کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شاخص بورس از مرز 80 هزار واحد گذشت


کد خبر : ۲۰۸۶یکشنبه، ۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۸:۲۵۲۹۳۹ بازدید

شاخص بورس تهران در دقایق پایانی معاملات با افزایش 1150 واحدی موفق به فتح قله 80 هزار واحدی شد.

 امروز به دنبال مذاکرات پایانی 1+5 با جمهوری اسلامی ایران و توافق انجام شده اکثر صنایع بورسی با برتری تقاضا کار خود را آغاز کردند.
 
 در معاملات امروز شاخص کل به سبب رشد قیمتی بسیاری از نمادها موفق به فتح قله 79 و در ادامه آن 80 هزار واحد شد و همچنین ارزش بازار نیز در رکورد تازه‌ای از 391 هزار میلیارد تومان فراتر رفت. به این ترتیب نماد معاملاتی هلدینگ فارس، هلدینگ تأمین، گسترش نفت و گاز پارسیان، ملی صنایع مس ایران و سرمایه‌گذاری قدیر بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند، اما در مقابل پالایشگاه نفت بندرعباس، پالایشگاه نفت اصفهان، فولاد مبارکه اصفهان و فولاد خوزستان بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص گذاشتند.
 
 شاخص کل بورس در حالی رشد بیش از 1140 واحدی را تجربه کرد که نمادهایی همچون بانک تجارت،‌گروه بهمن، ایران خودرو، بانک تجارت، بانک ملت، گسترش نفت و گاز پارسیان، مخابرات ایران،‌ بانک انصار و بانک صادرات برترین تقاضا و در مقابل سرامیک‌های صنعتی اردکان،‌ فرآورده‌های نسوز ایران، تولیدی کاشی تک‌سرام، پالایش نفت بندرعباس و شکر شاهرود برترین عرضه بازار را به خود اختصاص دادند.
 
 بر اساس این گزارش نماد معاملاتی شرکت مهرکام پارس پس از بازگشایی افزایش 73 درصدی قیمت، سرمایه‌گذاری اعتبار ایران 14 درصد و لیزینگ صنعت و معدن 14 درصد بیشترین افزایش نرخ در بازار را داشته‌اند که در مقابل کشت صنعت پیاذر،‌ پارس‌سرام، شهد و بیشترین کاهش قیمت را داشتند.
 
 در معاملات فرابورس شاخص افزایش 15 واحدی را تجربه کرد و برای اولین بار به 862 واحد رسید، همچنین ارزش بازار اول و دوم از 72 هزار میلیارد تومان فراتر رفت. پتروشیمی مارون، پتروشیمی جم، پتروشیمی زاگرس و پتروشیمی خراسان بیشترین تأثیر در افزایش و پالایش نفت تهران، پالایش نفت شیراز و تامین مواد اولیه فولاد صبانور بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشتند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها