کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جاذبه های رامسر، عروس شهرهای ایران را بشناسید


کد خبر : ۲۰۹۶۹شنبه، ۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹:۳۰۵۹۷۶ بازدید

رامسر - عروس شهرهای ایران با داشتن جاذبه و چشمه‌های آبگرم معدنی، گردشگران و مسافران نوروزی را به سوی خود فرا می‌خواند.
جاذبه های رامسر، عروس شهرهای ایران را بشناسیدجاذبه های رامسر، عروس شهرهای ایران را بشناسید

رامسر - عروس شهرهای ایران با داشتن جاذبه و چشمه‌های آبگرم معدنی، گردشگران و مسافران نوروزی را به سوی خود فرا می‌خواند.

رامسر را می‌توان شهر اجلاس‌ها و معاهدات تاریخی نیز نام نهاد رامسر با داشتن مناظر طبیعی بی‌بدیل در محاصره شگفت‌انگیز کوه، دریا و جنگل قرار دارد و به‌عنوان عروس شهرهای ایران لقب گرفته است و در کتاب گوستاو آدلف آمده که ولیعهد وقت اتریش درگذشته که برای سفری تفریحی به رامسر آمده بود، مدت اقامت خود را تمدید کرد و گفت به‌راستی من مروارید جهان را یافتم.

تاکنون نام رامسر با قدیمی‌ترین معاهده بین‌المللی پیمانی بین‌المللی درباره حفاظت از تالاب‌های جهان شناخته می‌شود و با برگزاری سی و هفتمین اجلاس کاری کنوانسیون تعیین رژیم حقوقی خزر، فصل و رکورد جدیدی در انعقاد تفاهم‌نامه‌های بین‌المللی در این شهر به ثبت رسیده است. رامسر در همه فصل‌های سال مقصد گردشگران داخلی و خارجی به‌ویژه عرب‌هاست و فاصله نزدیک کوه و جنگل، شرایط آب‌وهوایی مناسب آن را به منطقه‌ای بر برای طبیعت‌گردی تبدیل کرده است.
 

y7tgc09uce99yk8gzms.jpg


شهرستان رامسر در غرب استان مازندران قرارگرفته و از شمال به دریای خزر، از جنوب به رشته‌کوه البرز، از شرق به شهرستان تنکابن و از غرب به استان گیلان (شهرستان رودسر) محدود بوده و دارای ۲ شهر، ۱ بخش، ۴ دهستان و ۱۴۰ آبادی دارای سکنه است. شهرستان رامسر با مناظر زیبا و جاذبه‌های منحصربه‌فرد طبیعی، یکی از مناطق برتر کشور در طبیعت‌گردی محسوب شده و سالانه پذیرای مسافران و گردشگران بسیار زیادی است.

وجود کمترین فاصله بین کوه و دریا در سرتاسر کرانه دریای خزر، آب‌گرم‌کن‌های معدنی، بوستان‌های جنگلی، آبشارها، غارها، چشمه‌ها، فرهنگ بومی غنی، صنایع‌دستی متنوع، صدها مرکز اقامتی و پذیرایی و تفریحی به‌ویژه هتل زیبا و منحصربه‌فرد رامسر، این منطقه را به‌عنوان قطب مهم گردشگری در کشور و جهان مطرح کرده است.

ازجمله مناطق دیدنی این شهرستان، هتل قدیم رامسر، آب‌های گرم معدنی، بوستان جنگلی صفارود، دهستان جواهر ده، قلعه مارکوه، کاخ‌موزه تماشاگه خزر است.

رامسر را عروس شهرهای ایران لقب داده‌اند و این شهر مرکز شهرستان رامسر است.

شهرستان توریستی رامسر در دامنه‌های جنگل و کرانه‌های دریای مازندران در فضایی رؤیایی و سرسبز واقع‌شده و از قدیمی‌ترین و زیباترین نواحی شمال کشور و استان مازندران به شمار می‌رود.

رامسر تلاقی زیبایی‌هاست و در مرکز ثقل زیبایی‌های شگفت‌انگیز طبیعی واقع‌شده و عظمت الهی را به رخ بندگان خدا می‌کشد. سابقه و پیشینه رامسر را در برخی منابع و متون تاریخی، حدود ده قرن آورده شده است. خاندان‌های بزرگی که بیش‌تر آن‌ها از سادات بودند در شهر رامسر می‌زیسته‌اند.

رامسر پیش از سال ۱۳۱۰ هـ. ش دهی آباد به نام «سخت‌سر» بود. از این سال به بعد تغییرات مهمی در آن صورت گرفت و هم‌اکنون از دیدگاه مسافران و جهانگردان خارجی این شهر تاریخی از بهترین و معروف‌ترین گردشگاه‌های شمالی ایران به شمار می‌آید.

شهرستان رامسر باختری‌ترین استان مازندران و دروازه ورودی به گیلان بوده و مرکز آن ازنظر جغرافیایی در ۳۹ درجه و ۵۰ دقیقهٔ درازای خاوری و ۵۵ درجه و ۳۶ دقیقهٔ پهنای شمالی قرار دارد.

رامسر که در منتهی الیه باختر استان مازندران واقع است از شمال به دریای مازندران، از جنوب به بلندی‌های البرز میانی، از باختر به شهرستان رودسر (گیلان) و از خاور به شهرستان تنکابن محدود می‌شود و در مسیر راه اصلی چالوس – رشت قرار دارد. ارتفاع آن ۲۰ متر از سطح دریای آزاد پایین‌تر و آب‌وهوای آن نسبتاً معتدل و مرطوب است.

آب کشاورزی رامسر از چشمه و رود تأمین می‌شود و محصولات مهم کشاورزی آن برنج، گندم، بنشن، تره‌بار، گیاهان علوفه‌ای، مرکبات، سیب، به، گردو، فندق و کیوی هستند. حصیربافی، سبدبافی سفال، ظروف و مجسمه‌های چوبی، تافته‌بافی، گلیم، جاجیم‌بافی و دست‌بافت‌ها از مهم‌ترین صنایع‌دستی رامسراست.

آبشار ایج یا ده‌قلو در روستای ایج اشکور، آبشار ازارک درسنگ پشته رامسر، آبشار چار در درجنت رودبار، آبشار ریش براز و چشمه‌های جواهر ده، کتالم و سادات‌محله از معروف‌ترین دیدنی‌های شهرستان رامسر به شمار می‌آیند.
 

رامسر


با این‌وجود شهرستان رامسر از چشم‌اندازهای بسیار بدیع و زیبایی است و ستایش گردشگران از این‌همه عظمت و زیبایی نقطهٔ مشترک اظهارنظر همه بازدیدکنندگان این خطه است. آثار قدیمی قلعه‌های معروف رامسر شامل قلعه باغ نیاسته رامسر، قلعه دزکول رامسر، قلعه لتر رامسر، قلعه زین پشت رامسر، قلعه پایین مازو رامسر و جاذبه‌های گردشگری آن پارک جنگلی صفا رود، «۹ کیلومتری مرکز شهر،  » ییلاق جواهر ده، «۲۷کیلومتری مرکز شهر »،  قلعه مار کوه (دوره اسلامی)، «شهر کتالم، قله مارکوه، ۶ کیلومتری مرکز شهر »،  جنگل دال خانی، «۳۰کیلومتری مرکز شهر »،  قلعه شاه‌نشین (قلعه بند) (قرن ششم هجری قمری)، «بر روی کوه جنگلی، در ضلع جنوبی هتل‌های قدیم و جدید رامسر»،  مجموعه کاخ و باغ مرمر و مجموعه توسکا سرا ازجمله جاذبه‌های دیدنی رامسر است.

از رامسر می‌توان به‌عنوان شهر آبگرم‌های معدنی نیز یادکرد و مسافران و گردشگران زیادی برای بهره‌مندی از این جاذبه طبیعی و درمانی به این شهرستان سفر می‌کنند، علاوه بر این رامسر به‌عنوان پایلوت ایجاد دهکده سلامت کشورهای عضو اکو تعیین‌شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها