کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
iRest
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
ایکاپ
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

ترفندهایی برای استفاده بهتر از جعبه دنده اتوماتیک

کدخبر:۲۰۹۲۱سه شنبه، ۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱:۰۱۱۱۰۶۷ بازدید

از سال 1904 تا به امروز جعبه دنده‌های اتوماتیک بسیار زیادی معرفی شده و در خودروهای مختلفی استفاده شده است.
ترفندهایی برای استفاده بهتر از جعبه دنده اتوماتیک

رانندگی در شهرها و ترافیک سنگین باعث شده است جعبه دنده‌های اتوماتیک طرفداران زیادی داشته باشد. مصرف کمتر سوخت و سهولت در استفاده از آنها باعث شده است بسیاری از افراد خودروهایی با جعبه دنده اتوماتیک را ترجیح دهند. از سال 1904 تا به امروز جعبه دنده‌های اتوماتیک بسیار زیادی معرفی شده و در خودروهای مختلفی استفاده شده است. درشکه‌های بدون اسب که به‌عنوان خودروهای اولیه شناخته می‌شده‌اند اولین نمونه‌های وسایل حمل‌و‌نقلی بوده‌اند که از این جعبه دنده‌های اتوماتیک به‌عنوان نسل‌های اول استفاده کرده‌اند.

به گزارش ایران جیب به نقل از دنیای ماشین، با توجه به سهولت استفاده از این جعبه دنده‌ها نکات مهمی در رابطه با نحوه استفاده از آنها وجود دارد که باعث می‌شود با رعایت آنها از ایجاد خسارت به خودرو و جعبه‌دنده جلوگیری شود و عمر مفید این بخش از خودرو افزایش یابد. لازم به ذکر است برخی عادت‌ها در رانندگی باعث فرسودگی پیش از موعد جعبه‌دنده خودرو می‌شود که عموما در نوع اتوماتیک تعمیر یا تعویض قطعات آنها گران تمام می‌شود. 
 
1- هیچ‌گاه در سرازیری‌ها خودرو را در حالت خلاص (N) قرار ندهید. خودروهای مدرن امروزی به سیستم‌های کاهش مصرف سوخت خودکار مجهز هستند، برخی راننده‌ها بر حسب عادت در سرازیری‌ها خودرو را در حالت خلاص قرار می‌دهند تا در مصرف سوخت صرفه‌جویی شود. بررسی‌ها در خودروهایی که به‌صورت لحظه‌ای مصرف سوخت را نشان می‌دهند یا گزارش‌های کاملی نسبت به روند مصرف سوخت ارائه می‌دهند، نشان داده‌ است که پس از در دنده قرار گرفتن خودرو مصرف خودرو افزایش می‌یابد به‌طوری‌که اگر بدون دنده خلاص همان مسیر طی می‌شد، خودرو مصرف پایین‌تری می‌توانست داشته باشد. همچنین این کار باعث می‌شود بخشی از کنترل خودرو از دست شما خارج شود و بدون اینکه در مصرف سوخت صرفه‌جویی کرده باشید، خود را در معرض خطر زیادی قرار می‌دهید. این کار در بسیاری از کشورها و ایالت‌های آمریکا غیر‌قانونی است و در صورت مشاهده جریمه خواهید شد. 
 
2- حتما بعد از توقف کامل بر روی حالت دنده عقب بگذارید. برخی راننده‌ها بر‌اساس عادت منتظر توقف کامل خودرو نمی‌شوند و در حالی که خودرو همچنان به‌سمت جلو حرکت می‌کند (حتی با سرعت کم) اقدام به تعویض دنده به حالت حرکت به عقب می‌کنند یا بر عکس. این کار در دراز مدت می‌تواند آسیب جدی به جعبه دنده شما وارد کند و تعمیر آن قطعا ارزان نخواهد بود، چرا‌که به جای دیسک ترمز از دنده‌های جعبه دنده برای توقف خودروی خود استفاده کرده‌اید که فشار زیادی را به بخش‌های مختلف آن وارد می‌کند. 
 
3- در پشت چراغ قرمز دنده را در حالت خلاص قرار ندهید. برای توقف‌هایی مانند چراغ قرمز قرار دادن جعبه دنده در حالت خلاص کمکی به کاهش مصرف سوخت نمی‌کند و باعث آسیب‌دیدگی چرخ‌دنده‌های می‌شود. برخی خودروها برای چنین حالتی گزینه توقف موتور در حالت چراغ قرمز را دارند که علاوه بر کاهش مصرف سوخت، باعث کاهش اصطکاک در داخل جعبه دنده و اجزای داخلی آن می‌شود. 
 
4- تا زمانی که توقف کامل نشده است اقدام به قرار دادن اهرم دنده در حالت پارک نکنید. این کار باعث آسیب دیدگی در چرخ‌دنده‌های جعبه دنده می‌شود، بنابراین هرگونه استفاده ابزاری از جعبه دنده برای توقف خودرو فشار زیادی را به چرخ دنده‌ها و قطعات داخلی جعبه دنده وارد می‌کند که در دراز‌مدت به‌سرعت سائیده یا می‌شکنند و هزینه‌های زیادی را ایجاد می‌کنند. 
 
5- برای شروع به حرکت هیچ‌گاه در حالت خلاص به خودرو گاز ندهید و بعد از افزایش دور موتور اهرم را در حالت (D) حرکت قرار ندهید. توجه داشته باشید تنها پس از قرار گرفتن در حالت حرکت با گاز دادن دور موتور را افزایش دهید. تغییر وضعیت از حالت دورموتور بالا به حالت حرکت باعث ایجاد آسیب‌دیدگی در جعبه‌دنده خودروی شما خواهد شد. به عبارت ساده‌تر، خودروهای دنده‌اتوماتیک برای تیک‌آف‌ کردن طراحی نشده‌اند و اگر با آنها تیک‌آف کنید احتمال آسیب به گیربکس وجود دارد. 
 
با رعایت موارد گفته شده می‌توانید از جعبه‌دنده خود بدون اینکه در کوتاه مدت دچار آسیب شود، استفاده و رانندگی ایمن‌تری را تجربه کنید. جعبه‌دنده‌های جدید در رابطه تنگاتنگی که با موتور قرار دارند و طراحی آنها به گونه‌ای است که خود به تنهایی باعث کاهش مصرف سوخت، انتقال بیشتر و بهتر قدرت تولید‌شده از موتور به چرخ‌ها می‌شوند. در صورتی که از خودروهای اسپرت استفاده می‌کنید حتما به دستور‌العمل‌های مربوط به جعبه‌دنده مراجعه کنید چرا‌که این جعبه دنده‌ها می‌توانند با تغییر وضعیت شتاب و سرعت دلخواه را در اختیار شما قرار دهند.

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

بهنام: 1395/1/316:02:47،
71
69
یه رفیقی داشتیم میذاشت روی دنده عقب گاز رو تا ته پر میکرد میذاشت روی دی تیک آف میکشید میرفت
ماکسیما بود بعد ۲ ماه ۱۰ میلیون خرج گذاشت رو دستش

در حالت کلی شما ماشین چینی بخری ۳۰ تا راه ببری بفروشی بهتر از اینه که ماکسیما یا مگان ۱۰۰ هزارتا کارکرد بخری و استرس پیاده شدن گیربکس رو داشته باشی
ماشین چینی هرچی باشه تا ۳۰ هزارتا بدون مشکل راه میره بعد از اون سرطانه
پاسخ به بهنام: 1395/1/409:10:19،
52
21
بزرگوار با این طرز رانندگی ماکسی که هیچ لکسوس صفر کیلومتر دووم نمیاره !
وطن پرست: 1395/1/411:03:30،
37
16
من اگه برا خودم خوبی می‌خوام برا هموطنم هم خوبی می‌خوام. هرگز ماشینی که ایراد داره رو به کسی‌ نمیندازم.هرگز یه ژاپنی اینکارو با هیچ بشری نمی‌کنه
m.r: 1395/1/413:48:18،
37
19
دوست عزیز تا حالا ماشین چینی داشتی که بخای بفروشیش؟؟؟؟؟؟
میدونی بازار دست دوم ماشین چینی ینی چیییییی؟؟؟؟؟؟
یه خرده تحقیق کن بعد نظر بده گلم
کوکی: 1395/1/414:03:47،
24
23
گیربکس ماکسیما بخاطر اینکه اکثر تجهیزاتش مکانیکی هستش نه برقی.یکی از بهترین گیربکس های دنیاست.و هزینش بسیار پایینه.4تا مقاله بخون
کوکی: 1395/1/414:38:26،
16
14
فدات شم مهران جان.آره داداش.گیربکس اتومات ماکسیما رو تجربش رو نداشتم.اولین ماکسیمایی هستش که گرفتم.در کل خوبه.موقع زیاد کردن دنده یا معکوس کشیدن اصلا مشکلی ندارم.فقط زمانی که میخوام وایسم موقعی که میخواد خلاص کنه اونم بسیار جزئی تقه داره.البته وقتی که روی R میزارم.در شروع حرکت یک صدای تق هم میاد.یه چیزی که انگار مثلا لنت دستی به دیسک بچسبه و به محض حرکت آزاد کنه.یه همچین صدایی.دنده رو از Nروی D. که میزارم هم با مکث حرکت میکنه.
سعید: 1395/1/416:22:26،
32
20
آخه برادر من ماشین چینی که امنیتش صفره به چه درد میخوره، بعد سی هزار کیلومترم با التماس با پانزده میلیون ضرر باید بفروشیش خوب خرج گیریبکس مگان یا ماکسیما که کمتره، سواری ایمن تر و بهتر و افت قیمت بسیار کمتری هم برات داره یعنی استدلال این موضوع خیلی سخته؟
عماد74: 1395/1/316:12:56،
29
43
جک اس 5 اوتومات بگیرم یا دنده دستی؟؟؟؟شتاب تاحدی برام مهمه...ذاحتی در ترافیک هم همینطور. ....خرج نداشتنِ گیربوکس هم همینطور
فرید: 1395/1/316:39:19،
43
20
با سلام
نکات مهمی رو متذکر شدید و توضیح دادید!
نمیدونستم افرادی وجود دارن که گیربکس اتومات رو با دستی اشتباه میگیرن!
به بو گلابی: 1395/1/316:41:29،
33
20
خوب شد گفتی!
شهرام: 1395/1/317:04:14،
82
85
دوستان اينكه گفته پشت چراغ دنده رو رو N نگذاريد درسته ؟(من هميشه خلاص ميكنم)
درسته ++++
اشتباهه -----
ashkan: 1395/1/322:37:39،
20
33
منم واسم سوال شده چون منم میزاشرم رو P
فرهاد: 1395/1/409:41:04،
35
16
دوسنان محترم اگر چراغ قرمز زیر 120 ثانیه بود روی همون d بمونه اگر بالاتر بود روی ح بگذارید
رضا: 1395/1/411:29:37،
32
18
سلام
بنظرم اشتباه گفته. چون اگر نخوای روی N بذاری پس باید پات رو روترمز قرار بدی در این صورت به شدت به گیربکس فشار میاد.
دوستان اگه نظر دیگه ای دارن بگن.
آرش: 1395/1/413:10:22،
29
20
منم خلاص میکنم یعنی رو n اصلا روی d ماشین میلرزه میل به حرکت داره
محمدرضا: 1395/1/1120:40:20،
20
18
برای منم در موقع خوندن متن سوال شد که این چه توصیه ایمنی ای هست؟!
دقیقا برعکس گفته چون در هنگام توقف دلیل نداره جعبه دنده درگیر باشه و بیخود به موتور و گیربکس فشار بیاد!!!
معین: 1395/1/317:10:11،
23
29
کسی میدونه کارایی d2,d3و L چیست؟
ممنون میشم
کوکی: 1395/1/322:20:31،
27
18
دنده سنگین هستش دوست عزیز.در سربالایی ها و سرپایینی ها که نیاز به دنده سنگین هستش استفاده میشه.روی بعضی ماشین ها بصورت مثبت و منفی هستش رو بعضی ماشین ها 1و2
ss: 1395/1/323:25:30،
25
13
L همون 1 و d2 و d3 همون 2 و 3 هستن . گیربکس های قدیمی مثل تویوتا ها و ماکسیما همه دنده ها رو در اختیار شما نمی ذاشت و فقط برای شتاب گیری سریع یا مسیر ناهموار دنده 1 و 2 رو دستی میتونستین عوض کنید
شورلت ..: 1395/1/323:32:11،
20
24
دادش دنده کمک است ۱ و۲ دنده کمک است
تو سربالایی تند یا موقعی که ماشین داره زور میزنه یا گیر کرده بنداز تو دنده ۱ یا دو کمک بگیر تا به ماشین فشارنیاد و راحت از مانع در بیاد
یاد باشه برای سرعت نیست وفقط به طور آهسته و پیوسته برای آزاد شدن ماشین از مانع است

sa: 1395/1/400:12:09،
26
23
دنده های سنگین برای سر بالایی ها و سرازیری ها است
گیج تعطیلات: 1395/1/317:36:56،
75
25
شب عیدی چرا ما را گیج می کنید؟ در مورد بند سوم. چرا نباید پشت چراغ قرمز دنده را در حالت خلاص قرار داد؟
وقتی دنده در حالت D باشد موتور در حال کار است و چرخها به حرکت در می آیند و بنابراین باید پا را روی ترمز نگهداشت و هر دو آسیب می بینند. ترمز و چرخ دنده ها
به نظر من اشتباه است و پشت چراغ به شرطی که خیلی کوتاه نباشد باید دنده در حالت خلاص قرار بگیرد. (در سایت های انگلیسی زبان هم چک کردم)
پاسخ به گیج تعطیلات: 1395/1/408:19:24،
28
17
بزرگوار تمام موارد گفته شده صحیح است بجز گزینه ای که شما به آن اشاره کردید و با اطمینان کامل به شما گفته می شود در این زمینه تحقیق کردم که نوشتم ! اگر غیر از این بود گذاشتن ان در دنده اتومات بی معنی هست! دوم هیچکس به خاطر کاهش مصرف سوخت دنده را خلاص نمی کنه ! سوم حتما حتما بعد از توقف کامل خلاص صورت گیرد چهارم اگر خلاص نکنی می بایست 50 ثانیه حالا بیشتر یا کمتر چراغ قرمز پا روی ترمز باشد این یعنی اینکه نیرو از موتور به گیربکس وارد و به چرخ منتقل در حالی که ما مانعش می شیم بنظرتون کدام قدرت تخریب گیربکس بیشتری داره؟
Exterme: 1395/1/413:30:49،
23
15
برای توقف های طولانی مثلا بیش از یک دقیقه بسته به شرایط که خود فرد در اون لحظه زمان توقف رو میتونه تشخیص بده باید خلاص کرد ولی کوتاه مدت نه.
استهلاکی که هی خلاص کنی هی درایو کنی بیش از اینکه تو درایو توقف کنی.
خشایارشا: 1395/1/317:42:36،
50
17
در سراشیبی
حتما اول ترمز دستی را کشیده و سپس در حالت P قرار دهید و در شروع حرکت اول در D و سپس ترمز دستی را پایین دهید
Ali: 1395/1/318:02:45،
36
24
گزینه ۳ اشتباه زمانی که پشت چراغ قرمز در حالت ایستاده هستید نباید دنده در حالت حرکت یا هموم D باشد چون به گیربکس فشار زیاد میاد کاری به مصرف سوخت ندارم
حالت خلاص N
حالت دنده زیاد +
حالت دنده کم -
حالت دنده پارک P
من خودم الانترا دارم اخ نگفته
شهرام: 1395/1/318:14:35،
34
16
مصرف کمتر سوخت؟!!!!!
کوکی: 1395/1/322:21:58،
20
15
دقیقا من هم هنوز در عجبم.مصرف کمتر؟؟؟؟؟؟!!!!!!
هم مصرف بالاتر میره.هم مصرف لنت.
مهندس: 1395/1/323:29:52،
24
25
راست میگی، ما ندیده بودیم ماشین اتومات کم مصرف تر باشه
حسین: 1395/1/413:21:48،
19
18
خودروهای اتومات مصرف سوخت کمتری دارند ولی به دلیل بهینه شدن عملکرد برای مصرف سوخت کمتر و رانندگی نرمتر، معمولا شتاب کمتری نسبت به حالت اسپرت (دنده ای) دارند. به همین دلی هست که ماشین های کلاس اسپرت رو هنوز بصورت دنده ای میسازند و یا لااقل دو حالت دنده دستی و اتومات را دارند.
رهگذر: 1395/1/318:23:50،
46
20
در مورد 3 گفته شده که در پشت چراغ قرمز دنده را در حالت خلاص قرار ندهید .. در صورتی که در دفترچه تمامی خودرو های اتوماتیک نوشته شده که برای توقف های بیشتر از 3 ثانیه دنده را در حالت N قرار دهید این کار از داغ شدن بیش از حد روغن گیربکس که نقش اصلی در انتقال قدرت در خودرو های اتومات را دارد جلوگیری می کند و باعث بهبود عملکرد گیربکس میشود تمامی صحبت هام دارای منابع می باشد ... با کمی تحقیق به صحت آنها پی خواهید برد.
شورلت : 1395/1/323:45:58،
27
23
خودرو نباید در حالت روشن بودن حتی برای لحظه ای موقع پارک ،یا توقف کوتاه مدت ،، در حالت درگیری موتور و گیربکس قرار بگیرد ..باید از حالت درگیری گیربکس و موتور خارج شود و دنده آزاد شود ..
دنده باید آزاد شود ..
رضا جیپ: 1395/1/318:40:18،
25
19
خسته نباشید واقعا. اینا ترفند بود؟ اینکارا رو با دنده دستی هم یک راننده خوب انجام نمیده. لطفا فکر کنید بعد عنوان مناسب برای خبر انتخاب کنید. مثل نکات لازم برای...
کوکی: 1395/1/319:03:07،
22
21
بچه ها کسی از دنده اتوماتیک سر در میاره؟من موقعی که دنده عقب میگیرم.تو لحظه ای که میره رو R ماشین تکون میخوره.انگار سرجاش محکم نباشه تکون میخوره.علتش چیه؟علاوه بر اون وقتی که میخوام وایسم و دنده کم میکنه،آخرین دنده ای که بعدش خلاص میکنه،یه تقه کوچیک داره.ماشین ماکسیماست.کسی اگه اطلاعاتی داره لطفا راهنمایی کنه.روغن گیربکس رو تازه عوض کردم.لیکومولی ریختم.البته 4لیتر خالی کرد.
مهران١: 1395/1/323:30:28،
21
16
داداش تو كه تجربه دارمون هستى گيربكس ماكسيما اتومات در كل مالى نيست اما نه به اين شكل كه توضيح دادى احتمالا بوى گيربكس نو خورده بهش وقتشه بفروشى بره داشتم با چهارتومن چند ساله پيشم نشد اخرش فروختم رفت
شورلت : 1395/1/323:37:15،
22
14
اگه تکون زیاد نباشه اشکال نداره، در حد حس کردن باید باشه یعنی یه تکون نسبتا آرام موقع دنده جا زدن به ماشین وارد میشه که شما باید اون تکون رو حس کنی ولی نباید در حد پرش خودر یا صدای دنده باشه
همه ی اتوماتیک ها یه تکون معمولی دارن واین طبیعی است
محمد: 1395/1/400:05:03،
19
20
باید با ماشین بسازی این مشکلی که ماشین شما داره باید گیربکس باز بشه درست بشه یا نشه معلوم نیست به نظر من یا ماشین رو بفروش یا همین طوری با ماشین بساز
ss: 1395/1/409:23:09،
19
17
ممکنه مشکل از سیم های گیریکس باشه بدین با اسپری تمیز کنن گیربکس و سیم هاشو شاید برطرف شه
محمد: 1395/1/409:40:06،
22
15
