؟
مسخره؟
سوناتا؟
این کجاش کپیه؟ کجاش مسخرست؟ کجاش شبیه سوناتاست؟
انصاف چیز خوبیه.
فرزاد : 1395/1/722:36:30،
48
22
صلح جهانی بابا شما اول تو یه روستا صلح درست کن بعد اسم بذار آخه تو داری رنو 110ساله عنوان دار مسابقات فرمول یک را با هیوندایی که تا 10سال پیش از چینی های امروزی هم کمتر بود مقایسه میکنی،کپی خخخخخ یه کم دید بالاتر و بهتر مثل اسمت بد نیست داشته باشی
داود: 1395/1/800:54:57،
60
19
کپی برای چین است نه کشوری مثل فرانسه که بزرگترین کشتیهای دنیا رو میسازه برای اروپایی ها افت داره کپی کنند اونم از کره!!!!
مجله ماشین: 1395/1/801:03:57،
68
18
رنو مخترع اتومبیل و متخصص ذائقه شناسی.
تولید کننده بهترین ترمز و گیربکس وسیستم تعلیق.
هیوندا که سهله بزرگان خودروسازی هم بهش احترام میزارن.
نیازی به کامنت شما هم نداره.
اسدالله: 1395/1/721:11:35،
45
17
ماشین خیلی خوشگل و با کلاسیه فقط یه مشکل کوچیک داره اونم اینه ک خیلی گرونه...
خخخخخ آقایون مسءولین خودرو زیر 50 میلیون بیارید خواهشا خسه شدیم از این پژو و سمند هاتون
خودرو: 1395/1/723:20:44،
41
50
هوندا سیویک 2013
رنو فلوئنس 2013
حسین : 1395/1/809:34:34،
38
28
سلام، چرا مقایسه خودروهای 2013؟
هوندا سیویک بهتره با کمری،اپتیما،آزرا، سفران...مقایسه بشه و فلوينس با کرولا،لنسر،مزدا3، سراتو و الانتر.
گر چه معتقد هستم فلوينس در رده قیمتی خودش با فیس 2015-2016 جزو بهترین ها ست.چه کیفیت چه آپشن.
محمد: 1395/1/816:51:19،
36
18
عزیزم اون آکوورده که باید با سفران و آزرا مقایسه بشه.
سیویک رو همه جای دنیا با لنسر و ماشین های هم سگمنت خودش مقایسه می کنن.
امین: 1395/1/801:47:23،
36
36
ماشین قشنگیه و آپشنهاشم خیلی خوبه...من خودم سوناتا ال اف دارم خیلی راضیم ازش واقعا عالیه اینم چراغای پشتش کپی از ال اف هستش ولی اگه بیاد میخرمش حتما...
مازيار: 1395/1/809:21:19،
24
47
برندشو حال نمي كنم .. هركي ندونه فكر ميكنه رنو 5 سواريم .
بابك: 1395/1/815:50:43،
36
20
شما فعلا با همون پرايد هاچ بكت حال كن
صفر درجه: 1395/1/810:45:38،
22
41
ماشين خوبي به نظر مياد ولي توي اين رنج قيمت رقيب برتري به نام تويوتا كمري داره كه با موتور ٢٤٠٠ و كلا برند تويوتا خيلي سرتر ار رنو هست . حتي اپتيما هم توي اين محدوده با قيمت پايين تر مطرحه .
محمد: 1395/1/810:57:03،
34
26
شرکت نگین خودرو خیلی بد قول است شب عید خیلی از ثبت نامه کننده ها را بدون ماشین گذاشت حتی عذرخواهی هم نکرد و رفتن برای تعطیلات ، جای تاسف دارد............
بابك: 1395/1/815:49:46،
32
21
اخه چرا حرف مفت ميزني من خودم ثبت نام كردم هم عذر خواهي كرد هم سود تاخير رو ٣٠ درصد برام حساب كرد الكي نظر نديد تورو خدا
محمد: 1395/1/909:20:15،
26
17
جواب بابک : مگر ما برای سود ثبت نام کرده بودیم . شاید شما آره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حسن: 1395/1/1022:31:06،
21
13
حالا قسمت جالبه داستان رو نمیدونید.. نگین خودرو 28 اسفند ماشین رو تحویل داد که روز اخر سال نمیشد پلاک کرد . تو 95 هم تعویض پلاک ماشینای نگین خودرو و پلاک نمیکنه میگه مچوز شماره گذاری شرکت تا اخر 94 بوده . ما هم سرگردانیم
سید: 1395/1/812:11:10،
46
16
موتور 1.6 لیتری با 190 اسب و 240 تا گشتاور خوبه.فقط بنزین خوب هم میخواد تا این قدرت رو کامل در اختیار راننده بزاره.
حسرت: 1395/1/901:35:22،
27
20
حیف ما که پول اینا رو نداریم.خوشبحال تمام مردم دنیا بغیر از اینجا چون اونا هر چی اراده کنند میتونن بگیرن ما باید حسرت بخوریم
alireza: 1395/1/907:26:02،
38
14
رنو خودروهای فوق العاده با کیفیتی داره.علی الخصوص که به لحاظ شاسی و پیشرانه و کلیه قطعات فنی با نیسان ژاپن مشترکه.هرچند ممکنه ظاهر خودروهاش عامه پسند نباشه ولی کیفیت اون جایی برای تردید نمیگذاره.ال نود من الان ۲۵۰هزارتا رفته.تا به حال گیربکس موتور وحتی جلوبندی ماشین دست نخورده.فقط اب وروغن وتسمه تایم و…دوست من هم مگان داره ۴۰۰هزار تا رفته.اون هم فقط خرج های معمول داشته وتمام.رنو پرفروش ترین برند اروپاست بعد از فولکس واگن.کمپانی رنو نیسان مالک اینفینیتی لادا داچیا اتوواز ترکیه سامسونگ موتورز کره.ماک امریکا….بالای ۱۱۵سال تجربه در دنیای خودرو و چهارمین خودروساز جهان.متاسفانهسلیقه ما ایرانی ها کره ای پسند شده وگرنه نباید برندهایی مثل تویوتا رنو هوندا ونیسان زیر سایه کیا هیوندای باشند.خودرهای مثل فلوینس پرفروش ترین سدان ترکیه هستند.کیا هیوندای در اروپا در رتبه ۱۴و۱۵هستند
alireza: 1395/1/907:27:27،
35
19
خودروهای الکتریکی رنو مثل Zoe .kangoo.twizyجز پرفروش ترین های اروپا هستند ورنوzoe در صدر این لیست قرار داره.رنو کپچر هم پرفروش ترین در کلاس هاچ بک های کوچک در اروپا.رنو کلیو هم جز چند خودرو اول در لیست هاچ بک هاست…در کلاس خودرهای سنگین هم رنو حرف های زیادی داره و سری T سال ۲۰۱۴خودروی سال اروپا در قسمت خودرهای تجاری شده.در فرمول یک هم رنو جز تیم های پر افتخار وبا سابقه است ضمن اینکه برای بقیه تیم ها هم ماشین فرمول یک میسازه مثل تیم رد بول و…در قسمت خودرهای نظامی هم رنو برای ناتو وبقیه ماشین نظامی تولید میکنه…
alireza: 1395/1/911:07:39،
36
14
شاید بد نیست بدانید اعتبار رنو به حدی است که کمپانی دایملر یا همان مرسدی بنز به رنو سفارش ساخت پیشرانه میدهد وحتی مدلی از بند به نام ون Citanدر کارخانه رنو در فرانسه ساخته میشود و به طور کامل بر اساس رنو Kangoo ساخته شده وپیشرانه و شاسی وسایر قطعات ان رنو هستند
آرش: 1395/1/1118:17:02،
18
16
امکانات خوبی داره اگه قیمتش 170 باشه مناسبه ولی نمیشه منکر این شد که پشتش شبیه سوناتا ال اف هست
م ت: 1395/1/1411:02:11،
13
14
سلام سال نو مبارك
لطفا رنو كپچر رو پي گيري كنيد كه پس كي تحويل ميدن؟
جانباز دروغ: 1395/2/2713:22:19،
21
18
آیا با گران کردن دلار در وطن عزیزمان ایران، محصولات خارجی با کیفیت به یک سوم قیمت خریداری و فروخته میشود یا اینکه آشغالهای مونتاژ شده ناکجا آباد با سه برابر قیمت به مردم انداخته میشود؟
کرم از خود درخت است و اجنبی بی تقصیر.
خودروی با کیفیت و ارزات در اروپا با قیمت زیر ۱۵ هزار دلار شناخته میشود که با این قیمتگذاری هدفمند و حمایتی و مسخره دلار از سوی دلسوزان در کشور به خودروی لوکس تبدیل شده اند.
ﻋﻠﻲ: 1395/3/103:46:58،
26
25
ﺳﻼﻡ ﻣﻂﺎﻟﺐ ﺯﻳﺒﺎ ﺑﻮﺩ. و ﻣﻦ ﺑﻪ ﻛﺎﻣﻨﺘﻬﺎﻱ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﻗﺪﺭﺕ اﻗﺘﺼﺎﺩﻱ ﺑﻮﺩ ﺭاﻱ ﻣﻴﺪﻡ ﺯﻳﺎﺩ ﺑﻪ ﻋﻘﺐ ﺑﺮ ﻧﻤﻴﮕﺮﺩﻡ ﺳﺎﻝ 88 ﺗﺎ 90 ﺩﻻﺭ ﭼﻨﺪ ﺑﻮﺩ. اﮔﺮ ﺑﻪ اﻭﻥ ﺷﺮاﻳﻄ ﺑﺮﮔﺮﺩﻳﻢ اﻟﺒﺘﻪ اﻣﻴﺪﻭاﺭﻡ ﻛﻪ ﺑﺮﮔﺮﺩﻳﻢ و ﻗﺎﻧﻮﻥ ﮔﻤﺮﻛﻲ اﺗﻮﻣﺒﻴﻞ ﺻﻔﺮ ﺑﺸﻪ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻣﻨﻂﻘﻪ ﺁﺯاﺩ. ﻫﻢ ﺑﺎﺯاﺭ ﺩاﺧﻠﻲ ﺭﻭﻧﻖ ﻣﻴﮕﻴﺮﻩ ﻫﻢ ﺑﻪ ﻧﻆﺮﻡ 80 ﺩﺭﺻﺪ اﺯ ﻗﺸﺮ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻣﻴﺘﻮاﻧﻨﺪ اﻳﻦ ﭼﻨﻴﻦ اﺗﻮﻣﺒﻴﻠﻬﺎﻱ ﺳﻮاﺭ ﺷﻮﻧﺪ. ﻟﻴﺎﻗﺖ ﻫﻤﻪ ﻣﺎ اﺯ اﻳﻨﻬﺎ ﺑﻴﺸﺘﺮﻩ .

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
نگین خودرو
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
پانی پی
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط قطار