دوست عزیز با توجه به اینکه دوستان همه مشترک به این نظر رسیدن که گیربکس ماشینت مشکل داره و بفروش به یه بنده خدایی دیگه که اون بخواد خرج ماشین رو بکشه، خارج از اینکه این کار اصلا اخلاقی نیست یه کار دیگه انجام بده ضرر نداره، اولین فرصتی ه داشتین دست موتورهای ماشینتون رو هم یه چک کنین، ضرر نداره، چون این مشکل بخاضر فرسودگی دست موتور هم بعضی مواقع پیش میاد
کوکی: 1395/1/417:20:09،
17
15
100 در 100 اگه بخوام بفروشمش تعمیرش میکنم.اگه متوجه نمیشدم مشکلی نبود.ولی الان داستان فرق میکنه.من راجع به موتور هر اتفاقی که بیفته سریع سر در میارم.ولی اطلاعاتم از گیربکس اتومات خیلی ضعیفه.ماشین رو تو R که میزارم.شروع به حرکت که میکنم یه صدای "تق" شنیده میشه.و رو D که میرم بعد از 2 ثانیه شروع به حرکت میکنه.در کل اذیت نمیکنه.ولی خب میگم که اصلا از گیربکس سر در نمیارم.نمیخوام بعدا مشکل حاد تری ایجاد بشه.
دقیقا اون دوستمون هم داره درست میگه.ممکنه دسته موتور باشه.
یه سوال دیگه دارم.امکان داره کل گیربکس پیچش شل باشه و سر جاش محکم نباشه؟؟؟گیربکس هم دسته نگهدانده داره؟؟؟؟مثل موتور
نیما تهرانی: 1395/1/420:13:56،
20
12
اون صدای تقه معنیش مشکل در گیربکسه
مال منم اینجوری شده بود
خصوصا در سرما و یا اوایلی که روشن شده بود ماشین و گرم نبود
اوایل تقه بود
اواخر تقریبا شده بود مثل لگد
بردمش تعمیرگاه
گفتن 2.5 میلیون هیزینه باز و بست گیربکسه تا بفهمیم عیبش چیه
دستکم 500 تا 1 میلیون هم هزینه تعمیرشه
تازه گارانتی هم نمیکنیم که صد در صد درست بشه
ماشین رو کار کرده خریده بودم
گول حرفای مردم رو خوردم که ماشین خارجی کار کرده بگیر
خلاصه با مکافات و زیر ققیمت فروختمش
البته به خریدارش همگفتم گیربکسش ایراد داره.
ماشین اتوماتیک فقط صفر باید خرید
صاحب قبلیش معلوم نیست چه بلایی سرش اورده باشه
اونم ایرانیا که معمولا روندن ماشین اتومات را بلد نیستن
محمد: 1395/1/521:00:15،
20
23
پس حدس من درست بود و عیب توی دست موتور طرف گیربکس ماشین شما بوده، خوشحالم که مشکل خاصی نبوده
صادق: 1395/1/319:03:53،
26
23
آخه مهندس جان گیربکس های اتومات که چرخدنده ندارن.همه اش از صفحه و پلیت تشکیل شده
مهندس: 1395/1/323:33:40،
19
14
مهندس جون، گیربکس از دو کلمه تشکیل گیر و باکس تشکیل شده که گیر به معنای چرخدنده . باکس هم که همه میدونن به معنای جعبه است. مگه میشه ما بگیم گیربکس و چرخدنده نداشته باشه.
البته بعضی از سیستمهای انتقال قدرت پیوسته بدون چرخدنده مانند سی وی تی هم داریم ولی دیگه اسمش گیربکس نیست.
صادق: 1395/1/617:44:15،
26
24
مهندس جان شما بجای بخش کردن کلمه بهتره بری یکی از عکس های گیربکس های اتومات را ببینی عزیزم.اون چیزی که شما می فرمایید برای خودروهای دنده ای هست نه اتومات
آرمان : 1395/1/319:48:52،
28
19
پشت چراغ قرمز قرار دادن دنده در حالت خلاص كمكي به كاهش مصرف سوخت نميكند ولي باعث كاهش درگيري ديسك و صفحه ميشه، فرض كنيد هميشه با ماشين دنده اي نيم كلاچ كنيد و آماده به حركت باشين ولي حركت نكنيد وقتي دنده رو D باشه و حركت نكنين تقريبا يه همچين حالتي پيش مياد... به نظرم بهتره براي توقف هاي بيشتر از ٢٠، ٣٠ ثانيه مثل پشت چراغ قرمز دنده رو از حالت D خارج كنين...
اون مسئله هم كه برخي ماشينا پشت چراغ قرمز خودشون موتور رو خاموش ميكنن و غيره هم هست ولي در حال حاضر بالاي ٨٠ درصد ماشيناي اتوماتيكي كه الان تو شهراي ما تردد ميكنن اين سيستم رو ندارن...
علی: 1395/1/408:56:36،
29
21
جعبه دنده اتومات دیسک و صفحه ندارد،چند باند ترمز دارد و چند کلاچ روغنی و چرخ دنده سیاره ای که بصورت پشت سر هم میباشد، با جلوگیری از چرخش هر یک، نسبت دنده عوض میشه
آرمان: 1395/1/419:03:13،
16
13
منظور منم همون کلاچ بود
جوان: 1395/1/320:49:57،
16
16
پشت چراغ قرمز برای خودروهایی که سیستم پشت چراغ قرمز رو ندارن دنده رو خلاق کنیم بهتره یا ترمز بگیریم ؟ در ترافیک های نیمه سنگین چطور ؟ مرسی از راهنمایی تون
کوکی: 1395/1/322:03:27،
21
15
بهترین حالت گذاشتن دنده روی N هستش.چون تو حالت RیاD ماشین درگیر میشه.P همونطوری که از بسمش پیداست برای پارک کردنه.
خودشم: 1395/1/401:42:12،
21
16
همونطور که دوستان گفتن برای توقف بیشتر از 3-4 ثانیه ( مثل پشت چراغ) روی N قرار دهید ولی در ترافیک بسته به اینکه معمولا هر چند ثانیه راه میافته تنظیم کنید
این نکته در دنده های دستی هم به نظرم به کار میاد
شاكر: 1395/1/322:15:56،
25
21
با سلام به عوامل ايران جيب عزيز با احترام در بعضي موارد متاسفانه اطلاعات نا درست ميديد چون جعبه دنده اتوماتيك وقتي موتور روشن باشه ودنده روحالتDقرار داشته باشه مثل اين ميمونه كه در حال نيم كلاج باشي كه به صحفه و جعبه دنده فشار مياد وباعث اصتحلاك ميشه كه توي دفترچه راهنماي خود ماشين هم چنين قيد شده بنده خودم تويوتا اريون 2011دارم واين چند سال به شيوه صحيح استفاده كردم وشكر خدا هيچ مشكلي هم براي ماشينم پيش نيومده
Morteza Hatami: 1395/1/400:42:31،
23
16
باسلام وتتشکرازمطلب مفیدتان.
ااگرلطف کنید اصول استفاده از خودروهای تیپ ترونیک جدیدراهم درسایت قراردهید.
مکانیک: 1395/1/402:01:46،
16
17
در ماشین های دو کلاچه مثل آلفارومئو در توقف های آنی هم باید ماشین را در حالت n بگذارید چه رسد به چراغ قرمز حالا اگه گفتید چرا؟؟؟؟؟
لوک بدشانس: 1395/1/500:33:38،
17
20
ایران جیب عزیز با کمال احترام تا جایی ک اطلاع دارم در مدل اتوماتیک سوخت بیشتری سوزونده میشه نسبت به مدل دستی

من تازگی ساندرو خریدم .طبق بروشور خودش 1.8 لیتر افزایش مصرف هست در مدل اتومات

علتش هم دنده کشی بسیار بیشتر هستش

1500 تا باهاش رانندگی کردم ولی چون محل کارم نزدیک و پر سرعتگیره هنوز میانگین مصرف بالای 10 هستش.همکار دیگه با همین شرایط و همین مسیر و همین ماشین با جعبه دنده دستی مصرفش کمتر از ماشین من بوده
لوک بد شانس: 1395/1/500:34:29،
20
15
چرا
دیدی گفتم؟
ناشناس: 1395/1/405:10:18،
21
11
آلفرد هورنراولین جعبه دنده اتوماتیک را در سال ۱۹۲۱ میلادی اختراع کرد! پس سال ۱۹۰۴ اشتباه است.
در جواب اون دوستمون که گفتن این جعبه دنده فقط از صفحاتی تشکیل شده هم باید گفت خیر. ازچرخ دنده های زیادی در این نوع دنده استفاده می شود.
یاسر: 1395/1/408:12:45،
37
15
ما که ماشین دنده اتومات نداریم غصشو بخوریم..خخ
امین: 1395/1/419:20:52،
37
14
مطمینا هر گیربکسی شرایط خودشو داره و باید به دفترچه همون ماشین مراجعه بشه. ولی عموما در توقف های تا ۳۰ ثانیه فشار به گیربکس در تعویض دنده از در حالت درایو موندن بیشتره. دقت بشه تعویض حالت گیربکس خودش فشار زیادی به گیربکس میاره .
پاسخ به امین: 1395/1/810:19:21،
25
19
بزرگوار تقریبا همه دفترچه های راهنما میگن توقف بیشتر از 3 ثانیه بزنید خلاص اکثر منابع خارجی هم همین میگن جنابعالی یک منبع برای گفته خودتون بیارید لطفاٌ؟
ماشین دنده دستی را باید پشت چراغ خلاص کنی اتومات جای خود داره!
از خلاص به درایو مثلا چه اتفاقی توی گیربکس اتومات صورت میگیره که باعث خرابی اون میشه؟غیر از اینکه چرخ دنده ها از غیر درگیر به درگیر تبدیل میشن! اگر اینجوری باعث خرابی گیربکس میشه پس شما سعی کن ماشینتون تو حالت درایو خاموش و روشن کن!!!!!!!! که هیچ وقت مجبور به استفاده از دنده خلاص نشی تا گیربکست سالم بمونه!!!!!!!!
اسی: 1395/1/516:44:13،
19
15
خیالم راحته ی کادیلاک سویل دارم مال سال 1981 بهترین گیربکس اتومات هم داره

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
آنلاین جو
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما